کد مطلب: 31825

یارانه فجرانه | زمان واریز یارانه فجرانه

سورپرایز روز عید دولت برای یارانه بگیران | کارت یارانه فجرانه 220 هزارتومانی این سرپرستان امروز شارژ میشود ؟ + قیمت کالاهای اساسی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیحات جدیدی درباره واریز یارانه فجرانه در مرحله دوم بحساب یارانه بگیران و نحوه استفاده از آن داد. همچنین قیمت کالاهای اساسی در ادامه مطلب آمده است.

سورپرایز روز عید دولت برای یارانه بگیران | کارت یارانه فجرانه 220 هزارتومانی این سرپرستان امروز شارژ میشود ؟ + قیمت کالاهای اساسی

یارانه فجرانه از 17 بهمن 1402 آغاز شده و تا 17 اردیبهشت ماه ادامه دارد. مبلغ یارانه فجرانه 220 هزارتومان می باشد. جزئیات جدید از نحوه دریافت یارانه فجرانه و استعلام آن را در ادامه با هم در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

خبر مهم دولت رئیسی برای متقاضیان یارانه فجرانه جدید

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: بیش از ۶۰ درصد مشمولان از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی استفاده کرده‌اند.

دهک‌های اول تا هفتم که مشمول طرح می‌شوند تا پایان اردیبهشت سال آینده فرصت دارند تا ۱۱ قلم کالا را با تخفیف از فروشگاه‌های متصل به کالابرگ خریداری کنند.

اعلام زمان شارژ مرحله دوم کالابرگ و یارانه فجرانه

وزیر کار درباره طرح فجرانه کالابرگ گفت: دهک‌های مختلف خیلی تعجیل نداشته باشند مرحله اول این طرح تا ۱۷ اسفند ادامه دارد و دو ماه دیگر هم بعد از ۱۷ اسفند به صورت ماهانه هر ماه جداگانه اعتبارات را شارژ خواهیم کرد.

ایسنا در خبری نوشت : سید صولت مرتضوی گفت: طرح کالابرگ از اسفند پارسال آغاز شد. روش‌های مختلف و ابداعاتی را اجرایی کردیم که در دهه فجر امسال به اوج این طرح رسیدیم. مقرر شد یارانه مضاعف یا تشویقی برای هفت دهک جامعه پیش‌بینی و به صورت کالابرگ الکترونیکی پرداخت شود.

وی با بیان این‌که «طرح فجرانه کالابرگ با موفقیت اجرا شد و در مرحله نخست به مدت سه ماه ادامه دارد»، افزود: مرحله اول آن که از ۱۸ بهمن‌ماه آغاز شد تا روز گذشته تقریبا با استقبال ۱۲ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۱۶ خانوار مواجه بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: حدودا جمعیتی بالغ بر ۳۷ میلیون نفر یعنی حدود ۶۲.۵ درصد تاکنون از این طرح فجرانه کالابرگ استقبال کرده‌اند و مرحله اول این طرح تا ۱۷ اسفند ادامه خواهد داشت.

کدام دهک‌ها از یارانه فجرانه استفاده کردند؟

وی ادامه داد: دهک‌های درآمدی که از طرح فجرانه کالابرگ استفاده کرده‌اند شامل دهک یک ۸۵.۷، دهک دو ۶۸ درصد، دهک سه ۶۹ درصد، دهک چهار ۸۴ درصد، دهک پنج ۴۳ درصد، دهک ششم ۴۶ درصد و دهک هفت ۴۲ درصد هستند.

مرتضوی در ادامه بیان کرد: معدل اعتباری که صورت گرفته است و خریدی که از بنگاه‌های مختلف هم شرکت‌های زنجیره‌ای و هم فروشگاه‌های عمومی تاکنون صورت گرفته است ۳۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ۳۴.۶ همت خرید شده است که از این مجموع ۷.۸ همت از یارانه و ۲۶.۸ از منابع مردم استفاده شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: دهک‌های مختلف خیلی تعجیل نداشته باشند مرحله اول این طرح تا ۱۷ اسفند ادامه دارد و دو ماه دیگر هم بعد از ۱۷ اسفند به صورت ماهانه هر ماه جداگانه اعتبارات را شارژ خواهیم کرد و امید است بتوانیم بخشی از وظایفمان را نسبت مردم به‌خصوص به دهک‌های ضعیف ایفا کرده باشیم./ خبرآنلاین

یارانه فجرانه

یارانه فجرانه اعتباری ۲۲۰ هزار تومانی شامل چه کسانی می‌شود؟ + نحوه استفاده

بنا بر اعلام وزارت رفاه، اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی طرح "فجرانه" کالابرگ شامل ۷ دهک درآمدی خواهد شد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرحی تحت عنوان "فجرانه کالابرگ" را از ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ آغاز کرده است که تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت. این طرح شامل حال مشمولان یارانه‌بگیر دهک‌های ۱ تا ۷ می‌شود و به آنها اعتبار مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی تعلق می‌گیرد.

نحوه استفاده:

افراد می‌توانند با مراجعه به ۲۲۰ هزار فروشگاه و سوپرمارکت متصل به طرح، از اعتبار شارژ شده خود استفاده کنند. سبد کالای این طرح شامل ۱۱ قلم کالای اساسی (گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات) است.

قیمت و مابه‌التفاوت:

قیمت مبنایی این ۱۱ قلم کالا براساس قیمت سال ۱۴۰۱ (۵۲۳ هزار تومان) تعیین شده است و افراد فقط این مبلغ را پرداخت می‌کنند. مابه‌التفاوت قیمت (۲۲۰ هزار تومان) توسط دولت پرداخت خواهد شد.

اطلاع از دهک‌بندی و نحوه پیگیری:

سرپرستان خانوار می‌توانند با مراجعه به سایت "حمایت" از دهک‌بندی خود مطلع شوند. همچنین، فقط سرپرستان خانوار می‌توانند با مراجعه به این سامانه و دریافت کد به صورت پیامکی، سایر فرایندهای مربوط به طرح را پیگیری کنند.

قیمت جدید کالاهای اساسی در بازار قبل از استفاده از یارانه فجرانه+ جدول

با افزایش تقاضا در بازار گوشت مرغ در ۳ ماه پایان سال میزان جوجه‌ریزی در کشور به ماهانه بیش از ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش یافته است.

رصد بازار کالاهای اساسی انجام شد. با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و ایام نوروز، یکی از تأکیدات دولت تثبیت قیمت کالاهای اساسی است. با افزایش تقاضا در بازار گوشت مرغ در ۳ ماه پایان سال میزان جوجه‌ریزی در کشور به ماهانه بیش از ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش یافته است.

در ادامه قیمت برخی کالاهای اساسی در بسته بندی فروشگاهی می‌آید (تمام قیمت‌ها به هزار تومان است).

قیمت کالاهای اساسی کالای اساسی قیمت هفته جاری قیمت هفته گذشته
گوشت ران مرغ بسته بندی فروشگاهی (۱.۶ کیلو گرم) ۲۱۲.۸۰۰ ۲۱۲.۸۰۰
گوشت گوسفند ۳۱۰ ۳۱۰
تن ماهی ۱۵۰ گرمی ۷۹.۹۰۰ ۷۹.۹۰۰
تخم مرغ (شانه ۳۰ عددی) ۱۱۲-۱۱۸.۶۵۰ ۱۱۲-۱۱۸.۶۵۰
شیر بطری کم چرب ۲۶ ۲۶
شیر بطری پر چرب ۲۷ ۲۷
پنیر سفید ۴۰۰ گرمی ۴۴.۴۰۰ ۴۴.۴۰۰
کره ۵۰ گرمی ۱۸.۵۰۰ ۱۸.۵۰۰
ماست پر چرب (دو کیلویی) ۶۵ ۶۵
خامه ۲۰۰ گرمی ۳۲.۵۰۰ ۳۲.۵۰۰
شکر (یک کیلو گرم) -فله‌ای و بسته بندی ۳۴ ۲۸-۳۴
قند (۷۰۰ گرم) ۳۶.۵۰۰ ۳۶.۵۰۰
برنج هندی (۵ کیلو گرم) ۲۶۰ ۲۶۰
گوشت چرخ کرده (یک کیلو گرم) ۲۷۵-۳۴۲ ۲۷۵-۳۴۲
ماکارونی ۵۰۰ گرمی قطر ۱.۵ ۱۹ ۱۹
ماکارونی ۷۰۰ گرمی قطر ۱.۵ ۲۷ ۲۷
رب گوجه فرنگی (قوطی ۸۰۰ گرمی) ۵۴.۹۵۰ ۵۴.۹۵۰
روغن نیمه جامد ۴ کیلویی ۲۶۱.۷۰۰ ۲۶۱.۷۰۰
روغن آفتابگردان ۱.۵ لیتری (سرخ کردنی) ۹۱.۹۰۰ ۹۱.۹۰۰
روغن آفتابگردان ۱.۸ لیتری (پخت و پز) ۹۷.۹۰۰ ۹۷.۹۰۰
نخود (۹۰۰ گرم) ۱۰۱.۹۰۰ ۱۰۱.۹۰۰
لپه (۹۰۰ گرم) ۸۴.۹۰۰ ۸۴.۹۰۰
عدس (۹۰۰ گرم) ۹۴.۹۰۰ ۹۴.۹۰۰
لوبیا چیتی (۹۰۰ گرم) ۱۲۲.۹۰۰ ۱۲۲.۹۰۰
لوبیا قرمز (۹۰۰ گرم) ۱۰۹.۹۰۰ ۱۰۹.۹۰۰
لوبیا سفید (۹۰۰ گرم) ۱۱۴ ۱۱۴
آنچه دیگران میخوانند
  • مستمربگیرم ارسالی در

    بجای یارانه فجر کاش وام واریز میکردن تا همه افجر بیاد ماندنی وشور ونشاط

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی