کد مطلب: 33759

نجات دختربچه کاشمری از زیر آوار | افزایش تعداد فوتی های زلزله کاشمر

فرماندار کاشمر گفت: تعداد فوتی های زلزله ۵ ریشتری کاشمر به ۴ نفر رسید.

 نجات دختربچه کاشمری از زیر آوار | افزایش تعداد فوتی های زلزله کاشمر

زلزله کاشمر | حجت الله شریعتمداری در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: در پی زلزله ظهر سه شنبه تعداد فوتی‌های زلزله ۵ ریشتری کاشمر به ۴ نفر رسید.

فرماندار کاشمر افزود: بالغ بر ۱۲۰ نفر مصدوم شدند که اکثر افراد سرپایی مداوا شدند و ۳۵ نفر در بیمارستان هنوز بستری هستند.

وی گفت: تا این لحظه ۴ نفر از همشهریان کاشمری متأسفانه فوت کرده اند.

‌شریعتمداری افزود: تمام دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی در آماده باش کامل هستند.

زلزله کاشمر ۱۲۰ مصدوم و ۴ فوتی داشته است

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور، جزییات زلزله ۵ ریشتری در شهرستان کاشمر را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین ظفری گفت: در پی وقوع زلزله ۵ ریشتری در محدوده شهرستان کاشمر-خلیل آباد در عمق ۶ کیلومتری، بر اساس اطلاعات اولیه، تیم‌های ارزیاب در منطقه مستقر شده و نیروهای امدادی در حال خدمت رسانی به آسیب دیدگان زلزله هستند.

وی ادامه داد: با توجه به عمق کم زمین لرزه که موجب تشدید خسارات می‌شود، طبق اخبار واصله از ستاد بحران شهرستان، این حادثه تاکنون ۱۲۰ نفر مصدوم داشته که به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. همچنین، خبرها حاکی از فوت ۴ نفر از هموطنان دارد.

ظفری گفت: میزان دقیق خسارات، صدمات و تلفات احتمالی در دست بررسی است.

 نجات کودک کاشمری از زیر آوار/ رهاسازی ۲ شهروند جان‌باخته

دبیرکل هلال احمر، گفت: تیم‌های هلال احمر با مشارکت مردم محلی موفق به نجات یک کودک از زیر آوار زمین لرزه کاشمر شدند.

به گزارش تسنیم، یعقوب سلیمانی در جمع خبرنگاران در خصوص زمین لرزه کاشمر، اظهار داشت: نیروهای هلال احمر در روستای زنده جان با مشارکت مردم موفق شدند تا یک کودک را از زیر آوار نجات دهند.

وی افزود: متاسفانه پیکر 2 نفر از جان‌باختگان زمین لرزه نیز توسط نیروهای هلال احمر از زیر آوار رهاسازی شد. این فوتی‌ها و دختر نجات یافته، اعضای یک خانواده بودند.

سلیمانی ادامه داد: هلال احمر با به‌کارگیری تمامی نیروها در منطقه زلزله‌زده حاضر است و تیم‌های جست و جو در حال پایش تمامی روستاها و مناطق زلزله‌زده هستند.

ورود استاندار خراسان رضوی به مناطق زلزله زده کاشمر

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری به منظور بررسی آخرین وضعیت شهرستان کاشمر و رسیدگی به زلزله‌زدگان، دقایقی پیش وارد شهرستان کاشمر شدند.

وی در حضور در شهرستان کاشمر با ابلاغ دستور به دستگاه‌های خدماتی، امدادی، درمانی و همچنین سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی؛ بر ضرورت بسیج مجموعه‌های گوناگون برای تسهیل امور مربوط به زلزله‌‌زدگان تاکید کرد.

۵۰ نفر در زلزله کاشمر مصدوم شدند/۲ نفر زیرآوار

مشهد- سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: در زلزله شهرستان کاشمر تاکنون ۵۰ نفر مصدوم شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدرضا عباسی ظهر سه‌شنبه اظهار کرد: تعداد مصدومین زلزله کاشمر به ۵٠ نفر رسیده که حال ١۵ نفر آنها وخیم است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی افزود: از ٣ نفری که زیر آوار مانده بودند، ١ نفر آنها را بیرون آوردیم و ٢ نفر دیگر هنوز زیر آوار هستند.

وی با بیان اینکه آمار فوتی‌ها هنوز موثق نیست، عنوان کرد: هیچکس نمی‌تواند پیش‌بینی کند که آیا زلزله دیگری در راه است یا فقط همین یک زلزله بوده است.

زلزله ۲ خانوار روستای « زنده جان» کاشمر را زیر آوار برد

مشهد- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: زلزله پنج ریشتری، ۲ خانوار روستای زنده جان در شهرستان کاشمر را زیر آوار گرفتار کرد.

به گزارش مهر، سیدعلی منیری اظهار کرد: زنده جان یکی از روستاهای نزدیک به محل کانون زلزله در کاشمر است و امدادگران هلال احمر به منطقه اعزام شده اند و در حال خارج کردن حادثه دیدگان و گرفتاران زیر آوار هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی بیان کرد: این عملیات در ۲ روستای نزدیک به مرکز وقوع زلزله یعنی محمدیه و کسرینه نیز در حال انجام است.

وی گفت: تاکنون و براساس گزارش‌های دریافتی از ارزیابان، زلزله در شهر کاشمر موجب ریزش نمای برخی ساختمان‌ها و ترک‌خوردگی دیوار منازل شده است.

منیری با اشاره به فوت ۲ نفر بر اثر ریزش نمای ساختمان در گزارش نخستین اظهار کرد: ارزیابی چهار تیم به استعداد ۲۵ نجاتگر و ارزیاب در مناطق شهرستان کاشمر همچنان در حال انجام است.

آماده‌باش مراکز درمانی و بیمارستان‌های شهرستان‌های مجاور کاشمر

مشهد- مسوول روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ مشهد گفت: مراکز درمانی و بیمارستان‌های شهرستان‌های مجاور کاشمر در پی زلزله ۵ ریشتری این شهرستان در آماده باش کامل هستند.

به گزارش مهر، محمد علیشاهی اظهار کرد: بیمارستان‌ها و پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ خلیل آباد و بردسکن و شهرهای مجاور کاشمر در آماده باش کامل قرار دارند تا در صورت اعلام نیاز سریعاً اعزام شوند.

مسؤول روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ مشهد بیان کرد: اتوبوس آمبولانس اورژانس ۱۱۵ از تربت حیدریه و نیشابور به کاشمر جهت پشتیبانی لازم اعزام خواهند شد.

وی افزود: اتاق بحران دانشگاه علوم پزشکیEOC و مرکز پایش مراقبت‌های درمانی جهت تسهیل در انتقال مصدومین آمادگی دارند تا اگر نیاز بود مصدومین به سایر مراکز درمانی شهرستان‌ها و مشهد منتقل شوند.

 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی