کد مطلب: 31789

بسته معیشتی | بسته معیشتی جدید | بسته معیشتی ایثارگران

آغاز توزیع بسته معیشتی 35 میلیونی نیمه شعبان برای این دهک ها | این خانوارها به حسابشان 2/100/000 تومان واریز شد

دولت رئیسی به مناسبت نیمه شعبان اقدام به توزیع بسته معیشتی 35 میلیون تومانی برای این خانوارها کرد.

آغاز توزیع بسته معیشتی 35 میلیونی نیمه شعبان برای این دهک ها | این خانوارها به حسابشان 2/100/000 تومان واریز شد

دولت برای کمک به دهک های پایین و اقشار کم درامد جامعه کمک های مالی و کالایی در قالب بسته معیشتی به سرپرستان آن خانوارها اهدا می کند. این بسته معیشتی در ارزش و مبالغ مختلفی می باشند. جزئیات پرداخت بسته معیشتی دولتی بهمن ماه را در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

توزیع بسته معیشتی 35 میلیونی نیمه شعبان

رئیس کمیته امداد شهرستان رودان از توزیع ۱۲۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت این نهاد در ایام شعبانیه خبر داد.

مهرداد تاجیک، رئیس کمیته امداد شهرستان رودان ضمن تبریک ایام شعبانیه گفت: کمیته امداد در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان بین خانواده های نیازمند و زوج های جوان، تعداد ۱۲۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت این نهاد در شهرستان رودان توزیع شد.

تاجیک، ارزش هر سری را ۳۵ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: کالاهای جهیزیه توزیع شده از مرغوب ترین محصولات و تولیدات ایرانی و شامل ۵ قلم از لوازم ضروری زندگی از جمله یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و جاروبرقی بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای تهیه این تعداد جهیزیه بالغ بر چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از اعتبارات کمیته امداد هزینه شده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان رودان در پایان یادآور شد: امسال توسط کمیته امداد تعداد ۴۳۰ سری جهیزیه تهیه و بین نوعروسان تحت حمایت نهاد در شهرستان رودان توزیع نموده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: ۲۰۰ هزار خیر حامی مددجویان این نهاد هستند.

روح‌الله صالحی ظهر چهارشنبه در همایش جوان جریان‌ساز و آئین تجلیل از خامیان، خیران، وکلا، نخبگان، کارآفرینان و خبرنگاران جوان اظهار کرد: در سطح استان از حمایت ۲۰۰ هزار خیر و نیکوکار بهره‌مند هستیم که در تامین تبارها مددجویان یاری‌گر کمیته امداد هستد.

وی با اشاره به اینکه در طول همر با برکت نظام جمهوری اسلامی شاهد جوانان جریان‌ساز بودیم، ابراز کرد: این جوانان ولایت‌مداری، شجاعت، عزتمندی و فداکاری را از حضرت علی اکبر آموختند.

بسته معیشتی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) دفاع از حریم آل‌الله و حریم ولایت را از ویژگی‌های جوانان مومن و انقلابی خواند و گفت: شهید سردار سلیمانی در بیانات خود گفته بود که ایران حرم است و دفاع از این حرم وظیفه همگانی است.

وی با بیان اینکا رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب ویژگی جوان مومن و انقلابی را تشریح فرمودند، تاکید کرد: هر کدام از ما باید نقش خود را به عنوان سرباز ولایت ایفا کنیم.

صالحی با بیان اینکه امروز زمینه جریان‌سازی باید دعوت عمومی به انتخابات باشد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب مسیر را مشخص کردند و هرکسی توان دارد باید مردم را به امر به معروف دعوت کند و امروز بالاترین معروف انتخابات است.

وی به اهمیت بحث تبیین در جامعه امروز اشاره کرد و افزود: مسئله تبین فرمان عمومی از طرف مقام معظم رهبری است و همه می‌دانیم مشکل داریم اما پایبند به اعتقادات و پشتیبان نظام هستیم.

ارایه بسته معیشتی به ۱۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان البرز از ارایه خدمات تخصصی مشاوره‌ای به ۱۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش به منظور حل مشکلات کیفری آنها خبر داد.

وجیهه محمدی فلاح در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به قرارداد بهزیستی البرز با مرکز وکلا و همکاری مستمر با کانون وکلای استان یکصد نفر در خصوص مسائل حقوقی و کیفری شامل مشکلات خانوادگی، مطالبه، ملکی، تصرف، جرایم عمد و غیرعمد، بیمه و … به صورت رایگان موردحمایت قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز ادامه داد: از این تعداد از مراجعان دارای مشکلات کیفری، ۴۵ نفر با معرفی و پیگیری بهزیستی در راستای اجرای ماده ۱۳ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان تعیین وکیل و ۵۵ نفر با مشاوره تخصصی کارشناسان حقوقی بهزیستی البرز راهنمایی و مشاوره شدند.

وی بیان کرد: استفاده رایگان مددجویان از این امکانات برای احقاق حقوقشان از جمله اهداف بهزیستی بوده و امید است بتوانیم وسیله‌ای باشیم تا روند احقاق حقوق آنها هموار شود و این افراد به حقوق عامه خود برسند. مورد انتظار است نه تنها در دفاتر خدمات الکترونیک قضائی بلکه در سایر موارد نیز تکریم شوند و بدانیم آنها اگرچه محروم‌ترین اقشار جامعه هستند، اما از محجوب‌ترین آنها به شمار می‌روند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز تصریح کرد: بهزیستی همکاری بسیار خوب و مستمری در جهت حل مشکلات حقوقی نیازمندان تحت پوشش با مرکز وکلای قوه قضائیه البرز و همچنین کانون وکلای استان البرز که قدردان حمایت‌های این عزیزان هستیم.

پرداخت بسته معیشتی برای مستمری بگیران

از روزهای گذشته واریز حقوق مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی آغاز شده است و هنوز هم ادامه دارد. براین اساس، مستمری یکنفره تحت پوشش بهزیستی کشور به مبلغ ۷۶۴/۴۰۰تومان، مبلغ مستمری خانوارهای ۲نفره: ۱/۰۹۰/۰۰‌۰تومان، ۳نفره: ۱/۵۲۵/۰۰۰تومان، ۴نفره: ۱/۹۶۵/۶۰۰تومان، ۵نفره: ۲/۴۰۲/۴۰۰تومان با احتساب ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ و ۲۰ درصد بیشتر در مقایسه با مردادماه ۱۴۰۲ یا همان ۵ ماهه ابتدایی سال جاری واریز گردید.

همچنین، حق پرستاری خانواده‌محور برای افراد معلول شدید و خیلی شدید تحت پوشش سازمان بهزیستی به مبلغ ۲/۱۰۰/۰۰۰ تومان واریز شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس چندی پیش از افزایش حقوق معلولین و مستمری کمیته امداد خبر داد و گفت: مصوب کردیم دریافتی مستمری بگیران کمیته امداد ۳۰ درصد افزایش پیدا کند همچنین مصوب کردیم ۶۰ درصد دریافتی معلولین شدید و خیلی شدید نیز افزایش یابد. وام ازدواج را برای هر زوج ۳۰۰ میلیون و برای آقایان زیر ۲۵ سال و بانوان زیر ۲۳ سال ۳۵۰ میلیون تعیین شد. کمیسیون اجتماعی همچنین مصوب کرد که دولت باید بدهی ۱۷۰ همتی خود به سازمان تامین اجتماعی را در بازه زمانی یکساله به صورت اوراق یا منابع نفتی و یا گازی برای تامین منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت کند.

همچنین تیرماه امسال بود که علیرضا عسگریان، با اشاره به اعلام خبر افزایش ۲۰ درصدی مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی از شهریور ماه امسال، اظهار کرد: در تبصره بودجه سال جاری به طور مستقیم اعلام شده بود که مستمری مددجویان ۴۰ درصد افزایش یابد. در دستورالعمل اجرایی تبصره ۱۴ نیز در دو بند اعلام شد که مستمری مددجویان ۲۰ درصد افزایش یابد و افزایش ۲۰ درصد دیگر نیز درصورت تامین منابع انجام شود. در حال حاضر این تامین منابع صورت گرفته است و به جز افزایش ۲۰ درصدی که در ابتدای سال بر روی مستمری مددجویان اعمال شده، تامین اعتبار برای افزایش ۲۰ درصد دیگر هم میسر شده است.

معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: قرار بر این بوده است که از شهریورماه مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به میزان ۲۰ درصد افزایش یابد، اما اگر به هر دلیلی این موضوع عملی نشد، مستمری مددجویان از مهرماه با افزایش ۲۰ درصدی واریز خواهد شد و ان شاءالله که مابه التفاوت مستمری شهریورماه نیز پرداخت خواهد شد.

منبع: مهر
آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی