کد مطلب: 31467

عیدی ۱۴۰۳ | مبلغ عیدی ۱۴۰۳ | نحوه محاسبه عیدی ۱۴۰۳

فوری/ روش محاسبه آنلاین عیدی 1403 اعلام شد | تاریخ نهایی واریز عیدی 1403 + فرمول ساده محاسبه عیدی

اگر شما هم هنوز نمی دانید که رقم عیدی 1403 و زمان واریز عیدی تان چقدر است و کی می باشد خبر زیر را تا انتها بخوانید.

فوری/ روش محاسبه آنلاین عیدی 1403 اعلام شد | تاریخ نهایی واریز عیدی 1403 + فرمول ساده محاسبه عیدی

رقم عیدی 1403 بالاخره مشخص شد. مبلغ عیدی 1403 بر اساس تورم آن سال افزایش می یابد. امروز هم خبر مهمی در خصوص مبلغ عیدی 1403 منتشر شده است. نحوه محاسبه و رقم عیدی 1403 را در ادامه با هم در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

واریز عیدی 1403 بازنشستگان در این زمان + مبلغ نهایی

اعلام واریز «عیدی بازنشستگان» در این زمان و مبلغ نهایی را در ادامه بیان کرده ایم.

بازنشستگان دولتی معمولا هر ساله همزمان با حقوق بهمن ماه که در بازه زمانی ۲۶ تا ۳۰ این ماه است، عیدی خود را دریافت می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود عیدی این دسته از بازنشستگان امسال نیز تا پایان بهمن ماه به حساب آن‌ها واریز شود.

انتظار می‌رود بازنشستگان نیروهای مسلح نیز همانند بازنشستگان دولت، عیدی خود را به مانند سال‌های گذشته تا اواخر بهمن ماه دریافت کنند.

در خصوص عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی هنوز تصمیم‌گیری صورت نگرفته اما معمولا بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در اواسط اسفندماه و براساس حروف الفبا عیدی خود را دریافت می‌کنند.

بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر عیدی می‌گیرند؟

هر ساله پیش از اعلام رقم عیدی، تصور بازنشستگان از عیدی چیزی است که بتوانند با آن سفره عید خود را رنگین کنند اما واقعیت این است مبلغی که به عنوان عیدی برای آن‌ها در نظر گرفته‌ می‌شود حتی بخشی از هزینه‌های عید خانواده‌های بازنشسته را هم پوشش نمی‌دهد و همین باعث اعتراض بازنشستگان می‌شود.

گرچه تاکنون به صورت رسمی درباره میزان عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و همچنین بازنشستگان کشوری و لشکری تصمیم‌گیری نشده، اما براساس سنوات گذشته میزان عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری به اندازه مبلغ عیدی کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری خواهد بود.

عیدی کارمندان دولت چگونه تعیین می‌شود؟

بر اساس قانون تصویب شده در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال مذکور باید گفت که دولت وظیفه دارد تا اعتباری که هر ساله برای پرداخت عیدی به کارکنان خود تخصیص می‌دهد، اعم از نقدی یا غیرنقدی، به طور مساوی به کلیه کارکنان خود پرداخت کند که این کارکنان شامل کلیه کارمندان مشغول به کار در کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور خواهند شد و عیدی سالانه کارمندان به استناد همین قانون قابل پرداخت خواهد بود.

عیدی 1403

میزان عیدی کارمندان در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

با توجه به ضوابطی که سال گذشته در تهیه و تنظیم بودجه سال ۱۴۰۲ و همچنین بخشنامه عیدی کارمندان دولت، این مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده بود. بر همین اساس، هیئت دولت پس از برگزاری جلسه‌ای همین مبلغ را به‌عنوان پاداش عیدی کارمندان دولت اعلام کرد.

با این حال، در خصوص میزان عیدی کارمندان در سال ۱۴۰۳ می‌توان گفت که تاکنون قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مورد تصویب و انتشار قرار نگرفته است، بنابراین، نمی‌توان مبلغ دقیق عیدی کارمندان را مشخص کرد، اما در ابلاغیه بخشنامه بودجه ۱۴۰۳ آورده شده است که این مبلغ ۲۰ درصد نسبت به عیدی سال ۱۴۰۲ افزایش خواهد داشت و در صورتی که مطابق با این بخشنامه عیدی ۱۴۰۳ با ۲۰ درصد افزایش همراه باشد، رقمی معادل ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان خواهد بود.

توجه داشته باشید که این میزان اعلام شده هنوز قطعی نیست و لازم است که رقم دقیق آن در روز‌های آتی به تصویب هیئت دولت برسد.

عیدی سال ۱۴۰۳ کارمندان دولت کی واریز می‌شود؟

حتما این سؤال برای همه افرادی که منتظر واریز عیدی خود هستند، پیش می‌آید و در پاسخ باید گفت که عیدی پایان سال برای کارگران یا کارمندان بخش خصوصی همزمان با حقوق اسفندماه و برای کارکنان دولت و بازنشستگان دولتی، لشکری و کشوری هرسال اواخر بهمن‌ماه با حقوق این ماه واریز می‌شود. با این حال در موارد بسیاری شاهد بدقولی مسئولان بوده‌ایم و این مبلغ کمی دیرتر به حساب کارمندان نشسته است.

رقم عیدی بازنشستگان کارگری ۱۴۰۲

فرجی با بیان اینکه انتظار داریم حداقل به اندازه دو پایه دستمزد به تمام بازنشستگان تامین اجتماعی عیدی بدهند؛ اضافه کرد: بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل بگیر و زیر خط فقر هستند؛ چرا عیدی پایان سالِ بازنشسته‌ای که ۹ میلیون حقوق می‌گیرد باید برابر با عیدی پرداختی به یک قاضی یا یک استاد دانشگاه باشد؟

این فعال صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی در پایان گفت: اگر قرار بر برابری در پرداخت‌هاست، در طول سال مزایای آن چنانی خواص را هم به ما کارگران بازنشسته بپردازند

براساس آنچه قانون می‌گوید کارگران امسال در ماه‌های پایانی سال، حداقل ۱۰ میلیون و ۶۱۴ هزار تومان عیدی دریافت می‌کنند؛ به همین ترتیب، حداکثر مبلغ عیدی نیز ۱۵ میلیون و ۹۲۲ هزار تومان خواهد بود.لذا هر پرداختی به عنوان عیدی کمتر از ۱۰ میلیون و ۶۱۴ هزار تومان به کارگرانی که یکسال یا بیشتر در یک کارگاه ثابت سابقه اشتغال دارند، اتفاقی خلاف قانون است و کارگران حق شکایت دارند؛

می‌توانند از کارفرما به ادارات کار شکایت کنند؛ این حق روی کاغذ برای کارگران مشمول قانون کار به رسمیت شناخته شده اما در عمل به دلیل قراردادهای موقت یکماهه، سه ماهه و یکساله یا حتی قراردادهای شفاهی در کارگاه‌های کوچک، کارگران اجازه‌ی برخورداری از این حق قانونی را ندارند.

نحوه محاسبه عیدی ۱۴۰۳؛ کارگران حداقل دوازده ماه کارکرد

نحوه محاسبه عیدی سال ۱۴۰۳ برای کارگران با حداقل دوازده ماه کارکرد: به موجب ماده واحده قانونی مربوط به تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران: «کلیه کارفرمایان کارگاه های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار، معادل شصت روز آخرین مزد، ‌به عنوان عیدی و پاداش بپردازند. مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان، نبایستی از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی کارگران تجاوز کند.»

مطابق این ماده، حداقل مبلغ عیدی کارگران تامین اجتماعی، به میزان شصت برابر آخرین مزد روزانه آنها و حداکثر مبلغ عیدی آن ها نیز برابر است با نود برابر آخرین مزد روزانه کارگران. فرمول تعیین پاداش آخر سال کارگران تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ به صورت زیر خواهد بود:

۶۰*مزد روزانه= حداقل عیدی کارگران در سال ۱۴۰۳

۹۰*مزد روزانه= حداکثر عیدی کارگران در سال ۱۴۰۳

اما کف و سقفِ عیدی پایان سال ۱۴۰۲ بر مبنای قانون چقدر است؛ براساس آنچه قانون می‌گوید کارگران امسال در ماه‌های پایانی سال، حداقل ۱۰ میلیون و ۶۱۴ هزار تومان عیدی دریافت می‌کنند؛ به همین ترتیب، حداکثر مبلغ عیدی نیز ۱۵ میلیون و ۹۲۲ هزار تومان خواهد بود.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی