کد مطلب: 35053

یارانه نقدی | یارانه نقدی جدید

واریز 600/000 تومان یارانه نقدی تشویقی از امشب برای خانوارهای دارای فرزند | تغییرات یارانه ای در راه است

برنامه‌های حمایتی و یارانه نقدی به منظور ادامه حمایت از اقشار نیازمند و بهبود وضعیت معیشتی ادامه خواهد یافت.

 واریز 600/000 تومان یارانه نقدی تشویقی از امشب برای خانوارهای دارای فرزند | تغییرات یارانه ای در راه است

یارانه نقدی | سید صولت مرتضوی، وزیر کار،در جلسه هیئت دولت سیزدهم از پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه تکافل اجتماعی و برنامه‌های حمایتی دولت خبر داد. این اقدامات شامل افزایش مبلغ یارانه نقدی و ارائه خدمات گسترده به خانواده‌های نیازمند است.

در راستای حمایت از خانوارهای کم‌درآمد و بهبود وضعیت معیشتی آن‌ها، دولت سیزدهم اقدام به افزایش مبلغ یارانه نقدی کرده است. طبق اعلام وزیر کار:

به ۶۰ میلیون نفر از هفت دهک اول جامعه، یارانه ۲۲۰ هزار تومانی به مدت سه ماه متوالی پرداخت می‌شود.

۱۳۶,۴۸۵ کودک مبتلا به سوءتغذیه و مادران دارای کودک شیرخوار در سه دهک اول جامعه از بسته‌های غذایی و بهداشتی به مبلغ ۶۰۰ هزار تومان بهره‌مند خواهند شد.

تاریخچه و اهداف برنامه یارانه نقدی

برنامه یارانه نقدی که برای اولین بار در دولت محمود احمدی‌نژاد اجرا شد، به صورت ماهیانه مبلغی را به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کند. هدف اصلی این برنامه کمک به بهبود وضعیت معیشتی شهروندان و کاهش فشار اقتصادی ناشی از افزایش هزینه‌های زندگی است.

سال ۱۳۸۹

یارانه به صورت یکسان به تمام خانوارها پرداخت می‌شد.

تلاش برای هدفمندتر کردن پرداخت یارانه با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی و معیشتی هر خانوار.

سید صولت مرتضوی همچنین به دستاوردهای دولت در حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت:

برنامه‌های دولت سیزدهم منجر به ایجاد بیش از یک میلیون فرصت شغلی سالانه شده است.

نرخ بیکاری در این دوره به ۷.۷ درصد کاهش یافته است، که به عنوان یک رکورد تاریخی در تاریخ ایران شناخته می‌شود.

نرخ بیکاری در ۲۶ استان به تک‌رقمی کاهش یافته است. در استان‌هایی که نرخ بیکاری همچنان دو رقمی است، میزان کاهش نرخ بیکاری به شدت بیشتر از سایر استان‌ها بوده است.

برنامه‌های حمایتی و یارانه نقدی به منظور ادامه حمایت از اقشار نیازمند و بهبود وضعیت معیشتی ادامه خواهد یافت.

دولت به تلاش برای کاهش نرخ بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید ادامه خواهد داد.

مردم می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و پیگیری وضعیت یارانه‌های خود، به سامانه‌های مربوطه مراجعه کنند و از خدمات جدید دولت بهره‌مند شوند.

**سید صولت مرتضوی، وزیر کار،** در جلسه اخیر خود از پیشرفت‌های جدید دولت در زمینه تکافل اجتماعی و بهداشت و درمان خبر داد و جزئیات طرح‌های حمایتی را اعلام کرد.

– **یارانه ۲۲۰ هزار تومانی:** به ۶۰ میلیون نفر از هفت دهک اول جامعه، به مدت سه ماه متوالی، با استفاده از کالابرگ الکترونیکی ارائه شد.

– **سبد غذایی رایگان:** به ۱۳۶,۴۸۵ کودک مبتلا به سوءتغذیه و بسته‌های غذایی و بهداشتی به مادران دارای کودک شیرخوار در سه دهک اول جامعه به مبلغ ۶۰۰ هزار تومان ارائه شد.

– **پوشش بیمه‌ای:** ۱۹۶ قلم داروی جدید تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفته است.

– **خدمات درمانی رایگان:** شامل بیماران خاص مانند دیالیزی و هموفیلی در بخش بستری و سرپایی.

– **تولید دارو:** ۱۲۰ قلم محصول دارویی جدید، از جمله ۴۴ قلم که برای اولین بار در کشور تولید شده‌اند.

3. **افزایش مستمری و پوشش‌های اجتماعی:**

– **افزایش ۶۳ درصدی:** در صندوق تأمین اجتماعی و بازنشستگی کشوری.

– **افزایش ۱۸۳ درصدی:** مستمری جویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی.

جزئیات واریز یارانه نقدی

مبالغ یارانه نقدی:

دهک‌های اول تا سوم: مبلغ ۴۰۰ هزار تومان.

دهک‌های چهارم تا نهم:مبلغ ۳۰۰ هزار تومان.

برای خانواده‌های چهار نفره در دهک‌های اول تا سوم، مبلغ ۱,۶۰۰,۰۰۰ تومان واریز خواهد شد.

دریافت و بررسی اطلاعات یارانه و کالابرگ

– به وب‌سایت [پنجره ملی خدمات دولت هوشمند](https://www.sso.my.gov.ir) مراجعه کنید.

– با وارد کردن تلفن همراه سرپرست خانوار، از دهک یارانه خود مطلع شوید.

– در صورت اعتراض به دهک یارانه، می‌توانید اعتراض خود را ثبت کنید.

– از طریق تلفن همراه کد استعلام کالابرگ الکترونیکی `#۱۴۶۳*۵۰۰*` را شماره‌گیری کنید.

– در صفحه باز شده، گزینه ۲ (موجودی یارانه سرپرست) را انتخاب کنید.

– کد ملی سرپرست خانوار را وارد کنید.

مردم می‌توانند از این خدمات و اطلاعات جدید بهره‌برداری کنند و در صورت نیاز به پیگیری بیشتر، به وب‌سایت‌ها و شماره‌های اعلام‌شده مراجعه نمایند.

جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام

طرح یسنا به منظور تامین امنیت غذایی مادران و نوزادان سراسر کشور اجرایی شد و در مرحله جدید آن، مادران دارای فرزند زیر دو سال در سه دهک اول درآمدی که جمعیت آن‌ها به یک میلیون نفر می‌رسید، مشمول این طرح شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلام معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کاهش میزان کالری مصرفی مردم در طی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۹ باعث شد دولت بسته کلانی در حوزه امنیت غذایی تدوین کند و یکی از بخش‌های مهم آن به حمایت از مادران شیرده و دارای کودکان زیر دو سال اختصاص یابد.

این طرح یارانه مضاعف ۶۰۰ هزار تومانی برای مادران با فرزند زیر دو سال است که برای سه دهک اول کم‌درآمد به اجرا درآمده است و در مرحله نخست این طرح، ۲۷ هزار مادر شناسایی شدند که از این میان ۲۲ هزار نفر مشمول دریافت این یارانه مضاعف بودند.

طرح یسنا به شکل پایلوت (آزمایشی) در هشت استان ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و شمالی، در راستای اجرای ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به مرحله اجرا درآمده است.

در مرحله جدید مادران دارای فرزند زیر دو سال در سه دهک اول درآمدی در سراسر کشور که جمعیت آن‌ها به یک میلیون نفر می‌رسید، مشمول این طرح شده‌اند.

مادران سه دهک اول درآمدی برای اطلاع از اینکه مشمول طرح هستند یا نه می‌توانند با ورود به برنامه کاربردی «شما» مراجعه کنند و پس از واردکردن کد ملی سرپرست خانوار از وضعیت خود مطلع شوند.

یارانه ۴۰۰ هزار تومانی مادران در مرحله دوم طرح، به ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافته است و مادران مشمول طرح یسنا، می‌توانند از بسته‌های حمایتی پیش‌بینی‌شده که شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات، مغزی‌جات، میوه‌جات و سبزی‌ها و بسته بهداشتی شامل پوشک، شامپو، صابون و شوینده‌های بهداشتی برای کودک و مادر است تا مبلغ حدود ۶۰۰ هزار تومان به صورت رایگان خرید کنند.

طرح یسنا از سال گذشته به شکل پایلوت (آزمایشی) در هشت استان ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و شمالی به مرحله اجرا درآمد و تا الان نیز ادامه دارد.

طرح یسنا که با زیرپوشش قراردادن مادران دهک اول درآمدی جامعه آغاز به کار کرده بود، در طرح جدید قرار است مادران سه دهک اول درآمده جامعه را تحت پوشش قرار دهد تا امنیت غذایی تعداد بیشتری از مادران و نوزادان تأمین شود؛ وزیر رفاه در این باره گفت: اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به ۶۰۰ هزار تومان برای مادران دارای فرزند شیرخوار در سه دهک اول درآمدی در تمام استان‌های کشور تأمین شده است و افراد شامل این طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند، این طرح برای مادران دارای فرزند زیر دو سال در سه دهک اول درآمدی که جمعیتی حدود یک میلیون (۹۳۵ هزار و ۷۲۴) نفر هستند در تمام استان‌های کشور اجرایی می‌شود.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی