کد مطلب: 34449

وام مسکن | وام مسکن دانشجویی | وام مسکن ۱۴۰۳

متقاضیان وام مسکن این فرصت مهم را از دست ندهند ! | افزایش دوباره مبلغ وام مسکن + جزییات

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزایش مبالغ وام ودیعه مسکن متاهلی نیم سال دوم ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را در بخشنامه ای به معاونان دانشجویی دانشگاه ها ابلاغ کرد.

متقاضیان وام مسکن این فرصت مهم را از دست ندهند ! | افزایش دوباره مبلغ وام مسکن + جزییات

وام مسکن | صمد حاج جباری معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درنامه ای به معاونین دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پردیس‌ها، مجتمع‌های آموزشی وابسته، پژوهشگاه‌ها و مراکز وابسته به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - معاون دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و افزایش چتر حمایتی از دانشجویان متأهل برای تهیه مسکن به استحضار می‌رساند مبالغ وام ودیعه مسکن متأهلی به شرح زیر از نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ مجدداً افزایش یافته است.​

از این رو خواهشمند است دستور فرمائید ضمن اطلاع رسانی مناسب و راهنمایی‌های لازم به دانشجویان متقاضی واجد شرایط مطابق آئین نامه پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی، اقدامات لازم به منظور ارائه مستندات و تأمین ضمانت درسامانه صندوق معمول فرمایند.

یادآور می‌گردد مسؤولیت کنترل و صحت سنجی شماره حساب وشماره شباء و مستندات اعم از تأهل دانشجو، اجاره نامه، عدم اسکان در خوابگاه دولتی و همچنین رعایت شرایط ضامنین و سقف مبلغ ضمانت وام‌های دانشجویی (به ترتیب ۶۰ و ۱۲۰ میلیون تومان و بیش از ۱۲۰ میلیون تومان با ارائه گواهی کسر از حقوق صرًفا برای دانشجویانی که مجموع وام‌های دریافتی آنان به بیشاز ۱۲۰ میلیون تومان می‌رسد) بر عهده معاونت امور دانشجویی دانشگاه است.

جدول مبالغ وام ودیعه مسکن متاهلی در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

شهر / جمعیت

مبلغ وام (میلیون تومان)

شهرهای با جمعیت ۵۰۰ هزار نفر و کمتر

۱۰۰

شهرهای با جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر

۱۵۰

کلان شهر تهران

۲۰۰

مهر

وام مسکن

خبر مهم برای متقاضیان وام مسکن دولتی

درحالی شورای‌ عالی مسکن وام نهضت ملی مسکن را به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش داده است که سود این تسهیلات در دوره بازپرداخت ۲۰ساله بیش از ۲.۱میلیارد تومان خواهد بود.

به گزارش تسنیم، چهارشنبه هفته گذشته در هجدهمین جلسه شورای‌عالی مسکن با افزایش سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن در شهرها به ۸۰۰ میلیون تومان موافقت شد، بر این اساس متقاضیان طرح مذکور می‌توانند پس از تصویب هیئت عالی بانک مرکزی و ابلاغ آن تا سقف ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

پیش از این دولت سیزدهم سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن را در سراسر کشور ۵۵۰ میلیون تومان تعیین کرده بود. اردیبهشت ماه سال قبل شورای سابق پول و اعتبار پس از بررسی نامه شماره ۲۴۳۹۳ مورخ ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ با موضوع مصوبه ششمین جلسه شورای‌عالی مسکن، سقف فردی تسهیلات پروژه‌های حمایتی مسکن موضوع ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن را معادل ۵۵۰ میلیون تومان در تمامی شهرهای کشور به‌صورت یکسان تعیین کرد.

در ابتدا اعلام شد بازپرداخت وام ۵۵۰ میلیون تومانی به‌صورت پلکانی خواهد بود، در این صورت متقاضیان بایستی در یک دوره ۲۰ساله برای وام ۵۵۰ میلیون تومانی ۲ میلیارد و ۳۷۲ میلیون و ۴۵۵ هزار تومان پرداخت می‌کردند، از این رقم حدود یک میلیارد و ۸۲۲ میلیون تومان سود تسهیلات بود.

دی‌ماه سال گذشته و پس از انتقادها به اقساط بالای این وام، مدیرعامل صندوق ملی مسکن از کاهش اقساط ماهانه وام نهضت ملی مسکن به ۵ میلیون تومان خبر داد.

محمدرضا مهدیار اسماعیلی افزود: قرار بر این شده است که اقساط وام نهضت ملی مسکن پلکانی شود؛ ‌ در این صورت وام‌گیرنده در ماه‌ها و سال‌های ابتدای دوره بازپرداخت تحت فشار ـ اقساط بالا ـ قرار نمی‌گیرد، بر این اساس در دو سال ابتدایی بازپرداخت، اقساط حداکثر ماهانه ۵ میلیون تومان است تا در توان متقاضیان نهضت ملی مسکن باشد. پس از دو سال نیز، اقساط به‌صورت پلکانی دریافت خواهد شد.

همان‌گونه که اشاره شد در آخرین جلسه شورای‌عالی مسکن به‌ریاست محمد مخبر، سرپرست ریاست‌جمهوری وام ۸۰۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن مصوب شد. با اجرایی شدن این مصوبه اقساط وام در دوره ۲۰ساله و بازپرداخت ساده ماهانه حدود ۱۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان خواهد بود.

کل بازپرداخت وام مذکور نیز حدود ۳ میلیارد تومان خواهد بود. در پایان قسط دویست و چهلم (ماه ۱۲ سال بیستم) متقاضی ۲ میلیارد و ۱۶۳ میلیون و ۱۵۸ هزار تومان سود تسهیلات را پرداخت کرده است.

وام مسکن

با وام ۸۰۰ میلیونی مسکن چند متر آپارتمان می‌توان در تهران خرید؟

یک کارشناس بازار مسکن گفت:‌ اگر یک واحد مسکونی با متراژ متوسط در شهر تهران را در نظر بگیریم که حدود ۸۰ مترمربع باشد قیمت این ملک حدود ۶ و نیم میلیارد تومان خواهد شد که این میزان وامی که اعلام شده حدود ۱۵ درصد قیمت این ملک را پوشش می‌دهد.

عطا آیت‌اللهی، کارشناس حوزه مسکن درباره وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن گفت: این رقمی که از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام شده به نسبت وام‌های قبلی رقم بهتری است و حتی با این رقم افراد می‌توانند در حومه کلانشهرها هم صاحب خانه شوند و تا حدودی برای تهیه ملک متقاضیان کمک هزینه است.

اعتماد در خبری نوشت:وی ادامه داد:هر چند این رقم۸۰۰ میلیون تومانی می‌تواند بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از بهای مسکن را تامین کند، اما باز هم پرداخت اقساط ۵ میلیون و ۹۰۰ کمی سنگین است و برای همه افراد قابل پرداخت نیست، به هر حال تصمیم برای پرداخت این میزان وام قدم مثبتی است.

به گفته وی این وام‌ها برای رونق بازار مسکن مفید است، اما به شرط آنکه اعدادی که اعلام می‌کنند قابل توجه باشد و بر تامین بودجه خانوار هم اثرگذار باشد.

آیت الهی افزود:اگر یک واحد مسکونی با متراژ متوسط در شهر تهران را در نظر بگیریم که حدود ۸۰ مترمربع باشد قیمت این ملک حدود ۶ و نیم میلیارد تومان خواهد شد که این میزان وامی که اعلام شده حدود ۱۵ درصد قیمت این ملک را پوشش می‌دهد که هر چند تاثیر جدی در خصوص خرید ملک در تهران ندارد، اما در حومه کلانشهرها تاثیر خوبی دارد.

وی گفت:اگر دولت توان مالی کافی برای انبوه‌سازی ندارد ‌باید دست سرمایه‌گذار بخش خصوصی را برای ساخت و ساز باز بگذارد تا سرمایه‌گذاران بتوانند به صورت تضمینی سود سرمایه‌گذاری‌شان را دریافت کنند، اگر چنین فضایی ایجاد شود و چنین تعهد و تضمینی را دولت بدهد سرمایه‌گذاری‌ها در بخش انبوه‌سازی از سوی بخش خصوصی انجام خواهد شد.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی