کد مطلب: 31697

تعطیلی | تعطیلی مدارس | تعطیلی مدارس تهران | تعطیلی ادارات

خبر فوری از تعطیلی سراسری کشور فردا پنجشنبه 26 بهمن | ولادت امام زین العابدین (5 شعبان) تعطیلی رسمی شد ؟

خبری جدید و داغ درباره تعطیلی پنجشنبه 26 بهمن 1402 به مناسبت ولادت امام زین العابدین از گوشه کنار به گوش می رسد که جزئیات آن را در ادامه با هم می خوانیم.

خبر فوری از تعطیلی سراسری کشور فردا پنجشنبه 26 بهمن | ولادت امام زین العابدین (5 شعبان) تعطیلی رسمی شد ؟

26 بهمن 1402 مصادف است با ولادت با سعادت امام زین العابدین. خبرهایی از گوشه و کنار از احتمال تعطیلی رو پنجشنبه برای ادارات را داده اند.حال باید دید که این تعطیلی به تصویب هیات دولت خواهد رسید یا خیر.

تعطیلی و اعیاد شعبانیه

نیمه شعبان برابر با یکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ مصادف با ۲۵ فوریه ۲۰۲۴ میلادی و یا ۱۵ شعبان سال ۱۴۴۵ قمری است. با ما در اندیشه معاصر همراه باشید. تاریخ تولد امام زمان (امام دوازدهم شیعیان) را سال ۲۵۵ یا ۲۵۶ هجری نقل کرده‌اند. علت اختلاف شاید این بوده‌است که در سابق، تاریخ را با حروف ابجد می‌نوشتند و درباره ی سال تولد حجت بن حسن بین واژه‌های «نور» و «نهر» اختلاف است که این اختلاف ناشی از رسم‌الخط ناقلین می‌باشد.

همانطور که اشاره کردیم نیمه شعبان، روز ۱۵ شعبان و سالروز تولد امام دوازدهم شیعیان می‌باشد. در برخی روایات، شب نیمه شعبان پس از شب قدر برترین شب‎ها دانسته شده است.

گروهی از شیعیان در این شب به شب زنده‌داری و اعمال مذهبی مشغول می‎شوند. برخی از اهل سنت و طریقت‎های تصوف نیز به فضیلت این شب معتقدند. جشن نیمه شعبان از بزرگترین جشن‌های شیعیان است که به مناسبت میلاد امام مهدی (عج) در مناطق شیعه‌نشین جهان برگزار می‎شود.

در ایران، مسجد جمکران و در عراق، کربلا محل تجمع شیعیان در این روز است. این روز در تقویم رسمی ایران تعطیل رسمی است و روز جهانی مستضعفان نام گرفته است.

شعبان از ریشه کلمه شعب است و از آنجا که در این ماه روزی مؤمنان و حسنه در آن منشعب و بسیار می‌گردد، این ماه شعبان نام گرفت. حضرت محمد (ص) می‌فرمایند: این ماه شعبان نامیده شد چراکه روزی مؤمنان در این ماه قسمت می‌شود.

نیمه شعبان ۱۴۰۲ چند شنبه است تعطیلی نیمه شعبان کی افتاده است

۱۵ شعبان، ولادت امام زمان (عج) یا نیمه شعبان از جمله اعیاد بسیار مهم و پر فضیلت در بین شیعیان است.

نیمه شعبان ۱۴۰۲

یکشنبه، ۶ اسفند ۱۴۰۲ – ولادت حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه و جشن نیمه شعبان [۱۵ شعبان ۱۴۴۵]

تولد حضرت مهدی (ع) / ولادت امام زمان (ع)

جشن نیمه شعبان در سال ۱۴۰۲ برابر است با یکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ مصادف با ۲۵ فوریه ۲۰۲۴ میلادی و یا ۱۵ شعبان سال ۱۴۴۵ قمری.

تعطیلی

تاریخ شمسی: یکشنبه، ۶ اسفند ۱۴۰۲

تاریخ میلادی: Sunday, February 25, 2024

تاریخ قمری: أَحَد، ۱۵ شعبان ١۴۴۵

۶ اسفند ۱۴۰۲ یکشنبه و تعطیل رسمی است

آخرین امام شیعیان حضرت مهدی (عج) در ۱۵ شعبان سال ۲۵۵ هجری قمری در شهر سامرا چشم به جهان گشودند و در حال حاضر در دوران غیبت به سر می‌برند. تاریخ ولادت حضرت مهدی (عج) در تقویم رسمی ایران روز جهانی مستضعفان نام گرفته و تعطیل رسمی است. نیمه شعبان یکی از برترین شب‌ها و اعیاد شیعیان است که با پختن نذری، چراغانی کردن معابر و اماکن، پخش شیرینی و شربت این شب را گرامی می‌دارند.

بر اساس روایات، ماه شعبان، ماه پیامبر اکرم (ص) است که در روایات گفته شده هنگامی که حضرت محمد (ص) هلال ماه شعبان را رؤیت می‌کردند در سراسر مدینه ندا می‌دادند که ای مردم! این ماه، ماه من است، خدا رحمت کند کسی که مرا بر ماه من یاری دهد، یعنی آن را روزه بدارد. پیامبر (ص) ماه شعبان را روزه می‌گرفت و به ماه رمضان وصل می‌کرد. طبق روایاتی از معصومان (ع) فضیلت‌هایی از جمله رفتن به بهشت و برخورداری از کرامت الهی در قیامت برای کسانی که در ماه شعبان روزه می‌گیرند در نظر گرفته شده است.

مناسبت‌ها و تعطیلات ماه شعبان ۱۴۰۲

تاریخ ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار در تقویم شمسی مصادف با ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ و در تقویم قمری برابر با ۳ شعبان است.

تاریخ ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز در تقویم شمسی مصادف با ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ و در تقویم قمری برابر با ۴ شعبان است.

تاریخ ولادت امام سجاد (ع) در تقویم شمسی مصادف با ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ و در تقویم قمری برابر با ۵ شعبان است.

تاریخ ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان در تقویم شمسی مصادف با ۲ اسفند ۱۴۰۲ و در تقویم قمری برابر با ۱۱ شعبان است.

تاریخ ولادت حضرت مهدی (عج) و جشن نیمه شعبان در تقویم شمسی مصادف با ۶ اسفند ۱۴۰۲ و در تقویم قمری برابر با ۱۵ شعبان است.

نیمه شعبان برابر با یکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ مصادف با ۲۵ فوریه ۲۰۲۴ میلادی و یا ۱۵ شعبان سال ۱۴۴۵ قمری است.

آیا نیمه شعبان تعطیل است؟ / تعطیلی نیمه شعبان 

ولادت حضرت مهدی (عج) مصادف با یکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ در ایران تعطیل رسمی و همراه با جشن است.

نیمه شعبان، سالروز ولادت امام زمان (عج)، روز جهانی مستضعفین نام‌گذاری شده تا یادمان نرود با شادی و خنده و شربت و شیرینی، گره از کار مستضعفان دنیا نمی‌توان باز کرد. اگر نیمه شعبان را، روز جهانی مستضعفان می‌نامند، برای این است که مستضعفان جهان به صاحب این روز امید زیادی بسته و چشم‌های زیادی برای تشریف فرمایی او لحظه شماری می‌کنند. امام زمان (عج) پس از اتمام دوران غیبت حکومت عدل الهی را با حمایت مستضعفان جهان برقرار خواهد کرد. و شاید این موضوع دلیل اصلی نامگذاری نیمه شعبان به نام روز جهانی مستضعفان باشد.

تعطیلی نوروز 1403 مصادف با چندم رمضان است؟

بر اساس تقویم روز اول ماه رمضان 22 اسفند 1402 خواهد بود اما با توجه به اینکه هر سال این تاریخ بر اساس رویت هلال ماه مشخص می‌شود روزهای اعلامی از قبل قطعی نیستند.

اولین شب قدر 10 فروردین 1403، دومین شب قدر 12 فروردین و سومین شب قدر نیز 14 فروردین خواهد بود. بنابراین تعطیلات نوروز سال 1403 مصادف با ماه رمضان و شب‌های قدر است. روز عید فطر نیز در تقویم 22 فروردین بوده و روز بعد از آن نیز به همین مناسبت تعطیل خواهد بود.

اذان صبح به وقت تهران در روز سه‌شنبه 22 اسفند 1402 مصادف با روز اول رمضان 1445 ساعت 4:56 دقیقه خواهد بود. طلوع آفتاب 6:19 دقیقه، اذان ظهر 12:14 دقیقه، اذان مغرب 18:10، غروب آفتاب 18:28 دقیقه و نیمه شب شرعی نیز 23:23 است.

گفتنی است که که در صورت رویت هلال ماه رمضان در روز 29 شعبان، ماه رمضان 21 اسفند 1402 و در غیر این صورت 22 اسفند آغاز می‌شود. همچنین تاریخ آغاز ماه رمضان در تقویم میلادی برابر با 12 مارس است.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی