کد مطلب: 35293

سهام عدالت | سهام عدالت | سهام عدالت

جزئیات جدید واریز سود سهام عدالت | روش جدید انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث

درحالیکه سهامداران به دلیل بدقولی های صورت گرفته برای دریافت سود سهام به شدت بلاتکلیف هستند سازمان بورس دست به اقدامی جدید برای انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث زد.

جزئیات جدید واریز سود سهام عدالت | روش جدید انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث

سهام عدالت | مدتی پیش مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرده بود مرحله سوم واریز سود سهام عدالت تا پایان خردادماه اجرا شده و پس از تکمیل وجه به حساب سهامداران واریز می شود، اما حالا که در نیمه تابستان قرار گرفتیم  همچنان سرنوشت پرداخت مرحله سوم مشخص نیست. مسئولان مربوطه بارها اعلام کردند که پیگیر علت عدم واریز سود مرحله سوم هستند.  اما اخیرا" مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس با اشاره به این که همچنان خبری از واریز سود سهام عدالت از سمت سه شرکت متخلف نیست، گفت:  تاکنون ۵.۵ هزار ملیارد تومان سود در دست این شرکت‌ها باقیمانده است که به غیر از هلدینگ خلیج فارس، سه شرکت دیگر هر کدام دلیلی برای عدم واریز سود سهام عدالت مطرح کرده اند. پالایشگاه بندرعباس ۲ هزار میلیارد تومان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس ۳ هزار میلیارد تومان و مپنا حدود ۵۵۰ میلیارد تومان از سود سهام عدالت را واریز نکردند.

جزئیات واریز سود سهام عدالت متوفیان

درحالیکه سهامداران به دلیل بدقولی های صورت گرفته برای دریافت سود سهام به شدت بلاتکلیف هستند سازمان بورس دست به اقدامی جدید برای انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث زد.اسفند ماه سال گذشته بود که با راه اندازی سامانه میراث یعنی همان سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، انتقال سهام متوفیان به وراث کلید خورد و طی مدت کوتاهی وضعیت وراث بیش از یک میلیون متوفی دارنده سهام عدالت تعیین تکلیف شد.در همین راستا مسئولان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای واریز سود سهام متوفیان به حساب وراث خواستار این شدند که هرچه سریعتر اقدام کرده و مدارک لازم را در سامانه های مربوطه بارگذاری نمایند . در این میان شایعاتی مبنی بر اینکه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث منتشر شد که امروز مدیر پشتیبانی و راهبری عملیات سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث از طریق شعب کارگزاری و بانک‌های منتخب همچنان رایگان است.

 یکی از وراث سهام عدالت پس از سجامی شدن می‌تواند با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه «ddn.csdiran.ir» و مراجعه به بخش امور سهام عدالت متوفی و وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد فرد فوت شده، نسبت به استعلام وضعیت سهام عدالت و پرتفوی سهام متوفی اقدام کند. و همه فرآیند فوق و تقسیم دارایی متوفی  به صورت رایگان انجام می‌شود./اکوایران

سهام عدالت

 خبر مهم دولت برای وراث سهام عدالتی

مدیر پشتیبانی و راهبری عملیات سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث از طریق شعب کارگزاری و بانک‌های منتخب همچنان رایگان است.

به نقل از ایرنا، مژگان صفری‌ مقدم اظهار کرد: یکی از وراث سهام عدالت پس از سجامی شدن می‌توامند با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه «ddn.csdiran.ir» و مراجعه به بخش امور سهام عدالت متوفی و وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد فرد فوت شده، نسبت به استعلام وضعیت سهام عدالت و پرتفوی سهام متوفی اقدام کند.

وی با بیان اینکه همه فرآیند فوق و تقسیم دارایی متوفی همچنان به صورت رایگان انجام می‌شود، افزود: در ادامه یکی از وراث پس از استعلام وضعیت سهام عدالت می‌تواند به یکی از شعب کارگزاری های منتخب و یا بانک‌های «ملی، تجارت، ملت و پارسیان» مراجعه و مدارک لازم را که در آدرس «www.csdiran.ir/pages?page=miras» درج شده، ارائه کند.

صفری‌ مقدم تصریح کرد: همه ورثه متوفی سهام عدالت پس از تقسیم دارایی متوفی می‌بایست نسبت به سجامی شدن اقدام کنند تا واریز سود سهام عدالت، به حساب آن‌ها از طریق شماره شبایی که در سامانه سجام اعلام کرده‌اند، صورت گیرد. در عین حال ورثه پس از سجامی شدن می‌توانند با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه علاوه بر مشاهده پرتفوی سهام عدالت خود، از ارزش روز آن نیز مطلع شوند.

سهام عدالت

انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث رایگان است

مدیر پشتیبانی و راهبری عملیات سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث از طریق شعب کارگزاری و بانک‌های منتخب همچنان رایگان است.

به گزارش ایلنا، مژگان صفری‌مقدم اظهار کرد: یکی از وراث سهام عدالت پس از سجامی شدن می‌تواند با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه «ddn.csdiran.ir» و مراجعه به بخش امور سهام عدالت متوفی و وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد فرد فوت شده، نسبت به استعلام وضعیت سهام عدالت و پرتفوی سهام متوفی اقدام کند.

وی با بیان اینکه همه فرآیند فوق و تقسیم دارایی متوفی همچنان به صورت رایگان انجام می‌شود، افزود: در ادامه یکی از وراث پس از استعلام وضعیت سهام عدالت می‌تواند به یکی از شعب کارگزاری‌های منتخب و یا بانک‌های «ملی، تجارت، ملت و پارسیان» مراجعه و مدارک لازم را که در آدرس «www.csdiran.ir/pages?page=miras» درج شده، ارائه کند.

مدیر پشتیبانی و راهبری عملیات سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه تصریح کرد: همه ورثه متوفی سهام عدالت پس از تقسیم دارایی متوفی می‌بایست نسبت به سجامی شدن اقدام کنند تا واریز سود سهام عدالت، به حساب آن‌ها از طریق شماره شبایی که در سامانه سجام اعلام کرده‌اند، صورت گیرد.

بر اساس اعلام سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، وی گفت: در عین حال ورثه پس از سجامی شدن می‌توانند با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه علاوه بر مشاهده پرتفوی سهام عدالت خود، از ارزش روز آن نیز مطلع شوند.

ثبت نام سهام عدالت جاماندگان

با وجود آنکه اکنون، بیش از ۴۹ میلیون نفر از ایرانیان، دارای سهام عدالت می باشند، اما، بسیاری از اقشار کم درآمد، کارگران روز مزد، کودکان و یا مشاغل آزاد، در این گروه جای نگرفته اند. به طور کلی، می توان گفت که حدود ۳۴ میلیون نفر، از ثبت نام و دریافت سهام عدالت جا مانده اند.

افرادی که قصد مشاهده صوتحساب سهام عدالت را دارند، می توانند، از طریق سایت panel.sahamedalat.ir، به صورت اینترتی، اقدام نمایند.

در واقع، ثبت نام سهام عدالت، در زمان دولت های گذشته، بر اساس محل خدمت و جایگاه شغلی افراد، انجام گرفت و از آنجا که منبع آماری دقیقی وجود نداشت، ثبت نام سهام عدالت، از مستخدمین دستگاه های اجرایی دولتی آغاز گردید و برخی از اقشار کم درآمد و بی بضاعت جامعه از دریافت این سهام جا مانده اند.

بنابراین، برای جبران کوتاهی مجلس و دولت در این خصوص، طرحی به نام ساماندهی سهام عدالت که بر اساس آن، دولت قصد ارائه مجدد سهام عدالت به سه گروه بزرگ از افراد جامانده سهام عدالت را دارد، در مجلس یازدهم مطرح و تصویب شده است. اما، در حال حاضر، زمان مشخصی، جهت ثبت نام جدید سهام عدالت ۱۴۰۳، از سوی دولت، اعلام نشده است.

افرادی که قصد گرفتن استعلام سهام عدالت را دارند، می توانند، از طریق ورود به سایت samanese.ir، با استفاده از کد ملی خود، به صورت غیر حضوری، اقدام نمایند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی