کد مطلب: 29416

علت محرومیت عادل فردوسی پور | همسر عادل فردوسی پور | عادل فردوسی پور کجاست

مصاحبه جنجالی عادل فردوسی پور با خواننده محبوب کشور | فیلم افشاگری عادل خان از رابطه احساسی همایون شجریان و سحر دولتشاهی را ببینید

عادل فردوسی پور فیلمی جدید از خود به نمایش گذاشت که با خواننده محبوب کشور گفت و گو میکند.

مصاحبه جنجالی عادل فردوسی پور با خواننده محبوب کشور | فیلم افشاگری عادل خان از رابطه احساسی همایون شجریان و سحر دولتشاهی را ببینید

عادل فردوسی‌ پور مجری و تهیه‌کنندهٔ برنامهٔ ۹۰ بود و در حال حاضر مجری 360 است. عادل فردوسی پور ازدواج کرده است و متاهل می‌باشد. عادل فردوسی پور تهیه‌کننده برنامه فوتبال ۱۲۰ است که از شبکه ورزش پخش می‌شود.  عادل فردوسی پور کار رسانه‌ایِ خود را با روزنامه‌نگاری در روزنامه ابرار ورزشی آغاز کرد. مصاحبه جنجالی عادل فردوسی پور را در ادامه میبینید.

عادل فردوسی پور (Adel Ferdosipour) مجری و گزارشگر برنامه های فوتبالی است که در بین مردم بسیار محبوب است. او با برنامه ورزشی نود به شهرت بسیار رسید و برای ساعت ها مردم را پای تلویزیون میخکوب می کرد. این مجری توانمند ایرانی متولد 11 مهر 1353 (3اکتبر 1974 میلادی) در محله شهر آرای تهران است. فعالیت رسانه ای عادل فردوسی پور از سال 1372 با روزنامه نگاری در روزنامه ابرار ورزشی اولین روزنامه ورزشی کشور به سردبیری اردشیر استارت خورد. عادل در آن زمان سال سوم رشته مهندسی را در دانشگاه می گذراند.

زندگی شخصی عادل فردوسی پور

عادل فردوسی پور اولین فرزند خانواده است و یک خواهر و یک برادر دارد. پدر این مجری توانمند برنامه های ورزشی اهل رفسنجان و کرمانی الاصل است. او از دوران کودکی به فوتبال علاقه پیدا کرد؛ به طوری که خانواده اش بعدها نگران این وضعیت او شدند.

عادل فردوسی پور

عادل فردوسی پور کجاست

فردوسی پور دوران دبستان را در مدرسه ذوقی سپری کرد و علاقه شدیدش به فوتبال او را از درس دور نکرد. این چهره سرشناس در مجری گری ورزش فوتبال دوره راهنمایی را در مدرسه طالقانی به پایان رساند و درنهایت موفق شد 4 سال دوره دبیرستان را در مدرسه البرز بگذراند و با معدل ممتاز 18 دیپلم خود را بگیرد. تحصیلات دانشگاهی عادل فردوسی پور فارغ التحصیل فوق لیسانس مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف است. عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد فردوسی پور «پیش بینی نتایج مسابقات فوتبال با استفاده از تحلیل های رگرسیونی» بود. او مدرک دکترای مدیریت رسانه دانشگاه تهران را نیز دارد. عادل فردوسی پور تسلط کاملی به زبان انگلیسی دارد و درس زبان تخصصی صنایع را در دانشگاه صنعتی شریف تدریس می کند.

نحوه ورود عادل فردوسی پور به گزارشگری فوتبال

فردوسی پور پس از چند بار شرکت در آزمون سرانجام در اواخر سال 1373 به صدا و سیما راه یافت و شروع کارش با گزارش برنامه های آرشیوی شبکه سه در نیمه شب بود. او سپس با گزارش جام جهانی فوتبال 1377 استعداد و توانایی خود را در این عرصه به همگان ثابت کرد؛ به طوری که به عنوان گزارشگر بازی های زنده و مهم ایران و خارج انتخاب شد. عادل فروسی پور با مجله سروش جوان، همشهری و روزنامه جام جم نیز همکاری کرد و گاهی برای ورلد ساکر، ماهنامه معروف ورزش انگلستان نیز مطلب می نوشت.

عادل فردوسی پور

برنامه نود عادل فردوسی پور

فردوسی پور در سال 1378 که 25 سال سن داشت برنامه ای را به نام نود بنیانگذاری کرد و با ایده یک برنامه ایتالیایی توانست از مسئولان صدا و سیما موافقت بگیرد، تا برنامه تلویزیونی نود از آنتن شبکه سه پخش شود. برنامه نود که صفر تا صد آن را عادل فردوسی پور برعهده داشت چراکه او بنیانگذار، مجری و تهیه کننده این برنامه تلویزیونی بود به تشریح و توضیح مسابقات فوتبال می‌پرداخت و با اینکه برنامه ای جدید بود اما طولی نکشید که مورد توجه مخاطبان بسیاری واقع شد و به عنوان بهترین برنامه ورزشی صدا و سیما به شهرت بسیار رسید. برنامه تلویزیونی نود هر هفته دوشنبه شب از شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شد و در بخش های مختلف آن درباره مسائل متعددی ازقبیل روابط میان فرهنگ و جامعه مردم، سیاست و حتی جغرافیای مناطق با نگاهی متفاوت در ارتباط با آنها بحث می‌شد‌. در این برنامه ورزشی پرمخاطب اتفاقات فوتبالی ایران بررسی و نقد می شد که موجب شد برنامه نود به یک برنامه جنجالی شهرت یابد. عاقبت این بررسی‌ها موجب تذکر به عادل فردوسی پور ازسوی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شد.

علی پروین چهره پیشکسوت پرسپولیس با عادل فردوسی پور از دیرباز مشکل داشت، در دهه هفتاد جمله “عادل را دوست دارم اما برنامه هایش را نه!” از قول پروین بر سر زبان ها افتاد اما در حال حاضر رابطه خوبی بین این 2 چهره سرشناس ایرانی در فوتبال برقرار است.

عادل فردوسی پور

عادل فردوسی پور جمله “خداحافظ علی دایی؛ خداحافظ جام جهانی.” را در بازی آخر ایران در جام جهانی به زبان آورد که مشکلات او و علی دایی از همان جا آغاز شد؛ زمانی که علی دایی مربی سایپا بود به شکل تلویحی برنامه نود و عادل فردوسی پور، مجری این برنامه ورزشی را متهم کرد به اینکه آنها نمی خواهند ما قهرمان شویم. فردوسی پور هم درباره دایی گفت: او فکر می کند همه با او دشمن هستند مگر اینکه خلافش ثابت شود.

عادل فردوسی پور انتقادات بسیاری را از امیر قلعه نویی مطرح می کرد و مرتب از او دلایل ماندنش را در نیمکت مربیگری استقلال می پرسید که موجب واکنش قلعه نوعی شد و گفت: عادل کارشناس فوتبال نیست، او در زمان مدرسه پینگ پونگ بازی می کرد!

عادل فردوسی پور

با برنامه نود و عادل فردوسی پور مشکل دارند اما همین که بازنشسته شدند یا از کار برکنار، تلاش می کنند که نظرات شان را در برنامه به سمع عموم برسانند.

کم و بیش با برنامه نود و عادل فردوسی پور مشکل دارند؛ سیستمی که سال هاست پاسخگو نبوده و هم اینک نیز ریاستش پاسخگو نیست، فشار بر خود احساس می کند اگر از او بازخواست شود، مجموعه فدراسیون و مدیران ارشد تربیت بدنی نیز همین گونه اند….

عادل فردوسی پور

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی