کد مطلب: 33570

یارانه نقدی | یارانه نقدی جدید

خبر فوری آخر هفته از واریز یارانه نقدی خرداد ماه | واریز 1/200/000تومان یارانه نقدی برای دهک های 1تا 4 استارت خورد | واریز یارانه نقدی بقیه دهک ها در 30خرداد

یارانه نوعی کمک معیشتی است که به چند دهک اول داده میشود و مبلغ آن به افراد یکسان نمیباشد و برای افراد با دهک های مختلف متفاوت میباشد زمان واریز یارانه خرداد ماه همچون ماه های سابق میباشد و تغییری در آن به وجود نیامده است. یارانه خرداد ماه بدون تغییری در قیمت آنها میباشد.

خبر فوری آخر هفته از واریز یارانه نقدی خرداد ماه | واریز 1/200/000تومان یارانه نقدی برای دهک های 1تا 4 استارت خورد | واریز یارانه نقدی بقیه دهک ها در 30خرداد

یارانه نقدی | یارانه نوعی کمک معیشتی است که به چند دهک اول داده میشود و مبلغ آن به افراد یکسان نمیباشد و برای افراد با دهک های مختلف متفاوت میباشد زمان واریز یارانه خرداد ماه همچون ماه های سابق میباشد و تغییری در آن به وجود نیامده است. یارانه خرداد ماه بدون تغییری در قیمت آنها میباشد. 

مبلغ یارانه نقدی خرداد ۱۴۰۳ چقدر است؟

یارانه نقدی اردیبهشت ۱۴۰۳ برای دهک های اول تا سوم: ۴۰۰ هزار تومان یارانه نقدی اردیبهشت ۱۴۰۳ برای دهک های چهارم تا نهم: ۳۰۰ هزار تومان

یارانه خرداد کی واریز می شود؟

براساس جدول زمانبندی پرداخت یارانه که در ادامه مشاهده می کنید یارانه در دو تاریخ پرداخت می شود:

یارانه نقدی

تکلیف کالابرگ الکترونیکی خرداد ۱۴۰۳

یارانه نقدی هر ماه به صورت اسکناس قابل برداشت است، اما در کنار آن دولت طرح کالابرگ الکترونیکی را اجرا کرد و از بهمن پارسال تا اردیبهشت امسال برای تشویق مردم گزینه خرید کالای اساسی در قالب یارانه مضاعف را در نظر گرفت.

کالابرگ الکترونیکی خانوار دهک اول تا نهم را دربرمی‌گیرد و شامل ۱۰ قلم کالای اساسی شامل ماست، شیر، پنیر، قند و شکر، ماکارونی، روغن مایع، برنج، مرغ و تخم‌مرغ را به ارزش ۵۳۰ هزار تومان می‌شود که خانوار‌ها می‌توانند بر اساس نیازی که دارند، کالای خود را تا سقف ۱۲۰ هزار تومان خریداری کنند.

دهک‌ اول تا سوم درآمدی، ۴۰۰ هزار تومان بابت یارانه نقدی در هر ماه دریافت می‌کنند و با اعتبار ۱۲۰ هزار تومانی کالابرگ، ۵۲۰ هزار تومان به دستشان می‌رسد. این اعتبار برای دهک‌های چهارم تا هفتم با یارانه ۳۰۰ هزار تومانی، ۴۲۰ هزار تومان می‌شود.

کالابرگ الکترونیکی به مشمولان این حق انتخاب را می‌دهد که از میان ۱۰ قلم کالای ارائه شده برند یا نام تجاری مورد نظر خودشان را انتخاب کنند. در ضمن، خرید این کالا‌ها به قیمت شهریور ۱۴۰۰ است و در این بین مابه‌التفاوت قیمت اقلام خریداری شده توسط دولت در طول دوره پرداخت می‌شود.

کالابرگ الکترونیکی خرداد ۱۴۰۳ بر اساس تازه‌ترین اخبار در روز هجدهم واریز شد. البته استفاده از کالابرگ اختیاری است و هیچ اجباری برای مشمولان وجود ندارد.

سرنوشت یارانه تشویقی همچنان نامعلوم

کالابرگ الکترونیکی خرداد ۱۴۰۳ در هجدهم این ماه واریز شد، اما با وجود اینکه انتظار می‌رفت به مانند سه ماه قبل یارانه تشویقی یا یارانه فجرانه همراه آن واریز شود، خبری از یارانه مضاعف نبود. یارانه تشویقی به کسانی تعلق می‌گرفت که با اعتبار کالابرگ خود سبد کالای اساسی و خوراکی خریداری می‌کردند.

یارانه تشویقی شامل ۱۱ قلم کالا می‌شود که به منظور تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد در سبد کالایی قرار گرفته است. مبنای قیمت‌های یارانه فجرانه همان سال ۱۴۰۱ است و مابه‌التفاوت از محل یارانه جدید تامین می‌شود. این ۱۱ قلم کالا نیز شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات می‌شود.

یارانه تشویقی همانطور که گفته شد یک اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی است که بنابراین اگر فردی جزو دهک اول تا سوم باشد و یارانه ۴۰۰ هزار تومانی بگیرد، مجموع یارانه‌اش ۶۲۰ هزار تومان می‌شود. آن‌هایی هم که در دهک‌های چهارم تا هفتم قرار دارند، اعتبار یارانه تشویقی‌شان به ۵۲۰ هزار تومان می‌رسد. این اعتبار صرف خرید کالا از سبد خوراکی می‌شود که دولت معرفی کرده است.

سه روز پس از اختصاص اعتبار کالابرگ به مشمولان، هنوز خبری از یارانه تشویقی نیست. دولت می‌گوید تمایل دارد این سیاست را ادامه دهد و حتی پیگیری‌های فرارو از کارشناسان وزارت کار حکایت از این داشت که این سیاست برای سال جاری ادامه خواهد داشت، اما آن‌ها هم از زمان اجرای آن ابراز بی‌اطلاعی کردند. به همین دلیل این احتمال تقویت شده که ممکن است طرح یارانه تشویقی در سال جاری ادامه پیدا نکند و حالا باید منتظر ماند و دید دولت جدید در این باره چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد./فرارو

ارائه کالابرگ به ۶۰ میلیون ایرانی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده نزدیک به ۶۰ میلیون نفر ماهانه از کالابرگ استفاده می‌کنند.

سید صولت مرتضوی از ارائه کالابرگ به ۶۰ میلیون ایرانی خبر داد و گفت: دولت مصمم است این طرح را ادامه دهد.

، وی درباره اجرای طرح کالابرگ گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده نزدیک به ۶۰ میلیون نفر ماهانه از نعمت کالابرگ استفاده می‌کنند.

وی افزود: خوشبختانه موفقیت بالای ۸۵ درصدی در این طرح را شاهد هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ما دنبال منابع تامین این طرح هستیم و دولت قصد دارد طرح کالابرگ الکترونیکی را ادامه دهد/عرشه

تصویب‌نامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ هیأت وزیران در خصوص «استمرار اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در سال ۱۴۰۳» طی نامه شماره ۲۴۶۲۹ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ ابلاغ شد.

در این ابلاغیه آمده است: هیأت وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد ۱- در اجرای جزءهای (۱) و (۲) بند (الف) تبصره (۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور (بخش اول) و به منظور استمرار اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در سال ۱۴۰۳ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به اجرای طرح مذکور از محل اعتبارات مصوب مربوط در قانون بودجه سال جاری اقدام نماید.

تبصره – اقلام کالاهای اساسی مشمول طرح و نحوه توزیع یارانه بین اقلام مذکور مطابق با مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت است.

۲- سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است مطابق با بند (پ) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور (بخش اول) و تا زمان ابلاغ بخش دوم قانون مذکور به شرح مقرر در بند یادشده نسبت به تخصیص اعتبارات کالابرگ به صورت علی‌الحساب و متناسب با میزان اعتبارات مقرر برای کالابرگ در جداول قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور اقدام نماید.

تبصره – در اجرای این بند و به منظور تسویه مطالبات فروشگاه‌های طرف قرارداد در طرح فجرانه، سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است مبلغ دویست هزار میلیارد ریال به عنوان علی‌الحساب از محل اعتبارات بودجه عمومی در اختیار شرکت مجری طرح شرکت خدمات فناوری رفاه ایرانیان (فارا) وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دهد.

طرح کالابرگ الکترونیکی مصادف با حلول ماه مبارک رمضان و عید نوروز از تاریخ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ کلید خورد و تا ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت.

طرحی که در آن یک فرد یارانه‌بگیر در صورت استفاده از کالابرگ و خرید از سبد غذاییِ ۱۱ قلم کالای مورد تأیید وزارت کار، ۲۲۰ هزار تومان به مبلغ ۴۰۰ هزارتومان کالابرگش افزوده می‌شد و می‌توانست تا ۶۲۰ هزارتومان از این اقلامِ مشخص خریداری کند. به‌این معنا که خانواده‌ای که به‌ازای هر فرد، ۳۰۰ هزار تومان و یا ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کرده، ۲۲۰ هزار تومان بیشتر دریافت می‌کرد که باید این اعتبارِ تشویقی صرفِ خرید ۱۱ قلم کالا می‌شد.

علی رضایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تخصیص کالا برگ الکترونیک به اقشار ضعیف جامعه حرکت خوبی از طرف دولت بود که با استقبال گسترده مردم همراه شد./خبرجو ۲۴

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی