کد مطلب: 34397

حقوق کارمندان | حقوق کارمندان بانک

افزایش ۲۰ درصدی حداقل حقوق کارمندان برای امسال | حقوق کارمندان بانک چقدر است؟

اگر شما هم راغب هستید بدانید حقوق کارمندان بانک چقئر است؟ این گزارش را بخوانید.

افزایش ۲۰ درصدی حداقل حقوق کارمندان برای امسال | حقوق کارمندان بانک چقدر است؟

فیش حقوقی کارمندان بانک؛ سوالی که مطرح می شود این است که حقوق کارمندان بانک چقدر است؟ کار کردن در بانک از جمله کارهایی است که هر چه بالاتر بروید کارتان ساده تر است. رفته‌رفته پس از کسب تجربه و بالا رفتن پایه کاری، می‌توانید به رتبه‌های بالاتر کاری در بانک منتقل شوید و سطح کار شما ساده‌تر شود. در کشوری مانند ایران که شرایط راه‌اندازی کسب و کار بسیار سخت و دشوار است، اکثر مردم ترجیح می‌دهند که در شغل‌های ثابت استخدام شوند.

یکی از جذاب‌ترین شغل‌ها در ذهن ایرانیان کارمند بانک است، زیرا اعتقاد دارند که کارمندان بانک از تسهیلات ویژه‌ای برخوردار هستند.

حتی برخی فکر می‌کنند که کارمندان بانک از معامله‌گران سهام یا تریدرهای بازار فارکس نیز ثروتمندتر می‌شوند.

ما در این مقاله می‌خواهیم شغل کارمند بانک و همچنین میزان درآمد آن را مورد بررسی قرار دهیم.

معرفی شغل کارمند بانک

کارمند بانک در شعب مختلف بانکی در کشور مشغول به ارائه خدمات به مردم هستند. این خدمات شامل نقل و انتقال پول، ارائه وام، باز کردن حساب بانکی و سایر خدمات بانکی است که توسط آنها انجام می‌شود. اگر بخواهید یک کارمند بانک شوید باید در رشته‌های تحصیلی چون حسابداری، آمار، ریاضی، مدیریت امور بانکی، مدیریت، اقتصاد، مهندسی کامپیوتر و… تحصیل کرده باشید و سپس در آزمون‌هایی که از سوی بانک‌ها برای جذب نیرو برگزار می‌شود، شرکت کنید تا در نهایت بتوانید وارد بانک شوید.

شاید در ظاهر مزایای کارمند بانک بالا باشد، اما شغل آنها بسیار سخت است، بخصوص اگر یک کارمند تازه‌کار باشید، زیرا هر اشتباه مالی که انجام دهید در نهایت از حقوق خود شما کسر خواهد شد. همچنین عموما بانک‌ها شلوغ هستند و مردم دوست دارند به سرعت کار آنها انجام شود، به همین دلیل فشار روانی روی کارمندان بانک زیاد است. توقع اطرافیان و خانواده نیز از یک کارمند بانک همیشه بالاست و انتظار دارند کار آنها را به سرعت انجام دهند!

 

یک کارمند بسته به رتبه، پایه، تحصیلات، پوزیشن کاری، سابقه و حتی بانکی که در آن کار می‌کند، می‌تواند حقوق متفاوتی دریافت کند. در سال ۱۴۰۳ حقوق پایه کارمندان بانک ۱۴ میلیون تومان به همراه بیمه، تسهیلات، تشویقی‌ها، مزایای کاری و… است، اما همان‌طور که گفتیم بسته به دیگر شرایطی که یک کارمند می‌تواند داشته باشد ممکن است این حقوق تا ۴۰ میلیون تومان نیز بالا برود. پس عملا حقوق کارمند بانک یک حقوق معمولی مانند سایر کارمندان است، اما چیزی که این شغل را جذاب می‌کند، تسهیلاتی است که کارمندان بانک می‌توانند به ساده‌ترین شکل ممکن از بانکی که در آن کار می‌کنند، دریافت نمایند.

مزایا و معایب کارمندان بانک

از دیدگاه مردم، کارمند بانک، یک شغل جذاب و پر مزایا است که احتمالاً هیچ ایراد و عیبی هم ندارد، اما اینگونه نیست! این شغل هم معایب خاص خود را دارد. ما در ادامه مهم‌ترین مزایا و معایب کار کردن در بانک را برایتان شرح خواهیم داد:

مزایا

امکان رشد و پیشرفت شغلی زیاد؛

امکان دریافت تسهیلات بانکی؛

امکانات جانبی ارائه‌شده توسط بانک؛

ساعت کاری نسبتاً منظم.

معایب

حساس بودن فرایندهای بانکی؛

حجم کاری بالا و سخت؛

کم‌تحرکی و خستگی طولانی به دلیل نوع کار.

هرچند که تبدیل شدن به یک کارمند بانک در ایران بسیار جذاب است، اما حقیقت این است که کار اصلا ساده‌ای نیست و نقش رانت در جذب کارمندان بانک پررنگ‌تر از نقش مهارت و آزمون است.

چطور یک کارمند بانک شویم؟

برای اینکه کارمند بانک شوید همان‌طور که گفتیم باید در یک رشته تحصیلی مرتبط، فارغ التحصیل شوید، سپس در آزمون‌های استخدامی بانک شرکت کنید و در نهایت برای مصاحبه حضوری دعوت خواهید شد. اگر همه‌چیز خوب پیش برود، می‌توانید استخدام شوید. البته چند سال اولی که به عنوان کارمند در بانک کار می‌کنید، واقعا سخت خواهد بود، چون عموما در باجه قرار خواهید گرفت و روزانه با صدها مراجعه‌کننده در ارتباط هستید که می‌تواند کار طاقت‌فرسایی باشد. اما رفته‌رفته پس از کسب تجربه و بالا رفتن پایه کاری، می‌توانید به رتبه‌های بالاتر کاری در بانک منتقل شوید و سطح کار شما ساده‌تر شود./اندیشه معاصر

افزایش ۲۰ درصدی حداقل حقوق کارمندان و مزایای مستمر شاغلان مشمول و غیر مشمول قانون خدمات مدیریت کشوری

افزایش ۲۰ درصدی حداقل حقوق شاغلان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت؛ ولی نباید از حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان مشمول قانون خدمات مدیریت کشوری کمتر شود

حق عائله مندی کارکنان مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری یک میلیون و ۴۰۰ هزار و ۴۱۰ تومان (برای بازنشستگان معادل ۲۹۰۰ امتیاز)

حق اولاد شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری ۸۵۹ هزار و ۵۶۲ تومان (برای بازنشستگان معادل ۱۷۸۰ امتیاز)

کمک هزیئه عائله مندی برای کارمندان دارای ۳ فرزند و بالاتر یک میلیون و ۸۲۰ هزار و ۵۳۳ تومان (برای بازنشستگان معادل ۳۷۷۰ امتیاز)

حق اولاد برای کارمندان دارای ۳ فرزند و بالاتر یک ملیون و ۱۱۷ هزار و ۴۳۰ تومان (برای بازنشستگان معادل ۲۳۱۴ امتیاز)

هیچیک از حقوق بگیران اعم از شاغل و بازنشسته کشوری و لشکری در سال ۱۴۰۳ نباید کمتر از ۱۰ میلیون تومان دریافتی داشته باشند در غیر این صورت باید مابه‌التفاوت تا ۱۰ میلیون تومان با عنوان تفاوت تطبیق، در حقوق‌ها ترمیم شود

افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران، مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی نسبت به آخرین حکم ۱۴۰۲

سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه در طول سال جاری برای همه مشولان قانون مدیریت خدمات کشوری، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی، کارکنان کشوری و لشکری، قضات و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری ۷۰ میلیون تومان است؛ پرداخت مازاد بر این رقم تحت هر عنوان ممنوع است

کارانه گروه پزشکی و فوق العاده خاص پزشکان شاغل در سازمان پزشکی قانونی، حق اشعه پرتوکاران سازمان انرژی اتمی، حق التألیف و حق داوری پایان نامه‌های اعضای هیأت علمی، حق مطب پزشکان تمام وقت و اعضای هیأت علمی بالینی تمام وقت و بیمه بازنشستگی ایثارگران از سقف ۷۰ میلیون تومان مستثنی است.

همچنین مستمری والدین شهدا ماهانه ۱۵ میلیون تومان تعیین شد.

ابلاغ حقوق کارمندان دولت، اساتید، قضات، بازنشستگان و والدین شهدا 

افزایش حقوق ۴۰ تا ۴۶ درصدی حقوق کارمندان از این تاریخ

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۳ حدود ۴۰ تا ۴۶ درصد افزایش یافته است.

دشتی اردکانی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: دو روز گذشته در مجلس بودجه ۱۴۰۳ تصویب و به شورای نگهبان فرستاده شد و ایرادات شورای نگهبان در خصوص برنامه هفتم توسعه کشور مورد بررسی قرار گرفت و امروز نیز ایرادات آن بررسی و مجددا به شورای نگهبان فرستاده می‌شود.

او ادامه داد: برای سال ۱۴۰۳ میزان حداقل حقوق کارکنان ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته ایم که نسبت به امسال که ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان بود افزایش را نشان می‌دهد و برای بازنشستگان ۹ میلیون تومان حداقل حقوق در نظر گرفته شد. حدود دوازده میلیون تومان هم معافیت مالیاتی برای حقوق کارکنان و بازنشستگان در نظر گرفته شد.

نماینده مردم اردکان افزود: حقوق ده میلیون تومان با ۲۰ درصد افزایش معادل دوازده میلیون و سه هزار امتیاز نیز برای حقوق ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان که معادل یک میلیون اضافه می‌شود و به ازای زن و فرزند یک میلیون تومان اضافه می‌شود که مجموعا حدود ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار می‌شود که حدود ۴۰ تا ۴۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

دشتی اردکانی بیان کرد: بازنشستگانی که حقوق زیر ۲۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند باید حقوقشان ۴۰ درصد اضافه شود. بازنشسته‌ای که ده میلیون حقوق می‌گیرد وهمتراز او ۲۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد باید آن بازنشسته ۱۸ میلیون دریافت کند. به تناوب دریافت حقوق باید حقوق آنان افزایش یابد.

او گفت: برای بازنشستگان حدود ۴۰ درصد سال ۱۴۰۳ و ۳۰ درصد سال ۱۴۰۴ تا در سال‌های بعد ۹۰ درصد حقوقشان افزوده شود و همچنین مستمری بگیران کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی نیز 30 درصد افزایش را برایشان لحاظ کرده ایم.

منبع: مهر

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی