کد مطلب: 35540

یارانه معیشتی | یارانه معیشتی مرداد | یارانه معیشتی مددجویان

واریز ی یارانه یک میلیونی در مرداد برای این یارانه بگیران | یارانه معیشتی این خانوار 30 درصد افزایش یافت

در تاریخ 20 مرداد برای خانوارهای یک نفره ماهیانه 900 هزار تومان، ۲ نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، ۳ نفره ۲ میلیون تومان، چهار نفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و خانواده پنج نفره و بالاتر سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

واریز ی یارانه یک میلیونی در مرداد برای این یارانه بگیران | یارانه معیشتی این خانوار 30 درصد افزایش یافت

یارانه معیشتی | معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که از این پس مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز می‌شود.

علیرضا انجلاسی در این باره اظهار کرد: مستمری امسال مددجویان سازمان بهزیستی نسبت به سال گذشته با افزایش ۳۰ درصدی همراه بوده است.

وی ضمن تشریح سرانه‌های پرداختی مستمری، گفت: براین اساس خانوارهای یک نفره ماهیانه یک میلیون تومان، ۲ نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، ۳ نفره ۲ میلیون تومان، چهار نفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و خانواده پنج نفره و بالاتر سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور درخصوص زمان واریز مستمری‌ها نیز توضیح داد: براساس جز ۲ بند الف تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مبنی بر پرداخت مستقیم به ذی نفع نهایی  مقرر شده از فروردین‌ماه مستمری مددجویان تحت پوشش از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها به صورت مستقیم به حساب مددجویان واریز شود این درحالیست که پیش از این و طی سنوات گذشته این اقدام توسط سازمان بهزیستی صورت می‌گرفت.

یارانه بگیران منتظر یارانه معیشتی دولت پزشکیان

ارسال این دست پیامک‌ها البته تازگی ندارد و پلیس فتا بارها هشدار داده که شهروندان در صورت مشاهده‌ی چنین پیامکی، از قیدِ باز کردنِ آن بگذرند. هشداری که هنوز هم بسیاری آن را جدی نمی‌گیرند.

 ایلنا نوشت: «سلام حمایت خانوار نگرفتی بگیر! من خودم گرفتم.» احتمالا طی روزهای گذشته برای خیلی‌ها پیامکی با همین مضمون از طرف دوستان و آشنایان ارسال شده است. برخی هوشیارانه از آن گذشته‌اند اما برخی دیگر با کلیک روی لینک ارسال شده و در پیِ دریافتِ بسته معیشتی، بخشی از داراییِ حساب خود را از دست داده‌اند. 

ارسال این دست پیامک‌ها البته تازگی ندارد و پلیس فتا بارها هشدار داده که شهروندان در صورت مشاهده‌ی چنین پیامکی، از قیدِ باز کردنِ آن بگذرند. هشداری که هنوز هم بسیاری آن را جدی نمی‌گیرند؛ به خصوص اگر مشکلاتِ معیشتی به قدری جدی باشد که حتی اندک مبلغی که تحت عنوان یارانه یا سبد معیشت و غیره پرداخت می‌شود بتواند دردی از مشکلاتِ شدید معیشتی دوا کند! 

«علی» یکی از همین افرادی است که به امیدِ دریافتِ «حمایتِ» وعده داده شده، بر روی لینک کلیک کرده و تمام مراحل را تا انتها، یعنی تا وارد کردنِ مشخصات و در نهایت شماره کارت، رفته است. اما نه تنها مبلغی دریافت نکرده که در دو نوبت از حسابِ او مبلغ ۱۰ و ۷ میلیون تومان برداشته شده است. 

او در تماس با «ایلنا» از تجربه‌ی خود و از دست دادنِ پولی می‌گوید که به سختی و بعد از مدت‌ها کار با ماشین به دست آورده است: «پیامک از سمتِ یکی از معتمد‎ترین آشنایانم ارسال شد، به همین دلیل اعتماد کردم و وارد لینک شدم. اطاعاتی که خواستند را وارد کردم و گفتند شما مشمول دریافت حدود ۷ میلیون تومان کمک هزینه‌ی معیشتی می‌شوید. شماره کارتم را وارد کردم و بعد بلافاصله از سایت بیرون افتادم.» 

«علی» که یک جوانِ حدودا ۳۰ساله است می‌گوید: «از صبح تا شب مسافرکشی می‌کنم و مبلغِ ناچیزی به عنوان پس‌انداز کنار می‌گذارم تا در مواقع ضروری برداشت کنم. روزی که از طرف یکی از آشنایانم پیامک آمد، فکر کردم این پیامک هم ادامه‌ی همان سیاست‌های پرداخت یارانه و سبد کالاست. فکر نمی‌کردم به همین راحتیِ پس‌اندازِ ماه‌ها کارم را لحظه‌ای از دست بدهم. فردای آن روز وقتی برای خریدی کارت کشیدم و شماره کارت دادم، کمی بعد ۱۰ میلیون تومان و بعد هم ۷ میلیون تومان از حسابم کم شد.» 

او حالا به پلیس فتا برای ثبت شکایت مراجعه کرده و به او گفته شده که به شکایت شما رسیدگی می‌شود. خودش می‌گوید هیچ امیدی برای پیگیریِ شکایت و بازگشتنِ مبلغِ از دست رفته به حسابش ندارد. می‌گوید احتمالا مانند من بسیارند و همه هم به امیدِ اینکه کمک خرجی هر چند ناچیز برای گذرانِ هزینه‌های رومزه زندگی نصیبشان شود، روی آن «لینکِ لعنتی» کلیک کرده‌‍اند. علی می‌گوید: «ما بدبختیم و عده‌ای از این بدبختی سوءاستفاده می‌کنند.»

یارانه معیشتی

اعتراض جاماندگان یارانه معیشتی در این سامانه

سرهنگ رسول جلیلیان گفت: افراد شیاد با ترفندهای مختلف کلاهبرداری می‌کنند که باید مراقب این افراد بود با توجه به زمان واریز یارانه معیشتی دولت به دهک‌های مختلف در کشور، جریان سایبری با ترفندهایی مانند ثبت نام یارانه، ویرایش اطلاعات یارانه بگیران و ثبت نام جاماندگان درصدد کلاهبرداری از کاربران بر می‌آیند.

رییس‌ ‌پلیس‌ ‌فتای البرز ‌از ‌کاربران‌ ‌خواست‌ ‌فریب‌ ‌پیامک‌ ‌جعلی‌ ‌در ‌خصوص‌ ‌موارد ‌مختلف‌ ‌یارانه‌ ‌معیشتی‌ ‌را ‌نخورند ‌و ‌لینک‌ ‌های‌ ‌ارسالی‌ ‌را ‌باز ‌نکنند.

سرهنگ جلیلیان افزود: ارسال پیامک‌های جعلی، ارائه لینک‌های ثبت نام، هدایت به درگاه‌های بانکی جعلی و معرفی اپلیکیشن‌های مختلف توسط مجرمان سایبری در این شرایط دور از ذهن نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مجرمان با راه اندازی سایت جعلی و ارسال پیامک اقدام به فریب و هدایت کاربران به درگاه‌های پرداخت جعلی بانک‌ها می‌پردازند که مردم باید برای پیشگیری از هرگونه جرم هوشیار باشند.

رئیس پلیس فتای البرز اضافه کرد: مجرمان پس از هدایت متقاضیان به درگاه‌های جعلی (فیشینگ)، اطلاعات کارت بانکی آنها را کسب کرده و سپس اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی تاکید کرد: پیامک‌های سازمانی و رسمی از سرشماره‌های معتبر ارسال می‌شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک‌هایی که از طریق سرشماره‌های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.

جلیلیان گفت: کاربرانی که به هر دلیل ابهام یا اعتراضی نسبت به یارانه اختصاص یافته دارند می‌توانند به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت اعتراض کنند.

رئیس پلیس فتای البرز تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند./ ایرنا

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی