کد مطلب: 33565

مرگ تلخ نوجوانی در مشهد بر اثر سگ گزیدگی! | حال ناخوش پسر ۱۳ ساله‌ را روی تخت بیمارستان ببینید

پسر ۱۳ ساله‌ای که یک ماه قبل در شاهنامه مشهد مورد حمله سگ بی صاحب قرار گرفته بود، شب گذشته پس از مراجعه به اورژانس بیمارستان اکبر درگذشت.

مرگ تلخ نوجوانی در مشهد بر اثر سگ گزیدگی! | حال ناخوش پسر ۱۳ ساله‌ را روی تخت بیمارستان ببینید

سگ گزیدگی | پسر ۱۳ ساله‌ای که یک ماه قبل در شاهنامه مشهد مورد حمله سگ بی صاحب قرار گرفته بود، شب گذشته پس از مراجعه به اورژانس بیمارستان اکبر درگذشت.

در دو روز گذشته دو کودک دیگر در شهرستان‌های دزفول و نکا نیز قربانی سگ گزیدگی شده و جان خود را از دست داده اند. 

جلالی؛ کارشناس بیماری‌های منتقله از حیوانات مرکز بهداشت استان در گفت و گو با خبرنگار ما تاکید کرد: افرادی که دچار گزیدگی حیوانات می‌شوند بلافاصله باید به مراکز بهداشت و درمان مراجعه کنند تا واکسن هاری تزریق و سرم تراپی انجام شود؛ ۲۴ ساعت اولیه پس از گزیدگی ساعت طلایی است.

غذارسانی بدون ضابطه برخی افراد به حیوانات بی‌صاحب، باعث افزایش موالید آنان و بالا رفتن آمار گزیدگی شده است.

پسربچه شب گذشته پس از مراجعه به اورژانس بیمارستان اکبر درگذشت.در دو روز گذشته دو کودک دیگر در شهرستان‌های دزفول و نکا نیز قربانی سگ گزیدگی شده و جان خود را از دست داده اند. 

پسر ۱۳ ساله‌ای که یک ماه قبل در شاهنامه مشهد مورد حمله سگ بی صاحب قرار گرفته بود، شب گذشته پس از مراجعه به اورژانس بیمارستان اکبر درگذشت.در دو روز گذشته دو کودک دیگر در شهرستان‌های دزفول و نکا نیز قربانی سگ گزیدگی شده و جان خود را از دست داده اند. 

جلالی؛ کارشناس بیماری‌های منتقله از حیوانات مرکز بهداشت استان در گفت و گو با خبرنگار ما تاکید کرد: افرادی که دچار گزیدگی حیوانات می‌شوند بلافاصله باید به مراکز بهداشت و درمان مراجعه کنند تا واکسن هاری تزریق و سرم تراپی انجام شود؛ ۲۴ ساعت اولیه پس از گزیدگی ساعت طلایی است.غذارسانی بدون ضابطه برخی افراد به حیوانات بی‌صاحب، باعث افزایش موالید آنان و بالا رفتن آمار گزیدگی شده است.

 یک دختر ۸ ساله در نکا قربانی سگ گزیدگی شد
 
ضحی دختر بچه نکایی که هفته گذشته دچار حمله سگ شده بود عصر دیروز در بیمارستان فوت شد. به گفته پزشک معالج علت فوت ضحی هاری سگ اعلام شد و نمونه دوم برای درجه هاری به آزمایشگاه فرستاده شد.
باشگاه خبرنگاران: ضحی دختر بچه نکایی که هفته گذشته دچار حمله سگ شده بود عصر دیروز در بیمارستان فوت شد. 
عصر دیروز در میان ناباوری دختر بچه ۸ ساله نکایی که از ناحیه صورت و پا مورد حمله سگ قرار گرفته بود و تصاویر دلخراش حمله سگ به وی در کوچه پس کوچه نکا از اخبار شبکه تبرستان پخش شد جان خود را از دست داد.
به گفته پزشک معالج علت فوت ضحی هاری سگ اعلام شد و نمونه دوم برای درجه هاری به آزمایشگاه فرستاده شد.
بخش های خبری شبکه تبرستان در روز حادثه، از حمله سگ به این کودک و جولان سگ های ولگرد گزارشی تهیه کرده و نسبت به عواقب آن هشدار داده بود.

فوت یک کودک در دزفول بر اثر سگ گزیدگی

یک‌ کودک ۶ ساله بر اثر سگ‌گزیدگی و ابتلا به هاری و شدت جراحات در شهرستان دزفول فوت شد. شب گذشته خبری مبنی بر فوت یک کودک در دزفول بر اثر گزیدگی سگ و ابتلا به هاری منتشر گردید که خبرنگار فارس پیگیر این موضوع شد. مهشید عصار معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول در

یک‌ کودک ۶ ساله بر اثر سگ‌گزیدگی و ابتلا به هاری و شدت جراحات در شهرستان دزفول فوت شد.

شب گذشته خبری مبنی بر فوت یک کودک در دزفول بر اثر گزیدگی سگ و ابتلا به هاری منتشر گردید که خبرنگار فارس پیگیر این موضوع شد.

مهشید عصار معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول در این خصوص در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ رتبه پنج حیوان گزیدگی کشور را داشت و از سال ۱۳۹۶ در شهرستان دزفول تا کنون مرگی به دنبال هاری نداشتیم.

وی با اشاره به افزایش حیوان گزیدگی، افزود: از سال گذشته تاکنون هزار و ۶۲۲ مورد حیوان گزیدگی را از هاری پیشگیری و کنترل کردیم و از این تعداد ۵۲۰ مورد مربوط به امسال است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: این کودک ۶ ساله متأسفانه از ناحیه سر، صورت، دست و کمر دچار حمله شدید سگ قرار گرفت و پس از حدود یک ساعت و نیم توسط خانواده در حالت بیهوشی به بیمارستان رسانده شد.

وی ادامه داد: به محض رسیدن به بیمارستان تحت شست‌وشو و انجام واکسیناسیون قرار گرفت.

مهشید عصار ضمن رد انقضای تاریخ واکسن‌ها، تصریح کرد: به دلیل استفاده بسیار زیاد از واکسن‌ها هیچ یک از آن‌ها تا پایان تاریخ مصرف در انبار دارویی موجود نمی‌ماند.

وی علت فوت این کودک را شدت جراحات وارده اعلام و بیان کرد: این کودک به مدت سه روز در بیمارستان دزفول تحت درمان کامل و تزریق دزهای واکسن قرار گرفت.

عصار با بیان اینکه علائم هاری با گذشت زمان مشخص می‌شوند، عنوان کرد: این کودک پس از ترخیص از بیمارستان مجدد ۶ خرداد به بیمارستان مراجعه کرد و باتوجه به علائم نمونه گیری‌های لازم انجام و برای انستیتو پاستور ارسال و جواب مثبت دریافت شد.

وی ادامه داد: کودک فوت شده با رضایت خانواده ترخیص انجام و به تهران منتقل می‌شود اما متأسفانه به دلیل زخم عمیق در بیمارستان تهران به کما رفته و متأسفانه فوت می‌شود.

 

 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی