کد مطلب: 36122

سهام عدالت | سهام عدالت جاماندگان | سهام عدالت ۱۴۰۳

واریز سود سهام عدالت مرحله سوم تا آخر شهریور | سهام عدالتی‌ها منتظر شارژ حسابشان در این تاریخ باشند !

سازمان بورس به شکل مستمر پیگیر واریز سود سهام عدالت از سوی این سه شرکت به حساب سپرده‌گذاری مرکزی است تا به همراه سایر مبالغ وصولی این سود برای سهامداران واریز شود.

واریز سود سهام عدالت مرحله سوم تا آخر شهریور | سهام عدالتی‌ها منتظر شارژ حسابشان در این تاریخ باشند !

کماکان سه شرکت سود سهام عدالت را به شکل کامل واریز نکرده‌اند. جعفری در خصوص دلایل این شرکت‌ها برای عدم واریز سود هم می‌گوید: شرکت پالایش نفت بندرعباس اعلام کرده که از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت بابت مبادلات فی‌مابین که دارند طلبکار است و همچنان نتوانسته این طلب را به شکل کامل وصول کند ولی به شکل اقساطی در حال واریز سود سهام عدالت است.

شرکت مپنا هم اعلام کرده است که از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو بابت فروش برق طلبکار است اخیرا هم شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس اعلام کرده بخشی از سود تقسیمی هلدینگ خلیج فارس از محل سود نقدی شرکت فجر انرژی و مبین انرژی خلیج فارس باید وصول شود تا این پتروشیمی بتواند سود سهام عدالت را واریز کند.

شواهد و قرائن نشان می دهد که شهریورماه این مطالبات وصول و پرداخت سود سهام عدالت استارت می خورد./خبر آنلاین

سود سهام عدالت یک میلیون شد

سود سهام عدالت طی سال های اخیر در دو مرحله، یکی در پاییز و دیگری در اواخر زمستان به حساب دارندگان آن  واریز شده است. سال گذشته سود سهام عدالت در مرحله دوم حدود ۳۰ درصد کمتر از مرحله اول بود. همچنین در سال ۱۴۰۲ سود آن برای  متوفیان نیز پرداخت شد. وعده داده شده افرادی که در زمستان سال گذشته سود خود را دریافت نکرده اند در خردادماه ۱۴۰۳ حساب آنها شارژ خواهد شد.

سود آن علیرغم وعده ها در ماه خرداد واریز نشد و در تیر و مرداد هم خبری نبود اما این امکان وجود دارد که در ماه شهریور مرحله سوم سود سهام سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۱ در ماه مرداد واریز شود.

چندی پیش مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: همچنان خبری از واریز سود آن  از سمت سه شرکت نیست.

ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو  گفت: همچنان خبری از واریز سود سهام عدالت از سمت سه شرکت نیست.

او افزود: پالایشگاه بندرعباس ۲ هزار میلیارد تومان، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ۳ هزار میلیارد تومان و مپنا هم حدود ۵۵۰ میلیارد تومان از سود آن را واریز نکردند.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به این پرسش که با این شرکت‌ها آیا برخوردی صورت خواهد گرفت؟ اظهار کرد: گزارش تخلف احتمالی برای این شرکت‌ها تهیه و به مراجع رسیدگی به تخلفات هم ارسال شده است. اما اکنون چیزی که مهم است این خواهد بود که بتوانیم با پیگیری‌های خود سود آن را کامل وصول و الباقی سود سال ۱۴۰۱ را به حساب مشمولان واریز کنیم./ترفند باز

منتظر واریز سود سهام عدالت باشیم؟

ولی‌الله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: مرتبه پیش اعلام شد چهار شرکت همچنان سود آن را واریز نکردند حالا نسبت به قبل پالایشگاه بندرعباس تسویه کرده و شرکت فجر انرژی خلیج فارس هم اعلام کرده که به سبب افزایش سرمایه سودی را واریز نخواهد کرد و اکنون تنها ۲ شرکت هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس که ۲.۵ همت بدهی و شرکت مپنا که آن هم ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی دارند باقی مانده اند که باید سود سهام عدالت را واریز کنند.

مرحله سوم چقدر سود واریز خواهد شد؟

در مجموع تاکنون برای واریز مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت ۲۲ هزار میلیارد تومان پول واریز شده است که اگر مبلغ باقی مانده هم به آن اضافه شود حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان سود مرحله سوم و تسویه سهام عدالت خواهد بود.

سود سهام عدالت جاماندگان چه می شود؟

شاید برای بسیاری از جاماندگان آن سوال پیش آید که چطور می‌توانند سهام عدالت داشته و سود دریافت کنند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم در سال جاری ۵ میلیون نفر ایثارگر و کسانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، آن را دریافت کردند. میزان سود آن برای بهزیستی و کمیته امداد در سال جاری بین یک تا ۲ میلیون تومان خواهد بود و پرداخت آن برای الباقی سهامداران جدید به سال آینده موکول شد. در راستای پیگیری سود آن می توانید به مقاله “از کجا بفهمیم سود سهام عدالت واریز شده است؟” مراجعه کنید.

سود سهام عدالت چقدر است؟

متشکل از سبد سرمایه‌گذاری به ارزش‌های ۵۰۰ هزار و یک میلیون تومان بوده که سود آن بستگی به ارزش سهام عدالت متفاوت است. طی سال‌های گذشته واریزی سود آن طی فواصل زمانی معین به دارندگان پرداخت شد.

اگر پیامک بانکی شما فعال نیست و می‌خواهید بدانید آیا سود آن واریز شده است، به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی ddn.csdiran.ir مراجعه نمایند. در این سامانه علاوه بر امکان اطلاع از واریزی سهام عدالت می‌توانید ارزش روز سهام عدالت را مشاهده کنید.

چرا سود سهام عدالت واریز نشد؟

دلایل مختلفی می‌تواند باعث عدم واریز سود آن شود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

حساب بانکی مشترک

راکد بودن حساب

حساب بلندمدت

درج شماره شبای نادرست

حساب بانکی مسدود

داشتن حساب ارزی

نحوه دریافت سود سهام عدالت

همان‌طور که پیش از این گفته شد، تنها شرط دریافت سود آن ثبت نام در سجام و ثبت شماره شبا دارنده سهام است. سهامدارانی که در سامانه سجام ثبت نام نکرده و احراز هویت نشده‌اند، مبلغ سود سهام عدالت به حساب آن‌ها واریز نشده و بستانکار تلقی می‌شوند. اگر در سجام ثبت نام نکرده‌اید باید بدانید که ثبت نام در سجام و احراز هویت به دو روش انجام می‌گردد.

۱. در روش نخست می‌توانید به طور مستقیم وارد سامانه سجام شوید و اطلاعات شخصی و شماره حساب را وارد نمایید. پس از تکمیل فرم‌های مربوطه یک کد ۱۰ رقمی به شماره همراه پیامک می‌شود، پس از دریافت کد می‌توانید مجدد وارد سامانه شوید و احراز هویت غیرحضوری انجام دهید. این روش مستلزم پرداخت هزینه می‌باشد.

۲. در روش دوم می‌توانید با ورود به سایت کارگزاری خود برای ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی اقدام کنید./بیدار بورس

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی