کد مطلب: 37885

سهام عدالت | سهام عدالت بورس | سهام عدالت واریز سود

بلاخره خبر خوش برای دارندگان سهام عدالت رسید | واریز سود 1 میلیونی برای سهام عدالتی ها قطعی شد + جزییات

مدیر کل ناشران سازمان بورس گفت: 24 تا 25 هزار میلیارد تومان قسط سوم از سود سال 1401 سهام عدالت برای سهام‌داران واریز خواهد شد.

بلاخره خبر خوش برای دارندگان سهام عدالت رسید | واریز سود 1 میلیونی برای سهام عدالتی ها قطعی شد + جزییات

سود سال مالی 1401 از شرکتهای سرمایه‌پذیر سهام عدالت تا کنون در دو نوبت آذر و اسفند 1402 پرداخت شده و قسط سوم سود سال مالی یاد شده هنوز پرداخت نشده است.​

در این زمینه با ولی اله جعفری مدیر کل امور ناشران سازمان بورس گفت‌وگو کردیم که وی گفت: قسط سوم سود سهام عدالت مربوط به سال 1401 حدود 24 تا 25 میلیارد تومان است که به محض دریافت از شرکتهای سرمایه‌پذیر از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به حساب ذینفعان واریز می‌شود.

وی در مورد این که به هر نفر سهامدار حدود چه مبلغی می‌رسد،‌گفت: ارزش اسمی سهام هر فرد فرق دارد،‌عمدتا سهام 534 هزار تومانی دارند،‌ برخی 480 هزار تومانی و تعدادی هم سهام یک میلیونی دارند.

جعفری مدیر کل امور ناشران سازمان بورس بیان داشت: از میان شرکتهای سرمایه‌پذیر سهام عدالت، شرکت مپنا با وجود این که سود سایر سهامداران خود را داده،‌ اما هنوز سود سهامداران عدالت که 25 درصد کل سهام‌داران مپنا هستند را واریز نکرده است و بعد از مصاحبه و اعلام نام این شرکت،‌ نامه نوشته که می‌خواهد به طور اقساطی پرداخت کند.

وی در مورد سود سال مالی 1402 سهام عدالت نیز عنوان کرد: باید شورای عالی بورس در این زمینه تصمیم بگیرد، و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به شرکتها نامه بنویسد که سودهای خود را بدهند،‌البته شرکتها برای سود سال 1402 تا آخر سال فرست دارند.

سهام عدالت

واریز 10 میلیون برای جاماندگان سهام عدالت تعیین تکلیف شد

در حالی که معاون سازمان خصوصی‌سازی می‌گوید دولت امسال هیچ تکلیفی برای اختصاص سهام عدالت به جاماندگان ندارد، در مقابل عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرده تلاش داریم منابع لازم برای ارائه سهام عدالت به جاماندگان را فراهم کنیم.

موضوع واگذاری سهام عدالت به جاماندگان یا به اصطلاح مشمولان جدید چند سالی است که رسانه‌ای شده اما تا کنون به نتیجه نرسیده‌ است. موضوع واگذاری سهام عدالت از دو سال قبل مطرح بود و حتی ۴.۵ میلیون نفر مشمول از ۳ دهک کم درآمد از کمیته امداد و سازمان بهزیستی شناسایی شدند، ‌ اما به نتیجه نرسید.

تسنیم نوشت: در خصوص آخرین اظهارنظرها در این خصوص، محمود قامت معاون واگذاری سهام و دارایی های سازمان خصوصی سازی به تازگی گفته با وجود این که تکلیف قانونی دولت در دو سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مبنی بر اختصاص سهام عدالت به جاماندگان سه دهک کم درآمد، شامل افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی وجود داشت، ‌ اما در نهایت چون سهام با ارزش شرکت های بورسی مرغوب، سودده و آزاد در اختیار دولت نبود،  عملا این تکلیف قانونی بدون اجرا ماند. دولت و مجلس در سال ۱۴۰۳ به این نتیجه رسیدند که تکلیفی که قابلیت اجرا ندارد و در بودجه امسال گنجانده نشود؛ بنابراین دولت امسال هیچ تکلیفی برای اختصاص سهام عدالت به جاماندگان ندارد.

در مقابل اما فتح‌اله توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفته این کمیسیون آمادگی خود را برای حل مشکلات مربوط به برگزاری مجامع استانی سهام عدالت و همچنین واگذاری‌ سهام عدالت به جاماندگان برابر اصل ۴۴ قانون اساسی اعلام می‌کند.

به گفته این نماینده مجلس، شورای عالی اصل ۴۴ قانون اساسی، وظیفه خصوصی سازی و واگذاری شرکت‌های بزرگ دولتی را بر عهده دارد، و بر این اساس تلاش داریم تا از این محل بتوانیم، منابع لازم برای ارائه سهام عدالت به جاماندگان را فراهم کنیم. هرچند دو نماینده از مجلس نیز به عنوان ناظر در شورای عالی اصل ۴۴ قانون اساسی حضور دارند اما در ۳ تا ۴ سال گذشته به دلیل وجود برخی مشکلات موضوع واگذاری بنگاه‌ها و شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت به درستی اتفاق نیفتاده و موجب شده سهام عدالت جاماندگان هم پیگیری نشود. در حال حاضر چندین میلیون نفر هیچ سهمی از سهام عدالت دریافت نکرده‌اند و این موضوع به چالش تبدیل شده است./خبرآنلاین

سهام عدالت

ثبت‌نام سهام عدالت دولتی نوزادان

والدین متولدین سال ۱۴۰۱ برای ثبت‌نام سهام دولتی در ابتدا باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir مراجعه کنند. با مراجعه به صفحه اصلی سامانه و وارد نمودن شماره همراه فرزند و دریافت کد یکبار مصرف، کاربران وارد سایت می‌شوند.

با ورود به صفحه جدید، کد ملی و تاریخ تولد فرزند را وارد کرده و در ادامه گزینه ثبت اطلاعات را تایید می‌کنند. پس از عبور از مراحل خواسته شده، کاربران وارد صفحه اصلی سایت شده و بر روی کادر طرح تشویق فرزندآوری و جوانی جمعیت کلیک می‌کنند.

اربران با کلیک بر روی این گزینه وارد صفحه‌ جدید می‌شوند، در صفحه جدید کد ملی فرزند خود را انتخاب کرده و اطلاعات تمام فرزندان خود را مشاهده خواهند کرد. سپس باید تاریخ تولد فرزند خود را وارد کنند. با ورود به مرحله بعد تمام اطلاعات هویتی فرزند به کاربر نشان داده می‌شود و در صورت صحت اطلاعات می‌بایست روی گزینه ادامه کلیک کنند.

در این مرحله کاربران باید بین دو بانک عامل پست بانک و بانک ملی یک گزینه را انتخاب و سپس از میان ۳۵ صندوق سرمایه‌گذاری نمایش داده شده، سه مورد را انتخاب کنند. در نهایت گزینه ارسال اطلاعات را کلیک کنند. درصورتی که پیام موفق بودن ثبت اطلاعات نمایش داده شد، به معنی انجام دادن درست ثبت‌نام است.

لازم به ذکر است برای ثبت‌نام سهام عدالت نوزادان در ابتدا باید ولی و فرزند دارای کد سجام باشند.

سهام عدالت

نحوه دریافت کد سجام برای نوزادان سهام عدالت

همانطور که می‌دانید سامانه سجام برگرفته از عبارت سامانه جامع اطلاعات مشتریان است. این سامانه در جهت ارائه خدمات یکپارچه به فعالان بازار بورس ایجاد شده است.

دریافت کد سجام برای نوزادان همانند افراد بزرگسال است، با این تفاوت که امکان احراز هویت برای نوزادان وجود ندارد و این عمل توسط سرپرست نوزاد انجام می‌شود. ولی (پدر) می‌تواند با ثبت اطلاعات هویتی کودک نسبت به دریافت کد سجام او اقدام کند. مراحل دریافت کد سجام به‌صورت غیرحضوری است و تنها قسمت احراز هویت به‌صورت حضوری انجام می‌شود. مدارک لازم برای احراز هویت کودکان به شرح موارد زیر هستند:

۱.اصل و کپی شناسنامه

۲.کپی از تمام صفحات شناسنامه پدر و فرزند

۳.مدارک هویتی پدر

۴.اطلاعات ارتباطی ازجمله آدرس محل سکونت، محل کار، کد پستی، تلفن همراه و ثابت پدر یا فرزند

۵.اطلاعات بانکی مانند شماره حساب، نام بانک، کد شعبه و… که می‌بایست به نام خود نوزاد باشد

آموزش ثبت‌نام در سامانه سجام

همانگونه که گفته شد اولین قدم پیش از ثبت‌نام سهام عدالت نوزادان، دریافت کد سجام است. برای ثبت‌نام در سامانه سجام ابتدا به سایت sejam.ir مراجعه کنید و گزینه ثبت‌نام را فشار دهید. اطلاعات شخصی فرد زیر ۱۸ سال را وارد کنید و مجدد به صفحه نخست بازگردید. در قسمت ویرایش اطلاعات، مشخصات ولی متقاضی را وارد کنید. برای ورود به قسمت ویرایش شماره همراهی را که در هنگام ورود به سامانه وارد کرده‌اید، وارد کنید و منتظر ارسال کد تایید باشید. سپس کد ارسال شده را زده و نوع مشتری را «حقیقی ایرانی» انتخاب کنید و در ادامه کد ملی فرد زیر ۱۸ سال را وارد کنید.

در قسمت ویرایش فرم‌ها، اطلاعات نماینده (ولی کودک) را ثبت کنید. در این مرحله سمت و شرایط نماینده را «نماینده قانونی» انتخاب کنید. لازم به ذکر است سرپرست باید دارای کد سجام باشد.

در پایین صفحه نیز کد ملی سرپرست را وارد کنید و مجدد منتظر ارسال کد تایید روی تلفن همراه خود باشید. کد تاییدیه ارسال‌شده را ثبت و نوع مدارک اثبات‌کننده سمت را «ولایت» انتخاب کنید.

پس از اطمینان از صحت مدارک واردشده، اطلاعات را ثبت کنید.

در قسمت پایین صفحه یک قسمت به نام انتخاب فایل وجود دارد که می‌بایست کپی شناسنامه ولی، کپی کارت ملی ولی و کپی شناسنامه کودک را بارگزاری کنید.

در نهایت برای ثبت نهایی بر روی کلمه افزودن کلیک کرده و مرحله بعد را انتخاب کنید. پس از تایید مشخصات، ثبت‌نام سجام کودکان زیر ۱۸ سال به پایان می‌رسد.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی