کد مطلب: 35466

قیمت سکه | قیمت سکه امروز

قیمت طلا و سکه امروز ۱۵ مرداد | کاهش ۴۰۰ هزار تومانی قیمت سکه

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید امروز (دوشنبه، ۱۵ مردادماه) با کاهش ۴۰۰ هزارتومانی به ۴۲ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان رسید.

قیمت طلا و سکه امروز ۱۵ مرداد | کاهش ۴۰۰ هزار تومانی قیمت سکه

قیمت سکه | قیمت هر قطعه سکه طرح جدید امروز (دوشنبه، ۱۵ مردادماه) با کاهش ۴۰۰ هزارتومانی به ۴۲ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان رسید.

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید امروز (دوشنبه، ۱۵ مردادماه) بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران تا لحظه درج این خبر ۴۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که نسبت به روز کاری گذشته (یکشنبه) کاهش ۴۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

هر قطعه سکه طرح قدیم امروز نسبت به یکشنبه با ۱۰۰ هزار تومان افت، به قیمت ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته شد.

نیم‌سکه در روز جاری با کاهش ۱۵۰ هزار تومانی نسبت به دیروز به ۲۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید.

ربع‌سکه نیز کاهش قیمت ۱۵۰ هزار تومانی را تجربه کرد و در قیمت ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان دادوستد شد.

قیمت سکه یک گرمی نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته در هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ماند.

امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۳ میلیون و ۵۵۱ هزار تومان داد و ستد شد.

بهای هر انس طلا در بازارهای جهانی ۲ هزار و ۴۲۸ دلار است.

قیمت سکه

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۵ مرداد 1403 / سکه امامی به کانال ۴۲ میلیونی برگشت

قیمت طلا و سکه در دومین روز هفته با کاهش ارزش در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. ریتم نزولی بازار طلا با حمایت دلار رخ داد و بازار جهانی به دلیل تعطیلی پایان هفته میلادی، بازیگر فعالی در تعیین نرخ نبود.

قیمت طلا و سکه، روز یکشنبه با روند کاهشی دلار همراه شد. بازار طلا با تلرانس کاهشی ۱۰۰ تا ۶۵۰ هزار تومانی راه رفته روز شنبه را برگشت و افت قیمت قابل توجهی را ثبت کرد.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

قیمت اونس جهانی طلا در تعطیلی پایان هفته بازارهای جهانی قرار داشت و بازیگر فعالی در تعیین قیمت بازار داخلی طلا نبود. در مقابل، قیمت دلار کاهش ۷۰۰ تومانی داشت و همین موضوع ریتم نزولی قیمت طلا و سکه را رقم زد.

معامله‌گران ریسک‌های سیاسی را همچنان بالا می‌دانند و معتقدند فشار سیاست‌گذار دلار را ارزان کرده و در پی آن قیمت طلا و سکه نزولی شده است؛ این در حالی است که اگر در روزهای آتی اخبار نامساعد به بازارهای مالی تزریق شود احتمال ریتم صعودی بالاست.

نقره ۶۰۰ تومان ارزان شد

گفتنی است اونس جهانی طلا روز یکشنبه ۱۴ مرداد روی رقم ۲۴۴۲ دلاری و اونس جهانی نقره روی قیمت ۲۸ دلار و ۵۶ سنتی ثابت است. هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۶ هزار ۲۹۰ تومانی عرضه شد و کاهش ۵۹۰ تومانی داشت.

سکه امامی پرچمدار افت قیمت شد

قیمت سکه امامی روز یکشنبه نوسان بالایی داشت و در کانال‌های قیمتی ۴۲ و ۴۳ میلیون تومانی سرگردان بود. این قطعه در لحظه نگارش این گزارش با کاهش ۶۵۰ هزار تومانی روی رقم ۴۲ میلیون و ۹۹۸ هزار تومانی معامله شد. سکه‌ بهار افت ۴۸۵ هزار تومانی داشت و  روی رقم ۳۸ میلیون و ۵۱۰ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است نیم‌‌‌سکه و ربع سکه با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی به ترتیب با رقم  ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی و ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی معامله شدند. قیمت سکه گرمی ۳۰۰ هزار تومان کاهش داشت و در سطح هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی ایستاد.

حباب سکه نزولی شد

قیمت طلا در دومین روز هفته کاهش قابل توجهی داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۳۸۲ هزار تومانی با رقم ۱۵ میلیون و ۶۳۱ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۵۹۷ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۵۴۹ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه روز یکشنبه در تمام قطعات کاهش داشت. حباب سکه امامی ۱۷۰ هزار تومان، سکه بهار ۹۸ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۰۹ هزار تومان، ربع سکه ۳۰۵ هزار تومان و سکه گرمی  ۲۵۴ هزار تومان کاهش داشت.

 قیمت طلا در بازار جهانی / اونس طلا گران شد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۲۴۴۳ دلار و ۹۲ سنت رسید.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز دوشنبه تا 2435 دلار کاهش یافت. اما افزایش احتمال پایین آمدن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و همچنین ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه مانع پایین آمدن بیش از حد قیمت طلا شد.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.03 درصد افزایش به 2443 دلار و 92 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.71 درصدی به 2487 دلار و 40 سنت رسیده است.

آمار ناامیدکننده اشتغال در آمریکا در ماه ژوئیه ترس از رکود را بالا برده و احتمال پایین آمدن نرخ بهره را در ماه سپتامبر افزایش داده است. بازار حالا 70 درصد احتمال می‌دهد فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را اولین بار در ماه سپتامبر پایین بیاورد.

کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیرسودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

گزارش دفتر آمار اشتغال آمریکا در روز جمعه نشان داد لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی این کشور 114 هزار در ژوئیه افزایش داشته، در حالی که این رقم در ماه قبل از آن برابر با 179 هزار بوده است. انتظار می‌رفت لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی تا 175 هزار رشد داشته باشد. در این بین، نرخ بیکاری در آمریکا به بالاترین رقم از نوامبر 2021 رسیده و 4.3 درصد در ماه ژوئیه اعلام شده است. این رقم در ماه ژوئن برابر با 4.1 درصد بود.

از طرف دیگر، تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه احتمالاً تمایل به طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده و به نفع این فلز گرانبها خواهد بود. بی‌بی‌سی گزارش داده چندین کشور از شهروندان خود خواسته‌اند لبنان را ترک کنند. نگرانی در مورد گسترش جنگ در این منطقه بالا گرفته است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.98 درصد افزایش به 28 دلار و 67 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.60 درصدی 954 دلار و 20 سنت معامله می‌شود.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی