کد مطلب: 33190

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | حقوق بازنشستگان واریز

واریزی این ماه حقوق بازنشستگان شگفت انگیز شد | پرداخت حقوق خردادماه بازنشستگان به همراه معوقات + جزییات

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از اختصاص ۱۴ هزار میلیارد تومان برای پرداخت معوقه فروردین ماه بازنشستگان این سازمان خبر داد.

واریزی این ماه حقوق بازنشستگان شگفت انگیز شد | پرداخت حقوق خردادماه بازنشستگان به همراه معوقات + جزییات

حقوق بازنشستگان | میرهاشم موسوی؛ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست هماهنگی حوزه بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: امروز در حوزه بیمه‌های اجتماعی به نقطه‌ای رسیده‌ایم که با افتخار می‌توانیم بگوییم در منابع و مصارف سازمان تأمین‌ اجتماعی به نقطه سربه‌سری نقدی رسیده‌ایم.

وی گفت: در سه سال فعالیت این دولت، 220 هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین‌ اجتماعی آن هم در قالب سهام شرکت‌های مطلوب پرداخت شده است و توانستیم این سازمان را که پیش از این به‌عنوان ابربدهکار شناخته می‌شد با تسویه 106 هزار میلیارد تومان بدهی بانکی، به ابرطلبکار تبدیل کنیم.

موسوی ادامه داد: در خردادماه  76 هزار میلیارد تومان باید پرداخت کنیم که فقط 65 هزار میلیارد تومان آن مستمری خالص و بدون کسورات است. یعنی 51 هزار میلیارد تومان مستمری بازنشستگان و 14 هزار میلیارد تومان معوقه فروردین‌ماه است که در مجموع 65 هزار میلیارد تومان می‌شود. این تعهد ماست و ما باید تعهداتمان را انجام بدهیم و برای این کار، لازم است سراغ معوقات خودمان برویم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: 80 درصد پوشش بیمه‌ اجتماعی کشور مربوط به حوزه عملکردی تأمین‌ اجتماعی است و این‌که این صندوق مهم، در انجام تعهدات مستمری و حقوق و غیره، به نقطه سربه‌سر نقدی رسیده، در چند سال گذشته سابقه نداشته است. بررسی روند منابع و توسعه خدمات و حل مشکلات در این سازمان طی چند سال اخیر، نمایانگر تحولات باورناپذیر است. البته دستاوردهای این دوره هنوز به شکل کامل برای مردم تبیین نشده است که در دولت سیزدهم در این حوزه و سایر حوزه‌ها چه اتفاقات بزرگی رقم خورده است. آثار این تحولات کم کم داشت به سر سفره مردم می‌رسید که آن اتفاقات افتاد که حکمت و تقدیر الهی این بود. باید کاری کنیم که این مسیر ادامه پیدا کند و ان‌شاءالله ذائقه مردم را شیرین کند./تسنیم

حقوق بازنشستگان

داوود منظور درباره افزایش حقوق بازنشستگان چه گفت ؟

داوود منظور افزود: همچنین در قانون بودجه امسال هم اشاره شده است. پیش بینی کردیم در مورد بخش‌های دولتی تصویب کردیم منابع پایداری تامین شود. افزایش یک درصد بر مالیات بر ارزش افزوده صرف متناسب سازی بازنشستگان صندوق‌های دولتی می‌شود. با توجه به اینکه تصویب مرحله دوم در اردیبهشت انجام شد هم اکنون به دستگاه‌ها اعلام کردیم تا متناسب سازی‌ها به صورت جداول تهیه شود. دستورالعمل‌ها در دست تدوین بوده و احکام نیز در دست اصلاح است. بعد از اصلاحات صورت گرفته قطعا معوقات نیز پرداخت می‌شود.​

مروتی، بازنشسته کارگری، با انتقاد از این اظهارات می‌گوید: آیا قرار است متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بازهم ماه‌ها به تعویق بیفتد؟ آیا قرار است منتظر بمانیم تا پایان سال که دولت بخشی از بدهی خود به تامین اجتماعی را بپردازد؟​

به گفته این بازنشسته، اگر قرار است همسان‌سازی اجرا شود باید برای همه بازنشستگان کشور بدون استثنا انجام شود.

مروتی اضافه کرد: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی عموماً زیر خط فقر است و این بازنشستگان بیش از سایر گروه‌ها به ترمیم حقوق و اجرای همسان‌سازی نیاز دارند. انتظار داریم تامین اجتماعی و دولت در این زمینه پاسخگو باشند و اعلام کنند که چه زمانی و براساس چه فرمولی قرار است متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری کشور اجرایی شود./ایلنا

حقوق بازنشستگان

اضافه شدن یک آیتم جدید در فیش حقوق بازنشستگان

طبق خبر‌های رسیده قرار است حقوق بازنشستگان افزایش یابد.طبق گفته علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران، حق همسر بازنشستگان به یک میلیون ۴۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه گفت: افزایش بر اساس مصوبه شورای عالی کار است و بر همین اساس شورای عالی کار برای حداقل دستمزد شاغلین ۳۵درصد در نظر گرفته است و طبق ماده ۱۱۱ قانون همان ۳۵ درصد برای بازنشستگان حداقل بگیر تامین اجتماعی هم افزایش پیدا خواهد کرد و برای سایر سطوح هم ۲۲درصد به اضافه ۶۹۷ هزار تومان در نظر گرفته اند و عین همان هم برای سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش پیدا خواهد کرد.

وزیر کار در تازه‌ترین اظهار نظر خود اعلام کرد که افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و سایر صندوق‌های تحت پوشش وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی اجرا، اعمال و پرداخت شده است. اما در مورد همسان سازی، تامین منابع باید صورت گیرد.

به گزارش کاماپرس، صولت مرتضوی در این باره توضیح داد: مجلس مبالغی را برای ما در نظر گرفته که نیازمند زمان است، اما هرچه که پرداخت شود هم در صندوق بازنشستگی و هم در سازمان تامین اجتماعی عملیاتی و اجرا می‌شود.

او همچنین در پاسخ به این‌ سوال که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با توجه به این که احکام برنامه هفتم ابلاغ نشده مانده است، چه زمانی اتفاق خواهد افتاد، عنوان کرد: باید ابلاغ شود. همسان‌سازی زمانی که قانون ابلاغ شود، قابل اجرا خواهد بود. حال با توجه به این که گفته می‌شود اصلاحیه آورده‌اند، آن اصلاحیه هم اصلاح شود، قطعا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون صورت می‌گیرد.

به نقل از تجارت نیوز، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی متذکر شد: تاریخ اجرایی برنامه هفتم از ابتدای سال ۱۴۰۳ یعنی از اول فرودین سال ۱۴۰۳ بوده هرگونه اصلاحی در احکام بازنشستگان از اول فرودین ۱۴۰۳ اعمال می‌شود.

پیش از این عنوان شده بود که در صورت اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تا 90 درصد افزایش پیدا می کند.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی براساس حروف الفبا از بیستم اردیبهشت شروع به واریز گردیده، اما یکی از درخواست‌ها بازنشستگان همسان سازی حقوق هایشان می‌باشد.

وزیر کار در خصوص  این‌که کمیسیون تلفیق ماده ۲۹ برنامه هفتم را تغییر داده و برخی معتقدند با این کار نگرانی در جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی به وجود آمده چراکه گویا آن بندی که «دولت مکلف است دیون را تسویه کند» پاک شده است؛ جایگزین این مورد چیست، عنوان کرد: بر اساس ایراداتی که مجمع تشخیص مصلحت نظام در بعضی از موارد گرفته است؛ در مجلس متاسفانه چنین امری که می‌گویید محقق شد و بلافاصله مورد اعتراض ما قرار گرفت و ماموریتی هم به یک تیم از نمایندگان مجلس داده شده است، چون قانون‌گذار به هیات رئیسه چنین اختیاراتی را تفویض کرده است. همکاران ما به شدت دنبال این هستند که همین را بازگردانند.

مرتضوی درخصوص این‌که آیا لایحه دیگری داده خواهد شد چراکه رئیس مجلس عنوان کرده حتما باید لایحه دیگری داده شود، بیان کرد: خیر؛ توجه داشته باشید بر اساس پیگیری و اخباری که من دارم مقرر شد که رئیس کمیسیون تلفیق و اجتماعی و یک نفر از نمایندگان مجلس و با حضور نمایندگان ما موضوع را بررسی کنند و اصلاحات را انجام دهند.

وی بیان کرد: مطالباتی که گفته می‌شود همان مطالبات انباشته شده است که ما حتما پیگیری می‌کنیم. دولت اراده‌اش بر این است که مطالبات صندوق‌های بازنشستگی را پرداخت کند. کما این که در سنوات گذشته هم دولت کریمانه به این موضوع پرداخت و تقریبا بالغ بر ۲۲۰ همت تسویه بدهی دولت به صندوق تامین اجتماعی را داشتیم و سایر صندوق‌ها هم به همین شکل بخش قابل توجهی از مطالب‌شان را اخذ کردند. اما همواره به لحاظ اجرای احکامی که در بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود باز دوباره تکالیفی را برای صندوق‌ها ایجاد می‌کنند که لاجرم دولت باید به صورت سنواتی مطالبات صندوق‌ها پرداخت و الا صندوق‌ها دچار مشکل خواهند شد.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی