کد مطلب: 34881

ایران خودرو | ایران خودرو محصولات | ایران خودرو قیمت

کاهش قیمت محصولات ایران خودرو ادامه دار شد ! | سقوط قیمت دنا پلاس / 207 + جدول

قیمت محصولات ایران خودرو امروز یکشنبه 31 تیر1403 در دومین روز آغاز هفته به صورت متوالی روند کاهشی داشته‌اند. ظاهراً با نظر می‌رسد با افت قیمتی در بین تمامی محصولات این شرکت فرصت طلایی برای خریداران ایجاد شده باشد.

کاهش قیمت محصولات ایران خودرو ادامه دار شد ! |  سقوط قیمت دنا پلاس / 207 + جدول

قیمت محصولات ایران خودرو امروز یکشنبه 31 تیر 1403 با ادامه روند نزولی قیمت بازار خودرو‌های این شرکت و حتی مابقی شرکت‌ها ریزش قابل توجهی را تجربه کردند. این کاهش قیمت در بین محصولات ایران خودرو از یک میلیون تومان تا 16 میلیون و 500 هزار تومان گزارش می‌شود.

همچین با توجه به نرخ دلا و خبر مبنی بر آزاد سازای واردات خودرو، قیمت‌ محصولات در سراشیبی قرار گرفته اند.

​قیمت محصولات ایران خودرو

بازار خودرو‌های داخلی به‌ویژه شرکت ایران خودرو در تمام محصولات روند نزولی به خود گرفت.

سورن پلاس موتور XU7P از ارزان‌ترین مدل‌های مختلف این خودو، با افت شش میلیون تومانی بیشترین رکورد را رقم زد و به قیمت 600 میلیون تومان رسید.

دنا پلاس توربو اتوماتیک بیشترین افت را نسبت به مدل‌های مختلف خود تجربه کرد این خودرو پس از افت 14 میلیون تومانی به قیمت 936 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

​پژو پارس TU5 از محصولات پرطرفدار با شتاب شرکت ایران خودرو امروز با کاهش شش میلیون تومانی به کانال 855 میلیون تومانی رفت.

پژو 207 دنده‌ای هیدرولیک از محصولات محبوب به شمار می‌رود که امروز با افت 16 میلیون و 500 هزار تومان رکورردار افت قیمت در این شرکت شد و به قیمت 720 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

تارا اتوماتیک V4 در شمار محصولات دیگر این شرکت در طول چند هفته اخیر با ادامه روند ریزشی بازار به قیمت زیر یک میلیارد رسید، امروز با افت 13 میلیون و  500هزار تومانی به قیمت 941 میلیون و 500 هزار تومان در بازار معامله می‌شود./تجارت‌نیوز

Capture

مهمترین تغییرات رانا پلاس

در تغییرات طراحی داخلی این خودرو می‌توان به تغییر کلی داشبورد آن اشاره کرد و البته به علاوه جادار شدن و مهندسی ساز بود داشبورد، کنسولی میان دو صندلی نیز بهینه طراحی شده است و جای بیش‌تری را فراهم کرده است. شیشه‌های این خودرو در همان نسخه اولیه برقی بود اما همه مخاطبان نسخه اصلی رانا از این که برای استفاده از دکمه‌های بالابر شیشه این خودرو مجبور هستند از ناخن انگشتان خود استفاده کنند شکایت داشتند. تغییر در طراحی تمام دکمه‌های بالابر این خودرو باعث شده تا راننده و دیگر سرنشینان بتوانند با انگشتان خود به راحتی شیشه‌های خودرو را حرکت دهند. یک مورد که در طراحی ظاهری این خودرو هم مانند بعد داخلی آن تغییر کرده رودری‌های جدیدی است که با لایه کرومی جلوه شیک‌تری به رانا پلاس بخشیده است. دسته دنده نیز از دیگر امکاناتی است که برای رانندگان از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین جهت، دسته دنده در رانا+ با ارگونومی بهتری طراحی شده است.

نور آتشین رنگ کیلومتر شمار عقربه‌ای این نسخه جدید از امضاهای آن است که حالتی اسپرت را به این خودرو می‌دهد. صفحه کیلومتر شمار این خودرو شبیه کیلومتر شمار پژو 206 اتومات است. سیستم صوتی آن نیز با چهار بلندگو و با قابلیت پخش از طریق بلوتوث از دیگر امکانات به روز شده این خودرو است. سیستم کروز کنترل برای تقسیم و انتقال نیرو خودرو تعبیه شده است تا در مواقع ضرور از آن استفاده شود. پشت فرمان رانا+ که بنشینید متوجه آرم رانا البته با طرح کرومی خواهید شد. البته یک سری دکمه نیز روی فرمان در قسمت راست و چپ خودرو قرار گرفته‌اند که برای کنترل سیستم صوتی و تهویه مطبوع اتومبیل کاربرد دارند. نسخه اصلی رانا دارای ایربگ بوده است اما نقص‌هایی داشت که در نسخه پلاس خبری از آن نقص‌ها نیست. عایق بندی قسمت‌های مختلف این ماشین شامل حال کاپوت هم می‌شود که هم قوای این قسمت را بالا برده و هم از زیباتر از سری‌های قبلی است. صندوق عقب با موکت جدید که ضد بو نیز هست نیز با گنجایشی لیتری بیش‌تر، سفر و حمل وسایل را برای سرنشینان راحت‌تر می‌کند. این خودرو مجهز به چراغ دیلایت است.

رانا

رونمایی از گیربکس جدید ۶ سرعته رانا پلاس

پیشرانه رانا پلاس در سال ۱۴۰۰، مدل ارتقا یافته موتور قبلی است که TU5P نام دارد. این موتور جدید ۱.۶ لیتر حجم، چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ دارد و می‌تواند ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند که ۸ اسب بخار و ۲ نیوتن متر از موتور قبلی رانا پلاس بیشتر است.

رانا پلاس اولین محصول ایران خودرو است که از جعبه دنده ۶ سرعته دستی استفاده می‌کند و احتمالا خودروهایی مثل سورن و دنا پلاس هم در آینده با این گیربکس جدید عرضه می‌شوند. با استفاده از دنده ششم گیربکس جدید، دور موتور پایین نگه داشته می‌شود، مصرف سوخت کاهش می‌یابد و در سرعت‌های بالا هم فشار کمتری به پیشرانه وارد می‌شود و عمر مفید موتور را افزایش می‌دهد.هر چند حداکثر سرعت خودرو تغییری نکرده و همچنان ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است اما شتاب ۰ تا ۱۰۰ رانا پلاس ۰.۴ ثانیه کمتر شده و به ۱۱.۶ ثانیه رسیده است. سدان کوچک ایران خودرو به سیستم کروز کنترل مجهز است و مدل‌های جدید آن دارای آپشن سقف پانوراما نیز خواهند شد و بدین ترتیب رانندگی راحت‌تر و کابین بهتری را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند. رانا سدان صندوقدار ایران خودرو و دومین خودرو ملی این شرکت، در سال ۹۱ معرفی و عرضه شد و ۸ سال بعد، مدل پلاس آن به بازار آمد. حالا مدیران ایران خودرو قصد دارند رانا پلاس مدل ۱۴۰۰ را با مشخصات فنی جدیدتر و بهتری عرضه کنند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی