کد مطلب: 36266

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان فرهنگی

خبرداغ درباره افزایش حقوق بازنشستگان | پاداش و رتبه بندی معلمان بازنشسته کی واریز می شود؟

سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه پاداش پایان خدمت ۷۲ هزار بازنشسته پرداخت نشده است، گفت: تلاش می‌کنیم پاداش پایان خدمت و کسورات رتبه‌بندی معلمان بازنشسته را به زودی پرداخت کنیم.

خبرداغ درباره افزایش حقوق بازنشستگان | پاداش و رتبه بندی معلمان بازنشسته کی واریز می شود؟

حقوق بازنشستگان |  علی فرهادی درباره مابه التفاوت رتبه‌بندی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و همچنین پاداش پایان خدمت بازنشستگان ۱۴۰۲ اظهار کرد: امسال در مقایسه با سال گذشته در پرداخت‌های نیروی پرسنلی در وضعیت بهتری از سال گذشته قرار داریم.

وی افزود: ۲ اقدام مهم در بعد پرسنلی مانده که باید انجام دهیم، یکی پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۱۴۰۲ است که حدود ۷۲ هزار نفر می‌شوند.ضمن عذرخواهی از این افراد، آموزش و پرورش متاسفانه هیچگاه قبل از شهریور یعنی نیمه اول سال را پرداخت نکرده است و البته این روند باید اصلاح شود.

سخنگوی آموزش و پرورش ادامه داد: اما درباره بازنشستگان ۱۴۰۲تلاش می‌شود که برای آن دسته از افرادی که تا پایان شهریور و پیش از سال تحصیلی بازنشسته شده‌اند را به زودی پرداخت کنیم.

فرهادی عنوان کرد: همچنین برای سایر افراد باقیمانده هم به زودی و در اولین موقع اعتبار را جذب می‌کنیم. اکنون هم سازمان برنامه و بودجه، خزانه داری و هم دولت پیگیر تخصیص این بودجه هستند.

تاریخ اجرای رتبه‌بندی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ لازم الاجرا شده است

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که کسورات رتبه‌بندی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ چه زمانی پرداخت می‌شود که بازنشستگان این ما به تفاوت را دریافت کنند، گفت: کسورات ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به این جهت است که رتبه‌بندی در اسفند ۱۴۰۱ اجرا شده اما تاریخ اجرای رتبه‌بندی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ لازم الاجرا شده است.

سخنگوی آموزش و پرورش ادامه داد: به همین دلیل ما به تفاوت این مدت به دیون رفت، در سال ۱۴۰۲ بودجه همه افرادی که به رتبه‌بندی اعتراض داشتند را همه راپرداخت کردیم اما در خصوص بازنشستگان ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در واقع احکام بازنشستگی ناظر بر پرداخت‌های کسورات پرسنلی انجام شده به نحوی که البته ۲ سال کامل را پوشش نمی‌دهد. احکام رتبه‌بندی آنها صادر شده اما باید کسورات رتبه‌بندی را پرداخت کنیم./ ایرنا

حقوق بازنشستگان

واریزی بزرگ به حقوق بازنشستگان از امروز

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت حق اولاد و حق عائله‌مندی بازنشستگان کشوری خویش‌فرما از بهمن ۱۴۰۱ تاکنون خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جعفر امیرآبادی زاده گفت: با توجه به رای صادره هیات عمومی دیوان عدالت اداری مورخ ۴/۱۱/۱۴۰۲، مبنی بر اجرای ماده ۱۰۹ قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره های آن، در خصوص بازنشستگان کشوری که به صورت خویش‌فرمایی بازنشسته شده‌اند و با پیگیری‌های صورت گرفته ازسوی صندوق و نمایندگان خویش‌فرما، اعتبار لازم در مرداد ۱۴۰۳ توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تامین و به صندوق تخصیص داده شده است.

وی بیان کرد: بر این اساس، حق اولاد و عائله‌مندی بازنشستگان کشوری خویش‌فرما از بهمن ۱۴۰۱ تاکنون محاسبه شده و امروز به حساب ایشان واریز شد.

اقتصادنیوز: از ساعتی پیش، پرداخت حقوق مردادماه بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری با ارسال پیامک از سوی بانک عامل در تهران و برخی از استانهای کشور آغاز شد و این روند تا پایان امشب ادامه دارد.

به گفته وی، مقادیر یادشده بر اساس اطلاعات موجود از این افراد در صندوق محاسبه شده است.

امیرآبادی‌زاده خاطرنشان کرد: بازنشستگان کشوری که به‌صورت خویش‌فرمایی بازنشسته شده و اطلاعات خود را در صندوق بازنشستگی کشوری تکمیل نکرده‌اند، می توانند با مراجعه به مدیریت‌های استانی سراسر کشور، نسبت به تکمیل اطلاعات پرونده بازنشستگی خود اقدام نمایند تا پس از ارسال اطلاعات مربوط به حق عائله‌مندی و اولاد از دفاتر مدیریت استانی به اداره کل امور مالی در ستاد و ثبت در سامانه، با احراز شرایط، معوقات سنوات قبل ایشان (از بهمن ۱۴۰۱ تاکنون) کارسازی و به ایشان پرداخت شود.

همچنین به گفته رییس کانون عالی کارمندان بازنشسته مشمول قانون تامین اجتماعی،‌ تصویب فرمول ۹۰ درصدی بازنشستگان صندوق کشوری برای بازنشستگان مشمول قانون تأمین اجتماعی اشتباه است؛ چراکه حقوق بازنشستگان صندوق کشوری فقط در یک مرحله به میزان ۹۰درصد شاغل همتراز تعیین می‌شود، که معادل ۹۰ درصد همان حقوق سال آخر اشتغال خود شخص بازنشسته است. / اقتصادنیوز

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی