کد مطلب: 31746

زمین رایگان | مدارک لازم برای زمین رایگان | زمین رایگان به مستاجران

فوری/ آغاز واگذاری زمین رایگان دولتی به خانوارها با کد ملی | برای دریافت زمین مجانی رئیسی در سایت زیر ثبت نام کنید + مدارک لازم برای زمین رایگان

برای دریافت زمین رایگان و زمین با اجاره 99 ساله در سایت زیر ثبت نام کنید.

فوری/ آغاز واگذاری زمین رایگان دولتی به خانوارها با کد ملی | برای دریافت زمین مجانی رئیسی در سایت زیر ثبت نام کنید + مدارک لازم برای زمین رایگان

دولت در اقدامی جذاب به اهدای زمین رایگان به برخی از خانوارها کرده است. دریافت زمین رایگان دارای شرایط خاص می باشد. برای اطلاع از شرایط دریافت زمین رایگان تا انتهای خبر با ما همراه باشید.

شرایط دریافت زمین رایگان | این افراد زمین با اجاره ۹۹ ساله می‌گیرند

وزیر راه و شهرسازی گفت: اراضی به اساتید به صورت اجاره ۹۹ ساله واگذار می‌شود و عملاً قیمت زمین در این طرح برای استادان دانشگاه‌ها به صفر رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی امروز ۲۸ بهمن در چهاردهمین جلسه شورای عالی مسکن که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، از آغاز عملیات اجرایی احداث بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی دانشگاهیان خبر داد؛ مهرداد بذرپاش در این جلسه که به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد، گفت: امروز عملیات ساخت بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی دانشگاهیان آغاز شد که در این عملیات، علاوه بر احداث مسکن کارکنان و استادان دانشگاه‌ها، خوابگاه‌های متأهلی نیز آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بخش عمده اراضی تأمین شده در این طرح، اراضی مازاد خود دانشگاه‌ها است و این کار با توافق وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است. در اجرای این طرح، نظر رؤسای دانشگاه‌ها نیز اخذ شده است.

عضو کابینه دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه مسکن، همواره یکی از دغدغه‌های استادان دانشگاه‌ها بوده است، افزود: این طرح، شروع و آغازی بر اجرای ساخت مسکن‌های دانشگاهیان به شمار می‌رود و امیدوارم که تعداد این واحدها در آینده افزایش یابد.

بذرپاش با بیان اینکه ساخت خوابگاه برای دانشجویان متأهل، تکلیف قانونی وزارت راه و شهرسازی در همکاری با سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها است، گفت: در گذشته تعداد ساخت خوابگاه‌های متأهلی کم بود که تلاش کردیم تا در دولت سیزدهم این موضوع را در برنامه قرار دهیم و امروز این کار به ثمر نشسته است.

وی تاکید کرد: اراضی در این طرح به اساتید به صورت اجاره ۹۹ ساله واگذار می‌شود و عملاً قیمت زمین در این طرح برای استادان دانشگاه‌ها به صفر رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با تسهیلات بانک‌ها و کمکی که دانشگاه‌ها به استادان می‌کنند و آورده خود متقاضیان، هزینه ساخت تأمین می‌شود. در اجرای این طرح، باید کمیسیون ماده ۵ استان‌ها برگزار شده و مجوزهای تغییر کاربری این اراضی صادر شود. بخشی از این واحدها وارد فرآیند ساخت شدند.

بذرپاش گفت: ساخت ۶۰ هزار و ۱۸۵ واحد مسکونی دانشگاهیان امروز در بیش از ۱۵۰۴ هکتار اراضی آغاز شد. از این میزان، ۳۰ هزار و ۵۶۶ واحد متعلق به اساتید و کارکنان دانشگاه‌های سراسری، ۵۸۰۰ واحد متعلق به خوابگاه‌های متأهلی است که مجموع مسکن کارکنان و اساتید و خوابگاه‌های متأهلی در اراضی به مساحت ۵۴۷.۷ هکتار اجرا خواهد شد. همچنین، ۲۳ هزار و ۸۱۹ واحد نیز در زمینی به مساحت ۹۵۷ هکتار برای اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد احداث می‌شود.

زمین رایگان

چه کسانی زمین رایگان می گیرند؟

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی از واگذاری زمین رایگان به خانوارها در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

محمد علی زهره ای، گفت: سیاست های کلان رئیس جمهور در خصوص جوانی جمعیت ابلاغ و اقدامات قانونی برای هدایت کشور به سمت وسوی تحقق این هدف انجام شده است.

او با بیان اینکه در همین چارچوب در سال ۱۴۰۲، عملیات اجرایی در دو مرحله در حوزه وزارت راه و شهرسازی نیز انجام شده است، ادامه داد: همزمان با دهه مبارک فجر، جشن اهدای زمین رایگان به ۲۱۹ خانوار مشمول قانون حمایت از جوانی جمعیت را شاهد هستیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی از برنامه ریزی برای واگذاری زمین رایگان به بیش از ۱۲۰ هزار خانوار در اقصی نقاط کشور خبر داد و تاکید کرد: اگر این هدف محقق شود، اقدام بی سابقه سراسری در سال آینده خواهد بود.

زهره ای با تاکید بر اینکه هم وطنان در آینده ای نزدیک، خبرهای بیشتر و بهتری از این واگذاری ها را خواهند شنید، تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی با جدیت هرچه تمام تر، پیگیر تحقق برنامه های وزارتخانه در این زمینه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه همه برنامه های وزارت راه و شهرسازی در راستای طرح جوانی جمعیت در حال تحقق است، گفت: در همین راستا، زمین رایگان به بیش از ۱۳۰ هزار خانوار در سال آینده، به واجدین شرایط واگذار می شود.

متقاضیان دریافت زمین رایگان ثبت نام کنند

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: میزان واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده تا پایان سال ۱۴۰۵ به ۷۰ درصد خواهد رسید.

مجید جودی شنبه شب در جمع خبرنگاران در گرگان اظهار کرد: پنج میلیون و ۶۰۰ خانه روستایی در مناطق مختلف کشور وجود دارد. از سال ۱۳۸۴، که آغاز توجه به منازل روستایی بود تا ابتدای دولت سیزدهم ۴۹ درصد این منازل مقاوم‌سازی شده بود که در دولت سیزدهم تاکنون چهار صد به این میزان افزوده است.

وی خاطرنشان کرد: این روند ادامه خواهد داشت و تا سال ۱۴۱۰ می‌توانیم مدعی پایان مقاوم‌سازی منازل روستایی شویم.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از ۳۸۲ هزار مسکن روستایی که دولت سیزدهم کار ساخت آن را آغاز کرده و ۲۱۰ هزار واحد را هم به بهره‌برداری رسانده، تا پایان سال جاری مجموع کل واحدهای بهره‌برداری شده به ۳۱۰ هزار واحد خواهد رسید.

جودی افزود: امسال نیز از محل اعتبارات سال جاری شاهد آغاز عملیات اجرایی ۳۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی دیگر خواهیم بود که تا پایان دولت سیزدهم مجموع کل واحدهای احداثی را به یک میلیون خواهیم رساند.

وی ادامه داد: واجدین طرح نهضت ملی مسکن چنانچه بخواهند در روستاها اقدام به ساخت منزل کنند، بدون شرط اهل روستای مورد نظر بودن، زمین را در قالب اجاره ۹۹ ساله در اختیار متقاضیان قرار می‌دهیم و آنان می‌توانند از تسهیلات ساخت نهضت ملی مسکن یا مسکن روستایی استفاده کنند.

وی یادآور شد: در راستای اجرای طرح مسکن حمایتی با کمک دستگاه‌های متولی، ۷۵ هزار واحد مسکونی را در این قالب قرار دادیم.

منبع: مهر
آنچه دیگران میخوانند
  • صدیقه رسولخانی ارسالی در

    من زمین ندارم بیست سال است مستاجر هستم تورا کم کنید چهار فرزند دارم پسر یکی داماد شده اونم خانه ندارد

  • فاطمه کشاورز ارسالی در

    بنده خودسرپرست ساکن تهران مستاجر وفاقد زمین ومسکنم پول پیش ندارم مددجو کمیته هستم درخواست ثبت نام مسکن رایگان دارم

  • ناشناس ارسالی در

    سلام از دولت محترم خواهش میکنم به داد مستاجرها برسه به پیر به پیامبر دیگه واقعان بریدم هر سال صاحب خانه ها افزایش قیمت سربرج اجازه یعنی مستاجر بدیخت از گلویی بچه اش میگیره میگه نخور سر برج رسده پول اجازه رو بدم

  • خسروی ارسالی در

    سلام تورا به خدا کم کنید منم ۳ فرزند دار داخل ی اتاق کاه گلی زندگی می کنم دیگه خسته شدم به داد ماهم برسید...... داخل روستا زندگی می کنم

  • مجید نوروزی ارسالی در

    سلام
    من ۴۲ سالمه اهل تبریز دوبار ازدواج کردم اولی ناموفق بود جدا شدم با ۳۵میلیون مستاجرم نه ملک دارم نه درامدنه ماشین هیچی ۴تا بچه دارم ولی دوتاش از همسر سابقم هستش،دوتا از همسر فعلی دولت برای زمین قبول نمیکنه میگه باید سه فرزند از یک مادر باشه ولی همسر من شرایط زایمان سوم رو نداره چون سه بار مادر شده تو رو به خدا یکار برامون بکنید هر روز استرس اخر برج واس کرایه خونه داریم هر ماه میشماربم که اخر سال نزدیک هستش و صاحبخونه جواب میکنه و ما با این پول اتاق ۳۰متری هم بهمون نمیدن یه کارگر قالیبافم که به زور شکم سیر می‌کنیم ببینید و بشنوید حرفهامون رو .......

  • کیان ارسالی در

    سلام کجاهست که دارن ثبت نام میکنن و زمین رایگان میدن اگه راست میگویید و وعده توخالی نمیدین کجاست کدوم اداره هست باید به کجامراجعه کنیم اگه واقعا زمین رایگان میدن و برای حمایت از طرح جوانی جمعیت هستش چرا قول ووعده الکی و توخالی به مردم میدین بنده چندسال هست که هرچی تلاش میکنم که یه قطعه زمین حتی ۸۰متری برای ساخت مسکن پیداکنم که بتونم بخرم نیست و گیرم نمیاد هست نه این که نیست ولی در توان ما نیست یه قطعه زمین بخریم ۵۰۰ملیون تازه اون هم در روستا بنده ساکن روستا هستم و ۳۲سالمه وهنوز مجردم و بدون زمین ویاخونه ایی به داد این ملت برسین اخه یه قطعه زمین دادن به مردم که دیگه این همه واویلا نداره واین همه بزرگش میکنید زمین ها مال دولت هست و سری باید واگذار بشه ولی فکرنمیکنم و باید به ارزوهامون تبدیل بشه بنده اهل وساکن لامرد فارس هستم

  • لیلانیکنام ارسالی در

    واقعآاگه زمین رایگان هست من نیازخیلی شدیددارم خواهشآصدای مامردموبشنویدمن زیرنظربهزیستیم جاندارم

  • علی رحیمی اغچشمه ارسالی در

    سلام من دوتا دختر دارم مستاجر هستم دیگه توانایی اجاره دادن نداذم ممنون از دولت

  • جاویدی ارسالی در

    سلام واقعا دولت زمین رایگان میده منم نیازمندم کمک کنید

  • نرگس ارسالی در

    باسلام
    خانومی هستم سرپرست خانوار دارای یک دختر 16ساله
    مستاجر هستم فاقد مسکن وزمین
    کارگر نظافتچی هستم خونه های مردم کار میکنم
    برجی 4ملیون اجاره خونه میدم ازدولت کیهان به داد زنان بی پناه ای مملکت باشه

  • سعید ارسالی در

    سلام من مستاجرش سه فرزند پسر دارم آخری متولد اسفند۹۹ هست تو این طرحهایی که دولت میزاره شامل ما نمیشه لطف کنید به فکر ما هم باشید نه طرح مادران واسه ماشین به ما خورد نه ط ح سهام عدالت واسه بچم نه طرح زمین رایگان خواهش میکنم به فکر منه کارگر هم باشید

  • گل افروز ارسالی در

    سلام خسته نباشین همسر جانباز قطع عضو هستم از ناحیه بازو دست راست شوهرم نمیتونه سر کار بره مستاجر هستیم حقوق بازنشستگی جانبازی ما که مستاجر هستیم فقط کرایه خونه میشه خیلی وصع مالیمون خراب خواهش میکنم از مسئولان دوتا فرزند دارم به داد ماهم برسید زن جوانی هستم شوهرم از خودم سنش ۲۰ سال بزرگتر نمیتونم با این اوضاع زندگی ادامه بدم خواهش میکنم کمک کنید اگه شرایط زندگیم اینجور پیش بره جای هم ندارم برم خودکشی میکنم خونم پای دولت که جانباز جنگ قط عضو ۸ ملیون حقوق با دوتا فرزند مستاجر چطور زندگی کنیم خواهش میکنم از ریس جمهور عزیز که به داد ملت برسید 😔😔

    • مجید ازاصفهان ارسالی در

      سلام اینها همه وعده است ولی کسی اجرانمیکند به قول معروف میگند وعده سرخرمن داده اند ماکه ثبت نام کرده ایم این همه زمین دارندحالا می‌گویند زمین نداریم که بدهیم مثل وام فرزند است که ازشب عیدتاحالااصلا هیچ بانکی سهمیه ندارد

  • ناشناس ارسالی در

    خونه یا زمین رایگان کجاست شايعه است روز ثبت نام مگن سایت ها بسته‌ است

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی