کد مطلب: 32721

وام | وام قرض الحسنه | وام بانک سرمایه

نحوه دریافت وام کم سود بانک سرمایه با دو مبلغ متفاوت | بدون ضامن وام 200 و 500 میلیونی بگیرید !

بانک سرمایه یکی از بانک‌های خصوصی کشور است که اخیرا طرح تسهیلات جدیدی به نام «نسیم پذیرندگان» را ارائه داده است. سقف این تسهیلات برای اشخاص حقیقی به 200 میلیون و برای حقوقی‌ها به 500 میلیون تومان می‌رسد.

نحوه دریافت وام کم سود بانک سرمایه با دو مبلغ  متفاوت | بدون ضامن وام 200 و 500 میلیونی بگیرید !

وام قرض الحسنه | افرادی که در بانک سرمایه سپرده جاری دارند و حداقل سه ماه میانگین حساب ایجاد کرده‌اند، امکان درخواست برای وام 200 میلیون تومانی این مجموعه را دارند. این وام به ضامن کسر از حقوق احتیاج ندارد و تنها داشتن جواز کسب و داشتن اعتبار شغلی برای دریافت آن‌ها کافی است. افراد متقاضی تسهیلات مذکور به منظور دریافت این وام باید رتبه اعتباری بین آ تا سی داشته باشند. سود این تسهیلات به 15 درصد می‌رسد و افراد بعد از دریافت آن تا حداکثر 36 ماه فرصت بازپرداخت دارند.

اشخاص حقیقی که مایل به دریافت وام 200 میلیون تومانی با نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت مشخص شده هستند، باید هر ماه 6 میلیون و 933 هزار و 66 تومان قسط بدهند. کل سود تسهیلات به 49 میلیون و 590 هزار و 365 تومان می‌رسد. جمع رقم تسهیلات و سود آن نیز 249 میلیون و 590 هزار و 365 تومان خواهد بود.

وام قرض الحسنه | آغاز به کار بانک سرمایه و افتخارات آن

بانک سرمایه با استناد به ماده واحده قانون اجازه تاسیس بانک‌های غیردولتی سال 1379 و ماده 98 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران و همچنین قانون عملیات بانکداری بدون ربا سال 1347 از سال 1384 آغاز به کار کرد.

بانک سرمایه طی مدت فعالیت خود توانسته لوح سپاس پانزدهمین جشنواره برترین‌های روابط عمومی ایران 1397، نشان ویژه مدیریت بحران، لوح سپاس مدیر برتر روابط عمومی، تندیس بلورین سرآمدی روابط عمومی، نشان ستاره شایستگی روابط عمومی و… را به دست آورد./کاماپرس

وام

چگونه وام قرض الحسنه یک روزه بگیریم؟

وام فوری یک روزه یک روش فوری برای کسانی است که قصد دارند در یک زمان کوتاه به وام و تسهیلات مالی دست پیدا کنند. سایت‌ها، شرکت‌ها تا دفاتر حقوقی بسیاری را می‌توان پیدا کرد که برای پرداخت وام فوری راه افتاده‌اند. البته تبلیغات وام فوری را می‌توان در سایت بانک‌ها هم دید که تاکید زیادی روی سفته دارند.

وام فوری انواع و اقسام فراوانی دارد و نحوه محاسبه سود آن متفاوت است و معمولا بین ۱۸ تا ۲۳ درصد سود به آنها تعلق میگیرد.

با توجه به مشکلات معیشتی مردم آگهی های وام فوری یک روزه روی در و دیوار اکثر خیابان‌های تهران به چشم می‌خورد. اما آگهی‌های پرداخت وام را فقط در سطح شهر نمی‌بینید، کافی است یک جست‌وجوی کوتاه اینترنتی داشته باشید تا با انواع و اقسام آگهی وام مواجه شوید. به نظر می‌رسد در فضایی که بانک‌ها با ترفندهای گوناگون از دادن وام فرار می‌کنند، کلاهبرداران وارد میدان شده‌اند.

وام قرض الحسنه یک روزه چیست؟

وام فوری یک روزه یک روش فوری برای کسانی است که قصد دارند در یک زمان کوتاه به وام و تسهیلات مالی دست پیدا کنند. سایت‌ها، شرکت‌ها تا دفاتر حقوقی بسیاری را می‌توان پیدا کرد که برای پرداخت وام فوری راه افتاده‌اند. البته تبلیغات وام فوری را می‌توان در سایت بانک‌ها هم دید که تاکید زیادی روی سفته دارند.

هرچند آنگونه که از نام این وام برمی‌آید انتظار می‌رود که طی «یک روز» به دست متقاضی برسد، اما گاهی ادعا می‌شود که واریز وجه دو تا سه روز کاری طول می‌کشد و تضمینی برای دریافت یک روزه وام وجود ندارد. هرچند که به نظر می‌رسد دو تا سه روز هم یک عدد واهی باشد.

شرایط دریافت وام قرض الحسنه یک روزه

شرایط دریافت وام فوری را می‌توان با جست‌وجوی اینترنتی به دست آورد. برای مثال، یک سایت به معرفی شرایط دریافت وام فوری از سوی بانک‌ها اشاره کرده است. اینکه وام فوری غالبا برای درمان، ازدواج، خرید خانه و کالاهای خاص به افراد تعلق می‌گیرد. متقاضی دریافت وام نباید چک برگشتی یا بدهی به بانک داشته باشد.

وام فوری انواع و اقسام فراوانی دارد و نحوه محاسب سود آن متفاوت است. برای مثال، تعدادی از بانک‌ها تسهیلات را با سود زیر پنج درصد می‌دهند و تعدادی دیگر با سود بالای ۱۵ درصد. دیگر اینکه متقاضی باید حداقل ۱۸ ساله باشد. ضامن این فرد باید فیش حقوقی یا جواز کسب و کار داشته باشد. اگر فرد ضامن ندارد، باید کارمند رسمی دولت باشد. ضمن اینکه میزان سپرده و سفته توسط بانک تعیین می‌شود.

مبلغ وام فوری هم بستگی به بانک پرداخت‌کننده وام دارد؛ از حداقل ۲۰ میلیون تومان تا حداکثر یک میلیارد تومان متغیر است. البته اکثر بانک‌ها وام با میانگین مبلغ ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان می‌دهند که ناگفته نماند هرچقدر رقم مبلغ آن بالاتر رود، شرایط ضمانت سخت‌تر می‌شود. سود وام فوری هم غالبا از ۲ تا ۲۳ درصد است.

برای کسب اطلاع بیشتر از شرایط دریافت وام فوری به سراغ سایت دیگری رفتم. اطلاعات ویژه‌ای در شرح شرایط نیامده بود و بیشتر شکل و شمایل تبلیغاتی داشت. برای مثال درباره نرخ بهره نوشته شده که این نرخ بسته به موسسه مالی، مبلغ وام و شرایط بازپرداخت متفاوت است. ضمن اینکه، وام فوری یک روزه بدون نیاز به ضامن ارائه می‌شود و در این بین ممکن است از چک، سفته یا دیگر انواع تضمین‌ها استفاده شود.

این سایت‌ها تنها راه آگاهی از شرایط دریافت وام فوری یک روزه نیستند. یک آگهی پرداخت وام فوری در توئیتر هم نظرم را جلب کرد. در متن آگهی با جملات جذاب آمده بود که «وام فوری بدون سپرده، بدون کارمزد و ضمانت، فقط سفته و فقط طی ۲۰ روز کاری». در آخر آگهی هم راه‌های تماس مختلفی برای برقرار ارتباط آمده بود. اما واکنش یک کاربر به این آکهی قابل تامل بود اینکه چنین شرایطی فیک است نه واقعی. اما آگهی‌دهنده تلاش کرده بود که فرد را قانع کند که در اینجا نه نزولی هست، نه سودی و فقط لازم به اعتبارسنجی است.

دشواری گرفتن وام از بانک‌ها و وضع اقتصادی مردم سبب شده تا آن‌ها به سمت گرفتن وام‌های مختلف بروند. به همین دلیل «کجا وام فوری می‌دهند؟»؛ یکی از سوالات پرتکرار در سطح جامعه است. البته در پاسخ به این پرسش عده‌ای از یک بانک مشخص نام می‌برند، اما به نظر می‌رسد در مجموع اکثریت ناامید از گرفتن این وام هستند و تنها به آن به چشم یک تبلیغ پرزرق و برق نگاهمی‌کنند. برای مثال، یک دانشجو که نیاز مبرم به مبلغ وام دارد، می‌گوید با وجود دو ضامن و هزار و یک مدل تضمین، ۲۰ روز است که معطل تایید وام فوری ۲۰ میلیونی با سود ۱۸ درصدی است.

فرد دیگری می‌گوید هیچ بانکی وام فوری یک روزه نمی‌دهد و فقط نزول‌خواران پشت این تبلیغات هستند. می‌گوید برای گرفتن وام ۳۰ میلیونی سه روز منتظر مانده و در آخر بی‌خیال خرید کالا شده، اما حالا چهار روز است که منتظر برگشت پولش هست.

همین شرایط موجب شده تا از گوشه و کنار صدای زنگ خطر و هشدار سوءاستفاده کلاهبردان با دامی به نام وام فوری یک روزه شنیده شود. بانک‌ها هم می‌گویند اینگونه آگهی‌ها را به رسمیت نمی‌شناسند و اسم‌شان را کلک تبلیغاتی می‌گذارند، هرچند برخی گزارش‌ها هم از ارتباطات غیررسمی یا به اصطلاح زیرزمینی بانک‌ها با آگهی‌دهندگان وام فوری خبر می‌دهند.

پشت‌پرده پرداخت وام یک‌روزه هرچه باشد، نمونه‌های فراوانی وجود دارد که کلاهبرداران با سوءاستفاده از ناکافی بودن اطلاعات شهروندان، با ارسال پیامک یا تماس تلفنی و با به‌کار بردن عبارات فریبنده به آن‌ها پیشنهاد گرفتن وام فوری بدون سپرده، سند و ضامن را می‌دهند که در صورت پذیرفتن شرایط توسط فرد از اودرخواست واریز مبلغی به‌عنوان هزینه کارمزد بانکی می‌شود. به محض واریز مبلغ به شماره حساب اعلامی ارتباط تلفنی قطع شده و تنها صدای بوق‌های مکرر از پشت خط شنیده می‌شود. به همین دلیل است که هشدارها در این زمینه کم نیستند و متقاضیان باید با چشم باز با این موضوع برخورد کنند.

اویه دوربین از اول تا آخر ضبط ثابت باشد. (هنگام ضبط ویدئو راه نروید و دوربین را در جای ثابت قرار دهید.)

۲. برای تعیین محل زندگی علاوه بر نوشتن آدرس خود، روی نقشه هم محل سکونت را باید مشخص کنید؛ پس کاملاًً دقیق آدرس و محل سکونت را روی نقشه انتخاب کنید. (توجه داشته باشید کارت بانکی شما به این آدرس ارسال می‌شود.)

۳. برای مشخص کردن کانون اجتماعی بانک رسالت، پیشنهاد می‌شود نزدیک‌ترین کانون اجتماعی به محل زندگی خود را انتخاب کنید.

۴. قبل از شروع مراحل افتتاح حساب این موارد را آماده کنید:

کارت ملی یا کد رهگیری صاحب حساب

سیم‌کارت فعال به‌نام صاحب حساب

کاغذ سفید بدون خط

خودکار آبی یا مشکی

خرید کن

۲. برآورد تسهیلات

پس از افتتاح حساب قرض‌الحسنه ی رسالت و خواب سپرده‌ی حداقل ۳ماهه، به پیشخوان مجازی بانک رسالت به آدرس pishkhan.rqbank.ir وارد شوید. در ادامه، گزینه‌ی برآورد وام را انتخاب کرده و با وارد کردن اطلاعات خود، برآورد تسهیلات به شما نشان داده خواهد شد. برآورد تسهیلات میزان امتیاز حساب و میزان اعتباری که می‌توانید دریافت کنید را مشخص می‌کند.

ضمناً یادآور می‌شویم برای افزایش امتیاز وام بانک رسالت، از دو راه می‌توان اقدام کرد:

افزایش مدت زمان خواب سپرده‌

انتقال امتیاز از حساب‌های دیگر

۳. اعتبارسنجی

مرحله‌ی سوم ثبت‌نام وام‌های بانک رسالت، فرآیند اعتبارسنجی است که برای مشخص کردن سقف مبلغ وام قابل دریافت، مدت زمان بازپرداخت اقساط و نوع ضمانت انجام می‌شود. اعتبارسنجی بانک رسالت از طریق سامانه‌ی imerat.ir (آی مرآت) انجام می‌شود.

اطلاعات مورد نیاز برای ثبت در سامانه‌ی مرآت:

مشخصات فردی

اطلاعات درآمدی

مشخصات حرفه‌ای و شغلی (بارگذاری سندهایی که میزان درآمد شما را نشان دهد)

اطلاعات مربوط به شغل دوم ( در صورتی که شغل دوم دارید)

به‌طور میانگین نتیجه‌ی اعتبارسنجی سامانه‌ی مرآت ۷ تا ۱۰روز پس از ثبت درخواست اعتبارسنجی، از طریق پیامک، اطلاع داده می‌شود و این گواهی به مدت یک سال قابل استفاده است.

توان بازپرداخت قسط در هر ماه، ظرفیت بدهی و سقف تعهد، معیارهایی هستند که در اعتبارسنجی مورد توجه قرار می‌گیرند.

نتیجه‌ی رتبه‌بندی مرآت چه تاثیری بر شرایط ضمانت وام دارد؟

بعد از مشخص‌شدن رتبه‌بندی در سامانه‌ی مرآت، افراد متقاضی وام در گروه‌های مختلف قرار می‌گیرند. نتیجه‌ی اعتبار سنجی در ادامه‌ی مسیر دریافت وام و شرایط آن، بسیار مؤثر است. هر یک از این گروه‌های مختلف رتبه‌بندی و جزئیات آن‌ها از این قرار است:

رتبه‌ی ممتاز: متقاضی وام با رتبه‌ی ممتاز، نیاز به ارائه‌ی سفته‌ی الکترونیکی به‌عنوان ضمانت ندارد و پرونده به‌صورت خودکار تکمیل خواهد شد.

رتبه‌ی کاملاً متناسب: متقاضی وام با رتبه‌ی کاملاً متناسب، نیاز به ارائه‌ی یک سفته‌ی الکترونیکی و یک نفر ضامن معتبر، برای امضا کردن پشت سفته دارد.

رتبه‌ی متناسب: متقاضی وام با رتبه‌ی متناسب، نیاز به ارائه‌ی یک سفته الکترونیکی با امضای خود و یک سفته‌ی الکترونیکی دیگر با امضای ضامن معتبر دارد.

رتبه‌ی نامتناسب: متقاضی وام با رتبه‌ی نامتناسب، امکان دریافت تسهیلات ندارد.

۴. دریافت سفته‌ی الکترونیکی

سفته‌ی الکترونیکی یک نسخه‌ی دیجیتال از همان سفته‌های قدیمی است که به صورت الکترونیک و آنلاین صادر می‌شود. به وسیله‌ی این نوع سفته، درست مثل نسخه‌های سنتی و قدیمی، صادرکننده متعهد می‌شود مبلغ مشخصی را در تاریخ تعیین‌شده به گیرنده‌ی سفته پرداخت کند. رایج‌ترین کاربردهای سفته‌ی الکترونیکی برای دریافت وام و تسهیلات، ضمانت حسن انجام کار و سایر ضمانت‌ها است.

سفته‌ی الکترونیکی مورد تأیید بانک رسالت، از طریق سامانه‌ی آیکاپ به نشانی icup.ir تهیه می‌شود. همچنین اقداماتی که ضامن برای سفته باید انجام دهد، از طریق همین سامانه انجام می‌شود (توجه داشته باشید ضامن باید افتتاح حساب و اعتبارسنجی مرآت را قبل از اقدام به دریافت سفته‌ی الکترونیکی انجام داده باشد). مدارک مورد نیاز برای خرید سفته‌ی الکترونیکی، مدارک هویتی فرد گیرنده (کدملی، شماره‌ی حساب، شماره‌ی موبایل و مبلغ سفته) است.

۵. نهایی کردن درخواست وام و امضای قرارداد

مراحل ثبت‌نام همه‌ی وام‌های بانک قرض‌الحسنه رسالت تا مرحله‌ی۴ (دریافت سفته‌ی الکترونیکی) یکسان است. بر حسب نوع وام شما، مرحله‌ی ۵ (نهایی کردن درخواست وام و امضای قرارداد) متفاوت است. جزئیات مرحله‌ی نهایی درخواست وام و امضای قرارداد به شرح زیر است:

نهایی‌کردن درخواست وام و امضای قرارداد وام ۳۰۰ میلیون تومانی با کارمزد ۲ درصد بانک رسالت:

مرحله‌ی آخر ثبت‌نام وام‌ با کارمزد ۲درصد بانک رسالت امضای قرارداد از طریق همراه‌بانک انجام می‌شود. برای نهایی‌شدن این فرآیند با ثبت درخواست تسهیلات و وارد کردن اطلاعات مبلغ و مدت درخواست وام مطابق با برآورد تسهیلات، درخواست شما ثبت می‌شود.

بعد از ثبت درخواست، پرونده‌ی شما در مرحله‌ی بررسی قرار می‌گیرد. درصورتی که درخواست تأیید شود، وارد مرحله‌ی امضای قرار می‌شوید. با امضای قرارداد به‌صورت آنلاین، فرآیند وام گرفتن به پایان می‌رسد و اعتبار شما، بعد از ۱ تا ۲ روز کاری واریز خواهد شد.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی