کد مطلب: 35838

کالابرگ | کالابرگ جدید

تصمیم دولت جدید برای پرداخت کالابرگ | کالابرگ الکترونیکی شهریور ماه پرداخت می‌ شود؟ | چگونه موجودی کالابرگ را استعلام بگیریم؟

سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا کالابرگ الکترونیکی در ماه‌های آینده و در دولت چهاردهم پرداخت خواهد شد؟» گفت: کالابرگ الکترونیکی یک تکلیف قانونی است.

تصمیم دولت جدید برای پرداخت کالابرگ | کالابرگ الکترونیکی شهریور ماه پرداخت می‌ شود؟ | چگونه موجودی کالابرگ را استعلام بگیریم؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اجرای کالابرگ الکترونیکی و زمان آن، بستگی دارد به سیاست های اجرایی دولت آینده که به چه شکل آن را اجرا کند، گفت: بستر اجرای این طرح برای دولت چهاردهم فراهم است و امیدواریم اجرا شود.

مرتضوی افزود: روش اجرای کالابرگ الکترونیکی مشخص است و همین روشی است که ما در پایگاه رفاه ایرانیان در شرکت فارا آن را طراحی و اجرا کردیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که دولت چهاردهم این روش یا روش هایی دیگری را در حوزه تکافل اجتماعی برگزیند.

کالابرگ الکترونیکی

چگونه موجودی کالابرگ را استعلام بگیریم؟

بر اساس این گزارش شما برای استعلام موجودی کالابرگ کافی است در قسمت صفحه تماس تلفن همراه خود کد استعلام کالابرگ الکترونیکی #۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره گیری نمایید.

در ادامه برای شما صفحه‌ای با ۳ گزینه باز خواهد شد، در این قسمت گزینه ۲ یا همان موجودی یارانه سرپرست را انتخاب نمایید. سپس در صفحه جدید کدملی سرپرست خانوار را وارد کنید. یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی مرداد ماه یارانه بگیران مطابق هر ماه واریز خواهدشد.

سال گذشته سرمایه دهک‌های مختلف دو بار مورد ارزیابی قرار گرفت و میزان درآمد خانوار رصد شد. با افزایش حجم سرمایه در نوبت‌های ارزیابی سطح درآمدی خانوارها برخی از فهرست دریافت یارانه حذف می‌شوند.

یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی مرداد ماه یارانه بگیران مطابق هر ماه واریز خواهدشد.

حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان تنفیذ شد و احتمالا پس از مراسم تحلیف در روز یکشنبه و معرفی اعضای کابینه، دولت جدید یکم شهریور ماه مستقر شود بنابراین یارانه جدید با دستور پزشکیان پرداخت می‌شود.

قرار بود امسال پیش از شهریور میزان درآمد و حجم سرمایه خانوارها مورد بازبینی و ارزیابی مجدد قرار می‌گیرد و بخشی از خانوارها با افزایش ارزش ریالی اموال از فهرست یارانه بگیران حذف شده و بعضی هم ممکن است جابجایی دهک برای آن‌ها اتفاق بیفتد.

گفتنی است در این مرحله، سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آن‌ها قطع شده بود و درخواست بازبینی خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده بودند، چنانچه در بازبینی انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه مردادماه را مطابق دهک‌بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

علاوه بر این، افرادی که تا ابتدای مرداد ماه نسبت به ثبت‌نام جهت دریافت یارانه اقدام نموده‌اند نیز در صورتی که جزو دهک‌های اول تا نهم شناخته شده‌اند، در این مرحله یارانه نقدی خود را دریافت می‌کنند.

نحوه استعلام کالابرگ الکترونیک با کد ملی سرپرست

همانطور که پیش تر در اندیشه معاصر بیان شد؛ دو روش برای استعلام کالابرگ الکترونیک وجود دارد که شامل استعلام با برنامه شما و استعلام با کد دستوری می شود. یکی از سوالات متداولی که در این میان، برای افراد مطرح می شود؛ این است که آیا امکان استعلام کالابرگ الکترونیک با کد ملی وجود دارد یا خیر؛ در صورتی که پاسخ به این سوال مثبت است، نحوه استعلام به چه صورت است؟

در پاسخ به این پرسش می بایست بیان نمود که استعلام کالابرگ با کد ملی تنها از طریق کد دستوری امکان پذیر است و اشخاص برای استعلام این کالابرگ با برنامه شما، نیازی به کد ملی ندارند و شماره همراه سرپرست خانوار کفایت می نماید.

نحوه استعلام کالابرگ الکترونیک با کد ملی نیز به این صورت است که شخص باید در صفحه تماس خود، کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* یا #۲۸*۷۸۸* را درج نموده و گزینه موجودی یارانه سرپرست را، انتخاب نمایند. پس از طی نمودن مراحل ذکر شده، شخص قادر خواهد بود که میزان اعتبار و موجودی یارانه و کالابرگ الکترونیکی را مشاهده نماید.

کالابرگ

استعلام کالابرگ الکترونیکی کودکان

وزارت بهداشت به منظور حفظ امنیت غذایی کودکان خانوارهایی که از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شناسایی شده و دارای مشکلات تغذیه ای می باشند؛ طرح اعطای کالا برگ الکترونیکی کودکان را پیش بینی و اجرایی نموده است.

خانوارها به منظور استعلام کالابرگ الکترونیکی کودکان خود می توانند مطابق با آنچه پیش تر بیان گردید، از طریق برنامه شما (شبکه ملی اعتبار) یا کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* یا #۲۸*۷۸۸* اقدام نمایند. یارانه و شارژ کالابرگ الکترونیکی کودکان، به حساب سرپرست خانوار واریز گردیده و متقاضیان می توانند با پیگیری وضعیت موجودی یارانه خانواده، از میزان این کالابرگ اطلاع یابند.

در حال حاضر، ارزش کالابرگ الکترونیک کودکان خانوارهایی که توسط وزارت بهداشت شناسایی می شوند، یک میلیون تومان می باشد و خانواده ها می توانند از آن برای خرید اقلام طرح کالابرگ الکترونیک استفاده نمایند.

کدام کالاها را می توان با کالا برگ خرید؟

در بخش های پیشین مقاله، توضیحات مفصلی در خصوص چیستی و ماهیت کالابرگ الکترونیکی و نیز روش ها و نحوه استعلام موجودی آن ارائه گردید و بیان شد که افراد می توانند از این کالابرگ برای خرید اقلام اساسی استفاده نمایند. یکی از مسائلی که در حوزه کالابرگ الکترونیکی برای افراد مطرح می شود؛ این است که کدام کالاها را می توان با کالابرگ خرید؟

در پاسخ به این پرسش می بایست بیان نمود که در حال حاضر، ۱۱ قلم کالای اساسی در فهرست کالاهای کالابرگ الکترونیکی قرار دارند. این ۱۱ قلم کالا شامل شیر، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن، ماکارانی، برنج، ماست، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله می شود.

توجه به این نکته ضروری است که متقاضیان می بایست این کالاها را از فروشگاه های متصل و تحت پوشش کالابرگ الکترونیکی خریداری نمایند. افراد، برای پیدا کردن فروشگاه‌ ها مزبور، ابتدا می بایست موقعیت مکانی (GPS) خود را روشن نموده و سپس بخش فروشگاه‌ ها را از برنامه شما انتخاب نمایند./اندیشه معاصر

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی