کد مطلب: 33345

یارانه نقدی | یارانه نقدی ۱۴۰۳

خبر شوکه کننده اول صبح 19 خرداد درباره حذف یارانه نقدی این افراد | تغییر دهک بندی یارانه ها کلید خورد

یارانه نقدی از سال گذشته برای دهک های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان بوده و این رقم دستخوش تغییر نشده است.

خبر شوکه کننده اول صبح 19 خرداد درباره حذف یارانه نقدی این افراد | تغییر دهک بندی یارانه ها کلید خورد

یارانه نقدی از سال گذشته برای دهک های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان بوده و این رقم دستخوش تغییر نشده است.
 یارانه نقدی برای دهک های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و برای سایر دهک ها ۳۰۰ هزار تومان است. یارانه نقدی در سال های گذشته ۴۵ هزار تومان بود که با یارانه معیشتی بنزین ادغام شد و در نهایت یارانه های ۴۰۰ و ۳۰۰ هزار تومانی به مردم داده شد. در دو ماه اخیر همراه با یارانه نقدی یک یارانه مضاعف که مخصوص خرید کالا است نیز برای مشمولان واریز می شود.

 

در اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز مبلغ یارانه نقدی دهک های مختلف ۴۰۰ و ۳۰۰ هزار تومان بود که گروه اول یارانه خود را ۲۵ اردیبهشت و گروه دوم ۳۰ اردیبهشت دریافت کردند.

 

حضور فرزندان خانوار بالای ۱۸ سال و شاغل در خانواده سطح درآمد پدر خانواده را به عنوان سرپرست خانوار افزایش می‌دهد. این امر خانوار را در دهک دهم قرار داده و یارانه نقدی ندارد. راه‌حل چیست؟

دهک بندی جمعیت کشور مبنایی برای پرداخت یارانه به خانوارها است. در حال حاضر ۹ دهک نخست دارای یارانه بوده و به خانوار دهک دهم که از خانوارهای پردرآمد کشور محسوب می‌شوند یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیکی تعلق نمی‌گیرد. اما یکی از اعتراض‌هایی که وجود دارد حضور فرزندان خانوار بالای ۱۸ سال و شاغل در خانواده بوده که سطح درآمد پدر خانواده را به عنوان سرپرست خانوار افزایش می‌دهد و این امر سبب شده که چنین خانواری در دهک دهم قرار گیرند.

طیبه حسینی، سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در این خصوص گفت: در خانوارهای دهک دهم افرادی هستند که به واسطه وجود یکی از فرزندان یا یکی از اعضای زیرمجموعه آنها باعث شده که آن خانواده جز دهک دهم باشند؛ به عنوان مثال فرزند بالای ۱۸ سال دارد که دارای درآمد بوده و حقوق بالاتر از سایر اعضای خانوار دارد و همین امر سبب می‌شود که خانوار در دهک دهم قرار گیرد.

وی اظهار کرد: خانوارهایی که دارای چنین وضعیتی هستند، می‌توانند به پنجره ملی دولت مراجعه و در قسمت یارانه وارد شوند./اقتصادآنلاین

یارانه نقدی

ثبت نام یارانه نقدی برای فرزند جدید از اول این ماه

یکی از سوالاتی که برای ثبت نام  وجود دارد، این مساله است که آن دسته از افرادی که به تازگی بچه دار شده اند، می بایست برای ثبت نام یارانه فرزند جدید، چه اقداماتی انجام دهند؟ پیش بینی می شود، همانند گذشته که بر طبق اعلام رییس مرکز آمار ایران، تمامی اطلاعات فرزند جدید، از طریق سازمان ثبت احوال کشور، برای دریافت یارانه نقدی، دریافت می گردیدو نیازی به انجام مراحل خاصی برای ثبت نام فرزند جدید، جهت دریافت نبود، در سال ۱۴۰۳ نیز روال، همینگونه باشد و در حال حاضر، هیچ سامانه مشخصی، برای ثبت نام افراد جدید خانواده، جهت دریافت، راه اندازی و معرفی نشده است.

اما، به هر حال، با توجه به سیستمی بودن پرداخت و اعلام رییس مرکز آمار ایران، فرزند جدید، در صورت نیاز به یارانه، جزو لیست افراد یارانه بگیر قرار خواهد گرفت. نکته حائز اهمیتی که برای دریافت فرزند جدید وجود دارد، این است که فرزند جدید، فقط به افرادی تعلق خواهد گرفت که خانواده او، یارانه نقدی دریافت می کنند.

درواقع، آن دسته از خانواده هایی که مشمول دریافت یارانه نقدی نمی باشند، نمی توانند برای دریافت فرزند جدید، ثبت نام نمایند؛ اما، در صورتی که به خانواده فرزند تازه متولد شده، تعلق گیرد، لازم است که به فرزند جدید نیز یارانه داده شود.

افرادی که قصد دریافت وام نوزدان را دارند، می توانند از طریق مراجعه به بانک های عامل، جهت ثبت نام وام فرزند آوری، اقدام نمایند.

طبق توضیحات داده شده، انتظار می رود که  برای فرزندان جدید، به صورت خود به خود اعمال شود؛ اما، احتمال اشتباه، برای اعمال یارانه برای فرزند جدید وجود دارد و بنابراین، نیاز است که اگر به فرزند جدید تعلق نگرفت، افراد، برای دریافت ثبت نام نمایند.

در حال حاضر، هیچ سامانه ای، برای ثبت نام نوزادان، طراحی نشده است؛ اما پس از اعلام دولت بر ثبت نام در سال ۱۴۰۳ ، والدین، خواهند توانست برای ثبت نام نوزادان خود، به یکی از دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه نموده و درخواست خود برای اضافه کردن فرد جدید به خانواده را جهت دریافت ، در این دفاتر ثبت نمایند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی