کد مطلب: 37920

قیمت بنزین | قیمت بنزین تغییرات

خبر مهم بنزینی | تغییر سقف‌ سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی خودرو از امروز یکشنبه ۱۵ مهر | تصمیم دولت پزشکیان درباره قیمت بنزین

سقف‌ سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی خودروها تاکنون ۶۰ لیتر در هر نوبت بود که حالا دچار تغییراتی شده است.

خبر مهم بنزینی | تغییر سقف‌ سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی خودرو از امروز یکشنبه ۱۵ مهر | تصمیم دولت پزشکیان درباره قیمت بنزین

قیمت بنزین | هر خبری در رابطه با میزان مصرف یا سقف دریافت بنزین و از همه مهمتر قیمت بنزین برای تک تک افراد جامعه از حیاتی ترین مواردیست که اگر دستخوش تغییر شود بدون شک تغییرات چشم گیری در امور اقتصادی و معیشتی مردم ایجاد خواهد کرد از این رو در اندیشه معاصر ضمن پرداختن به تغییر میزان دریافت بنزین به این سوال پاسخ خواهیم داد که قیمت بنزین افزایش می‌ یابد؟ یا خیر.

مصرف بنزین

میزان دریافت بنزین با کارت سوخت شخصی تغییر کرد

دارندگان کارت سوخت شخصی خودروها با کارت خود در هر نوبت سوخت‌گیری تا سقف ۵۰ لیتر می‌توانند بنزین دریافت کرده و فقط دو بار در شبانه‌روز می‌توانند از کارت خود استفاده کنند.

این مسئله در تمامی کشور به جز استان‌های مرزی که شرایط سوخـت‌گیری در آنها متفاوت است، پیاده‌سازی شده است.

همچنین سقف سوخت‌گیری با کارت آزاد جایگاه‌ها، ۸۰۰۰ لیتر در شبانه روز بوده که اخیرا کارت‌هایی با سقف ۷۰۰۰ لیتر نیز در جایگاه‌های عرضه، توزیع شده است.

تعداد قابل استفاده از هر کارت جایگاه برای سوخت‌گیری در هر شبانه روز ۲۵۵ بار است و بیش از این تعداد، آن کارت تا ساعت صفر روز بعد، قابل استفاده نخواهد بود.

سقف‌ سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی خودروها در هر نوبت ۶۰ لیتر بود که این میزان به ۵۰ لیتر در هر نوبت تغییر کرده است.

دارندگان کارت سوخت شخصی خودروها با کارت خود در هر نوبت سوخت‌گیری تا سقف ۵۰ لیتر می‌توانند بنزین دریافت کرده و فقط دو بار در شبانه‌روز می‌توانند از کارت خود استفاده کنند.

این مسئله در تمامی کشور به جز استان‌های مرزی که شرایط سوخـت‌گیری در آنها متفاوت است، پیاده‌سازی شده است.

همچنین سقف سوخت‌گیری با کارت آزاد جایگاه‌ها، ۸۰۰۰ لیتر در شبانه روز بوده که اخیرا کارت‌هایی با سقف ۷۰۰۰ لیتر نیز در جایگاه‌های عرضه، توزیع شده است.

تعداد قابل استفاده از هر کارت جایگاه برای سوخت‌گیری در هر شبانه روز ۲۵۵ بار است و بیش از این تعداد، آن کارت تا ساعت صفر روز بعد، قابل استفاده نخواهد بود./تسنیم

قیمت بنزین افزایش می‌ یابد؟

وزیر نفت درباره افزایش قیمت بنزین یا ثابت‌ماندن آن توضیحاتی ارائه داد.

محسن پاک‌نژاد تصریح کرد: ناترازی طی یکی‌دو سال ایجاد نشده و دستاورد سال‌هاست. بر همین اساس برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم.

همچنین وزیر نفت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به موضوع ناترازی انرژی، اظهار کرد: موضوع ناترازی انرژی بحثی است که از جنبه‌های مختلف باید بررسی شود. بخشی از این ناترازی به مکانیزم‌های تولید حامل‌های انرژی باز می‌گردد که باید افزایش پیدا کند. طبیعتا در رابطه با افزایش تولید ما با چالش‌هایی مواجه هستیم به خصوص در زمینه تامین منابع مالی که تدابیری اتخاذ شده است که این مسئله را حل کنیم.

وی در ادامه افزود: بحث مهم‌تر ماجرا به بهینه سازی مصرف، مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف باز می‌گردد. بخش عمده‌ای از زحمت این بخش به دوش مردم عزیز است که همکاری کنند تا بتوانیم در این حوزه موضوع ناترازی را به مرور زمان حل کنیم. موضوع ناترازی مسئله‌ای نیست که ظرف یکسال یا دوسال ایجاد شده باشد. ناترازی دستاورد سال‌ها است. شاید سرمایه گذاری‌های مناسبی که باید انجام می‌شده، صورت نگرفته است. طبیعتا حل مسئله ناترازی نیز مستلزم گذشت زمان است.

هشدار درباره افزایش ۲۰ درصدی قیمت نفت

تحلیلگران «گلدمن ساکس» طی یادداشتی، هشدار دادند در صورت مختل‌شدن تولید نفت ایران، قیمت نفت بین ۱۰ تا ۲۰ دلار در هر بشکه افزایش می‌یابد.

بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس اعلام کرد در صورت مختل شدن تولید نفت ایران، قیمت نفت بین ۱۰ تا ۲۰ دلار در هر بشکه در ۲۰۲۵ افزایش می‌یابد.

رژیم صهیونیستی مدعی شده حمله موشکی ایران به فلسطین اشغالی در روز سه‌شنبه را تلافی کند. از سوی دیگر ایران هشدار داده است هرگونه تجاوز این رژیم را با شدت بیشتر پاسخ خواهد داد.

این وقایع ترس از گسترش جنگ در خاورمیانه را افزایش داده و باعث شده نفت بیشترین افزایش قیمت هفتگی را طی یک سال گذشته تجربه کند.

تحلیلگران گلدمن ساکس طی یادداشتی اعلام کردند؛ «در صورتی که عرضه نفت ایران ۲ میلیون بشکه در روز طی ۶ ماه کاهش یابد، اگر اوپک بتواند بلافاصله این کاهش تولید را جبران کند قیمت نفت تا ۹۰ دلار در هر بشکه بالا می‌رود و اگر اوپک نتواند این کار را انجام دهد، قیمت نفت در ۲۰۲۵ تا بیش از ۹۰ دلار افزایش خواهد یافت».

در گزارش این بانک آمده است: «در صورت کاهش یک میلیون بشکه‌ای عرضه نفت ایران به صورت دائم، مثلاً با سخت‌تر شدن تحریم‌ها، قیمت نفت برنت در صورت افزایش تدریجی تولید اوپک برای جبران این کمبود تا ۸۵ دلار در هر بشکه بالا می‌رود».

این بانک سرمایه‌گذاری همچنان انتظار دارد نفت برنت بین ۷۰ تا ۸۵ دلار در هر بشکه معامله شود و پیش‌بینی می‌کند متوسط قیمت نفت در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی ۷۷ دلار و در ۲۰۲۵، ۷۶ دلار در هر بشکه باشد، البته در صورتی که عرضه جهانی نفت مختل نشود.

افزایش قیمت نفت پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار معادل ۱.۳۶ درصد افزایش به ۷۴ دلار و ۵۶ سنت رسید.

به گزارش اندیشه معاصر به نقل از تسنیم، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه افزایش یافته و دلیل آن ترس از تبدیل شدن درگیری در خاورمیانه به یک جنگ گسترده و مختل شدن عرضه نفت در این منطقه بزرگ تولید‌کننده به دنبال حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار معادل ۱.۳۶ درصد افزایش به ۷۴ دلار و ۵۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۹۷ سنت معادل ۱.۳۹ درصد افزایش ۷۰ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی در معاملات روز سه‌شنبه بیش از ۵ درصد افزایش قیمت داشتند.

طبق گفته رسانه‌های رژیم صهیونیستی، ایران بیش از ۱۸۰ موشک بالستیک در روز سه‌شنبه به تلافی حملات این رژیم به حزب‌الله لبنان به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده است.

ایران عضو سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و یکی از تولیدکنندگان بزرگ منطقه است.

تحلیلگران عقیده دارند درگیری مستقیم ایران به عنوان عضوی از اوپک دورنمای مختل شدن عرضه نفت را بالا می‌برد.

تولید نفت ایران در ماه اوت تا ۳.۷ میلیون بشکه در روز افزایش یافت. یعنی بالاترین رقم طی ۶ سال گذشته.

بنجامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی قول داد این حمله موشکی ایران را تلافی خواهد کرد و تهران اعلام کرده هرگونه اقدام این رژیم با حملات گسترده‌تری پاسخ داده خواهد شد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا حمایت کامل خود را از رژیم صهیونیستی که متحد بلندمدت آن است اعلام کرده و شورای امنیت سازمان ملل هم اجلاسی برای امروز در خاورمیانه برگزار می‌کند.

کپیتال ایکونومیکس طی یادداشتی اعلام کرد: «افزایش درگیری‌ها توسط ایران خطر وارد شدن آمریکا به جنگ را بالا می‌برد. ایران ۴ درصد از تولید جهانی نفت را در اختیار دارد. اما مسئله اینجاست که آیا عربستان در صورت کاهش عرضه نفت ایران تولید خود را افزایش خواهد داد؟».

هیئتی از وزرای کشور‌های عضو اوپک و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس امروز برای بررسی شرایط بازار دیدار می‌کنند، اما انتظار هیچ تغییری در سیاست‌های تولید این گروه نمی‌رود. اوپک پلاس قرار است ۱۸۰ هزار بشکه در روز به تولید خود بیفزاید.

طبق گزارش موسسه نفت خام آمریکا، ذخایر نفت خام و میعانات گازی این کشور طی یک هفته گذشته کاهش یافته، اما ذخایر بنزین این کشور بالا رفته است./اندیشه معاصر

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی