کد مطلب: 36576

یارانه نقدی | یارانه نقدی دولت جدید

واریز 1/600/000تومان یارانه نقدی برای دهک 1 تا سه هفته آینده | برای اطلاع از وضعیت دهک بندی خود به سامانه https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنید

استعلام از طریق سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: متقاضیان می توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت دهک بندی خود به سامانه حمایت به نشانی https://hemayat.mcls.gov.ir / مراجعه کنند. با ورود به سامانه دهک بندی خانوار امکان بررسی و پیگیری واریز یارانه معیشتی برای افراد وجود دارد.

واریز 1/600/000تومان یارانه نقدی برای دهک 1 تا سه هفته آینده | برای اطلاع از وضعیت دهک بندی خود به سامانه https://hemayat.mcls.gov.ir  مراجعه کنید

یارانه نقدی | دهک بندی یارانه نقدی یکی از مهمترین بخشهایی است که توجه تمامی افراد را به خودش جلب کرده است. در دهک بندی یارانه، افرادی که میتوانند از کمک معیشتی استفاده کنند مشخص میشود. خیلی از افراد به دنبال اعتراض به دهک بندی یارانه هستند و برای خیلی از افراد به حق است و برای خیلی ها ناحق. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

یارانه نقدی

روش های استعلام دهک بندی یارانه نقدی خانوار

افراد برای کسب اطلاع از دهک بندی یارانه خانوار خود می توانند از دو روش ذیل استفاده نمایند:

استعلام از طریق سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: متقاضیان می توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت دهک بندی خود به سامانه حمایت به نشانی https://hemayat.mcls.gov.ir / مراجعه کنند. با ورود به سامانه دهک بندی خانوار امکان بررسی و پیگیری واریز یارانه معیشتی برای افراد وجود دارد.

استعلام دهک خانوار از طریق شماره گویا: برای استفاده از این روش متقاضیان باید ابتدا با شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند. سپس کد ملی سرپرست خانوار و شماره تلفن شان را وارد کنند. به این ترتیب می توانند از دهک خود مطلع شوند./اختبار

نحوه اعتراض به دهک‌بندی یارانه‌ها اعلام شد

علیرضا محمدی اظهار کرد: مطابق بند (د) تبصره (۱۷) قانون بودجه کل کشور سال ۱۴۰۲، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به به‌روزرسانی داده‌های ثبتی، متقن و قابل اتکا دریافتی از دستگاه‌های مختلف مشمول ماده ۲۹ برنامه توسعه ۵ ساله ششم، برای دهک‌بندی و وسع‌سنجی خانوارها، ۲ بار در سال(هر ۶ ماه یکبار) اقدام کند.

وی ادامه داد: باتوجه به آخرین «دهک‌بندی»، خانوارها می‌توانند در صورت لزوم، اعتراض و درخواست بررسی مجدد اطلاعاتشان را ثبت کنند. البته سامانه حمایت طی چند روز گذشته با اختلال مواجه بود، اما هم‌اکنون در دسترس قرار گرفته و سرپرستان خانوار می‌توانند با مراجعه به سایت حمایت به آدرس http://hemayat.mcls.gov.ir در صورت لزوم، اعتراض و درخواست بررسی مجدد اطلاعاتشان را ثبت کنند.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان در خصوص زمان اعلام نتایج اعتراض خانوارهایی که نسبت به دهک‌بندی خود معترض هستند، افزود: بررسی‌ها به مرور صورت می‌گیرد، زیرا باتوجه به اینکه داده‌ها ثبتی است و به‌روزرسانی‌ها هر ۶ ماه یکبار صورت می‌گیرد، تا زمان اعمال و به‌روز رسانی، تغییری در روند یارانه‌بگیری فرد ایجاد نمی‌شود.

محمدی تصریح کرد: البته در برخی مواقع ممکن است دستگاه‌های حمایتی برای اولویت قرار دادن افرادی با شرایط خاص با ما مکاتبه کنند و ما نیز براساس ویژه بودن شرایط، بررسی آنها را در اولویت قرار می‌دهیم.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان تصریح کرد: علاوه بر سامانه حمایت، افراد می‌توانند با شماره‌گیری ۰۲۱۶۳۶۹ با مرکز پاسخگویی وزارت رفاه که از ۷ صبح تا ۱۲ شب پاسخگوی مردم است، اعتراض خود را بیان و ثبت کنند.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد ۸ درصد از افرادی که تغییراتی در دهک‌بندی‌شان ایجاد شده بود، ثبت اعتراض کرده‌اند.

وی در پایان گفت: با توجه به اعلام طرح کالا برگ فجرانه، در مرکز پاسخ گویی در روزهای گذشته با ترافیک روبرو بودیم و سعی براین است که در روزهای آتی این سامانه تلفنی تقویت شود./خبر آنلاین

 

نحوه ثبت نام در سامانه اعتراض به یارانه معیشتی

گفته شد که سامانه hemayat.mcls.gov.ir جهت ثبت اعتراض گروه هایی که یارانه ایشان قطع شده راه لندازی شده است. افرادی که قصد ثبت اعتراض و درخواست بررسی در سامانه اعتراض به یارانه معیشتی را دارند باید به این نکته توجه کنند که برای این منظور باید ابتدا در سایت ثبت نام نمایند. ثبت نام در این سامانه به آسانی انجام می شود که به همین دلیل در ادامه این بخش، نحوه ثبت نام در سامانه اعتراض به یارانه معیشتی همراه باتصویر ارائه شده است تا مورد استفاده متقاضیان قرار گیرد.

نحوه ثبت نام در سامانه حمایت معیشتی

افراد باید ابتدا به سامانه حمایت معیشتی مراجعه کنند و برای ورود به پنل کاربری خود بر روی گزینه «ورود/ثبت نام» کلیک کنید.

در کادر باز شده، گزینه ثبت نام را بزنند و اطلاعات خواسته شده شامل شماره همراه، کد ملی، تاریخ تولد و کد امنیتی را وارد و سپس روی گزینه ارسال کد اعتبار سنجی کلیک نمایند.

اکنون کد ارسال شده را وارد کرده و گزینه ورود به سامانه را بزنند.

حال ثبت نام کامل شده است و اطلاعات افراد در سامانه ذخیره می شود./سامانه ها

اطلاعیه مهم در مورد یارانه سال ۱۴۰۳

طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، مبلغ یارانه معیشتی تغییر نخواهد کرد.

پیرو خبر درج شده در برخی از رسانه‌ها مبنی بر تغییر در مبلغ یارانه معیشتی، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها این خبر را خلاف واقع اعلام و تکذیب کرد.

مبلغ یارانه دهک‌های یک تا ۳ به ازای هر فرد خانوار ۴۰۰ هزار تومان و یارانه دهک‌های ۴ تا ۹ به ازای هر فرد خانوار ۳۰۰ هزار تومان است.

همچنین در صورت اعتراض به مقدار یارانه، می‌توانید به آدرس https://sso.my.gov.ir/login اعتراض خود را ثبت کرده و درخواست بررسی کنید./ایمنا

پیگیری اعتراض به دهک بندی یارانه

پیش از این درباره نحوه ورود به سامانه اعتراض به یارانه معیشتی، مشاهده وضعیت و نحوه ثبت شکایت توضیح داده شد. یکی از مواردی که پس از ثبت اعتراض نسبت به قطع یارانه یا دهک بندی افراد مطرح می شود این است که نحوه پیگیری اعتراض به دهک بندی با کد ملی و یا پیگیری اعتراض به دهک بندی با کد پیگیری چگونه است که در ادامه به توضیح آن پرداخته می شود.

به صورت کلی شکایت افراد و مستنداتی که در اعتراض ایشان ثبت شده است طی مدت ده روز بررسی شده و در صورتی که اعتراض درست باشد یارانه تعلق گرفته و یا دهک خانوار تغییر داده می شود. برای اطلاع از اینکه نتیجه ثبت شکایت به کجا انجامیده افراد می توانند دوباره به سامانه مذکور به آدرس hemayat.mcls.gov.ir مراجعه نموده و با کد ملی سرپرست خانوار و یا کد رهگیری که هنگام درج شکایت به ایشان داده شد نسبت به کسب اطلاع از وضعیت یارانه خود اقدام نموده و نتیجه تغییر احتمالی وضعیت یارانه معیشتی خود را در همان سامانه مشاهده کنند.

همچنین روش دیگری که برای پیگیری اعتراض به دهک بندی وجود دارد این است که افراد متقاضی پس از طی مدت یاد شده از طریق ارائه کد ملی سرپرست خانوار و یا ارائه سایر اطلاعات مورد نیاز نظیر کد رهگیری شکایت، به کارشناسان پاسخگوی شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به وزارت رفاه و یا تماس با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ و درج کد ملی سرپرست خانوار طی مراحل پیگیری تلفنی، نسبت به تغییر وضعیت یارانه خانوار اطلاعات لازم را کسب نمایند. در صورتی که در یارانه خانوار نسبت به قبل از شکایت تفاوتی ایجاد نشده باشد متقاضیان می توانند دوباره از طریق همان سایت ثبت شکایت یارانه اقدام به اعتراض مجدد نمایند./سامانه ها

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی