کد مطلب: 33760

بسته معیشتی ویژه عید غدیر در راه است| توزیع یارانه معیشتی جدید برای خانوارهای کم درآمد

نهاد بنیاد علوی شهرستان سردشت به مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر خم ، ۷۵۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند این شهرستان توزیع کرد.

بسته معیشتی ویژه عید غدیر در راه است| توزیع یارانه معیشتی جدید برای خانوارهای کم درآمد

نهاد بنیاد علوی شهرستان سردشت به مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر خم ، ۷۵۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند این شهرستان توزیع کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، ناصر عابدی در مراسم توزیع این بسته‌های معیشتی اظهار کرد: این بسته‌ها با اولویت خانواده‌های روستایی تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) توزیع شد.

وی اضافه کرد: برای هر کدام از این بسته‌های معیشتی هفت میلیون ریال هزینه شده و در مجموع پنج میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال برای این منظور اختصاص پیدا کرده است.

دبیر نهاد بنیاد علوی در سردشت گفت: این بسته‌ها که شامل اقلام خوراکی هستند به صورت مشارکتی و ۲۵۰ بسته توسط بنیاد علوی و ۵۰۰ بسته توسط خیرین شهرستان تأمین شده است.

عابدی یادآور شد: در ماه مبارک رمضان امسال نیز ۷۰۰ بسته معیشتی و آموزشی میان خانواده‌های نیازمند این شهرستان توزیع شد که از این تعداد، ۴۰۰ بسته معیشتی بوده که هر بسته دارای پنج قلم شامل رب گوجه، حبوبات، قند، ماکارونی و خرما و در مجموع برای آنها یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده بود.

وی افزود: ۳۰۰ بسته آموزشی هم شامل یک کیف (کوله‌پشتی) و نوشت افزار، سه هزار دست لباس مدرسه شامل مقنعه، مانتو و شلوار و در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه ۲۰۰ چادر زنانه نیز بین بانوان این شهرستان توزیع شد./ مهر

 

 بسته معیشتی جدید در راه است؟

به روال دو ماه گذشته در سومین روز هفته آینده، یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به ۹ دهک درآمدی جامعه پرداخت می‌شود. جز این قرار است برخی از گروه‌های جامغه بسته معیشتی دریافت کنند. اگرچه مشخص نیست این بسته در این هفته پرداخت می‌شود و یا در مناسبتی دیگر. 

به گزارش تجارت‌نیوز ،‌ ۹ دهک اول درآمدی جامعه در هفته پیش رو باید منتظر دریافت یارانه نقدی جدید باشند. یارانه‌ای که پرداخت آن از اردیبهشت امسال آغاز شده و تاکنون دو مرحله آن پرداخت شده است. حالا قرار است بیستم تیر ماه سومین مرحله این یارانه هم واریز شود.

گروه دیگری که این هفته باید منتظر یارانه جدید باشند، معترضان به عدم دریافت یارانه هستند. حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ماه گذشته به عدم واریز یارانه اعتراض کردند. یارانه این گروه واریز شده اما هنوز قابل برداشت نیست تا سازمان هدفمندی یارانه این گروه را شناسایی کند و تشخیص دهد که معترضان مشمول یارانه می‌شوند.

اطلاعات این گروه هم بررسی شده و احتمالا یارانه این گروه هم در روز بیستم تیرماه قابل برداشت می‌شود. بر این اساس، این هفته تنها یک یارانه نقدی به حساب مشمولان واریز می‌شود و یارانه دیگری در راه نیست.

پیش از این، مطرح شده بود که احتمالا قرار است دولت یارانه عید قربان را پرداخت کند. اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد یارانه مناسبتی جدیدی در راه نیست و آنچه در بسیاری از رسانه‌ها با عنوان یارانه عید قربان مطرح شده، همان یارانه ماهانه‌ای است که بیستم هر ماه پرداخت می‌شود. اما از یارانه مناسبتی خبری نیست.

بسته معیشتی

بسته معیشتی جدید توزیع می‌شود؟

چند روز قبل، رئیس بنیاد مستضعفان از توزیع بسته‌ معیشتی جدید در بین مردم خبر داد. پرویز فتاح گفته «برای تابستان ۱۴۰۱ با توجه به اثرات حذف ارز ترجیحی که از یک سو باعث افزایش قیمت مواد لبنی و کاهش قدرت خرید خانوارهای نیازمند شده و از سوی دیگر تولیدکنندگان را نیز با مشکل مواجه کرده بود، بنیاد مستضعفان تصمیم گرفت تا در این مرحله یک میلیون بسته لبنی را میان نیازمندان توزیع کند.»

با توجه به این صحبت‌ها احتمالا بسته معیشتی جدیدی در راه است که هنوز زمان توزیع آن اعلام نشده است. اما قرار است به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و نیازمندان ساکن در مناطق محروم پرداخت شود.

برخی معتقدند احتمالا این بسته معیشتی در یکی از مناسبت‌های مذهبی و اعیاد پیش رو پرداخت می‌شود. با توجه به اینکه عید قربان در هفته پیش رو قرار دارد، این احتمال وجود دارد که این بسته در هفته آینده توزیع شود.

بسته معیشتی

بسته معیشتی | راه‌اندازی کامل پنجره واحد حمایتی خانوار توسط وزارت کار

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را موطف کردند تا به ارائه اقلام ضروری در قالب بسته معیشتی پایه به خانوارهای کم درآمد به صورت کالابرگ الکترونیکی اقدام کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت صبح امروز ( یکشنبه) مجلس، گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه برنامه هفتم توسعه را بررسی کرده و بند پ ماده ۳۱  لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس بند پ ماده ۳۱ لایحه برنامه؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با طراحی نظام تأمین اجتماعی چندلایه، مبتنی بر آزمون وسع با هدف کاهش فقر مطلق و بهبود توزیع درآمد و با شناسایی اقشار کم درآمد با رویکرد اجتماع محور نسبت به ارائه اقلام ضروری در قالب بسته معیشتی پایه به خانوارهای کم درآمد به صورت کالابرگ الکترونیکی اقدام نماید.

وزارت کار مکلف به راه‌اندازی کامل پنجره واحد حمایتی خانوار شد

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز و در ادامه بررسی مواد الحاقی کمیسیون تلفیق بند ت ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است تا پایان سال اول اجرای برنامه، پنجره واحد خدمات حمایتی و پرونده الکترونیک رفاهی افراد یا خانوار را به طور کامل راه‌اندازی نماید.

دستگاه‌های اجرائی که به هر شکل از اقشار آسیب‌پذیر حمایت می‌کنند مکلفند تمامی حمایت‌های نقدی و غیرنقدی خود را از طریق این پنجره ارائه دهند. متقاضیان دریافت حمایت‌ها نیز باید از این طریق برای دریافت حمایت‌های مذکور اقدام کنند./ ایسنا

 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی