کد مطلب: 31783

یارانه | استعلام یارانه معیشتی با کد ملی | یارانه معیشتی کی واریز میشود

دریافت یارانه 3/100/000 تومانی با کد دستوری زیر | طرح یارانه فجرانه چقدر انقضا دارد؟ + کد یارانه تشویقی

برای اطلاع از نح.ه واریز یارانه جدید دولت و همچنین بررسی دهک بندی خانوار خود تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

دریافت یارانه 3/100/000 تومانی با کد دستوری زیر | طرح یارانه فجرانه چقدر انقضا دارد؟ + کد یارانه تشویقی

یارانه نقدی بهمن ماه با تغییرات جدیدی همراه بود. دولت تصمیم گرفت از بهمن ماه مبلغی اضافه تر به یارانه نقدی واریز کند همچنین از سویی دیگر تاریخ واریز یارانه ها هم برای دهک های مختلف تغییر کرد. جزئیات آن را در ادامه با هم می خوانیم.

مسئولان وزارت کار با انتشار گزارشی، اطلاعات مربوط به اجرای طرح کالابرگ را به همراه جزئیات دیگری از اجرای این طرح اعلام کردند.

این طرح طبق گفته صولت مرتضوی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به مدت سه ماه و به منظور ثبیت قیمت ها آغاز شده است و نکته مهم درباره آن افزایش مبلغ یارانه تشویقی نسبت به دوره گذشته است. بنا به آنچه علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری اخیر خود درباره طرح فجرانه بیان کرده است: مبلغ ۴۰۰ هزار تومانی کالابرگ با ۲۲۰ هزار تومان افزایش به ازای هر نفر به ۶۲۰ هزار تومان می‌رسد. به طور مثال یک خانواده 5 نفره مبلغ 3 میلیون و 100 هزار تومان دریافت میکنند.

در واقع مبلغ دریافتی خانوارها هم براین اساس با افزایش همراه شده است خانواده‌ای که به‌ازای هر فرد، ۳۰۰ هزار تومان و یا ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کرده است، ۲۲۰ هزار تومان بیشتر دریافت خواهد کرد و می‌بایست این اعتبارِ تشویقی را صرفِ خرید ۱۱ قلم کالای معیّن کند و به‌میزان وزن خرید، یارانه تشویقی داده می‌شود، هم‌چنین شرط حداقل ۲۲۰ هزار تومان خرید حذف شده است و هرکس هر مقدار خرید کند، از یارانه تشویقی برخوردار خواهد شد.

یازده قلم کالای اساسی در این طرح شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات می‌شود و ۱۸ تا ۲۰ هر ماه حساب سرپرستان خانوار شارژ می‌شود، هم‌چنین که این اعتبار هر ماه شارژ می‌شود و نیاز نیست حتماً یک بار در ماه خرید کنند و در خریدهای متعدد می‌توانند از این امکان بهره ببرند.

در طرح فجرانه کالا‌ها در فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ الکترونیکی توزیع می‌شود و کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* میزان اعتبار باقی‌مانده را برای کالا برگ به شما نشان می‌دهد. نکته مهم که برای بسیاری هم سوال شده است، تاثیر این طرح بر یارانه معیشتی و حذف آن است، اما به گفته مسئولان این کالابرگ ارتباطی به یارانه‌های نقدی مردم ندارد.

همچنین اخیرا سامانه ای برای اطلاعات و آدرس‌های پیشگاه‌ها و مغازه‌های متصل به طرح کالابرگ به نام شاد در نظر گرفته شده است تا مردم بتوانند به راحتی محصولات مدنظر خود را تهیه کنند. سید رضا یحیوی؛ مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هم اخیرا با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده جهت ارتقای برنامه کاربردی «شما» اظهار کرد: اپلیکیشن فعال و برنامه کاربردی نرم‌افزار «شما» تا اول اسفندماه ارتقا پیدا خواهد کرد. با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده، از تاریخ مذکور ظرفیت پذیرش مراجعه‌کنندگان در اپلیکیشن شما افزایش خواهد یافت.

زمان شارژ حساب یارانه سرپرستان خانوار مشخص شد

به گفته یحیوی، در مدل جدید، میزان اعتبار و هزینه هر طرح کالابرگ به صورت جداگانه مشخص است. پیش از این، اعتبار ۳ طرح کالابرگ، طرح امنیت غذایی کودکان زیر ۵ سال و یسنا به صورت تجمیعی بود، اما با تغییرات جدید، خانواده‌ها می‌توانند میزان اعتبار هر طرح را به صورت تفکیک شده در اپلیکیشن شما مشاهده کنند.

شیوه جدید استعلام دهک‌ بندی یارانه اعلام شد + سامانه استعلام hemayat.mcls.gov.ir

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص اطلاع خانواده‌ها از دهک‌بندی خود در قالب دریافت یارانه‌ها توضیح داد.

شیوه جدید استعلام دهک‌ بندی یارانه اعلام شد؛ علیرضا عسگریان؛ معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به میزان استقبال خانواده‌ها از طرح کالابرگ ، اظهار کرد: در ابتدای اجرای طرح، روزانه کمتر از ۳ هزار تراکنش انجام می‌شد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که در آن زمان، تعداد تراکنش‌ها در ماه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار عدد بود.

استعلام دهک یارانه خانوار با کد دستوری

وی تصریح کرد: رفته‌رفته طرح کالابرگ مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفت و به نقطه‌ای رسید که میزان تراکنش‌ها افزایش پیدا کرد. پیک تراکنش‌ها قبل از اجرای طرح فجرانه بود که به حدود ۲۵۰ هزار عدد در روز رسید. این رقم از نظر وزارت رفاه عدد بسیار خوبی تلقی می‌شد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش اعتبار در طرح کالابرگ گفت: در حال حاضر میزان تراکنش در این طرح روزانه به ۳ میلیون تراکنش رسیده است. ما هیچ وقت پیش‌بینی نمی‌کردیم که در این بازه زمانی به چنین عددی دست پیدا کنیم.

عسگریان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از یارانه‌بگیران از طرح کالابرگ استقبال کرده‌اند، افزود: ظرف ۱۰ روز استقبال از طرح کالابرگ به ۲۰ میلیون نفر رسیده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی گفت: یارانه‌بگیران برای اطلاع از موقعیت جغرافیایی، آدرس و اطلاعات مربوط به فروشگاه‌ها و مغازه‌های متصل به طرح کالابرگ می‌توانند به برنامه کاربردی “شما” مراجعه کنند. تمام اطلاعات مربوط به طرح کالابرگ در این برنامه وجود دارد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سرپرستان خانوار می‌توانند با مراجعه به سایت حمایت از نحوه دهک‌بندی خود مطلع شوند، افزود: تنها سرپرستان خانوار می‌توانند به این سامانه مراجعه و پس از دریافت کد به صورت پیامکی از طریق تلفن همراه، سایر فرایندهای خود را در این سامانه پیگیری کنند.

عسگریان در ارتباط با کند شدن سایت حمایت و برنامه کاربردی “شما” بعد از چند روز اخیر تصریح کرد: این مسئله به دلیل افزایش تعداد مراجعه‌کننده بود که با تمهیدات انجام شده، افزایش سرورها و افزایش پهنای باند، مشکلات در این بخش نیز مرتفع شده است.

وی با بیان اینکه یارانه‌بگیران یک ماه فرصت دارند از یارانه خود در طرح کالابرگ استفاده کنند، افزود: برخلاف برخی شایعات، یارانه‌بگیران دو روز وقت برای استفاده از یارانه خود در طرح کالابرگ ندارند. همانطور که گفته شد، از زمان واریز یارانه، یک ماه فرصت برای استفاده از یارانه در طرح کالابرگ وجود دارد. در غیر این صورت، یارانه آنها همچنان باقی خواهد ماند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به افزایش تعداد فروشگاه‌ها و مغازه‌های متصل به طرح کالابرگ گفت: در ابتدای طرح، ۵۱ تا ۵۲ هزار فروشگاه و مغازه به طرح متصل بودند. اما هم اکنون تعداد فروشگاه‌ها و مغازه‌ها به بیش از ۲۲۰ هزار فروشگاه رسیده است و خانواده‌ها هیچ مشکلی برای مراجعه به آنها نخواهند داشت.

عسگریان با اشاره به ایجاد برخی صف‌ها در برخی شهرستان‌ها و استان‌ها، گفت: این افراد می‌توانند با مراجعه به برنامه کاربردی “شما” از سایر فروشگاه‌ها جهت خرید اقلام مورد نیاز در طرح کالابرگ استفاده کنند. در این بخش هیچ محدودیتی وجود ندارد

با ورود به سامانه دهک بندی خانوار امکان بررسی و پیگیری واریز یارانه معیشتی برای افراد وجود دارد.

یارانه

کد دستوری استعلام دهک بندی یارانه

اگر یارانه اصلی را ماهانه دریافت می‌کنید، اما موفق به انجام مراحل ثبت نام یارانه نشده‌اید، شماره حساب یارانه خود را در این قسمت ثبت کنید.

اما اگر حتی یارانه شما هم از چند سال پیش قطع شده، شماره حسابی که قبلاً یارانه معیشتی به آن واریز می‌شد را وارد کنید. با تکمیل اطلاعات، شما در وضعیت «خانواده تک نفره» یا «خانواده چند نفره» قرار خواید گرفت.

چنانچه با شخص دیگری از اعضای خانواده زندگی نمی‌کنید و سرپرستی خانواده با خودتان است، باید تیک “گزینه خانواده تک نفره” را انتخاب کنید.

۵. وارد کردن کد امنیتی و انتخاب گزینه ورود

۶. تکمیل رضایت نامه دسترسی به اطلاعات دارایی و مالی خانواده‌

۷. پایان مراحل ثبت نام در سامانه

استعلام یارانه دهک خانوار با کد دستوری:

-استفاده از کد دستوری (#کد ملی*۴۳۸۵۷*۴*) را به عنوان کد استعلام دهک خانوار معرفی کردند که اشتباه است و تنها کاربرد این کد برای اطلاع از اینکه فرد، از یارانه برخوردار است یا خیر، می باشد.

استعلام یارانه دهک خانوار از طریق شماره گویا:

-استعلام دهک خانوار از طریق شماره گویا برای استفاده از این روش باید ابتدا با شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرید. سپس کد ملی سرپرست خانوار و شماره تلفن شان را وارد کنید. به این ترتیب میتوانید از دهک خود مطلع شوید.

در صورتی که می خواهید به دهک بندی خود اعتراض بزنید و نحوه آن را نمی دانید می توانید به یکی از دفاتر پیشخوان مراجعه کنید.

روش های استعلام یارانه دهک بندی خانوار

روش های استعلام دهک بندی خانوار و پرسش هایی نظیر اینکه چگونه متوجه شوم دهک چندم هستم؟، اغلب از سوی افراد متقاضی ثبت اعتراض به دهک بندی و تقاضای تغییر آن، مطرح می گردد. لذا در این تیتر از مقاله دینا، روش های استعلام دهک بندی خانوار، نام برده شده و جزئیات هر روش، در تیترهای بعد مقاله، توضیح داده خواهد شد. این روش ها عبارتند از:

مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰

مراجعه به سایت و سامانه راه اندازی شده برای این امر

استعلام از طریق کد دستوری

استعلام از طریق تلفن گویا

شایان ذکر است، در تمامی روش های فوق الذکر، متقاضی استعلام دهک بندی خانوار، باید از اطلاعات مربوط به کد ملی سرپرست خانوار، برخوردار بوده و برخی از این روش ها، صرفا باید، از طریق شماره همراه سرپرست خانوار، انجام گیرند تا نتیجه استعلام، به فرد، نمایش داده شود.

سامانه استعلام hemayat.mcls.gov.ir یارانه (سامانه حمایت)

راه اندازی سامانه ای جهت استعلام آنلاین و برخط مشاهده دهک بندی خانوار از جمله مثبت ترین اقدامات دولت، در ماه های اخیر بوده و تمامی متقاضیان استعلام دهک بندی خانوار و افراد مطرح کننده این پرسش که چگونه متوجه شوم کدام دهک هستم؟ به راحتی می توانند، در کوتاه ترین زمان ممکن، دهک بندی خانوار خود را به صورت آنلاین، استعلام کنند.

سایت استعلام دهک بندی یارانه خانوار (سامانه حمایت)

سامانه استعلام دهک بندی که از طریق آدرس hemayat.mcls.gov.ir، در دسترس متقاضیان است، سایت استعلام دهک بندی یارانه خانوار نامیده می شود و تنها افرادی که سرپرست خانوار آن ها، اقدام به ثبت نام و تشکیل حساب کاربری در این سایت، و احراز هویت در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نموده می توانند، اقدام به استعلام دهک بندی خانوار نمایند.

شایان ذکر است، امکانات سامانه حمایت hemayat.mcls.gov.ir یا سایت استعلام دهک بندی یارانه، محدود به استعلام برخط و آنلاین دهک بندی نبوده و افراد می توانند، اعتراضات خود به دهک بندی و درخواست تغییر آن را نیز از طریق این سامانه، ثبت نمایند. بنابراین استعلام یارانه با کد ملی سرپرست از طریق سامانه حمایت دهک بندی امکانپذیر بوده و متقاضی از این طریق می تواند استعلام یارانه را گرفته و در صورت اعتراض داشتن می تواند درخواست خود را در قسمت بررسی وضعیت که در قسمت های بعدی توضیح داده خواهد شد، ثبت نماید.

کد یارانه تشویقی

کالا‌ها در فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ الکترونیکی توزیع می‌شود و کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* میزان اعتبار باقی‌مانده را برای کالا برگ به شما نشان می‌دهد.

اجرای طرح یارانه تشویقی فجرانه به صورت کالابرگ الکترونیکی از ۱۷ بهمن امسال آغاز شده است و تا سه ماه آینده به ازای هر فرد ۲۲۰ هزار تومان به دهک‌های اول تا هفتم جامعه پرداخت می‌شود.

در قالب این طرح، خانوار دهک‌های اول تا هفتم درآمدی یارانه بگیر به مدت سه ماه، مشمول ۲۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی فجرانه برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی تعیین شده می‌شوند.

کالا‌ها در فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ الکترونیکی توزیع می‌شود و کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* میزان اعتبار باقی‌مانده را برای کالا برگ به شما نشان می‌دهد.

در قالب طرح فجرانه، در این مرحله جدید کالابرگ بین خانواده‌های دهک یک تا هفت توزیع می‌شود و این کالابرگ ارتباطی به یارانه‌های نقدی مردم ندارد.

در این طرح مبلغ ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به ازای هر فرد برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی در قالب طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی شارژ شده است.

مبلغ فوق، هفدهم بهمن ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است، افراد واجد شرایط تا سه ماه آینده می‌توانند با مراجعه با فروشگاه‌های مجاز نسبت به خرید اقدام کنند.

شهروندان نگرانی از بابت محدویت زمانی در استفاده از این طرح نداشته باشند و تا پانزدهم هر ماه فرصت دارند که با مراجعه به فروشگاه‌های مجاز نسبت به خرید اقلام اقدام کنند.

پس از اعلام اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تصور اینکه طرح محدود به ۱۷ بهمن و یا دهه فجر است، موجب بروز ازدحام در برابر برخی فروشگاه‌ها و سردرگمی برخی شهروندان شده است که انتظار می‌رود سرپرستان خانوار بدون نگرانی و در زمانی مناسب نسبت به خرید کالا‌های اساسی مورد نیاز خود اقدام کنند.

طرح یارانه فجرانه چقدر انقضا دارد؟

سیدرضا یحیوی مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: در مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک که در قالب طرح فجرانه از هفته گذشته در حال اجراست، «شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه» حذف شده و اعتبار تشویقی از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است. سبد ۱۱ قلمی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد.

وی در توضیحات بیشتر تاکید کرد: به عبارتی قیمت روز سبد مشتمل بر ١١ قلم که حجم، وزن و کالای مشخصی دارد، ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ آن را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان خریداری کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز (به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان) از محل اعتبار جدید دولت تأمین خواهد شد. به بیانی دیگر، افراد با دهک درآمدی یک تا ۳ به جای دریافت ۴۰۰ هزارتومان یارانه، ۶۲۰ هزارتومان و افراد با دهک درآمدی چهار تا هفت، به جای دریافت ۳۰۰ هزارتومان، ۵۲۰ هزارتومان یارانه دریافت می‌کنند.

وی گفت: بین ۱۸ تا ۲۰ هر ماه کارت‌های سرپرستان خانوار شارژ می‌شود.

مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با این تفاسیر، با گذشت یک هفته از زمان اجرای طرح کالابرگ الکترونیک، برخی افراد تصور می‌کنند طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک تنها در دهه فجر اجرا می‌شود؛ این درحالیست که طرح فجرانه فعلا به مدت سه ماه بوده که اجرای آن، از ۱۸ بهمن‌ماه شروع شده و تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

یحیوی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر بسیاری از افراد تصور می‌کنند که باید اعتبار یارانه‌ای خود را طی یک مرحله و به یکباره خرید کنند؛ این درحالیست که نیازی نیست افراد یکجا اعتبار خود را خرید کنند بلکه می‌توانند طی یک ماه و به مرور، با مراجعه به فروشگاه‌های متصل به طرح خریدشان را انجام دهند.

مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه در مرحله جدید کالابرگ، هر کالا دارای اعتبار مشخصی است، گفت: هر کدام از اقلام تعریف شده در سبد غذایی اعتبار تشویقی مشخصی دارند که در صورت خرید تنها اعتبار تشویقی آن قلم به فرد تعلق می‌گیرد. به طور مثال یک خانوار می‌تواند هر نوع مرغ، حتی مرغ‌های بسته‌بندی تکه‌شده خریداری کند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. حتی افراد می‌توانند به جای خرید گوشت یخ زده که در سبد غذایی ۱۱ قلمی تعریف شده، گوشت گرم خریداری کنند، اما باید به این نکته توجه داشته باشند که دولت قیمت مبنای گوشت یخ زده در سال ۱۴۰۱ را در نظر گرفته و مابه التفاوت قیمت گوشت یخی و گوشت گرم را باید خودشان پرداخت کنند.

وی درخصوص میزان استقبال مردم از طرح فجرانه کالابرگ به تفکیک دهک‌های درآمدی، گفت: ۶۵ درصد خریدهای کالابرگی توسط دهک‌های درآمدی یک تا سه که پایین‌ترین دهک‌های جامعه است صورت گرفته که نشان از هدف گذاری صحیح دولت دارد.

آنچه دیگران میخوانند
  • اُمیدوار ارسالی در

    آنچه که برای هر فردی با اندکی دقت و توجه روشن است ، اینست که «چرا مردم ثروتمند ایران را در اوهام و مصرف نیرو‌های ذهنی و جسمی فرو می‌برند» ، زیرا معادله دیفرانسیل نیست ، بلکه تنها باید به اطلاع عموم مردم رساند که فلان و بهمان مبلغ ، و بدلایل مختلف به حساب شما سرازیر می‌گردد. والسلام علیکم

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی