کد مطلب: 33906

وام بازنشستگان | وام بازنشستگان ۳۰ میلیونی | وام بازنشستگان تامین اجتماعی

شرایط و مدارک موردنیاز وام بازنشستگان اعلام شد | اگر دنبال وام هستید عجله کنید + لینک سایت

تسهیلات قرض‌الحسنه مستمری بگیران در سال جاری به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته؛ اما شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی چیست؟

شرایط و مدارک موردنیاز وام بازنشستگان اعلام شد | اگر دنبال وام هستید عجله کنید + لینک سایت

وام بازنشستگان | سازمان تامین اجتماعی به تازگی با انتشار اطلاعیه‌ای از  آغاز مهلت ثبت نام نخستین مرحله پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان خبر داد. بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، تسهیلات قرض‌الحسنه مستمری بگیران به میزان ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته و به ۳۰ میلیون تومان رسیده است. اما شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی چیست؟

مدارک موردنیاز برای دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی

متقاضیان دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی باید برای ثبت نام اولیه این وام به وبسایت کانون بازنشستگان شهر تهران وارد شده و در بخش پرکاربردترین خدمات، گزینه‌ی «ثبت نام وام» را انتخاب کنند. در مرحله اول، بازنشستگان باید مشخصات هویتی خود از جمله نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره مستمری، تلفن همراه، آدرس و علت درخواست را وارد کنند.

​نکته قابل توجه در این مرحله آن است که متقاضیان برای ثبت نام این وام نیازی به کارت عضویت کانون بازنشستگان شهر تهران ندارند و تنها باید در ردیف شماره عضویت، پنج بار عدد صفر را وارد کرده و در ردیف تاریخ اعتبار نیز تاریخ اول اسفند ۱۴۰۳ را وارد کنند. همچنین شماره مستمری و کد شعبه نیز در کارت عضویت بازنشستگان قابل مشاهده است.

در صورت موافقت بانک رفاه با درخواست متقضاضی دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی، این موضوع از طریق پیامک به شماره موبایل وی اعلام می‌شود. در نهایت، بانک عامل اقدامات اداری و بررسی‌های لازم برای پرداخت وام را آغاز کرده و مبلغ این تسهیلات پس از حدود یک هفته به حساب بازنشسته متقاضی واریز می‌شود.

لازم به ذکر است بازنشستگانی که با وام آنها موافقت می‌شود، باید حداقل 50 هزار تومان در حساب بانک رفاه خود داشته باشند تا مبلغ تمبر برای واریز وام از حساب آنها کسر شود.

​شرایط دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگی

مستمری‌بگیران متقاضی برای دریافت این وام باید حداکثر ۷۸ سال داشته باشند، حساب بانکی آنها مسدود نباشد و مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی باشد. به علاوه، افراد متقاضی نباید سابقه چک برگشتی یا بدهی معوق به سیستم بانکی داشته باشند، حداقل موجودی حساب آنها 100 هزار تومان باشد و طی دو سال اخیر از این تسهیلات استفاده نکرده باشند.

همچنین در این مرحله ۴۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران واجد شرایط پرداخت خواهد شد که برای هر استان سهمیه‌ای مشخص در نظر گرفته شده و بعد از به حد نصاب رسیدن تعداد ثبت‌نام‌کنندگان، سایت به صورت خودکار بسته می‌شود.

از صفر تا صد واریز وام بازنشستگان ۱۴۰۳ 

با افزایش ده میلیون تومانی نسبت به سال قبل، ثبت‌نام اولین مرحله تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی در سال ۱۴۰۳ آغاز شد.

مهلت ثبت‌نام در نخستین مرحله پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان تا روز دوشنبه چهارم تیرماه خواهد بود.

براساس این گزارش، در این مرحله ۴۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران واجد شرایط پرداخت خواهد شد که برای هر استان سهمیه‌ای مشخص در نظر گرفته شده است. ثبت‌نام این وام از طریق کانون‌های بازنشستگان در هر استان انجام می‌شود و بعد از به حد نصاب رسیدن تعداد ثبت‌نام‌کنندگان، سایت به صورت خودکار بسته می‌شود.​

سازمان تأمین‌اجتماعی شرایط پرداخت وام به بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان را دارا بودن حداکثر ۷۸ سال، مسدود نبودن حساب بانکی فرد متقاضی، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، فقدان سابقه چک برگشتی و بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی دو سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرده است.

براساس این گزارش، پس از تکمیل این مرحله از ثبت‌نام که به صورت غیرحضوری و از سوی کانون‌های بازنشستگان در هر استان انجام خواهد شد، اقدامات اداری و بررسی‌های لازم توسط بانک عامل آغاز و طی حدود یک هفته این تسهیلات به حساب بازنشستگان واجد شرایط واریز می‌شود.

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران؛ یکی از خدمات رفاهی سازمان تأمین‌اجتماعی برای کمک به بهبود شرایط معیشت بازنشستگان است که با همکاری بانک رفاه کارگران انجام می‌شود. در سال گذشته، رقم ریالی این تسهیلات بیست میلیون تومان بود که در سال جاری به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته و مراحل بعدی پرداخت این تسهیلات نیز متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد./ایلنا

وام بازنشستگان

 

تفاوت وام بازنشستگان کشوری با وام ۲۰ میلیونی

وام آنان کشوری (پنج ساله) متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری است. بر اساس تفاهمنامه‌ای که اخیرا بین بانک صادرات و صندوق بازنشستگی کشوری به امضا رسیده، بانک متعهد شده است که یک بسته تسهیلاتی یا همان وام پنج ساله را در اختیار آنان قرار دهد. این بسته تسهیلاتی نسبت به سال قبل رشد ۱۴۰ درصدی داشته است. بدین ترتیب نرخ سود سالانه چهار درصد و اقساط وام از ۳۶ به ۶۰ قسط افزایش یافته است. سال گذشته بود که دو هزار فقره تسهیلات ازدواج فرزندان آنان کشوری به مبلغ ۳۵ میلیون تومان و ۳۲ هزار فقره تسهیلات ضروری آنان کشوری به مبلغ ۳۰ میلیون تومان به حساب واجدان شرایط واریز شد؛ با این اوصاف امسال قرار است وام بازنشستگان کشوری ۹۲ میلیونی (تسهیلات) در اختیار آنان قرار گیرد. 

وام پنج ساله بازنشستگان چیست؟ 

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در ادامه سیاست «خدمت ادامه دارد» صندوق بازنشستگی کشوری و بر اساس تفاهم نامه با یکی از بانک ها، تسهیلاتی با دوره بازپرداخت پنج ساله به بازنشستگان پرداخت می‌شود.

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، «جعفر امیرآبادی زاده» با اشاره به امضای تفاهم‌نامه بین صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات ایران اظهار داشت: بر اساس مندرجات این تفاهم نامه، این بانک متعهد شده است تا بسته تسهیلاتی بازنشستگان و موظفین صندوق در سال ۱۴۰۳ را با رشد بیش از ۱۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته، با نرخ سود سالانه ۴ درصد و افزایش اقساط بازپرداخت از ۳۶ قسط به ۶۰ قسط به بازنشستگان این صندوق ارائه کند.

امیرآبادی زاده افزود: بانک متعهد شده تا به اعطای انواع اعتبار با اولویت ابزار زنجیره تامین ازجمله کارت اعتباری رفاهی متصل به اوراق وام مبادرت نماید. همچنین خرید انواع خدمات و محصولات شرکت های طرف قرارداد، تامین مالی در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای بازنشستگان و همچنین خدمت رسانی شرکت های زیرمجموعه بانک صادرات به بازنشستگان ازجمله مفاد این تفاهم نامه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه خدمات رفاهی و معیشتی این صندوق همچنان ادامه خواهد داشت، یادآور شد: این تفاهم نامه هفته گذشته با بانک صادرات ایران منعقد شده تا در سال ۱۴۰۳ بتوانیم در راستای حمایت از معیشت بازنشستگان عزیز تسهیلات بهتری را ارائه کنیم.

هم اکنون بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند؛ دولت در بودجه امسال با هدف حمایت از صندوق‌های بازنشستگی بیش از ۴۵۳ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است که ۲۵۶.۵ هزار میلیارد تومان آن به صندوق بازنشستگی کشوری اختصاص دارد.

همچنین در لایحه دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان کمک به متناسب سازی حقوق بازنشستگان سه صندوق کشوری لشکری و فولاد از محل مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته شده است.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی