کد مطلب: 31997

زمین رایگان | سایت زمین رایگان | ثبت نام زمین رایگان به مستاجران

فوری/ سورپرایز آخر سال دولت برای همه مستاجران | اهدای زمین رایگان به مستاجران آغاز شد

دولت برای کمک به مستاجران اقدام به اهدای زمین رایگان با شرایط بسیار آسان کرده است.

فوری/ سورپرایز آخر سال دولت برای همه مستاجران | اهدای زمین رایگان به مستاجران آغاز شد

دولت در اقدامی جذاب به اهدای زمین رایگان به برخی از خانوارها کرده است. دریافت زمین رایگان دارای شرایط خاص می باشد. برای اطلاع از شرایط دریافت زمین رایگان تا انتهای خبر با ما همراه باشید.

معاون وزیر راه و شهرسازی، از واگذاری زمین رایگان به خانوارها در سال 1403 خبر داد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: میزان واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده تا پایان سال ۱۴۰۵ به ۷۰ درصد خواهد رسید.

مجید جودی شنبه شب در جمع خبرنگاران در گرگان اظهار کرد: پنج میلیون و ۶۰۰ خانه روستایی در مناطق مختلف کشور وجود دارد.

وی بیان کرد: از سال ۱۳۸۴، که آغاز توجه به منازل روستایی بود تا ابتدای دولت سیزدهم ۴۹ درصد این منازل مقاوم‌سازی شده بود که در دولت سیزدهم تاکنون چهار صد به این میزان افزوده است.

وی خاطرنشان کرد: این روند ادامه خواهد داشت و تا سال ۱۴۱۰ می‌توانیم مدعی پایان مقاوم‌سازی منازل روستایی شویم.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از ۳۸۲ هزار مسکن روستایی که دولت سیزدهم کار ساخت آن را آغاز کرده و ۲۱۰ هزار واحد را هم به بهره‌برداری رسانده، تا پایان سال جاری مجموع کل واحدهای بهره‌برداری شده به ۳۱۰ هزار واحد خواهد رسید.

جودی افزود: امسال نیز از محل اعتبارات سال جاری شاهد آغاز عملیات اجرایی ۳۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی دیگر خواهیم بود که تا پایان دولت سیزدهم مجموع کل واحدهای احداثی را به یک میلیون خواهیم رساند.

وی ادامه داد: واجدین طرح نهضت ملی مسکن چنانچه بخواهند در روستاها اقدام به ساخت منزل کنند، بدون شرط اهل روستای مورد نظر بودن، زمین را در قالب اجاره ۹۹ ساله در اختیار متقاضیان قرار می‌دهیم و آنان می‌توانند از تسهیلات ساخت نهضت ملی مسکن یا مسکن روستایی استفاده کنند.

وی یادآور شد: در راستای اجرای طرح مسکن حمایتی با کمک دستگاه‌های متولی، ۷۵ هزار واحد مسکونی را در این قالب قرار دادیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه همه برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در راستای طرح جوانی جمعیت در حال تحقق است، گفت: در همین راستا، زمین رایگان به بیش از ۱۳۰ هزار خانوار در سال آینده، به واجدین شرایط واگذار می‌شود.

محمدعلی زهره‌ای، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی پس از برگزاری جشن اهدای زمین رایگان به خانوار‌های مشمول قانون حمایت از جوانی جمعیت گفت: سیاست‌های کلان رئیس‌جمهور در خصوص جوانی جمعیت ابلاغ و اقدامات قانونی برای هدایت کشور به سمت‌و‌سوی تحقق این هدف انجام شده است.

او با بیان اینکه در همین چارچوب در سال ۱۴۰۲، عملیات اجرایی در دو مرحله در حوزه وزارت راه و شهرسازی نیز انجام شده است، ادامه داد: همزمان با دهه مبارک فجر، جشن اهدای زمین رایگان به ۲۱۹ خانوار مشمول قانون حمایت از جوانی جمعیت  را شاهد هستیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی برای واگذاری زمین رایگان به بیش از ۱۲۰ هزار خانوار در اقصی نقاط کشور خبر داد و تاکید کرد: اگر این هدف محقق شود، اقدام بی‌سابقه سراسری در سال آینده خواهد بود.

زهره‌ای با تاکید بر اینکه هم‌وطنان در آینده‌ای نزدیک، خبر‌های بیشتر و بهتری از این واگذاری‌ها را خواهند شنید، تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی با جدیت هرچه تمام‌تر، پیگیر تحقق برنامه‌های وزارتخانه در این زمینه است.

وزیر راه و شهرسازی، تامین‌ یک میلیون زمین روستایی برای واگذاری به متقاضیان را اقدامی تاریخی دانست و گفت: طبق اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۵۰۰ هزار قطعه زمین تامین شده است.

"مهرداد بذرپاش" در نشست تخصصی پایش عملکرد استان‌ها در نهضت ملی مسکن، پس از بررسی گزارش‌های ارائه شده در خصوص میزان پیشرفت پروژه ‌ها و طرح‌های استان‌ها در حوزه راه و مسکن و مسائل و چالش‌های پیش رو، افزود: در ۱۰ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ در حوزه آماده سازی زمین رایگان اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه روستایی هدفگذاری شد تا سال آینده یک میلیون قطعه زمین روستایی تامین شود، گفت: طبق اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا کنون ۵۰۰ هزار قطعه زمین تامین شده است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی اقدامی تاریخی و بزرگ برای مردم و کشور است و استان‌ها نیز باید نسبت به اتصال متقاضیان به اراضی روستایی اهتمام داشته باشند.

وی در ادامه بر تسریع مراحل اجرایی به دور از بوروکراسی‌های اداری تاکید کرد.

مولدسازی، موضوع دیگری بود که از سوی بذرپاش در پروژه‌های استانی مورد تاکید قرار گرفت تا از طریق آن بتوان در تامین منابع مورد نیاز طرح‌های عمرانی کمک گرفت.

خبر خوش درباره واگذاری زمین به این خانواده‌ ها

 در آیینی با حضور استاندار بوشهر و جمعی از مسئولان این استان، ۳۰۰ قطعه زمین به ایثارگران واگذار شد.

استاندار بوشهر روز چهارشنبه در آیین واگذاری زمین به خانواده‌های شهدا و ایثارگران اظهار کرد: در کنار خانواده شهدا و ایثارگران به سایر اقشار مختلف مردم در قالب طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن و دیگر طرح‌ها تاکنون هزاران قطعه زمین واگذار شده و این مهم همچنان ادامه دارد.

احمد محمدی زاده افزود: طرح نهضت ملی مسکن از برنامه‌های مهم دولت که زمینه رفع مشکل اقشار مختلف و به خصوص محروم جامعه را ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: برای تسریع طرح نهضت ملی مسکن پنج هزار و ۳۰۰ هکتار زمین به مناطق شهری و روستایی استان الحاق یافته است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: الحاق چهار هزار هکتار اراضی جدید به شهرهای استان بوشهر می تواند تا حدودی مشکل کمبود زمین برای ساخت مسکن را رفع کند هر چند این مشکل در مرکز استان با وجود الحاق زمین، همچنان پابرجا است.

وی با بیان اینکه در روستاهای استان بوشهر یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار زمین جدید الحاق شده، عنوان کرد: از مهمترین مشکلات اجرای طرح نهضت ملی مسکن، کمبود زمین در شهرها و روستاها بود که اکنون پنج هزار و ۳۰۰ هکتار زمین به مناطق شهری و روستایی الحاق و بخش زیادی از مشکلات برطرف شده است.

محمدی‌زاده تأکید کرد: تمام سازوکارهای اداری و مهندسی و طراحی و قطعه‌بندی زمین‌های مسکونی در شهرهای مختلف انجام شده و هیچ مشکلی در واگذاری زمین به جامعه هدف وجود ندارد.

واگذاری زمین به ۲۰۲ خانواده بدون قرعه کشی

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: در راستای قانون جهش تولید مسکن، تا کنون به ۲۰۲ خانوار ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی زمین واگذار شده است.

به نقل از وزارت راه و شهرسازی (استان گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد:  بر اساس قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و در راستای رفع دغدغه خانواده‌های شاهد و ایثارگر در تأمین مسکن، تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران منعقد شد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه بخشی از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن با کاربری مسکونی به بر اساس معرفی از سوی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان به ایثارگران واجد شرایط واگذار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: در قالب طرح نهضت ملی مسکن، زمین رایگان و تسهیلات لازم در اختیار پیمانکار تحویل شود تا مجتمع هایی به صورت انبوه ساخته و در اختیار جامعه ایثارگران فاقد مسکن قرار گیرد.

ملک با بیان اینکه تا کنون ۱۸۸  قطعه زمین به ۲۲۰ خانوار ایثارگر در استان گلستان زمین واگذار شده، گفت: ارزش ریالی این اراضی ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

زمین رایگان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه اظهار کرد: همچنین واگذاری زمین به ۵۰۰ خانواده در دست اقدام می باشد.

ملک در انتها یادآور شد: گفتنی است آن دسته از ایثارگرانی که از خدمات دولتی، زمین شهری و مسکن دولتی استفاده نکردند مشمول این طرح می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن در نهضت ملی مسکن در حال ساخت است.

مهرداد بذرپاش در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه نهضت ملی مسکن هفته آینده آمار دقیق را اعلام می کنم  اما امروز عدد ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار را رد کرده ایم که در مراحل مختلف ساخت هستند. ما تا می توانیم زمین و امکانات را در اختیار مردم قرار می دهیم. ۶۰۰ هزار زمین روستایی به خود مردم واگذار شده است. تا خرداد سال آینده به عدد یک میلیون زمین می رسیم.

وی ادامه داد: فردا بیش از ۵۲۰۰ مسکن مهر در پردیس به بهره برداری می رسد و این مسیر باز هم ادامه خواهد داشت تا پایان دولت متقاضی مسکن مهری باقی نماند.

 وزیر راه درباره امکان افزایش قیمت بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما در روزهای اخیر، گفت: یکی از تقاضای شبکه حمل و نقل، افزایش قیمت بلیت است ولی  تا الان هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت بلیت گرفته نشده و هر تصمیمی هم موکول به سال آینده طبق روال معمول خواهد بود.

بذرپاش در پایان با اشاره به اینکه امسال بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر راه روستایی ساخته‌ایم که نسبت به سال قبل رشد ۲۰ دردصدی داشته ایم، تصریح کرد: سالن جدید ترمینال فرودگاه مشهد افتتاح می شود و ظرفیت اسمی آن از ۷ میلیون نفراسمی به ۱۰ میلیون افزایش می یابد البته ظرفیت واقعی بیش از این است.

منبع: ایرنا
آنچه دیگران میخوانند
  • مستاجر بیچاره ارسالی در

    اقای بذرپاش . مردم تو شهر ها اواره شدن شما اولویت دادین به روستاها اخه روستایی کجا مستاجره خواهش میکنیم کمی بیشتر با تیم های خبره نشست داشته باشین این بدبختی رو از گردن مردم بردارین شهرهای کوچیک هستن که مردم اکثرا مستاجرن و بدبخت زمین رایگان بدون شرط شروط به خانوارهای دهک پایین با سه فرزند بدین حرف نه عمل فقط هرچند دیره اما امید مردم رو نا امید نکنید

  • ناشناس ارسالی در

    بند خدا مگه تو روستا کسی هم هست اجاره باشه هرکس تو روستا باشه ی کلبه ی داره باید به فکر اون بدبخت های کارگر تو شهر که کرایه نشین هستن باشید ی فکری بکنید

  • محمد ارسالی در

    پنچ فرزنددارم میگن شماشامل نمیشی چون دوتازن گرفتی درصورتی خانم اولم هشت ساله طلاق گرفته سرپرستی بچها بامنه این چه طرحیه بااین شرایط بد بااین همه بدبختی چراباید ما شامل نشیم به خدا این ظلمه

  • همت پناه ارسالی در

    سلام بازنشسته تامین اجتماعی ایثار گری هم دارم اجاره نشینم درخواست زمین روستایی دارم ازدزفول

  • نصیری از گلستان ارسالی در

    سلام ببخشید من خودم اهل روستا هستم و اینکه روستا کسی مستاجر نیست اشتباه هست باور کنید هر روستا به اندازه ی خودش مستاجر داره و بدتر اینکه خانه خالی برای اجاره در روستا سخت پیدا میشه ..به امید خانه دار شدن مستاجرها

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی