کد مطلب: 31828

عیدی مستمری بگیران | خبر جدید عیدی مستمری بگیران

عیدی مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شد ؟ | مبلغ عیدی مستمری بگیران بانک رفاه تغییر کرد + رقم عیدی

رقم نهایی و زمان جدید واریز عیدی مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد.

عیدی مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شد ؟ | مبلغ عیدی مستمری بگیران بانک رفاه تغییر کرد + رقم عیدی

رقم جدید عیدی مستمری بگیران اعلام شد. عیدی مستمری بگیران احتمالا از اواخر بهمن ماه واریز خواهد شد.جزئیات جدید از عیدی مستمری بگیران را با هم می خوانیم.

فتاحی با بیان اینکه در حوزه مسائل حمایتی و معیشتی شاهد رشد خوبی در تسهیلات اشتغال بودیم، گفت: از ابتدای مجلس یازدهم تسهیلات بانکی اشتغالزایی ۴ هزار و ۹۰۰ هزار میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۲ این رقم به ۳۵ همت افزایش یافت که رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد. تسهیلات یاد شده در بودجه سال ۱۴۰۳ هم پیش‌بینی شده و به ۳۵ همت رسیده است.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: همچنین در مجلس یازدهم بحث مسکن محرومان مطرح شد که مبالغ خوبی برای کمیته امداد و بهزیستی پیش‌بینی کردند؛ آمارهایی که در خصوص مسکن محرومان وجود دارد از منابعی است که مجلس در اختیار قرار داد.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال ۱۳۹۹ به ازای هر یک نفر میزان مستمری ۱۹۸ هزار تومان بود گفت که این رقم در سال ۱۴۰۳ احتمالا به یک میلیون تومان افزایش می‌یابد.

تاریخ جدید پرداخت عیدی مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد

مددجویان تحت پوشش بهزیستی از اقشار ضعیف و کم برخوردار جامعه به شمار می رود که برخی از این خانواده‌ها با دریافت مستمری از این سازمان روزگار می‌گذرانند.

برای سال آینده نیز در بودجه پیش بینی شده است که مستمری مددجویان تحت پوشش دو نهاد حمایتی یعنی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی ۳۰ درصد افزایش یابد که این میزان افزایش ۱۰ درصد بیشتر از افزایش دستمزد کارمندان دولت است و امید می رود بخشی از نیازهای این قشر را پوشش دهد.

مددجویان تحت پوشش بهزیستی از اقشار ضعیف و کم برخوردار جامعه به شمار می رود که برخی از این خانواده‌ها با دریافت مستمری از این سازمان روزگار می‌گذرانند همین امر سبب شده تا دولت سیزدهم نگاه ویژه تری برای پرداخت مستمری به این قشر داشته باشد به طوری که امسال زنان سرپرست خانوار با بعد خانوار تک نفره ۷۶۴ هزار تومان، دو نفره حدود یک میلیون تومان، سه نفره یک میلیون و ۵۲۸ هزار تومان، چهار نفره یک میلیون و ۹۶۵ هزار تومان و پنج نفر به بالا هم دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

بر اساس آمارهای سازمان بهزیستی، ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار خانوار از خدمات این سازمان بهره‌مند هستند که جمعیتی در حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است.

عیدی مستمری بگیران

البته باید گفت که افزایش میزان پرداختی مستمری مددجویان تنها اقدام سازمان بهزیستی برای بهبود معیشت این قشر نبوده است به طوری که طبق همین آمارها تنها در ۲ سال گذشته ۳۸۱ هزار و ۸۳۶ مددجوی جدید وارد چرخه دریافت خدمات مستمری شده اند.

برخی از مددجویان جدید تحت پوشش بهزیستی تک خدمتی هستند و برخی دیگر خدمات متنوع دریافت می کنند؛ پرداخت مستمری، پرداخت کمک هزینه نگهداری افراد دارای معلولیت در مراکز و خانواده‌ها و همچنین حق پرستاری از جمله خدماتی است که بهزیستی به مددجویان تحت پوشش خود ارایه می دهد.

براساس آخرین آمار بهزیستی، در دولت سیزدهم بیش از ۵۰۰ هزار نفر مشمول دریافت خدمت مستمری از سازمان بهزیستی شده اند به طوری که اکنون یک میلیون و ۵۲۴ هزار نفر از این خدمت بهره‌مند هستند و حتی پشت نوبتی در این حوزه وجود ندارد.

باید یادآور شد که افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار واجد شرایط اصلی ترین گروه مستمری بگیران سازمان بهزیستی کشور را تشکیل می‌دهند و مستمری‌ها در دو حوزه اجتماعی (برای افرادی مانند زنان سرپرست خانوار) و حوزه توانبخشی ارائه می‌شود به گونه ای که اکنون ۲۷۶ زن سرپرست خانوار تحت پوشش قرار دارند و از آذرماه پارسال صف زنان سرپرست خانوار که در نوبت دریافت مستمری بودند، صفر شده است.

سازمان بهزیستی یک شرط مهم برای دریافت مستمری تعیین کرده است و آن اینکه میزان درآمد ماهیانه خانوار نباید بیشتر از ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد قانون کار (حدود ۳ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲) باشد.

اگر اعتبارات لازم انجام شود برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در اوایل اسفند عیدی واریز می شود که برابر با یک ماه مستمری است.

وی سقف اعتبارات قابل پرداخت به گروه را یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بیان کرد و افزود: پس از ابلاغ اعتبارات پرداخت خواهد شد.

اله دادی گفت: مبلغ ۶۵ میلیون ریال نیز به منظور ثبت گروه پرداخت شده است.

خبری عجیب درخصوص عیدی مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی

فیش‌های عیدی بازنشستگان کارگری قابل رویت نیست.

بازنشستگان کارگری اعلام کردند فیش‌های عیدی در سامانه‌ی مربوطه نیست و ناپدید شده است.

آن‌ها اضافه کردند: نه تنها نمی‌توانیم فیش‌های عیدی را رویت کردیم بلکه فیش حقوق بهمن‌ماه بازنشستگان نیز در سامانه دیگر موجود نیست.

چهارشنبه هفته گذشته، فیش‌های عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در سامانه مربوطه بارگذاری شد اما از اواخر روز پنج شنبه و جمعه، این فیش‌ها قابل دستیابی نبود.

بازنشستگان کارگری در انتظار واریز عیدی قبل از دهم اسفندماه هستند؛ پیش از این وعده داده بودند بعد از واریز حقوق بهمن، عیدی‌ها پرداخت می‌شود.

مبلغ عیدی مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر شد ؟

جزئیات واریز عیدی مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد.

طبق گفته یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان کارگری ، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان یا حتی دو برابر این رقم برای هزینه‌های پایان سال بازنشستگان کفایت نمی‌کند

حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران از بارگذاری فیش عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سامانه مربوطه خبر داد. فعلاً فیش‌ها بارگذاری شده و همانطور که قابل مشاهده است، سازمان همان مبالغ مصوب دولت را برای عیدی بازنشستگان خود در نظر گرفته است، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پایه عیدی، ۷۰۰ هزار تومان حق همسر و ۳۰۰ هزار تومان حق اولاد؛ مبلغ عیدی برای من با تعلق حق همسر و داشتن یک فرزند تحت تکفل، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که واقعاً ناکافی‌ست.

زمان واریز عیدی مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی

ایزدان در مورد زمان پرداخت عیدی گفت: فعلاً فیش‌ها بارگذاری شده اما مشخص نیست دقیقاً چه روزی پرداخت کنند؛ امیدواریم همانطور که وعده داده‌اند، قبل از دهم اسفند واریز عیدی‌ها انجام شود. انتظار داشتیم مدیرعامل تامین اجتماعی بیش از این‌ها برای بازنشستگان عیدی پایان سال در نظر بگیرد.

یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان کارگری، با بیان اینکه امسال وضعیت معاش بازنشستگان تامین اجتماعی به شدت بحرانی‌ست؛ گفت: انتظار داریم مدیرعامل سازمان عیدی بازنشستگان کارگری را طبق قانونِ مربوط به عیدی کارگران تصویب و پرداخت کند. به گفته وی، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان یا حتی دو برابر این رقم برای هزینه‌های پایان سال بازنشستگان کفایت نمی‌کند و باید کارگران بازنشسته به اندازه کارگران شاغل عیدی پایان سال بگیرند.

آنچه دیگران میخوانند
  • ناشناس ارسالی در

    میشه نرخ کالا ها رو مطابق با عیدی بی ارزش کنید .

  • ناشناس ارسالی در

    دقیقا درسته عیدی بازنشستگان بایداندازه کارگران شاغل باشه چون دریک شرکت تازه تاسیس ماکاشتیم اوناخوردن حالا دلت باید بما اندازه اونابدن تامابخوریم چرااینقدرتبعیض

  • ناشناس ارسالی در

    والا عیدی ما هنوز واریز نشده

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی