کد مطلب: 33624

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | حقوق بازنشستگان خرداد

خبر رسمی و مهم درباره نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | بازنشستگان حتما بخوانند + جزییات

معاون امور بازنشستگی اداره کل مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی نحوه محاسبه مستمری بازنشستگی بیمه‌شدگانی که از محل دو کارگاه بیمه‌پردازی دارند را تشریح کرد.

خبر رسمی و مهم  درباره نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | بازنشستگان حتما بخوانند + جزییات

حقوق بازنشستگان | سعید شیری، با استناد به قانون تامین اجتماعی اظهار کرد: براساس ماده ۳۴ قانون مذکور، در صورتی که بیمه‌شده برای دو یا چند کارفرما کار کند، هر یک از کارفرمایان مکلفند به نسبت مزد یا حقوقی که می‌پردازند حق بیمه سهم‌بیمه شده را از مزد یا حقوق او کسر و به انضمام سهم خود به سازمان پرداخت کنند، بنابراین مبنای قانونی پرداخت حق بیمه، این قانون است.​

وی درخصوص میزان اثرگذاری پرداخت حق‌بیمه از دو محل در تعیین میزان مستمری فرد، توضیح داد: فرض کنید یک فرد در کارگاهی کار می‌کند که میانگین دستمزد دو سال آخر او با ۳۰ سال سابقه کار، معادل ۲۰ میلیون تومان است؛ طبیعتا مستمری استحقاقی او نیز ۲۰ میلیون تومان خواهد بود، حال اگر فرد دیگری میانگین دستمزد دو سال آخر او با ۳۰ سال سابقه کار، ۲۰ میلیون تومان باشد و علاوه بر کارگاه اول در کارگاه دومی هم به مدت دو سال اشتغال با میانگین دستمزد ۱۰ میلیون تومان، به سازمان تامین اجتماعی بیمه‌پردازی داشته باشد، در نحوه محاسبه مستمری فرد، مستمری استحقاقی کارگاه اول (مبلغ ۲۰ میلیون تومان کارگاه اول) و مستمری استحقاقی کارگاه دوم که در آن ۲ سال اشتغال با میانگین دستمزد ۱۰ میلیون تومان داشته (مبلغ ۶۶۶ هزار و ۶۶۷ تومان) جمع و اینگونه مستمری استحقاقی فرد ۲۰ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۶۶۷ تومان تعیین می‌شود.​

معاون امور بازنشستگی اداره کل مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: به بیانی دیگر، باتوجه به اینکه در کارگاه دوم صرفا فرد دو سال کار کرده، سازمان تامین اجتماعی میانگین ۱۰ میلیون تومان پرداختی حق بیمه فرد را تقسیم بر ۳۰ و در مدت اشتغال فرد در کارگاه دوم ضرب می‌کند، عددی که محاسبه می‌شود با مستمری استحقاقی کارگاه اول (معادل ۲۰ ملیون تومان بوده) جمع و به عنوان مستمری کلی پرداخت می‌کنیم.

شیری در توضیح بیشتر این موضوع بیان کرد: به عبارتی تاثیر و بیمه‌پردازی هر کارگاه را باتوجه به مدت پرداخت حق بیمه لحاظ و براساس ماده ۷۷ قانون تامین اجتماعی در تعیین میزان مستمری فرد لحاظ می‌کنیم./ایسنا

حقوق بازنشستگان

همسان سازی حقوق بازنشستگان برای همه بازنشسته ها حتمی شد

طبق گفته صولت مرتضوی ، در تلاش هستیم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را چه در سازمان بازنشستگی کشوری و چه در سازمان تأمین اجتماعی اجرایی کنیم .

صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مستمری مستمری‌بگیران بهزیستی و کمیته امداد افزایش یافت و از حیث ریالی در طول این دولت معادل ۱۸۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در حوزه توسعه تخت‌های بیمارستانی، پرداخت حقوق بازنشستگان و بخش قابل‌توجهی از معوقات بازنشستگان اقدامات بسیار مطلوبی صورت گرفت.

وزیر کار تاکید کرد: همه تلاش ما این است که متناسب‌سازی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را چه در سازمان بازنشستگی کشوری و چه در سازمان تأمین اجتماعی اجرایی و عملیاتی کنیم.

مرتضوی یادآور شد: تاکنون بالغ بر ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اشتغال خالص در کشور ایجاد شد. نرخ بیکاری در ۲۵ استان تک رقمی شد و تعداد قابل توجهی از استان‌ها نرخ بیکاری‌شان در کانال ۶ درصد بود. همچنین میانگین نرخ بیکاری کشور ۸.۱ درصد شد و ۱.۱ درصد کاهش داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان و بانوان کاهش داشت. طرح خوبی در وزارت رفاه اجرا شد که یکی کالابرگ الکترونیکی است و ۸۵ درصد از جمعیت ۶۵ میلیون نفری یا ۲۰ میلیون خانواریِ هدف را پوشش دادیم.

وی یادآور شد: در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بالغ بر ۵ میلیون نفر دوره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اجرا شد و به لحاظ کمی هم مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بخش خصوصی را مخصوصا در جوار کارگاه‌ها توسعه دادیم.

مرتضوی گفت: با همکاری قوه قضائیه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از اموال صندوق‌های بازنشستگی که به انواع مختلف از سوی برخی اشخاص حقیقی و حقوقی به تصرف درآمده بود، برگردانده شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تعداد قابل‌توجهی از املاک را هم که برخی اشخاص تصرف کرده بودند با احکام قضایی بازگشت داده شدند. تاکنون توانسته‌ایم بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به نفع صندوق‌های بازنشستگی حکم بگیریم.

حقوق بازنشستگان

مبلغ واریزی معوقات حقوق بازنشستگان چقدر است؟

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی چندی پیش اعلام کرده بود افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، از اردیبهشت ماه اعمال می‌شود و ما‌به‌التفاوت حقوق فروردین ماه بازنشستگان نیز در خردادماه واریز می‌شود.

هرساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

شایان ذکر است که این جدول، مختص کارگران تامین اجتماعی نیست و بازنشستگان تامین اجتماعی را نیز شامل می‌شود.

شما در اندیشه معاصر پیرامون اطلاعیه مهم تامین اجتماعی| پرداخت معوقات بعد از واریز حقوق خرداد ماه / صدور فیش حقوقی خرداد بازنشستگان تامین اجتماعی و لینک سایت مطالب مفیدی می خوانید.

در روز‌های گذشته، فیش حقوقی خردادماه بازنشستگان تامین اجتماعی صادر و در سامانه مربوطه بارگذاری شده است. با این حال، بازنشستگان در انتظار صدور فیش معوقات خود هستند؛ ظاهراً قرار است فیش پرداخت معوقات فروردین جداگانه صادر و بارگذاری شود.

طبق اظهارات مدیران سازمان تامین اجتماعی، معوقات فروردین ماهِ بازنشستگان کارگری با حقوق خرداد پرداخت خواهد شد. پرداخت حقوق بازنشستگان از بیستم ماه براساس حروف الفبا و جدول اعلامی سازمان آغاز می‌شود.

واریز مستمری خردادماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی از صبح (۲۰ خرداد) آغاز می‌شود و تا (۳۱ خرداد) ادامه دارد.

پرداخت‌ها براساس حروف الفبا انجام می‌شود و بازنشستگانی که نام خانوادگی‌شان با «الف» آغاز می‌شود، روز بیستم مستمری خود را دریافت می‌کنند.

بازنشستگان با مراجعه به سامانه مربوطه می‌توانند فیش حقوقی خود را دریافت کنند. بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به آدرس https://es.tamin.ir و ورود به بخش «فیش حقوقی مستمری‌بگیران» و «مشاهده فیش حقوقی مستمری‌بگیران» می‌توانند فیش حقوقی خود را در ماه‌های مختلف مشاهده و چاپ کنند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی