کد مطلب: 34232

پرداخت وام مسکن کم‌بهره برای یارانه بگیران مستاجر| این وام به چه کسانی تعلق می گیرد؟

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به مرحله ساخت رسیده است گفت: در دولت سیزدهم به دهک‌های یک تا چهار که از توان مالی کافی برخوردار نیستند وام مسکن کم‌بهره پرداخت می‌شود.

پرداخت وام مسکن کم‌بهره برای یارانه بگیران مستاجر| این وام به چه کسانی تعلق می گیرد؟

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به مرحله ساخت رسیده است گفت: در دولت سیزدهم به دهک‌های یک تا چهار که از توان مالی کافی برخوردار نیستند وام مسکن کم‌بهره پرداخت می‌شود.

 هادی عباسی‌اصل امروز (سه‌شنبه) در نشستی خبری درباره عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم اظهار کرد: در حال حاضر بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن وارد فرایند ساخت شده و بیش از ۵۰۰ هزار واحد تکمیل شده است که در ماه‌های آینده شاهد جهش در تکمیل واحدها خواهیم بود.

وی افزود: دولت شهید رییسی در بخش مسکن، مسئولانه عمل کرد و تلاش کرد با نگاه مسئولانه به نیاز متقاضیان مسکن پاسخ دهد.

عباسی‌اصل بیان کرد: دولت سیزدهم در رابطه با بخش مسکن سه فرصت را در نظر گرفت. فرصت نخست، تأمین زمین بود تا قیمت تمام شده کاهش یابد که در این حوزه کارهای مهمی انجام شد و هم‌اکنون شاهد جهش در تأمین زمین در محدوده شهرها، شهرک‌ها و سواحل جنوبی هستیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات فرصت دومی بود که در دولت سیزدهم مدنظر قرار گرفت. بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی توسط بانک‌ها به بخش مسکن اختصاص یافت که باید تقویت شود.

وی فرصت سوم را دسترسی به ارزش افزوده دانست و گفت: در این بخش تلاش شد تا قیمت تمام شده با تأمین زمین توسط دولت کاهش یابد.

عباسی‌اصل، تخصیص تسهیلات کم‌بهره برای دهک‌های یک تا چهار که توان مالی مناسبی ندارند از تمهیدات دولت سیزدهم برشمرد و افزود: نرخ سود از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافت. همچنین در تکمیل مسکن مهر دولت سیزدهم بیش از ۱۳۰ هزار واحد را تکمیل کرد و تحویل داد و ۱۱۰ هزار واحد باقیمانده که بدون پرونده‌های دارای تعارض تا پایان دولت تکمیل خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: چنانچه مسائل بانکی و پرداخت تسهیلات حل شود می‌توان به تأمین مسکن در کشور پاسخ مناسب داد.

وی افزایش ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی سرمایه بانک مسکن را از موارد در دست پیگیری عنوان کرد و افزود: با متعهد کردن بانک‌ها به پرداخت تسهیلات می‌توان در تکمیل واحدها تسریع بدهیم.

پیشنهاد افزایش وام مسکن روستایی تا ۴٠٠ میلیون تومان

معاون بنیاد مسکن گفت: پیشنهاد ارایه شده افزایش سقف وام ساخت مسکن روستایی تا ۴٠٠ میلیون تومان است که هنوز تصویب نشده است.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا سهرابی، معاون بنیاد مسکن در نشست خبری امروز از احتمال افزایش سقف وام مسکن روستایی خبر داد و گفت: پیشنهاد افزایش سقف وام را داده‌ایم و این پیشنهاد در کارگروه‌های مختلف در حال بررسی است.

وی ادامه داد: پیشنهاد ارایه شده افزایش سقف وام ساخت مسکن روستایی تا ۴٠٠ میلیون تومان است که هنوز تصویب نشده است.

 اقساط این وام مسکن دو مرحله‌ای شد

استاندار لرستان از ۲ مرحله‌ای کردن اقساط وام نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: مبلغ اقساط در مرحله اول از ۱۲ میلیون و هشتصد هزار تومان به ۵میلیون و ۹۰۰هزار تومان کاهش پیدا کرد.

وام مسکن | ابوطالب شفقت در بازدید از سایت مسکن فاز ۲ کمالوند به سفر وزیر راه و شهرسازی به استان و افتتاح ۳ هزار و ۱۹۱ واحد در قالب نهضت ملی مسکن اشاره و اظهار کرد: تعداد ۶۷۵ واحد ملی مسکن در خرم‌آباد افتتاح شد که مردم در حین تحویل مشکلاتی از جمله قیمت تمام‌شده پروژه، ارزش افزوده و نحوه پرداخت اقساط و برخی کارهای نیمه‌تمام را مطرح کردند.

وی افزود: کمیسیونی با حضور نماینده وزارت راه و شهرسازی برگزار شد و پس از بررسی‌های لازم با همراهی و همکاری پیمانکار پروژه از محل دریافتی و ارزش افزوده وی مبلغی تخفیف داده شد تا آورده مردم کاهش پیدا کند.

سود وام مسکن روستایی ۵ درصد و دوره بازپرداخت آن ۲۰ ساله میباشد.اقساط این وام در هر ماه برای متقاضی نزدیک یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان هزینه دارد.

استاندار لرستان تصریح کرد: در این کمیسیون مصوب شد تا بانک اقساط را دو مرحله‌ای بصورت پلکانی و مبلغ آن را از ۱۲میلیون و هشتصد هزار تومان به ۵میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کمتر کند.

وی خاطرنشان کرد: قسمتی از آماده‌سازی واحد‌ها مشکل داشت که در حین فرایند تحویل‌گیری متقاضیان پیمانکار پروژه نواقص را رفع و کامل خواهد کرد.

شفقت با اشاره به قرار قول ۱۰ روزه به منظور آماده شدن و رفع مشکلات واگذاری پروژه‌ مسکن ملی که در سفر اخیر وزیر راه وشهرسازی افتتاح شد، گفت: مردم شریف خرم‌آباد می‌توانند پس از طی کردن فرایند واگذاری واحد‌های خود را تحویل و تا قبل از فصل مهر و بازگشایی مدارس مستقر شوند./اقتصادنیوز

 

 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی