کد مطلب: 37143

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان

واریزی عیدانه 1/000/000 تومانی دولت برای بارنشستگان | حداقل بگیران مشمول متناسب سازی 40 درصدی حقوق بازنشستگان شدند

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در نشست با نمایندگان بازنشستگان گفت با رایزنی‌های انجام شده با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به زودی یک میلیون تومان بابت متناسب سازی به بازنشستگان تامین اجتماعی نیز پرداخت می‌شود و انشا الله با تصویب نمایندگان مجلس حداقل بگیران هم مشمول متناسب سازی قرار خواهند گرفت

واریزی عیدانه 1/000/000 تومانی دولت برای بارنشستگان | حداقل بگیران مشمول متناسب سازی 40 درصدی حقوق بازنشستگان  شدند

حقوق بازنشستگان | رییس  کمیسیون اجتماعی مجلس در نشست با نمایندگان بازنشستگان گفت با رایزنی‌های انجام شده با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به زودی یک میلیون تومان بابت متناسب سازی به بازنشستگان تامین اجتماعی نیز پرداخت می‌شود و انشا الله با تصویب نمایندگان مجلس حداقل بگیران هم مشمول متناسب سازی قرار خواهند گرفت.

بازنشستگان کارگری در انتظار یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی برای تیرماه هستند.

 در حالیکه یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازیِ تیرماه برای بازنشستگان کشوری و لشگری واریز شده، بازنشستگان کارگری همچنان در انتظار دریافت این مبلغ هستند.

هنوز سازمان تامین اجتماعی زمانی برای پرداخت این مبالغ اعلام نکرده اما علی بابایی کارنامی (رییس  کمیسیون اجتماعی مجلس) در نشست با نمایندگان بازنشستگان گفت با رایزنی‌های انجام شده با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به زودی یک میلیون تومان بابت متناسب سازی به بازنشستگان تامین اجتماعی نیز پرداخت می‌شود و انشا الله با تصویب نمایندگان مجلس حداقل بگیران هم مشمول متناسب سازی قرار خواهند گرفت.

در جلسه دوشنبه اعضای هیات مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور که با  دعوت از رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار شد، مشکلات و مطالبات بازنشستگان با وی مطرح و قول پیگیری برای حل آنها داده شد.

در این جلسه رئیس، نایب رییس، دبیر و اعضای هیات مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور نسبت به تاخیر و تغییر روند پرداخت حقوق بازنشستگان اعتراض کرده و خواستار پرداخت یک میلیون تومان بابت متناسب سازی و پیگیری برای تصویب لایحه دو فوریتی تحت شمول قرار گرفتن حداقل بگیران برای متناسب سازی در مجلس شورای اسلامی شدند.

حقوق بازنشستگان

درخواست یک نماینده درباره حقوق بازنشستگان

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: انتظار مجلس شورای اسلامی از دولت این است که در اجرای مصوبه همسان سازی حقوق بازنشستگان تسریع کند تا بیش از این بازنشستگان ما در انتظار تحقق مصوبه قانونی و دارای منابع مالی پایدار مجلس نباشند.

ایلنا: عضو هیات رئیسه مجلس گفت: انتظار مجلس شورای اسلامی از دولت این است که در اجرای مصوبه همسان سازی حقوق بازنشستگان تسریع کند تا بیش از این بازنشستگان ما در انتظار تحقق مصوبه قانونی و دارای منابع مالی پایدار مجلس نباشند.

عباس گودرزی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با گلایه از اینکه با وجود ابلاغ مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، اما همچنان حقوق بازنشستگان منظم پرداخت نمی‌شود؛ گفت: مقام معظم رهبری در یک دیدار ویدیو کنفرانسی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم در نکته‌ای بیان فرمودند که تعامل بین دولت و مجلس یعنی مجلس بار مالایطاق بر دوش دولت نگذارد و دولت هم نسبت به اجرای مصوبات مجلس متعهد و مقید باشد. در بحث قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مستحضرید که مصوبه‌ای گذرانده و منابع مالی آن دیده شده است. حتی ما در مجلس برای اجرای این مصوبه منابع پایدار پیش‌بینی کردیم، اما همچنان در اجرای آن توسط دولت عقب هستیم.

عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: البته در دولت گذشته این قانون ابلاغ و به صورت نیم‌بند اجرا شد، اما به صورت کامل اجرا نشده است. انتظار مجلس شورای اسلامی از دولت این است که در اجرای این مصوبه تسریع کند تا بیش از این بازنشستگان ما در انتظار تحقق مصوبه قانونی و دارای منابع مالی پایدار مجلس نباشند.

اجرای ۴۰ درصدی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از هفته دولت

در راستای شعارهای دولت،‌ مردم منتظرند نشانه‌های تغییر و تحول در رویکرد اجرایی دولت را برای تحقق مطالبات و خواسته‌های خود ببینند.

حمید حاج اسماعیلی با اشاره به آغاز هفته دولت به ارزیابی اقدامات دولت چهاردهم پرداخت و گفت: آن چیزی که اکنون مهم است و مردم منتظرند ببینند، تغییر است زیرا آقای پزشکیان با شعار تغییر وارد عرصه انتخابات شد و به همین دلیل بخشی از مردم مجاب شدند که به انتخابات اقبال نشان بدهند و شرکت کنند لذا اکنون که دولت چهاردهم شکل گرفته و شروع به کار کرده انتظار این است که نشانه‌هایی از تغییر در رویکرد اجرایی دولت برای نیازها، مطالبات و خواسته‌های مردم دیده شود.

پیمان فلسفی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن اشاره به اینکه متأسفانه همچنان همسان‌سازی حقوق بازنشستگان منظم نشده است، عنوان کرد: با وجود اینکه دولت آیین‌نامه اجرایی این قانون را تصویب و ابلاغ کرده است اما هنوز حقوق بازنشستگان منظم پرداخت نمی‌شود و در حقوق شهریور ماه آنها لحاظ نشده است که این بایستی اصلاح شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با طرح اینکه نمی‌دانیم این وضع تا چه زمانی می‌خواهد ادامه پیدا کند، ادامه داد: همه بازنشستگان معتقدند دولت منابع مالی همسان‌سازی حقوق آنها را دارد و از محل آن یک درصد ارزش افزوده تأمین اعتبار می‌شود.

وی در بحث پرداختی‌های گندمکاران ضمن تشکر از وزیر جهاد کشاورزی که در این مدت پیگیری‌های بسیار خوبی داشته گفت: تاکنون 80 درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده اما آنچه هشداردهنده است این است که به موجب قانون تا پایان شهریور ماه باید تمام اینها تسویه شود.

فلسفی در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه هفته دفاع مقدس هستیم لازم است درخصوص حق و حقوق ایثارگران و جانبازان توجه بیشتری شود./ایلنا

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی