کد مطلب: 31264

مددجویان کمیته امداد | جدول حقوق مددجویان کمیته امداد ۱۴۰۲

پرداخت کمک هزینه جدید به مددجویان کمیته امداد | واریز 2 میلیون تومان برای مددجویان کمیته امداد در این تاریخ

امروز خبرهای خوشی از سورپرایز بزرگ دولت رئیسی برای مددجویان کمیته امداد منتشر شده است که جزئیات این واریزی ها را در ادامه با هم می خوانیم.

پرداخت کمک هزینه جدید به مددجویان کمیته امداد | واریز 2 میلیون تومان برای مددجویان کمیته امداد در این تاریخ

دولت در راستای کمک به مددجویان کمیته امداد اقدام به پرداخت واریزی جدید و وام ودیعه مسکن کرده است. مددجویان کمیته امداد با کد دستوری آمده در متن می توانند به راحتی برای دریافت این وام و واریزی جدید اقدام کنند. جزئیات جدید از شگفتانه دولت برای مددجویان کمیته امداد را در ادامه با هم می خوانیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد قزوین گفت: هفت هزار و ۹۸ مددجوی تحت پوشش استان طی ۹ ماه نخست امسال ۲۸ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال کمک هزینه اجاره بهای مسکن دریافت کردند.

محمد صیادی روز یکشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کمیته امداد امام (ره) در راستای رسالت خدمت رسانی خود، خدمات مختلفی را به مددجویان تحت پوشش خود ارایه می کند که یکی از آنها در حوزه مسکن و اجاره بهای آن است.

وی ادامه داد: خدمات ارایه شده این نهاد به افراد تحت حمایت خود در حوزه مسکن شامل پرداخت کمک اجاره مسکن، کمک بلاعوض برای ساخت مسکن، تسهیلات ساخت و خرید مسکن، تسهیلات ودیعه مسکن و سایر موارد است.

به گفته وی، در حوزه پرداخت کمک هزینه اجاره بهای مسکن از سوی این نهاد طی مدت مشابه سال گذشته برای چهار هزار و ۱۴۵ مددجوی تحت حمایت به میزان ۱۲ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال پرداخت شد که امسال با رشد ۷۱ درصدی در زمینه تعداد متقاضیان و ۱۲۸ درصد رشد در میزان رقم پرداختی روبرو بودیم.

صیادی یادآور شد: همچنین طی ۹ ماهه سال جاری به ۷۳۳ مددجویان تحت پوشش نیازمند، ۳۰۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات ودیعه مسکن موضوع تبصره ۱۶ منابع بانکی پرداخت شد که سال گذشته این میزان پرداختی ۱۴۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال به ۴۶۴ مددجو صورت گرفت.

وی یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین آمادگی دارد تا در صورت تامین زمین برای نیازمندان، مطابق مقررات نسبت به احداث واحدهای مسکونی اقدام کند که در این زمینه علاوه بر ارایه تسهیلات از سوی این نهاد، می توانیم از کمک خیران نیز بهره مند شویم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: عموم مردم نیکوکار می توانند برای کمک به نیازمندان علاوه بر مراجعه حضوری به این نهاد، از طریق کد مهربانی #۰۲۸*۸۸۷۷* کمک های خود را به نیازمندان اهدا کنند.

مددجویان کمیته امداد

اهدای وام ودیعه مسکن با شرایط ویژه به مددجویان کمیته امداد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین گفت: در 9 ماهه سال جاری هفت هزار و ۹۸ مددجوی تحت حمایت بیش کمک هزینه اجاره بهاء و ۷۳۳ مددجو تسهیلات ودیعه مسکن دریافت کردند.

محمد صیادی بیان کرد: خدمات حوزه مسکن کمیته امداد در زمینه پرداخت کمک اجاره مسکن، کمک بلاعوض برای ساخت مسکن، تسهیلات ساخت مسکن، تسهیلات خرید مسکن و تسهیلات ودیعه مسکن است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: در ۹ ماهه سال جاری بیش از 2 میلیارد و ۸۳۹ میلیون تومان کمک هزینه اجاره بهاء به مددجویان پرداخت شده است.

وی افزود: این خدمت در مدت مشابه سال گذشته برای 4 هزار و ۱۴۵ مددجوی تحت حمایت با بیش از یک میلیارد و ۲۴۳ میلیون تومان کمک بود و در سال جاری شاهد رشد ۷۱ درصدی به لحاظ تعداد و ۱۲۸ درصدی به لحاظ رقم پرداختی بودیم.

صیادی عنوان کرد: همچنین در ۹ ماهه سال جاری ۷۳۳ مددجو و نیازمند بیش از ۳۰ میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن موضوع تبصره ۱۶ منابع بانکی را دریافت کردند که این خدمت نیز در مدت مشابه سال گذشته برای ۴۶۴ نفر بیش از ۱۴ میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان بوده است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) آمادگی دارد تا در صورت تأمین زمین برای نیازمندان، مطابق مقررات نسبت به احداث واحد مسکونی اقدام کند که در این زمینه علاوه بر تسهیلات برای کمک خیران نیز بهره می‌گیریم.

شارژ 2 میلیونی یارانه معیشتی برای مددجویان کمیته امداد

«علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: این تفاهم‌نامه یک ائتلاف جدی بین دستگاه‌های متولی است. وظیفه‌ای که مسوولیت دولت‌ها بود اما سال‌ها روی زمین گذاشته شده بود امروز توسط دولت سیزدهم انجام خواهد شد تا افراد دچار معلولیت شدید بتوانند بلیت اتوبوس درون‌شهری را رایگان دریافت و دیگر بلیت‌های حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی بین‌شهری را به شکل نیم‌بها خریداری کنند.

«علی‌اصغر شال‌بافیان» معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این مراسم گفت: یکی از برنامه‌هایی که در دولت سیزدهم دنبال شد، استفاده از ظرفیت تبصره ۱۸ قوانین بودجه برای تحریک تقاضا و کمک کردن مردم در حوزه سفر است.

وی بیان‌داشت: یکی از سیاست‌های دیگر وزارتخانه گردشگری، زمینه‌سازی برای حضور معلولان در جامعه از طریق گردشگری است. این زمینه‌سازی را نه برای معلولان، بلکه برای استفاده از ظرفیت‌های معلولان در جامعه انجام می‌دهیم و این ۲ نگاه متفاوت است.

شال‌بافیان افزود: اصلاح ضوابط تاسیسات گردشگری و منوط کردن واحدهای جدید الاحداث گردشگری به منظور استفاده معلولان و دسترس‌پذیری کردن شهرها برای معلولان، از جمله مسائل مهمی است که در وزارت گردشگری دنبال می‌شود.

در این مراسم، «مصطفی ضرغامی» معاون طرح و توسعه بانک پارسیان نیز درباره شارژ حساب این افراد افزود: افراد توانخواه دارای ظرفیت‌های زیادی هستند که کشور می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

وی گفت: ۱۳۰ هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند که امروز تفاهم‌نامه آن را امضا می‌کنیم و به هر توانخواه ۲ میلیون تومان برای سفرهای ریلی، هوایی و زمینی به صورت بلیت نیم‌بها تخصیص داده می‌شود.

ضرغامی خاطرنشان‌کرد: بانک پارسیان در این طرح فقط عاملیت را پذیرفته و از بسترهای مجازی استفاده می‌کند تا این افراد نیازی به احراز هویت حضوری در شعب نداشته باشند.

«افروز صفاری‌فرد»، مدیرکل دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها و تلفیق اجتماعی سازمان بهزیستی، در ادامه گفت: ۷۴۲ هزار نفر دچار معلولیت شدید تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

وی ادامه‌داد: در بازه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال ۲۴۰ هزار نفر شناسایی شدند که ۶۰ درصد آنان مرد هستند. از میان این افراد ۱۳۰ هزار نفر انتخاب و به واسطه این تفاهمنامه حساب‌شان شارژ خواهد شد.

این تفاهم‌نامه همکاری با این هدف منعقد می‌شود که افراد دچار معلولیت شدید بتوانند از سامانه‌های ریلی، هوایی و دریایی بین‌شهری به‌صورت نیم‌بها استفاده کنند. این تفاهم‌نامه بر اساس تبصره ۲ قانون ۵ حمایت از افراد دارای معلولیت مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۶ و ابلاغ در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ منعقد می‌شود.

منبع: ایرنا
آنچه دیگران میخوانند
  • ارام ارسالی در

    سلام من برای وام ودیعه مسکن به کمیته گفتم میگن سقف وام پر شده برا سال اینده بیایین باید چکار کنم من الان به این وام واسه مسکن نیاز دارم بخدا خودم سرپرست خانه هستم از کجا بیارم که بتونم خونه اجاره کنم یعنی تو این سرما باید با دخترم اواره بشیم

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی