کد مطلب: 31494

واریزی جدید | واریزی جدید دی | واریزی جدید مستمری بگیران | واریزی جدید بحساب بازنشستگان

خبر خوش روز عید دولت برای یارانه بگیران | پرداخت یک پایه حقوق اضافه بحسابها؛ واریزی جدید رئیسی برای این خانوارها

خبر مهمی درباره واریزی جدید دولت برای خانوارها با رقم هایی متفاوت منتشر شده است که جزئیات و شرایط دریافت آن را در ادامه با هم در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

خبر خوش روز عید دولت برای یارانه بگیران | پرداخت یک پایه حقوق اضافه بحسابها؛ واریزی جدید رئیسی برای این خانوارها

قرار است واریزی جدید توسط دولت رئیسی برای برخی از مردم واریز شود. رقم این واریزی جدید برای افراد متغیر می باشد.جزئیات این واریزی جدید رئیسی را در ادامه با هم می خوانیم.

واریزی جدید برای مردم در ۲۰ بهمن ماه 

بر اساس مصوبه دولت هرماه ۴۰۰هزار تومان برای دهک‌های اول تا سوم واریز می‌شود. این مبلغ در تاریخ ۱۹ هرماه تحت عنوان یارانه معیشتی یا نقدی واریز خواهد شد؛ بنابراین این ماه خانواده‌های ۵ نفره (دهک اول تا سوم) باید منتظر واریزی ۲ میلیون تومانی باشند.

همانطور که گفته شد در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز می‌شود. با این حساب یک خانواده 3 نفره که جز دهک های اول تا سوم هستند این ماه مبلغ 1 میلیون و 200 هزارتومان یارانه دریافت خواهند کرد.

یارانه نقدی ۱۹ بهمن ماه واریز خواهد شد و از ساعت ۲۴ تاریخ ۲۰ بهمن ماه قابل برداشت است.

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

واریزی جدید به کارت یارانه این افراد امروز

به گفته معاون وزیر رفاه امروز اعتبار سرپرست خانوار ۱۳۱ هزار و ۸۳۰ کودک مشمول طرح امنیت غذایی کودکان زیر ۵ سال شارژ می‌شود.

طرح ارتقای امنیت غذایی کودکان یکی از طرح‌های حمایتی دولت از خانوارها است که در قالب کالابرگ اجرا می‌شود.

بر اساس این طرح اعتبار حساب سرپرستان خانوار دهک یک تا پنج دارای کودک زیر ۵ سال، به ازای هر کودک دارای کوتاهی قد، کم وزنی و یا لاغری شدید، ماهانه یک میلیون تومان شارژ می‌شود که این رقم برای دهک‌های ششم و هفتم مبلغ ۶۰۰ هزار تومان است.

 خانوارهای مشمول با استفاده از این اعتبار می‌توانند علاوه بر ۱۱ قلم تعریف شده در طرح کالابرگ، خرما، سیب، هویج، کدو سبز، پیاز، گوجه فرنگی، عدس و مغزدانه نیز خرید کنند و قابلیت نقد کردن ندارد.

علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اکنون حدود ۶۱ میلیون نفر از جمعیت ایران تحت پوشش طرح کالابرگ هستند.

واریزی جدید

وی اظهار کرد: همزمان با میلاد امام علی (ع) و روز پدر شارژ اعتبار طرح امنیت غذایی کودکان زیر ۵ سال برای ۲ ماه انجام می‌شود و در این طرح برای هر کودک زیر ۵ سال که مشمول طرح امنیت غذایی کودکان است، دو برابر مبلغ ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. 

عسگریان افزود: کودکان مشمول این طرح در دهک یک تا ۵ مبلغ یک میلیون تومان و دهک‌های ۶ و ۷ مبلغ ۶۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این طرح تا کنون در سه مرحله انجام شده است که در مرحله اول ۱۴۵ هزار کودک توسط وزارت بهداشت شناسایی و معرفی شد و اعتبار ۱۲۳ هزار و ۵۰۰ در حساب سرپرست کودک شارژ شد. 

وی افزود: ماه قبل ۱۵۱ هزار نفر معرفی شدند که این تعداد ۱۳۰ هزار و ۵۰۰ کودک مشمول طرح شدند و مرحله سوم این طرح همزمان با میلاد امام علی (ع) و روز پدر انجام می‌شود که در این مرحله اعتبار سرپرست خانوار ۱۳۱ هزار و ۸۳۰ کودک مشمول این طرح شارژ خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت رفاه در طرح امنیت غذایی کودکان، خانواده دو ماه فرصت دارد تا اقلام را براساس اولویت‌بندی انتخاب و برای کودک خود خریداری کند و هر ۶ ماه یکبار وزارت بهداشت کودکان را بررسی می‌کند و اگر کودکی رشد نکرده باشد، خانواده فراخوانده می‌شود.

وزارت بهداشت آن را به وزارت رفاه گزارش می‌کند و وزارت رفاه جلوی اعتبار را تا زمانی که اطمینان پیدا کند که سرپرست خانوار توجیه شده و آن را برای کودک خود در مرحله بعد هزینه می‌کند، مسدود می‌کند.

واریزی جدید معادل یک پایه حقوق برای این افراد از امروز

اگر متأهل و جزو بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی هستید می‌توانید معادل حقوق یک ماه خود را به‌عنوان هدیه ازدواج از سامان تأمین اجتماعی دریافت کنید. 

سازمان تأمین اجتماعی است اعلام کرده به بیمه‌شدگان زن یا مرد که برای اولین بار ازدواج می‌کنند مبلغی به عنوان کمک هزینه ازدواج پرداخت می‌کند و در صورتی که هم مرد و هم زن واجد شرایط باشند کمک هزینه ازدواج به هر دو نفر داده خواهد شد. 

به گفته سازمان تامین اجتماعی، هدف از اجرای این طرح ترغیب بیمه‌شدگان به ازدواج و فرزندآوری است و میزان کمک هزینه ازدواج برابر با یک‌ماه متوسط حقوق یا مزد بیمه شده است. یعنی جمع دریافتی مشمول کسر حق بیمه در آخرین دو سال قبل از ازدواج تقسیم بر ۲۴ می‌شود. درصورتی که عدد حاصل کمتر از حداقل دستمزد کارگر عادی در تاریخ عقد باشد مبلغ مذکور تا حداقل دستمزد زمان عقد تعدیل می‌شود.

نحوه دریافت واریزی جدید هدیه ازدواج تامین اجتماعی

متقاضیان برای دریافت کمک هزینه ازدواج تامین اجتماعی نیازی به مراجعه حضوری ندارند بلکه کلیه امور ثبت‌نام از طریق سایت تامین اجتماعی انجام می‌شود. برای این کار ابتدا وارد سایت es.tamin.ir شوید و از منوی بیمه‌شدگان وارید قسمت حمایت‌های کوتاه‌مدت شده و درخواست کمک هزینه ازدواج را انتخاب کنید و اطلاعات خودتان  و همسرتان را وارد کنید و ثبت را بزنید.

شرایط لازم برای دریافت واریزی جدید هدیه ازدواج تامین اجتماعی

شرایط لازم برای دریافت هدیه تامین اجتماعی به شرح زیر است:

۱- بیمه شده باید ظرف ۵ سال قبل از تاریخ ازدواج حداقل ۷۲۰ روز سابقه کار و پرداخت حق بیمه داشته باشد

۲- در تاریخ ازدواج رابطه استخدامی بیمه شده با کارفرما قطع نشده باشد

۳- ازدواج اول باشد

۴- عقد ازدواج دائم بوده و در دفتر اسناد رسمی ازدواج ثبت شده باشد 

مدارک لازم برای دریافت هدیه ازدواج تامین اجتماعی

۱. اصل و تصویر صفحات مورد نیاز عقدنامه 

۲. اصل و تصویر صفحات اول و دوم شناسنامه بیمه شده و همسر وی 

۳. تعهد کتبی بیمه شده مبنی بر اینکه برای اولین بار ازدواج کرده است.

۴. دفترچه درمانی بیمه شده.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی