کد مطلب: 32938

متقاضیان دوگانه سوز کردن خودرو همین الان ثبت نام کنند | طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروها با کدملی | کدام خودروها مشمول این طرح می شوند

اولویت گازسوز کردن با خودروهایی است که زودتر در سامانه مورد نظر با ثبت کد ملی و شماره موبایل نوبت گیری کنند.

متقاضیان دوگانه سوز کردن خودرو همین الان ثبت نام کنند | طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروها با کدملی | کدام خودروها مشمول این طرح می شوند

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی البرز گفت: طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروهای حمل و نقل عمومی ادامه دارد.

ایسنا نوشت : محسن وزارتی با اشاره به اجرای طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروهای حمل و نقل عمومی البرز اظهار کرد: این طرح که تاکسی‌ها، وانت بارها و تاکسی‌های اینترنتی را شامل می‌شود در هفت کارگاه استان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: از طریق این طرح تا پایان فروردین ماه امسال ۸۶۰۰ خودروی عمومی در البرز به صورت رایگان دوگانه سوز شده است.

 وی با تاکید بر اینکه دوگانه سوز شدن خودروهای عمومی نقش به سزایی در کاهش مصرف سوخت دارد، افزود: با اجرای این طرح بیش از ۴۰۰ هزار لیتر صرفه جویی ماهانه بنزین را در استان داشته‌ایم.

 

این مسئول تصریح کرد: از دیگر مزایای این طرح می‌توان به امنیت انرژی، ایجاد اشتغال و کاهش محسوس آلودگی های زیست محیطی اشاره کرد.

وزارتی با تاکید بر ثبت نام رانندگان خودروهای عمومی (انواع تاکسی و وانت بار) متقاضی این طرح در سامانه GCR.NIOPDC.IR  انجام می‌شود، افزود: اولویت گازسوز کردن با خودروهایی است که زودتر در سامانه مورد نظر با ثبت کد ملی و شماره موبایل نوبت گیری کنند.

گازسوز شدن رایگان بیش از ۱۰ هزار خودرو

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان گفت: استان گیلان ۱۰۰ باب جایگاه توزیع سی.ان.جی(سوخت پاک) دارد که از این تعداد چهار جایگاه به دلایل فنی و غیر فنی، غیر فعال بوده و ۹۶ باب معادل ۹۶ درصد آنها فعال است.

مجتبی شکوری امروز ۲۰ فروردین ماه در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: از مجموع جایگاه‌های ۱۰۰ گانه سی.ان.جی استان گیلان، سه باب اعم از شهرداری رشت(گیل۱)، شهرداری کوچصفهان و شهرداری صومعه سرا(۲) به دلایل فنی و جایگاه گل آور انزلی به دلایل غیر فنی، غیر فعال بوده و مابقی جایگاه ها فعال و در مدار سوخت رسانی است.

وی افزود: از این تعداد جایگاه که دارای ۴۸۰ نازل سوخت رسانی هستند، ۴۵۱ نازل معادل ۹۴ درصد فعال و در مدار بهره برداری است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان گیلان خاطرنشان کرد: جایگاه های سی.ان.جی استان ۳۸ باب دومنظوره اند که علاوه بر سی.ان.جی، توزیع کننده سوخت مایع اعم از بنزین و نفت گاز نیز می باشند و ۶۲ باب تک منظوره است.

شکوری خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه یک میلیون مترمکعب گاز سی.‌ان.‌جی در گیلان مصرف می‌شود که تقریبا معادل همین مقدار، در مصرف بنزین نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

وی یادآور شد: از آغاز اجرای طرح دوگانه سوز کردن رایگان خودروهای عمومی تاکسی و وانت بارها(خردادماه ۱۳۹۹) تاکنون ۱۰ هزار و ۷۴۱ دستگاه خودرو تبدیل شده که از این تعداد ۹۳۶ دستگاه خودرو مربوط به سال گذشته است.

مخازن فرسوده تاکسی‌های دوگانه‌سوز به صورت رایگان تعویض می‌شود

 مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی البرز از تعویض رایگان مخازن فرسوده تاکسی‌های دوگانه سوز خبر داد.

محسن وزارتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح تعویض رایگان مخازن فرسوده تاکسی‌های دوگانه سوز از ۳۰ آبان ماه آغاز شده و شامل مخازنی می‌شود که تاریخ انقضای آنها با بیش از ۱۵ سال کارکرد به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: مالکان خودروهای گازسوز برای تعویض مخزن تاکسی خود باید در سایت GCR.NIOPDC.IR  ثبت نام و پس از دریافت نوبت از نزدیک‌ترین کارگاه، مخزن خودرو خود را تعویض کنند.

این مسئول تصریح کرد: مالکانی که پس از ثبت‌نام، پیامک مشمول نبودن دریافت کردند، لازم است به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند و چنانچه مخازن فرسوده و معیوب تشخیص داده شود، از طریق مراکز معاینه خودرو یادشده به اتحادیه تاکسیرانی استان برای تعویض مخازن معرفی می‌شوند.

وزارتی گفت: این طرح به صورت رایگان اجرایی شده و کارگاه‌ها حق دریافت هیچ‌گونه هزینه‌ای برای تعویض مخزن ندارند.

 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی