کد مطلب: 33611

خبر مهم برای یارانه بگیران متقاضی کالابرگ | زمان اجرای مرحله دوم کالابرگ کی خواهد بود؟

معاون رئیس جمهور تصریح کرد که مرحله اول پرداخت کالابرگ در فروردین و اردیبهشت اجرا شده و برای مرحله دوم، پیشنهادات به ستاد اقتصادی دولت ارسال شده است. او افزود: هنوز زمان دقیق مرحله دوم مشخص نشده و به محض قطعی شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

خبر مهم برای یارانه بگیران متقاضی کالابرگ | زمان اجرای مرحله دوم کالابرگ کی خواهد بود؟

داوود منظور در نشست خبری با اعضای دولت سیزدهم به تشریح زمانبندی اجرای مرحله دوم کالابرگ و اقدامات دولت در حوزه بودجه پرداخت.

به گزارش شهر بورس، رییس سازمان برنامه و بودجه درباره زمانبندی اجرای مرحله دوم کالابرگ اعلام کرد که هنوز زمان دقیق آن مشخص نشده و به محض قطعی شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

داوود منظور در نشست خبری مشترک با اعضای دولت سیزدهم اعلام کرد که درآمدهای پایدار مانند مالیات و گمرک از ۴۵ درصد در سال ۹۹ به ۶۲ درصد در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته است. او افزود: دولت سیزدهم توانسته است اتکای خود به منابع پایدار را افزایش دهد که این امر با رصد مودیان مالیاتی و درآمدهای گمرکی تحقق یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد که افزایش سهم منابع پایدار به معنای کاهش وابستگی به نفت و حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی است. او گفت: سهم نفت در بودجه از ۳۳ درصد در سال ۹۶ به ۲۳ درصد در دولت سیزدهم کاهش یافته است.

افزایش بودجه عمرانی و فرهنگی

منظور به رشد چهار برابری بودجه عمرانی در سه سال گذشته اشاره کرد و افزود که در این مدت حدود ۱۱۰۰ طرح عمرانی به بهره‌برداری رسیده است. وی همچنین بیان کرد که بودجه‌های فرهنگی و سلامت نیز افزایش قابل توجهی داشته‌اند، به طوری که بودجه فرهنگی امسال بالغ بر ۳۶ همت افزایش یافته و تعرفه‌های بخش درمان نیز حدود ۳۵ درصد افزایش داشته‌اند.

طرح کالابرگ الکترونیک با استقبال گسترده‌ای مواجه شده و همچنان ادامه دارد.

بار مالی قانون رتبه‌بندی معلمین

وی گفت: قانون رتبه‌بندی معلمین از اقدامات شجاعانه دولت بوده که از سال ۱۴۰۰ آغاز شده و بالغ بر ۴۵ همت بار مالی سالانه داشته است.

کالابرگ

وضعیت پرداخت مرحله دوم کالابرگ

معاون رئیس جمهور تصریح کرد که مرحله اول پرداخت کالابرگ در فروردین و اردیبهشت اجرا شده و برای مرحله دوم، پیشنهادات به ستاد اقتصادی دولت ارسال شده است. او افزود: هنوز زمان دقیق مرحله دوم مشخص نشده و به محض قطعی شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منظور همچنین از تخصیص ۲۶ همت اوراق مالی به حساب پیشرفت و عدالت خبر داد و افزود که قصد داریم با کمک بازار سرمایه منابع این اوراق به منابع نقدی تبدیل شود تا توزیع اعتبارات بین دستگاه‌های مربوطه انجام شود.

وی اعلام کرد که خرید گندم از نیمه فروردین آغاز شده و تا امروز بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده است. او افزود که با توجه به خریدهایی که انجام شده، دولت متعهد به پرداخت مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز خواهد بود./منبع: مهر

کالابرگ

تخصیص کالابرگ الکترونیک به اقشار ضعیف جامعه حرکت خوبی از طرف دولت بود

علی رضایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تخصیص کالا برگ الکترونیک به اقشار ضعیف جامعه حرکت خوبی از طرف دولت بود که با استقبال گسترده مردم همراه شد

علی رضایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تخصیص کالا برگ الکترونیک به اقشار ضعیف جامعه حرکت خوبی از طرف دولت بود که با استقبال گسترده مردم همراه شد.برای اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را دنبال کنید.

طرح کالابرگ الکترونیکی مصادف با حلول ماه مبارک رمضان و عید نوروز از تاریخ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ کلید خورد و تا ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت.

طرحی که در آن یک فرد یارانه‌بگیر در صورت استفاده از کالابرگ و خرید از سبد غذاییِ ۱۱ قلم کالای مورد تأیید وزارت کار، ۲۲۰ هزار تومان به مبلغ ۴۰۰ هزارتومان کالابرگش افزوده می‌شد و می‌توانست تا ۶۲۰ هزارتومان از این اقلامِ مشخص خریداری کند. به‌این معنا که خانواده‌ای که به‌ازای هر فرد، ۳۰۰ هزار تومان و یا ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کرده، ۲۲۰ هزار تومان بیشتر دریافت می‌کرد که باید این اعتبارِ تشویقی صرفِ خرید ۱۱ قلم کالا می‌شد.

علی رضایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تخصیص کالا برگ الکترونیک به اقشار ضعیف جامعه حرکت خوبی از طرف دولت بود که با استقبال گسترده مردم همراه شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: طبیعی است که هر کار اجرایی با ایرادات و اشکالاتی همراه است که در مورد کالابرگ الکترونیک نیز باید با رفع اشکالات ما شاهد روان‌تر شدن امور در این حوزه خواهیم بود.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت، در هفته گذشته اعلام کرد با توجه به استقبال ۶۰ میلیون نفری از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی و تاثیر مثبت آن بر طبقات ضعیف و متوسط جامعه، اهتمام دولت تامین منابع لازم برای ادامه طرح است.

کالابرگ | واریز نفری ۵۲۰ هزار تومان یارانه نقدی

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماع در پاسخ درباره‌ی این موضوع بیان کرد این طرح در طول سه‌ماه کمترین مشکل را داشت و با موفقیت به سرانجام رسید.

هم‌چنین با تمامی۲۳۰ هزار فروشگاه مرتبط با این طرح تسویه حساب انجام شده و بدهی‌ای در این زمینه نداریم. تداوم این طرح نیازمند بررسی است که در حال انجام است و تاکنون تصمیم قطعی اتخاذ نشده است.

با توجه به اعلام رضایت و آمادگی دولت برای اجرای مجدد این طرح و هم‌چنین استقبال بالای مردم از آن، این انتظار می‌رود که در آینده‌ای نه‌چندان دور احتمالاً شاهد اجرای چنین طرح و یا مشابه آن باشیم.

با توجه به چراغ سبز وزیر اقتصاد و وزیر تعاون به ادامه دار شدن طرح کالابرگ احتمال می رود که در خرداد ماه ین طرح ادامه پیدا کند. اما هنوز زمان دقیقی برای شارژ کالابرگ خرداد ماه ۱۴۰۳ مشخص نشده است.

اکثر قریب به اتفاق جامعه هدف از تخصیص کالابرگ الکترونیک استقبال کردند که این نشان دهنده اقدام موفق و خوب دولت است.

تصویب‌نامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ هیأت وزیران در خصوص «استمرار اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در سال ۱۴۰۳» طی نامه شماره ۲۴۶۲۹ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ ابلاغ شد.

در این ابلاغیه آمده است: هیأت وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد ۱- در اجرای جزءهای (۱) و (۲) بند (الف) تبصره (۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور (بخش اول) و به منظور استمرار اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در سال ۱۴۰۳ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به اجرای طرح مذکور از محل اعتبارات مصوب مربوط در قانون بودجه سال جاری اقدام نماید.

کاهش یارانه نقدی خرداد ماه برای این ۷ دهک 

در چند ماه گذشته همراه یارانه نقدی یارانه هجدهم هر ماه کالایی ۲۲۰ هزار تومانی نیز به یارانه بگیران پرداخت می شد که این ماه این یارانه پرداخت نشد

یارانه نقدی برای دهک های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و برای سایر دهک ها ۳۰۰ هزار تومان است. یارانه نقدی در سال های گذشته ۴۵ هزار تومان بود که با یارانه معیشتی بنزین ادغام شد و در نهایت یارانه های ۴۰۰ و ۳۰۰ هزار تومانی به مردم داده شد.

در دو ماه اخیر همراه با یارانه نقدی یک یارانه مضاعف که مخصوص خرید کالا است نیز برای مشمولان واریز می شد

مبلغ یارانه نقدی خرداد ۱۴۰۳ چقدر است؟

یارانه نقدی خرداد ۱۴۰۳ برای دهک‌های اول تا سوم: ۴۰۰ هزار تومان

یارانه نقدی خرداد ۱۴۰۳ برای دهک‌های چهارم تا نهم: ۳۰۰ هزار تومان

طبق خبرهای رسیده برای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان یارانه کالابرگی و ۳۰۰ هزار تومان یارانه نقدی جمعا ۵۲۰ هزار تومان در حساب افراد می نشیند.شارژ ۲۲۰ هزارتومان کالابرگ دهک های ۱ تا ۷ با کد دستوری زیر | با ثبت نام در سامانه شما یک ماه زودتر کالابرگ تان را بگیرید + کد و آدرس سامانه

وزیر کار با اشاره به طرح کالابرگ الکترونیک ادامه داد: اکنون این بستر شکل گرفته و خانواده‌ها نیز براساس آن رفتارشان تغییر کرده و با اجرای این طرح که طی هفت فاز توسعه پیدا کرده، رفتار اقتصادی و اجتماعی مردم در حال تغییر است. مردم به سمت خریداری مواد خوراکی سالم حرکت می‌کنند.

 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی