کد مطلب: 29842

سامانه یکپارچه خودرو | ثبت نام سامانه یکپارچه خودرو | سایت سامانه یکپارچه خودرو

فوری/ آغاز ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو از امروز | | فرصت ۳ روزه برای متقاضیان خودرو در ۲۳ مهر

ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو از امروز آغاز شده و متقاضیان می‌توانند از این فرصت استفاده کنند‌

فوری/ آغاز ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو از امروز | | فرصت ۳ روزه برای متقاضیان خودرو در ۲۳ مهر

سامانه یکپارچه خودرو اطلاعیه جدید صادر کرد. دور سوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودرو از امشب آغاز میشود. سامانه یکپارچه خودرو برای ثبت نام ماشین است و افرادی که خودرو به نامشان نیست میتوانند ثبت نام کنند.لینک سامانه یکپارچه خودرو را در ادامه میبینید. برای آشنایی با نحوه ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو متن زیر را بخوانید.

آغاز ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو 

١٣ مهر ماه بود که سامانه یکپارچه تخصیص خودروها، از امکان ثبت‌نام خودروی وارداتی مورد نظر متقاضیان برای ثبت‌نام کنندگان مرحله اول که در اسفند ماه سال گذشته، ثبت‌نام خود را انجام داده‌ و نوبت‌دهی شده‌اند خبر داده و اعلام کرده بود فرآیندهای قانونی و مجوزهای لازم (استاندارد، محیط‌زیست و...) توسط شرکت‌های واردکننده برای خودروهای وارد شده اخذ شده است.

یادآوری ‌می‌شود که مرحله اول ثبت‌نام خودروهای وارداتی، برای متقاضیانی که علاوه بر شرایط ثبت‌نام، وجه ۵٠٠ میلیون تومانی را در حساب وکالتی خود مسدود کرده بودند، در نیمه نخست اسفند ماه ١۴٠١ از طریق سامانه یکپارچه برگزار شد.

در حالی که در اطلاعیه اولیه در این رابطه مقرر شده بود هفته گذشته، بازگشایی سایت سامانه صورت پذیرد تا ثبت‌نام کنندگان خودروهای وارداتی برای ثبت درخواست خودروی موردنظر خود اقدام کنند، حال در جدیدترین اطلاعیه سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی اعلام شده است که از (یکشنبه) سایت سامانه برای ثبت‌نام متقاضیان فعال خواهد شد.

تاکید می‌شود که در این مرحله از ثبت‌نام خودروهای وارداتی، انتخاب خودرو صرفاً برای متقاضیان دارای اولویت است و ثبت‌نام جدیدی در این مرحله انجام نخواهد شد. 

در این مرحله از ثبت‌نام خودروهای وارداتی، آن دسته از متقاضیان  خودروهای وارداتی که در مرحله اول ثبت‌نام کرده و اولویت آن‌ها مشخص شده است، سامانه جهت انتخاب خودروها به شرح جدول زیر از  (یکشنبه ٢۴ مهر ماه) به مدت سه روز تا ساعت ٢٣ و ۵۹ دقیقه روز سه‌شنبه (٢۵ مهر ماه) در دسترس خواهد بود.

بازگشایی سامانه یکپارچه برای ثبت‌نام ۶ خودرو وارداتی از فردا؛ متقاضیان ٣ روز فرصت دارند

در این مرحله متقاضیان می‌توانند سه اولویت از سبد محصولات اعلامی را انتخاب کنند.

گفتنی است که قیمت فروش محاسباتی، علی‌الحساب اعلام شده و قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص، همچون مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده ،کرایه حمل و... در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

 قیمت قطعی خودروها، پس از ارائه کلیه مستندها و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین می‌شود و ملاک قیمت قطعی خودرو، قیمت اعلامی و مصوب شورای رقابت خواهد بود.

تاکید می‌شود که عدم واریز وجه علی‌الحساب در این باره سه روزه، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت‌بندی سامانه حذف می‌شود.

 حداکثر زمان تحویل خودرو برای قراردادهای منعقده سه ماهه و واردکنندگان می‌بایست حداکثر تا سه ماه پس از انعقاد قرارداد، نسبت به صدور دعوتنامه تکمیل وجه براساس قیمت قطعی اعلام شده توسط شورای رقابت اقدام و همزمان تحویل خودرو به متقاضی صورت پذیرد.

به گزارش تسنیم، ضیغمی معاون وزیر صمت هفته گذشته گفته بود: سامانه خودروهای وارداتی در یکی دو روز آینده با طراحی جدید بارگذاری خواهد شد و از هفته آینده عرضه 8 مدل خودروی وارداتی آغاز می شود.

دستکاری در قیمت‌گذاری خودروسازان با عرضه محدود و قطره چکانی و سیگنال‌هایی که به بازار می‌دهند به جهت کمبود مواد اولیه، افزایش قیمت مواد اولیه و... عملاً قیمت خودرو در بازار را دستکاری می‌کنند.

به گزارش مشرق، سامانه یکپارچه خودرو از اواخر سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد. این سامانه به دنبال آن بود به فسادهایی که خودروسازان و دولت گذشته داشته است، پایان دهد و در نهایت روند عرضه خودرو را شفاف کند.

خودروهای جدید در سامانه یکپارچه خودرو 

بدین جهت و با نظر مثبت وزیر وقت صمت(سیدرضا فاطمی‌امین) و شورای رقابت، قرار شد عرضه تمام خودروها تنها از طریق سامانه یکپارچه خودرو باشد تا دیگر هیچ خودروساز و مونتاژکاری نتواند بازار خودرو را که برای برخی‌ها محل سودهای میلیاردی شده بود به هم بریزد.

تصور خودروسازان و مونتاژکاران این بود که سامانه یکپارچه بعد از یک مرحله اجرا، جواب نخواهد داد و دولت مجدد عرضه خودرو را به خودروسازان و در نهایت در قالب قرعه‌کشی عرضه خواهد کرد.

اما با اولین مرحله از اجرای عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه، آب روی آتش ریخته شد و به یکباره موج تقاضا برای خرید خودرو فروکش کرد. خیلی از کسانی که در دولت گذشته همواره منتظر قرعه‌کشی بودند تا شاید شانس به سراغ آنها بیاید، بدون دردسر و تنها با بلوکه کردن ۱۰۰ میلیون تومان، توانستند به خودرو ثبت نام شده خود دست پیدا کنند.

حراج بزرگ در سامانه یکپارچه خودرو 

وقتی متقاضیان خرید خودرو، دیدند که از طریق سامانه یکپارچه خودرو می‌توانند صاحب خودرو شوند، منتظر دومین مرحله ثبت نام سامانه یاد شده، شدند.

اردیبهشت ماه نیز دومین مرحله فروش برگزار شد و در نهایت قیمت خودرو با شیب تندی کاهش یافت. این امر برخلاف پیش‌بینی خودروسازان و مونتاژکاران بود.

از آنجا که روز به روز قیمت خودرو در بازار به کارخانه نزدیک می‌شد و می‌شود، خودروسازان و مونتاژکاران به دنبال آن هستند که سامانه یکپارچه حذف و جایگزین آن، فروش‌های مستقیم خودروسازان شود.

تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که فروش مستقیم خودروها مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است. خودروسازان با عرضه محدود و قطره‌چکانی و سیگنال‌هایی که به بازار می‌دهند به جهت کمبود مواد اولیه، افزایش قیمت مواد اولیه و... عملاً قیمت خودرو در بازار را دستکاری می‌کنند.

سامانه یکپارچه خودرو

نمونه این اتفاق‌ها را می‌توان طی چند روز اخیر در مصاحبه مدیران خودروسازی دید. به عنوان مثال چندی پیش محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا گفت، به‌زودی زیان انباشته خودروسازان به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

این گفته بدان معناست که اگر قیمت خودرو افزایش پیدا نکند، زیان انباشته بیشتر خواهد شد و تولید خودرو با چالش‌های جدیدی روبه‌رو می‌شود.

خودروسازان و مونتاژکاران در کنار چنین سیگنال‌هایی بارها درخواست افزایش قیمت محصولات خود را از شورای رقابت پیگیری کردند و در نهایت هم مخالفت خود با قیمت‌گذاری این شورا را در محافل مختلف ابراز می‌کنند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی