کد مطلب: 31271

تویوتا کرولا هیبرید سایپا | مشخصات تویوتا کرولا هیبرید سایپا

تویوتا کرولا هیبرید سایپا با قیمتی شگفت‌انگیز برای همه | غول جدید خودروهای وارداتی سایپا را نصف قیمت بخرید + تصاویر و مشخصات

مشخصات فنی و تصاویر خودروی جدید وارداتی سایپا را در ادامه با هم می خوانیم.

تویوتا کرولا هیبرید سایپا با قیمتی شگفت‌انگیز برای همه | غول جدید خودروهای وارداتی سایپا را نصف قیمت بخرید + تصاویر و مشخصات

پیگیری های خبرنگار آخرین خودرو نشان می دهد که نمونه های اولیه تویوتا کرولا هیبرید سایپا به ایران رسیده است. همچنین سایپا برنامه دارد تا پایان سال جاری ۲۰۰ دستگاه کرولا هیبرید مدل ۲۰۲۳ را از طریق سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی عرضه کند.

سایپا در گام نخست هزار دستگاه تویوتا کرولا هیبرید مدل ۲۰۲۳ را خریداری کرده و فعلاً در ۲۰۰ دستگاه این خودروها در مسیر عرضه در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی قرار گرفته اند. در صورت قیمت گذاری کرولا هیبرید سایپا توسط سازمان حمایت، ۲۰۰ دستگاه از این خودروها با هدف تحویل در پایان سال جاری به فروش خواهند رسید. گفته می شود که پس از این هزار دستگاه، عرضه تویوتا کرولا هیبرید سایپا با سرعت بیشتری دنبال می شود.

تویوتا کرولا هیبرید سایپا

مشخصات تویوتا کرولا هیبرید سایپا

تویوتا کرولا هیبرید مدل ۲۰۲۳ به پیشرانه ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی مجهز است. همچنین جعبه دنده اتوماتیک این خودرو از نوع E-CVT است که توان پیشرانه بنزینی و الکتریکی را به چرخ های جلو می رساند. از سویی قابلیت بازیافت انرژی از شتاب منفی هم از طریق این جعبه دنده اتفاق می افتد. این خودرو به صورت ترکیبی ۱۳۶ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۸۵ نیوتن متر تولید می کند. مصرف سوخت بهینه کرولا هیبرید سایپا ۴.۰۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است.

در کرولا هیبرید سایپا امکاناتی مانند سانروف برقی، رانندگی خودکار بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، استارت دکمه ای، فرمان کمکی برقی، تریم داخلی پارچه ای، نمایشگر لمسی، اپل کارپلی، اندروید اتو، رینگ آلومینیومی، تهویه اتوماتیک، ترمز پارک برقی، اتوهلد، جلو آمپر دیجیتال، دوربین پارک عقب، تنظیم حالت رانندگی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، نور بالای اتوماتیک، ترمز اضطراری اتوماتیک و… وجود دارد. کرولا هیبرید مدل ۲۰۲۳ سایپا با تیپ الیت به بازار ایران می آید.

تویوتا کرولا هیبرید سایپا

عملکرد موتور و گیربکس تویوتا کرولا هیبرید سایپا 2023

تویوتا کرولا 2023 از یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر با 169 اسب بخار برخوردار است، که نیرو را از طریق یک گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته (CVT) به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. این مدل علاوه بر نسخه‌ های هاچ‌بک، یک نسخه سدان هیبریدی نیز در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. در آزمایش‌ های انجام شده بر روی تویوتا کرولا SE هاچ‌ بک و کرولا XSE سدان، به نظر می‌رسد که حتی با موتور قوی‌ تر، این خودروها توانایی شتاب‌ دهی مناسبی را ارائه نمی‌دهند. در محیط شهری، تویوتا کرولا تا حد زیادی تحت کنترل است و در بزرگراه‌ها نیز به خوبی عمل می‌کند. با این حال، شتاب‌ دهی تند، صداهای موتور نسبت به سایر جنسیت‌ها بیشتر بوده و از ظرافت تویوتا کاسته است.

مدل هیبریدی کرولا که دارای سیستم چهارچرخ محرکی است، در تست شتاب‌دهی به سرعت 60 مایل در ساعت در 9.0 ثانیه می‌رسد، در حالی که آخرین نسخه هاچ‌بک در 8.3 ثانیه این کار را انجام می‌دهند. تویوتا کرولا سدان و هاچ‌بک هر دو دارای کیفیت سواری مناسبی هستند که به اندازه کافی تکرارهای جاده‌ای را ایزوله می‌کنند. تحت کنترل بدنی مناسبی دارند و حرکات آنها نسبت به نسخه‌های قبلی بهتر و چابک‌تر هستند.

تویوتا کرولا هیبرید سایپا

نسخه‌های SE و XSE با سیستم تعلیق سفت‌تر و رینگ‌های 18 اینچی بزرگ‌تر (نسخه‌های دیگر بر روی رینگ‌های 15 یا 16 اینچی سوار می‌شوند) خود را از سایر نسخه‌ها متمایز می‌کنند. با این حال، در مقایسه با رقبای ورزشی و جذاب مانند مزدا 3 و فولکس‌واگن گلف، فرمان تویوتا کرولا علی رغم رضایت‌بخش بودن، به عنوان یک فاکتور مثال‌زدنی محسوب نمی‌شود. در تست ترمز نیز، هیچ یک از نسخه‌های تویوتا کرولا با سرعت 70 مایل در ساعت به صفر نرسید، اما پدال‌های ترمز آنها قابل اعتماد بوده و احساس طبیعی‌ای دارند.

مشخصات فنی تویوتا کرولا هیبرید سایپا 2023

عنوان واحد 
نوع سوخت سوخت عادی
مصرف سوخت در شهر/جاده (به مایل بر گالن) 13.1/10.2 لیتر بر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی (به مایل بر گالن) 11.4 لیتر بر صد کیلومتر
محدوده دقیقه‌ای (شهر/جاده) به مایل 674.4/541.2 کیلومتر
ظرفیت مخزن سوخت 59.4 لیتر
عنوان واحد 
نوع موتور موتور بنزینی
اندازه پایه موتور 2.0 لیتر
تعداد سیلندرها 4 سیلندرها
نوع پایه موتور گاز
قدرت 126 اسب بخار
گشتاور 151 نیوتن متر
تعداد شیرها 16
نوع کم دوگانه در فه (DOHC)
زمان شیر متغیر
تزریق سوخت دوگانه استاندارد

تویوتا کرولا هیبرید سایپا

قیمت تویوتا کرولا هیبرید سایپا ۲۰۲۳

تویوتا کرولا هیبرید مدل ۲۰۲۳ قیمت بالاتری نسبت به اکثر نسخه های بنزینی در بازار جهانی دارد. اما با توجه به تعرفه ورودی کمتر برای خودروهای هیبرید در ایران، می توان توقع داشت که این خودروی وارداتی سایپا قیمتی کمتر را نسبت به رقبای بنزینی داشته باشد.

در حال حاضر واردات تویوتا کرولا ۱.۲ لیتری توربو و کرولا ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی توسط شرکت معین خودرو ایرانیان انجام می شود. این خودروها قیمت نهایی حدود دو میلیارد و ۴۰ میلیون تومان را در شرکت دارند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی