کد مطلب: 31512

یارانه ۲۲ بهمن | مبلغ یارانه ۲۲ بهمن | یارانه ۲۲ بهمن کی واریز میشود

شگفتانه دولت با واریز 500 هزارتومان یارانه 22 بهمن برای این خانوارها ؟ | یارانه 22 بهمن امسال واریز می شود؟

منابع خبری از واریز یارانه 22 بهمن با مبلغی شگفت انگیز برای یارانه بگیران خبر دادند.

شگفتانه دولت با واریز 500 هزارتومان یارانه 22 بهمن برای این خانوارها ؟ | یارانه 22 بهمن امسال واریز می شود؟

از گوشه و کنار خبرهایی مبنی بر واریز یارانه 22 بهمن برای خانوارها به گوش می رسد. یارانه 22 بهمن امکان دارد برای دهک های اول جامعه واریز گردد. جزئیات رقم و نحوه واریز یارانه 22 بهمن را در سایت دیجی سرگرمی بخوانیم.

یارانه ۲۲ بهمن پرداخت می‌شود؟

سال‌های گذشته سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به مناسبت ۲۲ بهمن ماه با دستور رئیس جمهور، یارانه صد هزار تومانی به ازای هر نفر، برای خانوارهای دهک های یک تا چهار و همچنین خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی به حساب سرپرست خانوار واریز کرد. به طور مثال یک خانواده 5 نفره مبلغ 500 هزارتومان دریافت خواهند کرد.

یارانه معیشتی هرماه (نوزدهمین روز) به حساب کلیه سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ روز بعد قابل برداشت است. با نزدیک شدن به بهمن‌ماه اخباری از واریز یارانه ۲۲ بهمن به گوش می‌رسد.

رقم یارانه 22 بهمن و یارانه نقدی در سال ۱۴۰۳

حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به نشست یکشنبه شب کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: طبق مصوبه امشب کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی برای سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و یارانه بگیران به میزان سال جاری یارانه خود را دریافت خواهند کرد. عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: دولت در لایحه خود منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها را از منابع مختلف ۷۵۸هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته بود که در مصوبه کمیسیون تلفیق به ۷۰۸هزار و ۸۰۰ میلیارد کاهش پیدا کرد.

پیگیری ها نشان می‌دهد که هنوز خبری از تامین بودجه واریز عیدی دولت به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن نیست.

حذف یارانه نقدی و یارانه 22 بهمن این خانوارها

پیگیری از وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی حاکی است،‌ با اجرای طرح صدک بندی،‌ در دیماه امسال تعداد ۱۶۰ هزار نفر در حدود ۶۰ هزار خانوار به دلیل قرار گرفتن در دو صدک پر درآمد در دهک ۱۰ از دریافت یارانه حذف شدند. طبق بررسی‌ها افرادی که دارای خودرو خارجی و درآمدهای بالایی هستندیا سفرهای خارجی متعدد غیر عتبات دارند،‌ در صدکهای پردرآمد از دهک ۱۰ قرار می‌گیرند، که طبق قانون دهک پردرآمد ۱۰ از یارانه حذف می‌شوند. حذف پردرآمدها از یارانه قانون مصوب مجلس است،‌ اما برای شناسایی افراد پردآمد از اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان استفاده می‌شود و افرادی مرتب در این دهک بندی‌ها جابه جا می‌شوند و افراد دهک ۱۰ به ویژه دو صدک بالا از یارانه حذف می‌شوند.

یارانه ۲۲ بهمن

طیبه حسینی سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: در ماه جدید که یارانه پرداخت شد، طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عده‌ای از افراد در اثر آزمون وسع سنجی جزء دهک ۱۰ پردرآمدی قرار گرفته بودند و خود به خود حذف شده بودند، بنابراین کدملی‌هایی که یارانه به حساب‌شان واریز نشده‌است، جزء دهک ۱۰ پردرآمدی قرار گرفته‌اند در بررسی وسع خانوارها در پایگاه رفاه ایرانیان افراد مرتب در دهکها جابخ جا می‌شوند و آنهایی که در دهک ۱۰ قرار می‌گیرند حذف می‌شوند و ممکن است خانوارهایی از دهک ۱۰ به ۹ افت کنند که مشمول یارانه می‌شوند.

واریز یارانه 22 بهمن 800 هزار تومانی در این روز

یارانه نقدی ۱۹ بهمن ماه واریز خواهد شد و از ساعت ۲۴ تاریخ ۲۰ بهمن ماه قابل برداشت است. با این حساب خانوارهای 2نفره که یارانه شان 400 هزار تومان است واریزی 800هزار تومانی خواهند داشت.

بر اساس مصوبه دولت هرماه ۴۰۰هزار تومان برای دهک‌های اول تا سوم واریز می‌شود. این مبلغ در تاریخ ۱۹ هرماه تحت عنوان یارانه معیشتی یا نقدی واریز خواهد شد؛ بنابراین این ماه خانواده‌های ۵ نفره (دهک اول تا سوم) باید منتظر واریزی ۲ میلیون تومانی باشند.

همانطور که گفته شد در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز می‌شود.

یارانه نقدی ۱۹ بهمن ماه واریز خواهد شد و از ساعت ۲۴ تاریخ ۲۰ بهمن ماه قابل برداشت است.

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

یارانه بگیران سریعا بخوانند! / زمان واریز یارانه 22 بهمن 

دلیل قطع شدن یارانه برخی خانوارها در دی ماه اعلام شد.

سایت سامانه حمایت اطلاعات اقتصادی خانوارها را بروز کرده که بر اساس آن تغییراتی در دهک بندی برخی خانوارها اعمال شده است. 

سایت سامانه حمایت وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطلاعات اقتصادی جدید خانوارها بر اساس سال های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ را در خروجی خود قرار داده است.

بر این اساس تغییراتی در دهک بندی برخی خانوارها اعمال شده و مشمول یا مشمول نبودن خانوارها برای دریافت یارانه نقدی مشخص شده است.

تسنیم گزارش داد: برخلاف اظهارات مسئولان وزارت تعاون برای تقسیم بندی اقتصادی خانوارها بر اساس صدک، سیستم طبقه اقتصادی خانوارها همچنان بر اساس دهک است.

در سایت به روز شده سامانه حمایت جزئیات بیشتری نسبت به قبل از اطلاعات اقتصادی خانوارها ذکر شده است از جمله اطلاعات خودرو، اطلاعات درآمد، و اطلاعات تراکنش های بانکی شامل مجموع خرید با کارت بانکی، مجموع واریز به حساب، مانده حساب، مجموع کارت به کارت، مجموع ساتنا و مجموع پایا.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی