کد مطلب: 36768

همسر جوان امیر قلعه نویی | شغل امیر قلعه نویی غیر فوتبال +عکس

بیوگرافی کامل امیر قلعه نویی بازیکن سابق و سرمربی فوتبال به همراه فعالیت ها و عکسهای “امیر قلعه نویی” به همراه همسر و پسرش را ببینید.

همسر جوان امیر قلعه نویی | شغل امیر قلعه نویی غیر فوتبال +عکس

بیوگرافی کامل امیر قلعه نویی بازیکن سابق و سرمربی فوتبال به همراه فعالیت ها و عکسهای “امیر قلعه نویی” به همراه همسر و پسرش را ببینید.

بیوگرافی امیر قلعه نویی

    نام:امیر

    نام خانوادگی: قلعه نویی

    نام اصلی:اردشیر قلعه نویی

    تاریخ تولد:1 آذر 1342

    محل تولد:تهران

    پست فعلی :سرمربی

    پست گذشته:هافبک

    وضعیت تاهل:متاهل

    فرزندان :1 دختر و 1 پسر

امیر قلعه نویی

زندگی شخصی و خانواده امیر قلعه نویی

اردشیر قلعه نویی، معروف به امیر قلعه نویی در اولین روز آذر ماه سال 1342 به دنیا آمد. با یک جمع و تفریق ساده تاریخ تولد قلعه نویی میتوانید به سادگی دریابید که امیر قلعه نویی چند سال دارد.

پدرش نام های اردشیر و بابک را برای او و برادرش انتخاب کرد، اما از همان کودکی بیشتر با نام امیر صدایش می کردند. قلعه نویی در یک خانواده پرجمعیت متولد شد و 7 خواهر و برادر داشت که یکی از خواهرانش در سال 1402 از دنیا رفت.

امیر قلعه نویی به انگلیسی " amir ghalenoei " به این شکل نوشته میشود که برای مشاهده اطلاعات منتشر شده از او در سایتهای خارجی میتوانید آن را گوگل کنید.

امیر قلعه نویی

از کارگری تا مسافرکشی

شغل پدر امیر قلعه نویی رانندگی ماشین سنگین ولوو بود زمانیکه آقای سرمربی تنها 7 سال داشت از دنیا رفت و همین امر باعث شد تا او از سن کم به عنوان شاگرد قناد برای کمک به تامین هزینه های خانواده مشغول کار شود و بعدها به کشاورزی هم روی آورد.

امیر خان حتی بعد از شروع فوتبال هم همچنان کار میکرد بطوریکه با اولین حقوق و فروش طلاهای مادرش یک پیکان خریده بود تا برای امرار معاش خانواده مسافرکشی کند.

امیر قلعه نویی اهل کجاست؟

جالب است بدانید به همان اندازه که اصالت امیر قلعه نویی مهم شده، این سوال که پدر امیر قلعه نویی اهل کجاست هم در میان مخاطبان پرتکرار است. قلعه نویی و خانواده اش اهل نیشابور هستند ولی در منطقه نازی آباد تهران سکونت داشتند.

انتشار محل سکونت وی باعث شد تا سوالاتی همچون منزل امیر قلعه نویی کجاست یا حتی شماره تلفن امیر قلعه نویی چند است از سوی کاربران فضای مجازی تبدیل به موضوعات مهم جستجو شود ولی باید بدانید که نازی آباد محل زندگی قلعه نویی در گذشته بوده و بعد از ورود وی به دنیای حرفه ای مربیگری محل سکونتش تغییر کرده است.

ازدواج و همسر قلعه نویی

امیر قلعه نویی و همسرش سالها پیش ازدواج کرده و در حال حاضر صاحب 2 فرزند هستند. درمورد بیوگرافی و اینکه همسر امیر قلعه نویی اهل کجاست و یا شغل همسر امیر قلعه نویی اطلاعات مشخص و قابل اطمینانی در دسترس نیست اما اگر چرخی در فضای مجازی بزنید به راحتی میتوانید عکسهای همسر امیر قلعه نویی را که همراه پسرش منتشر شده، ببینید.

فرزندان قلعه نویی

امیر قلعه نویی 1 دختر بنام خاتون و 1 پسر بنام محمد هوتن دارد. عکس پسر قلعه نویی در صفحه رسمی او و فضای مجازی موجود است اما تصویری از دختر قلعه نویی یا اطلاعاتی درباره زندگی مشترک او مثل داماد امیر قلعه نویی چه کاره است و... در دسترس نیست.

دارایی امیر قلعه نویی

بدلیل حضور موفق این سرمربی در تیم های مطرحی همچون سپاهان، استقلال و تیم ملی میتوان حدس زد که وی درآمد نسبتا بالایی داشته و شرایط مالی خوبی دارد اما برخی آمار و ارقام منتشر شده صحت نداشته و قابل تایید نیستند.

گفتنی است سرمربی تیم ملی فوتبال ایران علاوه بر فعالیت در حوزه ورزش، رستوران داری، ساخت و ساز و چند شغل دیگر همچون مبل فروشی و مدیریت یک استخر و سونای VIP را نیز برعهده دارد.

ورود امیر قلعه نویی به دنیای فوتبال

هر چهره ای آغازی در زمینه فعالیت خود داشته و نقطه آغاز فوتبال قلعه نویی هم در کودکی از میدان انصاری نازی آباد در کنار برادر بزرگترش کلید خورد تا اینکه سال 1365 وقتی 13 ساله بود به تیم جوانان افسر پیوست و کم کم وارد تیم های بزرگتری همچون استقلال شد. امیر قلعه نویی جوانی خود را در مسیر فوتبال سپری کرد و حالا در قامت سرمربی، تیم ملی را همراهی میکند.

امیر قلعه نویی و نیکی کریمی

یکی از شایعات ایجاد شده برای قلعه نویی، شایعه ازدواج نیکی کریمی با قلعه نویی بود که با انتشار عکس دونفره آنها در یک خودرو به راه افتاد در حالیکه تصویر منتشر شده مربوط به یک همکاری برای ساخت مستند بود و هیچ یک از شایعات منتشر شده صحت نداشت. نیکی کریمی برای ساخت مستند روزی روزگاری فوتبال به همراه عواملش، قرار بود در تمرین چند تیم فوتبال حاضر شوند که یکی از آن تیم ها، سپاهان به مربیگری قلعه نویی بود.

کارنامه امیر قلعه نویی پرافتخارترین مربی لیگ فوتبال ایران

امیر قلعه نویی در کارنامه مربی گری خود تیم استقلال تهران را در سال‌های 1385، 1388، 1392 به مقام قهرمانی رسانده و توانسته در جام حذفی دو قهرمانی در سال‌های 1381، 1387 و یک نایب قهرمانی در سال 1383 برای تیم استقلال به دست آورد.

امیر قلعه نویی در سال‌های 1389، 1390 سپاهان اصفهان را در لیگ برتر به مقام قهرمانی رساند.

او با 5 بار قهرمانی با تیم‌های استقلال تهران و سپاهان اصفهان، چهار نایب قهرمانی با تیم‌های استقلال تهران، تراکتور تبریز، ذوب‌آهن اصفهان و سپاهان اصفهان و یک مقام سومی با تیم استقلال تهران، پرافتخارترین مربی لیگ فوتبال ایران نام گرفته است.

امیر قلعه نویی در چه تیم هایی بازی کرده است؟

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به تیم هایی که قلعه نویی به عنوان بازیکن در آنها حضور داشته است.

امیر قلعه نویی در راه‌آهن تهران

امیر قلعه نویی در اواخر دهه 50 توسط اردشیر لارودی و پرویز ابوطالب وارد تیم جوانان راه آهن شد و سپس ناصر ابراهیمی ایشان را وارد تیم بزرگسالان راه آهن برد. در سال 59 راه آهن نایب قهرمان شد و قلعه‌نویی توانست در سن 17 سالگی، 3 گل در جام حذفی تهران در سال 1359 بزند.

امیر قلعه نویی در شاهین تهران

ناصر ابراهیمی قلعه‌نویی 18 ساله را با خود به شاهین برد و قلعه نویی در سال 1364 و پس از خداحافظی صادقی از فوتبال، درحالی‌که در ترکیب اصلی شاهین تقریباً تمام بازیکنان از نظر سنی از او بزرگ‌تر بودند، به عنوان کاپیتان تیم انتخاب شد. در دوران حضور در شاهین، دو بار در سال‌های 1364 و 1365 نایب قهرمان باشگاه‌های تهران شد. او در اواسط لیگ سال 1366، پس از پیروزی 2 بر صفر شاهین در برابر پرسپولیس شاهین را ترک کرد و به السد قطر رفت.

امیر قلعه نویی در تیم تهران الف

قلعه‌نویی در تیم «تهران الف» هم بازی می‌کرد. تیم «تهران الف» متشکل از منتخب یاران شاهین و «تهران ب» منتخبی از بازیکنان تیم‌های پرسپولیس، هما، تکاور و چند تیم دیگر بود. در پایان نخستین دوره لیگ قدس که پس از انقلاب برگزار می شد، در سال 1364، قلعه‌نویی همراه با تیم «تهران الف» قهرمان نخستین لیگ کشوری پس از انقلاب شد. قلعه نویی در دیدار فینال گلزنی کرد.

امیر قلعه نویی در السد قطر

قلعه‌نویی در السد قطر یک سال بازی کرد و همراه با السد قهرمان لیگ و جام حذفی قطر شد اما قبل از قهرماانی السد در جام باشگاه های آسیا و پیش از بازی‌های نهایی از السد جدا شد و در اسفند 1367 به استقلال پیوست.

امیر قلعه نویی در استقلال تهران

قلعه‌نویی در زمستان 1367 به باشگاه استقلال تهران پیوست و در این تیم تا پایان دوران بازی‌اش باقی ماند. اولین قهرمانی قلعه‌نویی با استقلال در نخستین فصل کامل حضورش در استقلال (فصل 69–1368) و در لیگ قدس روی داد و در بهار سال 1369 استقلال با دو پاس گل قلعه نویی توانست در مسابقه فینال پرسپولیس را 2–1 شکست دهد.

قلعه‌نویی به همراه استقلال توانست در ابتدای تابستان 1370 پس از بیست سال عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا را در فصل 91–1990 به‌دست‌آورد.

در سال‌های 1369 و 70 که از آن به‌عنوان سال‌های طلایی استقلال با مربیگری منصور پورحیدری یاد می‌کنند، استقلال عناوین قهرمانی تهران، ایران، و آسیا را به‌دست‌آورد و سه بار رقیب سنتی‌اش پرسپولیس را شکست داد. قلعه نویی پس از حضور در استقلال و گذشت چندین فصل با جدایی شاهین بیانی کاپیتان استقلال شد و قلعه‌نویی با استقلال، قهرمان سوپر جام تهران 1373 شد و استقلال توانست به لیگ دسته اول کشور برای فصل 1373–74 بازگردد.

در پنجمین دورهٔ لیگ آزادگان استقلال با مربیگری پورحیدری در فصل 1374–75 در رتبهٔ سوم لیگ قرار گرفت، اما قهرمان جام حذفی فوتبال ایران شد و دو گل استقلال مقابل برق شیراز را کاپیتان قلعه‌نویی به ثمر رساند. در این دو قهرمانی آخر در سال‌های 1373 (سوپرجام تهران) و 1375 (جام حذفی ایران) قلعه‌نویی کاپیتان استقلال بود.

امیر قلعه نویی بازیکن استقلال

خداحافظی قلعه نویی از مستطیل سبز به عنوان بازیکن

آخرین فصل حضور قلعه‌نویی در استقلال فصل 1375–76 بود، منصور پورحیدری در پایان نیم‌فصل اول و پس از بازی‌های یک چهارم نهایی جام در جام آسیا از استقلال جدا شد و ناصر حجازی جانشین او شد.

قلعه‌نویی چندین بار در دوران بازیگری مصدوم شد و دو مرتبه مصدومیت جدی را تجربه کرد. بار اول در سال 1371 و بار دوم آن در سال 1375 دچار مصدومیت شدید و طولانی شد که در پایان به خداحافظی او از فوتبال انجامید و او چندین بار ناچار به جراحی زانو شد.

قلعه نویی ژنرال فوتبال ایران

امیر قلعه‌نویی در دوران بازی در تیم استقلال بسیار محبوب بود و در 4 سال آخر بازوبند کاپیتانی را بر بازو می بست و به خاطر بازی خوبش وتوانایی‌اش در رهبری میانهٔ میدان استقلال در میان گروهی از هواداران استقلال و مطبوعات ایران به ژنرال معروف شد.

امیر قلعه نویی مربی کدام تیم ها بوده است؟

قلعه نویی ادامه مسیر فوتبالی خود را به عنوان مربی در تیم های مطرحی که در زیر لیست شده اند، دنبال کرد.

امیر قلعه نویی در تیم کشاورز

قلعه نویی پس از خداحافظی از فوتبال به عنوان بازیکن در تمرینات تیم باید لورکوزن حضور کوتاه داشت و سپس هدایت تیم کشاورز را به دست گرفت اما نتایج خوبی کسب نکرد.

امیر قلعه نویی در تیم برق تهران

قلعه نویی سپس سر مربیگری تیم برق تهران را به عهده گرفت اما با این تیم نتوانست به مرحلهٔ پایانی لیگ آزادگان صعود کند و پرسپولیس تیم دسته‌اولی برق تهران را شکست داد.

امیر قلعه نویی در تیم استقلال اهواز

قلعه نویی در سال 1381 پس از استعفای چراغ پور هدایت تیم ته‌جدولی استقلال اهواز را بر عهده گرفت و برای نخستین بار در لیگ برتربه‌عنوان سرمربی منصوب شد. او توانست استقلال اهواز را در لیگ حفظ کند.

قلعه‌نویی دومین مربی پر افتخار تاریخ باشگاه استقلال

قلعه‌نویی دومین مربی پر افتخار تاریخ باشگاه استقلال است که 8 قهرمانی در مسابقات رسمی (3 بار لیگ تهران، 2 بار لیگ ایران، 2 بار جام حذفی ایران، و 1 بار جام باشگاه‌های آسیا) 5 قهرمانی در مسابقات رسمی (2 بار لیگ تهران، 2 بار لیگ ایران، 1 بار جام باشگاه‌های آسیا) را به‌دست‌آورد.

امیر قلعه نویی سرمربی تیم استقلال تهران

در فصل 81–80 پورحیدری سرمربی استقلال استعفا داد و امیر قلعه‌نویی برای اولین بار هدایت تیم را به عهده گرفت. قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی موقت در تیم استقلال این تیم را قهرمان جام حذفی 81-1380 کرد و توانست سهمیهٔ حضور در نخستین دورهٔ لیگ قهرمانان آسیا را بگیرد.

قلعه نویی در لیگ برتر فصل 82–81 دستیار رولند کخ و کمک مربی استقلال بود که در اواسط نیم‌فصل اول استعفا داد و به‌عنوان سرمربی به استقلال اهواز پیوست. مدیر عامل جدید استقلال، امیر قلعه‌نویی را در لیگ برتر فصل 83–82 به عنوان سرمربی تیم استقلال انتخاب کرد، او رضا عنایتی را به استقلال آورد و بی توجه به همه اعتراض ها او را در ترکیب اصلی استقلال قرار داد، عنایتی در طول سه فصل حضورش با زدن 60 گل بهترین گلزن ایران گردید.

قلعه‌نویی در این فصل استقلال را در آستانهٔ قهرمانی قرار داد و نایب قهرمان لیگ و نایب قهرمان جام حذفی شد.قلعه نویی برای نخستین بار در لیگ برتر 85–1384 توانست تیم استقلال را در لیگ برتر قهرمان کند.

در زمستان 1386 قلعه نویی به تیم انتهای جدولی مس کرمان پیوست و در بهار 1387 دوباره به استقلال پیوست و استقلال قهرمان جام حذفی ایران شد، در لیگ برتر 88–1387 استقلال قهرمان لیگ برتر شد اما پس از قهرمانی به دلیل اختلافات از استقلال شد.سرانجام در بهار 1391 پس از 3 فصل دوری،به استقلال بازگشت و استقلال به فاصلهٔ یک هفته به پایان لیگ، قهرمانی خود را مسجل و در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هم استقلال به‌عنوان تیم اول گروهش به مرحلهٔ یک‌هشتم نهایی صعود کرد. اما در جام حذفی ایران از سپاهان شکست خورد.

امیر قلعه نویی در تیم مس کرمان

در دی 1386 برای یک نیم‌فصل قلعه‌نویی مربیگری تیم فوتبال مس کرمان را بر عهده گرفت و توانست تیم مس کرمان را که در منطقهٔ سقوط قرار داشت بالاتر از استقلال تهران ببرد. پس از پایان لیگ او به استقلال تهران پیوست تا در سه بازی آخر جام حذفی هدایت این تیم را به عهده بگیرد.

امیر قلعه نویی در تیم سپاهان اصفهان

امیر قلعه‌نویی خرداد 1388 پس از جدایی از استقلال هدایت تیم سپاهان را بر عهده گرفت و این تیم را در فصل‌های 89–1388 و 90–1389 قهرمان لیگ کرد. سپس امیر قلعه‌نویی به‌دلیل اختلاف با غلامحسین حسینی، رئیس جدید هیئت مدیرهٔ سپاهان، از این تیم جدا شد.

امیر قلعه نویی در تیم تراکتور تبریز

امیر قلعه‌نویی پس از جدایی از سپاهان مربی تیم تراکتور تبریز در لیگ یازدهم (فصل 91–1390) شد. در پایان فصل، تراکتورسازی برای نخستین بار سهمیهٔ انتخابی جام باشگاه‌های آسیا را به‌دست‌آورد و نایب قهرمان لیگ برتر شد.

امیر قلعه‌نویی لیگ قهرمانان آسیا

امیر قلعه‌نویی هدایت تیم‌های استقلال و سپاهان را به‌عنوان سرمربی در چهار دوره لیگ قهرمانان آسیا به عهده داشته ودر مجموع 31 بازی، 14 برد، 10 مساوی، و هفت باخت را در کارنامهٔ خود دارد.

در نخستین دوره‌ای که قلعه‌نویی مربیگری استقلال در مسابقات آسیایی را داشت، تیم او با چهار امتیاز حذف شد.در فصل اول حضورش در سپاهان نیز موفق به صعود از گروهش نشد اما در سال دوم حضور در سپاهان، این تیم را تا مرحلهٔ یک چهارم نهایی مسابقات پیش برد اما پس از جدایی قلعه‌نویی از سپاهان، این تیم با سرمربیگری لوکا بوناچیج از دور مسابقات حذف شد.

در چهارمین دورهٔ حضور قلعه‌نویی در لیگ قهرمانان آسیا استقلال در گروه موسوم به گروه مرگ مسابقات به‌عنوان تیم نخست گروه به مرحلهٔ دوم صعود کرد و به نیمه‌نهایی رسید که در این مرحله از اف‌سی سئول شکست خورد.

عملکرد امیر قلعه نویی در تیم ملی به عنوان بازیکن

قلعه نویی در سال 1360 به تیم ملی جوانان دعوت شد که نمایش قابل قبولی هم از خود نشان داد. در سال 1364 قلعه‌نویی با پیراهن «تیم ملی ب» رسید تا همراه این تیم در جام بین‌المللی دهه فجر شرکت کند. نخستین بازی قلعه نویی در تیم ملی در اردیبهشت 1365 در مقابل تیم ملی چین بود. امیر قلعه نویی 20 بازی ملی را در کارنامه خود دارد و در کارنامه ملی قلعه‌نویی یک گل زده به کویت دیده می‌شود و او یک بار بازوبند کاپیتانی تیم ملی را هم به بازو بسته است.

عملکرد امیر قلعه نویی در تیم ملی به عنوان مربی

قلعه‌نویی در تابستان 1385 با رفتن برانکوایوانکوویچ، به‌عنوان مربی تیم ملی منصوب شد. امیر قلعه نویی در دوره اول مربیگری در تیم ملی با 10 برد، 6 مساوی و یک باخت و با 30 گل زده و 12 گل خورده به کار خود خاتمه داد.

امیر قلعه نویی برای دومین بار در 21 اسفند 1401 هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفت و در دوره دوم مربیگری در تیم ملی با 5 برد و یک مساوی، 16 گل زده و 4 گل خورده کارنامه نسبتا خوبی دارد.

امیر قلعه نویی در 23 بازی مربوط به دو دوره حضورش در تیم ملی فوتبال توانسته است 15 برد به دست آورد، تیم هایی مثل کره جنوبی، ازبکستان، بلغارستان، کنیا، سوریه، امارات و.... مغلوبان تیم ملی فوتبال کشورمان در این دوران بوده اند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی