کد مطلب: 25768

حجاب | بی حجاب

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو به زنان بد پوشش

مسعود درستی مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: هنوز تصمیم درباره ممانعت ورود زنان بی‌حجاب به مترو گرفته نشده است و فقط تذکر لسانی در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو به زنان بد پوشش

 مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: هنوز ابلاغیه‌ای برای ممانعت از ورود و یا ارائه خدمات به بانوانی که کشف حجاب کرده‌اند به مترو نرسیده است.

مسعود درستی در حاشیه یکصد وسی هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال ممانعت از ورود بانوانی که کشف حجاب کرده‌اند به مترو با توجه به اظهارات فرمانده فراجا، گفت: نیروی انتظامی هر ابلاغیه‌ای داشته باشد برای پرسنل و نیروهای آن لازم الاجرا است. لذا اگر دستوری در این زمینه داده باشد به تبع پرسنل پلیس مترو نیز آن را اجرا می‌کند ولی در خصوص جزئیات این موضوع اگر ابلاغیه‌ای وجود داشته باشد من مطلع نیستم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تصمیم گیری در کمیته عفاف و حجاب برای ممنوعیت ورود بانوانی که کشف حجاب می‌کنند به مترو، تصریح کرد: کمیته عفاف و حجاب شهرداری و مترو از بابت ممانعت ورود این افراد تصمیمی نگرفته و تنها تذکر لسانی داده می‌شود.

درستی افزود: این تذکرات توسط پرسنل مترو شامل آقایان و بانوان داده می‌شود. در حال حاضر حسب وظیفه ذاتی خود خانم‌هایی که کشف حجاب دارند به آنها تذکر داده می‌شود و برای ممانعت از ورود و یا ارائه خدمات تصمیمی گرفته نشده است. در حقیقت حسب وظیفه شهری و سازمانی تذکر می‌دهیم.

وی تاکید کرد: تا صبح امروز در خصوص ابلاغ فرماندهی فراجا چیزی را مشاهده نکردم و این خبر را صبح امروز در رسانه‌ها دیدم. هنوز چیز مکتوبی ندیدم شاید در کارتابل بنده این ابلاغیه وجود داشته باشد. در خصوص پرسنل مترو نیز نیاز به ابلاغیه فراجا نیست و در چارچوب بخشنامه‌ها پرسنل و غرفه داران مترو رعایت‌های لازم را انجام می‌دهند.

 پلیس اعلام کرد که با استفاده از ابزار هوشمند در اماکن و معابر عمومی افراد هنجارشکن را شناسایی می‌کند.

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در اقدامی ابتکاری، پلیس به جهت جلوگیری از بروز هرگونه تنش و تزاحم با هموطنان در برقراری قانون حجاب، با استفاده از ابزار و دوربین‌های هوشمند در اماکن و معابر عمومی، نسبت به شناسایی افراد هنجارشکن اقدام و با ارسال مستندات و پیام اخطار به ناقضان قانون حجاب و عفت عمومی، در زمان و مکان مورد نظر، آنها را نسبت به عواقب قانونی تکرار این جرم مطلع می‌کند.

همچنین مرکز اطلاع رسانی پلیس طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: "پلیس در چارچوب حفظ ارزش‌ها، صیانت از حریم خانواده و تقویت سلامت روانی جامعه و تأمین آرامش شهروندان عزیز هیچ نوع رفتار و کنش فردی و جمعی مغایربا قانون را بر نمی‌تابد و لاجرم با هر فعل و اقدامی که امنیت روانی و آرامش عمومی را دستخوش چالش کند، بر اساس «مُرّ قانون» برخورد می‌کند.

اطلاعیه مهم پلیس درباره حجاب / شناسایی زنان بی‌حجاب با دوربین‌ اماکن و معابر عمومی

به همین سبب، از معدود کسانی که با بی توجهی؛ سیمای اخلاقی جامعه را مخدوش می‌سازند، انتظار می‌رود ضمن رعایت دقیق قانون و هنجارهای جامعه، از هر نوع کنشی که چهره معنوی کشور را لکه‌دار و موجب اشاعه ناامنی و اضطراب می‌شود، به جد بپرهیزند.

مدیران محترم اماکن و صنوف مختلف نیز با تعامل پویا و خردمندانه، نظارت بر رعایت هنجارهای جامعه توسط متصدیان صنوف را با جدیت اعمال کنند.

از شهروندان عزیزمان نیز خواستاریم تا همکاری و همیاری با خادمان خود در پلیس را تداوم بخشند."

 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی