کد مطلب: 31301

مستمری بگیران کمیته امداد | حقوق مستمری بگیران کمیته امداد

وام 20 میلیونی؛ هدیه روز پدر دولت به مستمری بگیران کمیته امداد | فقط با یک کلیک عیدی رئیس جمهور را دریافت کنید

خبرهای خوشی از سوی دولت درباره واریزی جدید میلیونی برای مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی منتشر شده است که در ادامه با هم می خوانیم.

وام 20 میلیونی؛ هدیه روز پدر دولت به مستمری بگیران کمیته امداد | فقط با یک کلیک عیدی رئیس جمهور را دریافت کنید

دولت برای کمک به نیازمندها و اقشار کم درآمد اقدام به پرداخت حقوق و واریزی های مختلف به مستمری بگیران کمیته امداد میکند. این واریزی به صورت ماهیانه به حساب مستمری بگیران کمیته امداد پرداخت می شود. خبر جدید و داغ دولت درباره واریزی جدید و میلیونی برای مستمری بگیران کمیته امداد را در ادامه با هم می خوانیم.

خبر خوش برای مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی

دولت سیزدهم با هدف کاهش فقر و رعایت عدالت در میان اقشار کم‌برخوردار، برنامه‌هایی را در دو سال اخیر اجرا کرده است. یکی از اهداف این برنامه‌ها، هدفمندی یارانه‌ها و تامین نیازهای ضروری مخاطبان، از جمله مددجویان بهزیستی، کمیته امداد و اقشار کم‌درآمد بود. دولت به تدریج برنامه امنیت غذایی و تأمین نیازهای ضروری را در قالب کالابرگ برای این گروه‌ها اجرا کرد.

مجلس شورای اسلامی نیز در کنار حمایت از برنامه‌های دولت، اقدام به تصویب افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد در سال گذشته نمود. برای تأمین منابع مورد نیاز واریز به حساب مددجویان، دولت در دو مرحله شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ افزایش ۴۰ درصدی را اجرا کرد. در نیمه نخست امسال، مستمری با افزایش ۲۰ درصدی و در نیمه دوم، افزایش مابقی نسبت به مرحله قبلی اجرا شد.

در لایحه بودجه ۱۴۰۳ که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد، برای سال آینده افزایش ۳۰ و ۶۰ درصدی مستمری مددجویان در نظر گرفته شده است.

شرایط ضمانت وام خوداشتغالی به مستمری بگیران کمیته امداد

تسهیلات تا سقف ۲۰ میلیون با اخذ یک نفر ضامن معتبر با ارائه گواهی کسر اقساط منوط به احراز توانایی مالی متقاضی در بازپرداخت مطالبات بانک قابل پرداخت است. در تسهیلات بیش از ۲۰ میلیون تا ۴۰ میلیون تومان ضامن معتبر الزامی است و یکی از آن‌ها باید حتما گواهی کسر اقساط داشته باشد.

تسهیلات بیش از ۴۰ میلیون تومان به شرط اخذ وثیقه ملکی پرداخت می‌شود. از متقاضی سفته اخد می‌شود و او باید و ضامن معتبر به میزان ۱۲۰ درصد اصل و کارمزد تسهیلات را با ظهرنویسی ارائه دهد. آن‌هایی که در پرداخت اقساط کوتاهی می‌کنند، جریمه خواهند شد و باید اقساط معوقه را با نرخ سود ۱۲ درصد بپردازند. نکته آخر اینکه برای دریافت تسهیلات طرح اشتغالزایی باید یک حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز با حداقل مانده ۱۰۰ هزار تومان در بانک باز کرد. متقاضیان پس از این مرحله به نظام بانکی کشور ارجاع داده می‌شوند.

مستمری بگیران کمیته امداد

شیوه پرداخت وام خوداشتغالی به مستمری بگیران کمیته امداد

راهنمای دریافت تسهیلات بانکی در بخش مشاوره و راهنمایی سامانه ۱۱۱ قرار گرفته است. کنار راهنمای متقاضیان اشتغال، راهنمای متقاضیان دارو و درمان و راهنمای متقاضیان مسکن. برای افرادی که دنبال اشتغال هستند در یک صفحه به‌صورت مبسوط انواع تسهیلات را توضیح داده‌اند و نوشته‌اند صندوق کارآفرینی امید، چطور به‌عنوان حامی کسب‌وکار‌های خرد و کوچک عمل می‌کند و در قالب طرح‌هایی مثل تسهیلات مشاغل خانگی، تسهیلات خانگی خویش‌فرمایی، تسهیلات اشتغالزایی کارفرمایی زیر ۱۰ نفر، تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی و اشتغال نخبگان دست متقاضیان را می‌گیرد. یک سری لینک برای اطلاع‌رسانی پیش‌بینی شده است، اما به کسانی که حوصله سروکله زدن با جزییات را ندارند توصیه می‌کنیم مستقیم وارد بخش راهنمای دریافت تسهیلات شوند.

وام خود اشتغالی ۱۰۰ میلیونی دیگر کلیدواژه مرتبط با این موضوع است. تمام راه‌ها در نهایت به یک کلمه واحد می‌رسند؛ به تسهیلات قرض‌الحسنه طرح‌های اشتغالزایی که اگرچه در حال حاضر با دو رقم ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومان قابل پرداخت است، اما از نظر قدم حتی به پیش از زمان دولت حسن روحانی برمی‌گردند. تسهیلات خوداشتغالی در قالب طرح‌های مشاغل خانگی و خوداشتغالی به‌صورت انفرادی تا سقف ۵۰ میلیون تومان و در قالب طرح کارفرمایی (حداکثر تا پنج نفر) تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان قابل پرداخت است. حداکثر مدت بازپرداخت ۶۰ ماه تعیین شده و خبر خوب اینکه سود وام، به‌صورت کارمزد چهار درصد محاسبه خواهد شد.

قدم اول برای دریافت وام ارائه معرفی‌نامه توسط یکی از چهار نهاد، کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثاگران یا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. معرفی‌نامه صادره از بنیاد شهید و امور ایثارگران باید به مجوز صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران پیوست شده باشد و معرفی‌نامه صادره از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها به اعطای تسهیلات مشاغل خانگی تعلق دارد.

تسهیلات ایثارگران جهت تامین خودروی کار پرداخت می‌شود و ملاک خرید خودرو، خودرو‌های حمل‌و نقل عمومی است که قبل هرچیز به اخذ مدارک شغلی نیاز دارد. در تسهیلات مشاغل‌خانگی به اخذ مستندات و ارائه پیش‌فاکتور نیاز نیست.

واگذاری بیش از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی به مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی بیش از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی را احداث و در اختیار جامعه هدف قرار داده است.

 علی محمد قادری در جلسه کمیته تخصصی کمیسیون مسکن و عمران هیات دولت به منظور تصویب نامه تامین مسکن افراد دارای معلولیت و مددجویان سازمان بهزیستی کشور گفت: امیدواریم با اقدام صورت گرفته، جریان سازی و تازه سازی مفاهیم سهمی در بهتر دیده شدن جامعه هدف و افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی داشته باشیم.

او بیان کرد: رزمایش مسکن و اشتغال در بهزیستی حوزه مهمی است که ترمیم اجتماعی را به دنبال دارد و در این حوزه به بهره گیری از ظرفیت مشارکت جویی و خرد جمعی نیاز داریم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه موضوع مسکن از نماد‌های بسیار مهم در حوزه توانمندسازی است، گفت: اگر افراد با کمک حاکمیت بتوانند مسکن خود را فراهم کنند، به طور قطع حال خوبی خواهند داشت.

قادری در پایان گفت: امید است برای بیان روایت پیشرفت بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی بتوانیم با کمک استعداد‌های پای کار به آیین نامه حرفه‌ای برای روان سازی این خدمت برسیم.

بنیامین شکوه فر دبیر کمیسیون مسکن و عمران هیئت دولت نیز با اشاره به اهمیت این جلسه افزود: باتوجه به موضوع افراد دارای معلولیت و مشکلات معیشتی آن‌ها بر اساس سخن معصومین و بزرگان، توفیق بزرگی است که خداوند نصیب شما کرده است و امیدواریم بتوانیم به پیشبرد اهداف کمک کنیم.در این جلسه تصویب نامه تامین مسکن افراد دارای معلولیت و مددجویان سازمان بهزیستی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.پیش از این نیز کمیسیون فرهنگی و اجتماعی هیات دولت به منظور بررسی مسائل مربوط به جامعه هدف سازمان بهزیستی در این سازمان حضور یافته بود.

کمیته تخصصی کمیسیون مسکن و عمران هیات دولت به منظور تصویب نامه تامین مسکن افراد دارای معلولیت و مددجویان سازمان بهزیستی کشور با حضور بنیامین شکوه فر دبیر این کمیسیون و علی محمد قادری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور و سایر اعضای این کمیسیون برگزار شد. ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار خانوار از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند که با نگاه سرپرستی این تعداد به ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی