کد مطلب: 32578

وام یارانه

ثبت نام وام یارانه 15 میلیونی شروع شد | سرپرستان خانوار با کارت یارانه اقدام کنند | افتتاح حساب دو میلیونی برای نوزادان کلیک خورد!

خانواده‌های دارای بیش از سه فرزند چگونه برای هر فرزند بسته حمایتی و کارت هدیه یک میلیون تومانی دریافت کنند؟

ثبت نام وام یارانه 15 میلیونی شروع شد | سرپرستان خانوار با کارت یارانه اقدام کنند |  افتتاح حساب دو میلیونی برای نوزادان کلیک خورد!

وام یارانه از جدیدترین وام های دولت برای اقشار کم درآمد جامعه محسوب میشود. وام یارانه قرض الحسنه بوده و ضمانت آن کارت یارانه سرپرست خانوار می باشد. در راستای حمایت از فرزندآوری و تحکیم خانواده، بسته‌های بانکی که شامل وام یارانه 15 میلیون تومانی، یک کارت هدیه یک میلیون تومانی برای مادر و افتتاح حساب سپرده بلندمدت دو میلیون تومانی برای نوزاد استوام یارانه ای نیاز به ضامن ندارد جدیدترین شرایط دریافت وام یارانه را در ادامه با هم می خوانیم.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه جهت حمایت از فرزندپروری خانواده‌های ایرانی توزیع بسته‌های حمایتی در همه استان‌های کشور آغاز شده است، گفت: امسال ۳۰۰۰ بسته‌ به خانواده‌های واجد شرایط اهدا می‌شود.

خانواده‌های دارای بیش از سه فرزند چگونه برای هر فرزند بسته حمایتی و کارت هدیه یک میلیون تومانی دریافت کنند؟

 محمد ترکمانه؛ مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام درباره اقدامات انجام شده در حوزه جمعیت اظهار کرد: این بنیاد در هفته ملی جمعیت با هدف تشویق، ترویج و حمایت از فرزندپروری خانواده‌های ایرانی اقدامات متعددی را انجام خواهد داد. از سال 1401 جهت حمایت از فرزندپروری خانواده‌های ایرانی با اولویت خانواده‌های بالای سه فرزند، توزیع بسته‌های حمایتی در 31 استان کشور آغاز شده است.

وی افزود: این بسته‌های حمایتی که شامل 40 قلم کالای با کیفیت ایرانی مورد نیاز نوزاد است به خانواده‌های واجد شرایط اهدا می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام درباره خانواده‌های مشمول دریافت این بسته‌ها ادامه داد: اولویت دریافت بسته با خانواده‌های محروم و پرجمعیت (بیش از سه فرزند) است و همچنین نوزادان دارای سن بیش از 6 ماه مشمول این طرح نمی‌شوند.

ترکمانه گفت: در دو سال گذشته 15 هزار بسته حمایتی در سراسر کشور توزیع شده است و مقرر شده تا پایان امسال نیز 3 هزار بسته دیگر در سراسر کشور توزیع شود.

وی ادامه داد: در قالب طرح حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو، اقلام و هدایایی پس از ثبت نام خانواده‌های متقاضی در سامانه ایران جوان و ارزیابی به آن‌ها اهدا می‌شود که این اقلام شامل یک بسته لبخند مادری و یک کارت هدیه یک میلیون تومانی به ازای هر نوزاد و تامین 6 ماه پوشک نوزاد است.

خانواده‌های دارای بیش از سه فرزند، برای هر فرزند بسته حمایتی و کارت هدیه یک میلیون تومانی دریافت می‌کنند

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه تا پایان سال 1402، تعداد 648 خانواده دارای فرزند چندقلو مورد حمایت ستاد اجرایی فرمان امام قرار گرفتند، گفت: در راستای حمایت از فرزندآوری و تحکیم خانواده، بسته‌های بانکی که شامل وام قرض‌الحسنه 15 میلیون تومانی، یک کارت هدیه یک میلیون تومانی برای مادر و افتتاح حساب سپرده بلندمدت دو میلیون تومانی برای نوزاد است، تخصیص داده‌ می‌شود که تا پایان سال گذشته 10 هزار نفر در این خصوص به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی تاکید کرد: ستاد اجرایی فرمان امام در جهت کمک به کاهش هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور در مناطق محروم، تاکنون 3 مرکز درمان ناباروری در استان‌های ایلام، سمنان و چهارمحال و بختیاری تجهیز کرده است و همچنین با هدف کمک به درمان این زوج‌ها تاکنون 11 هزار و 627 نفر برای دریافت تسهیلات به بانک‌ عامل معرفی شدند.

واریز وام یارانه 1403 برای تمام دهک‌ها از امروز

افرادی که مایل به ایجاد مشاغل خانگی هستند یا تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار دارند، در صورتی که در بانک توسعه تعاون حساب داشته باشند، امکان درخواست برای طرح تسهیلاتی «مائده» را دارند.

افرادی که مایل به دریافت وام 300 میلیون تومانی بانک توسعه تعاون هستند، ملزم به ارائه سپرده قرض الحسنه بوده و به ایجاد میانگین حساب سه تا شش ماهه احتیاج دارند. بعد از ایجاد میانگین حساب مناسب، باید ضامن رسمی به بانک ارائه شود. البته داشتن اعتبار شغلی نیز برای دریافت این تسهیلات ضروری است.

این تسهیلات به صورت قرض الحسنه ارائه می‌شود و کارمزد آن بین صفر تا چهار درصد تغییر می‌کند. افراد فرصت دارند ظرف حداکثر 60 ماه اقساط این وام را پرداخت کنند. لازم به ذکر است که شرکت‌های دانش بنیان نیز امکان دریافت چنین تسهیلاتی را دارند و سقف این وام برای آن‌ها تا 750 میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

با توجه به شرایط اعلامی، نرخ کارمزد چهار درصدی و مدت زمان پرداخت اقساط پنج ساله، هر فرد بعد از دریافت این وام باید ماهیانه 5 میلیون و 454 هزار و 545 تومان قسط بپردازد. کل سود تسهیلات مذکور به 36 میلیون تومان می‌رسد و جمع رقم وام و سود آن نیز 336 میلیون و 300 هزار تومان است.

بانک توسعه تعاون با هدف‌هایی نظیر تشویق و تقویت اشخاص حقیقی و حقوقی برای سرمایه گذاری به شکل تعاونی و نوآوری و ابداع در زمینه نهادسازی مالی تعاونی و توسعه فرآیندهای شغلی و حرفه‌ای، حمایت مالی و اعتباری از انتقال فعالیت‌ها و کاهش تصدی‌های بخش دولتی اقتصاد به بخش غیردولتی با اولویت داده به تعاونی‌ها و … فعالیت خود را آغاز کرد.

شرایط دریافت وام یارانه 80 میلیون تومانی دولتی

وام فرزندآوری در سال ۱۴۰۳ در مقایسه با سال گذشته، تغییراتی مانند افزایش مبلغ و حذف کارت پایان خدمت به عنوان یکی از شروط دریافت وام را دارد.

طبق اعلام بانک مرکزی، مشمولان وام فرزندآوری، والدین فرزندان متولدین یکم فروردین ۱۴۰۰ به بعد هستند و شروع اقساط آن با شش ماه دوره تنفس آغاز می‌شود. همچنین کارمزد این وام چهار درصد به صورت سالانه است.

وثیقه مورد نیاز برای دریافت این وام شامل یکی از موارد داشتن حساب یارانه، سهام عدالت، سفته یک نفر ضامن و یک نفر بستگان درجه اول می‌شود.

همچنین داشتن کارت پایان خدمت برای دریافت این وام الزامی نیست.

مبلغ وام یارانه و مدت بازپرداخت آن

بازپرداخت اقساط وام فرزندآوری ۱۴۰۳ متناسب با حجم مبلغ دریافتی محاسبه می‌شود.

بر این اساس، مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ به‌ازای فرزند اول ۴۰ میلیون تومان (سه ساله)، فرزند دوم ۸۰ میلیون تومان (چهار ساله)، فرزند سوم ۱۲۰ میلیون تومان (پنج ساله)، فرزند چهارم ۱۵۰ میلیون تومان (شش ساله) و برای فرزند پنجم به بعد ۲۰۰ میلیون با بازپرداخت هفت ساله درنظر گرفته شده است.

والدین می‌توانند برای دریافت این وام ابتدا با مراجه به آدرس www.ve.cbi.ir، در سامانه بانک مرکزی ثبت نام کرده و در مرحله دوم کد رهگیری از سامانه را دریافت کنند.

پس از دریافت کد رهگیری، ۱۲ روز فرصت دارند به بانک مراجعه کرده و پس از مراجعه به بانک متقاضیات برای تکمیل مدارک ۶۰ روز فرصت دارند تا مدارک مورد نیاز را ارائه دهند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی