کد مطلب: 35013

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان همسان سازی | افزایش حقوق بازنشستگان

اجرای قریب الوقوع متناسب‌سازی حقوق این گروه از بازنشستگان | واریزی دو برابر بحساب حقوق بازنشستگان در این طرح

در جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با وزیر دفاع، خبر از دو برابر شدن حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح و اجرای قریب الوقوع متناسب‌سازی حقوق آنان داده شد.

اجرای قریب الوقوع متناسب‌سازی حقوق این گروه از بازنشستگان | واریزی دو برابر  بحساب حقوق بازنشستگان در این طرح

حقوق بازنشستگان | در جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با وزیر دفاع، خبر از دو برابر شدن حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح و اجرای قریب الوقوع متناسب‌سازی حقوق آنان داده شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه مشترک این کمیسیون با وزیر دفاع گفت: طبق گزارش ارائه شده، حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح دو برابر شده و متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح به زودی اجرا و حقوق آنان ترمیم و تکمیل می‌شود.

ابراهیم رضایی با اشاره به جزئیات جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: امروز جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین جمعی دیگر از مسئولان وزارت دفاع در محل این وزارتخانه برگزار شد.

وی توضیح داد: در این جلسه امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گزارشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای این وزارتخانه ارائه کرد و به تنوع و گستردگی فعالیت‌ها در وزارت دفاع از جمله در حوزه‌های دفاعی، صنایع دفاعی، حقوقی، مهندسی و دیپلماسی دفاعی‌ اشاره و تاکید کرد که کار اصلی و گام اساسی وزارت دفاع در دولت سیزدهم قرار گرفتن این وزارتخانه در مسیر راهبردهای کلان کشور بوده است.

رضایی افزود: همچنین وزیر دفاع و اشاره‌ای به دستاوردهای این وزارتخانه داشت که از جمله آن رشد چهار برابری در صادرات است. همچنین درباره ضعف‌های رژیم صهیونیستی گفته شد که رژیم صهیونیستی با این همه هزینه نتوانسته دفاع هوایی خودش را کامل کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دیگر مسئولان وزارت دفاع نیز گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در سه سال اخیر و در دولت شهید رئیسی از شهریور ۱۴۰۰ تا تیر ماه امسال ارائه کردند از جمله اینکه تولید نظامی در این دوره ۲/۵ برابر و صادرات تولیدات و محصولات نظامی رشد سه برابری داشته و همکاری با شرکت‌های بخش خصوصی ۴/۶ برابر شده است.

وی بیان کرد: طبق گزارش ارائه شده، حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح نیز دو برابر شده و متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح به زودی اجرا و حقوق آنان ترمیم و تکمیل می‌شود.

وی گفت: در این جلسه مطرح شد که فروش سازمان صنایع دفاعی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۰ دو برابر افزایش داشته و برنامه‌ریزی شده که امسال هم مجددا افزایش داشته باشند. همچنین گزارشی در زمینه توسعه محصولات، فناوری‌ها و زیرساخت‌ها و همینطور بومی‌سازی قطعات در مجموعه وزارت دفاع ارائه شد.

رضایی بیان کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پشتیبانی خودش را از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد تا ان‌شاالله این نیروها به بالاترین سطح از بازدارندگی رسیده و هرچه بیشتر تولید قدرت و اقتدار دفاعی برای کشور داشته باشند؛ انتظار مجلس شورای اسلامی از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز اجرای کامل قانون برنامه هفتم توسعه است./خبرآنلاین

افزایش ۶۳ درصدی حقوق بازنشستگان 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آخرین جلسه هیئت‌ دولت گفت: میانگین حقوق بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی و بازنشستگی کشوری ۶۳ درصد افزایش یافت. سالی که دولت را تحویل گرفتیم بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد تومان مازاد برداشت از بانک‌ها داشتیم یعنی یکی از ابربدهکاران بانکی، صندوق تامین اجتماعی کشور بود. ️امروز ۲۷۶ هزار میلیارد تومان از مطالبات معوق صندوق‌های تامین اجتماعی را با واگذاری سهام شرکت‌های بسیار سود ده از دولت اخذ و بدهی را با بانک‌ها تسویه کردیم. صندوق‌های بازنشستگی بابت پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران بالغ بر ۶۸ هزار میلیارد تومان در ماه پرداختی دارد. 

حقوق بازنشستگان

واریزی حقوق بازنشستگان جدید 

قرار است یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی جداگانه به حساب بازنشستگان کشوری واریز شود.

به نقل از ایلنا، سی تیر حقوق بازنشستگان کشوری بدون متناسب‌سازی واریز شد؛ حالا مدیران صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص عدم پرداخت یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در تیرماه اعلام کرده‌اند که این مبلغ طی دو سه روز آینده با تامین منابع مالی به صورت جداگانه به حساب بازنشستگان و وظیفه‌بگیران کشوری واریز خواهد شد.

گفتنی‌ست این یک میلیون تومان برای بازنشستگان لشگری و تامین اجتماعی نیز واریز نشده است.

بازنشستگان حساب خود را چک کنند

شب گذشته حقوق تیرماه بازنشستگان لشگری واریز شد.

شب گذشته (۳۰ تیر) حقوق تیرماه بازنشستگان، بازماندگان و مستمری‌بگیران صندوق لشگری به حساب‌شان واریز شد.

در عین حال، یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی علیرغم انتظار بازنشستگان برای تیرماه واریز نشد؛ این در حالیست که در برخی صندوق‌ها مانند صندوق نفت، قرار است تا زمان تصویب آیین‌نامه متناسب‌سازی هر ماه یک میلیون تومان به صورت علی‌الحساب برای بازنشستگان واریز شود.

محمد مخبر اعلام کرده بازنشستگان باید منتظر تصویب لایحه جدید دولت در مجلس باشند و فعلا احکام متناسب‌سازی صادر نمی‌شود./خبرآنلاین

اصلاح قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

وی افزود: همچنین باید تأکید کنیم که مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشمول قانون تأمین اجتماعی باید اصلاح گردد. چراکه مطابق جز ۲ بند الحاقی ۲ ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه اقتصادی اجتماعی، مصوبه متناسب‌سازی ، باعث کاهش مجدد به میزان ۱۰درصد حقوق قانونی بازنشستگان مشمول قانون تامین اجتماعی می‌شود.

سلطانی کیا تاکید کرد: همچنین درخواست می‌کنیم کلیه دستگاه‌های اجرایی دولتی، حاکمیتی و عمومی و شرکت‌های دولتی، حاکمیتی و عمومی با وظایف کشوری مطابق ماده ۸۵ قانون خدمات کشوری نسبت به بیمه تکمیلی بازنشستگان تابعه دستگاه خود اقدام نمایند و دولت همه‌ساله برای بازنشستگان از محل منابع عمومی مزایا منظور نماید.

رئیس کانون عالی کارمندان بازنشسته مشمول قانون تأمین اجتماعی ادامه داد: درخواست می‌گردد منابع مالی حق مناطق جنگی بازنشستگان تأمین اجتماعی توسط دولت تأمین گردیده و به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت گردد.

وی گفت: مطالبه‌ی دیگر ما این است که برای احقاق حق بازنشستگان بیمه‌پرداز اجباری که در ۵ساله آخر اشتغال به علت تعطیلیِ ناخواسته کارگاه محل کار حقوقشان کاهش یافته است اقدام گردد.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی