کد مطلب: 31332

یارانه نقدی | یارانه نقدی جدید | یارانه نقدی ۱۴۰۳ | یارانه نقدی کی واریز میشود

خبر فوری برای یارانه‌بگیران؛ اعلام فرمول جدید محاسبه دهک‌ها | از کجا بدانیم دهک چندم یارانه نقدی هستیم؟ + فرمول محاسبه

امروز دولت رئیسی خبر مهمی درباره تغییر در دهک بندی یارانه نقدی خانوارها اعلام کرده است. برای اطلاع از قرار گرفتن خود در کدام دهک درآمدی خبر زیر را در ادامه مطالعه بفرمایید.

خبر فوری برای یارانه‌بگیران؛ اعلام فرمول جدید محاسبه دهک‌ها | از کجا بدانیم دهک چندم یارانه نقدی هستیم؟ + فرمول محاسبه

یارانه نقدی دی ماه برخی از خانوارها متاسفانه واریز نشد و گویا آن خانوارها در دهک درآمدی دهم قرار گرفته اند. امروز جزئیات جدید حذف یارانه نقدی برخی از خانوارها منتشر شده است. در ادامه نحوه محاسبه دهک درآمدی یارانه بگیران را با هم می خوانیم.

حذف یارانه نقدی دهک‌های هشتم و نهم صحت دارد؟

رییس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان از اعمال به روز رسانی جدید پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان خبرداد

 محمدی تغییرات و جابه جایی افراد در دهک‌های مختلف در آمدی را بسیار اندک عنوان و اضافه کرد: در محدوده صرفاً دو صدک بالایی یعنی صدک ۹۹ و ۱۰۰ تغییرات ملموس است که براساس به روزرسانی جدید ۶۰ هزار خانوار جدید مشمول دریافت یارانه معیشتی شدند و ۶۰ هزار خانوار جدید دیگر نیز به دهک دهم و صدک‌های بالایی اضافه و مشمول دریافت یارانه نمی‌شوند.

وی تعداد افراد هر صدک را تقریباً ۲۹۰هزار خانوار دانست و گفت: طبق قانون بودجه ۱۴۰۲ بند "د" تبصره ۱۷ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است هر ۶ ماه یک بار دهک درآمدی خانوار ها را به روزرسانی کند و بر اساس رفتار مالی افراد و شاخص‌های مختلف رفاهی تغییرات حاصل می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان ضمن تکذیب اخبار منتشر شده در رسانه‌ها و فضای مجازی تاکید کرد:هر گونه شایعه و خبری در زمینه حذف دهک‌های هشتم و نهم درآمدی صحت ندارد و خلاف واقعیت است.

حذف یارانه نقدی 60 هزار خانوار با ورود به دهک 10 پردرآمدی

پیگیری از وزارت رفاه نشان می‌دهد، 60 هزار خانوار با ورود به دهک پردرآمد 10 در دی‌ماه از دریافت یارانه حذف شدند.

پیگیری از وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی حاکی است،‌با اجرای طرح صدک بندی،‌ در دیماه امسال تعداد 160 هزار نفر در حدود 60 هزار خانوار به دلیل قرار گرفتن در دو صدک پر درآمد در دهک 10 از دریافت یارانه حذف شدند.

طبق بررسی‌ها افرادی که دارای خودرو خارجی و درآمدهای بالایی هستندیا سفرهای خارجی متعدد غیر عتبات دارند،‌ در صدکهای پردرآمد از دهک 10 قرار می‌گیرند، که طبق قانون دهک پردرآمد 10 از یارانه حذف می‌شوند.

حذف پردرآمدها از یارانه قانون مصوب مجلس است،‌ اما برای شناسایی افراد پردآمد از اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان استفاده می‌شود و افرادی مرتب در این دهک بندی‌ها جابه جا می‌شوند و افراد دهک 10 به ویژه دو صدک بالا از یارانه حذف می‌شوند. 

طیبه حسینی سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: در ماه جدید که یارانه پرداخت شد، طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عده‌ای از افراد در اثر آزمون وسع سنجی جزء دهک 10 پردرآمدی قرار گرفته بودند و خود به خود حذف شده بودند، بنابراین کدملی‌هایی که یارانه به حساب‌شان واریز نشده‌است، جزء دهک 10 پردرآمدی قرار گرفته‌اند در بررسی وسع خانوارها در پایگاه رفاه ایرانیان افراد مرتب در دهکها جابخ جا می‌شوند و آنهایی که در دهک 10 قرار می‌گیرند حذف می‌شوند و ممکن است خانوارهایی از دهک 10 به 9 افت کنند که مشمول یارانه می‌شوند.

یارانه نقدی

طبق مقررات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کسانی که نسبت به دهک‌بندی خود اعتراض دارند، می‌توانند از طریق سامانه حمایت در پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به دهک‌بندی خود اعتراض ثبت کنند که به اعتراض آنها رسیدگی خواهد شد و در صورت استحقاق، یارانه آنها مجدد برقرار خواهد شد.

در حال حاضر بیش از 77 میلیون ایرانی مشمول یارانه نقدی معیشتی ماهانه هستند که در دهک‌های یک تا 9 قرار گرفته‌اند که یارانه افراد سه دهک کم درآمد یعنی یک تا 3 ماهانه 400 هزار تومان و یارانه افراد واقع در دهک‌های 4 تا 9 ماهانه 300 هزار تومان به حساب‌شان واریز می‌شود.

از کجا بدانیم دهک چندم یارانه نقدی هستیم؟

برای استعلام دهک خانوار با کد ملی از طریق سامانه My.Gov.Ir باید مراحلی را طی نمایید که ما به صورت گام به گام این مراحل را برای شما شرح خواهیم داد.

ورود به سامانه حمایت یارانه نقدی

ابتدا وارد سامانه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها به نشانی اینترنتی Hemayat.Mcls.Gov.Ir شوید. سپس بر روی گزینه ورود/ثبت نام کلیک نمایید.

یارانه نقدی / ورود از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

در پنجره باز شده روی ورود از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند کلیک کنید تا به آدرس Https://Sso.My.Gov.Ir/Login منتقل شوید.

یارانه نقدی / وارد کردن شماره همراه

در این صفحه (تب ورود با رمز یکبار مصرف فعال باشد) شماره همراه سرپرست خانوار و تصویر امنیتی را تکمیل نمایید و روی ارسال رمز یکبار مصرف بزنید تا کد تایید به شماره موبایل ارسال شود.

یارانه نقدی / وارد کردن رمز یکبار مصرف

رمز یکبار مصرف ۵ رقمی ارسال شده به شماره موبایل سرپرست خانوار را در فیلد مربوطه وارد نمایید تا به داشبورد پنجره ملی خدمات دولت هوشمند وارد شوید. در صورتی که پیامک دریافت نکردید بعد از مدت زمان نشان داده شده مجددا درخواست بدهید.

یارانه نقدی / ورود به داشبورد پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

در صفحه باز شده روی مشاهده وضعیت مشمولیت یارانه و ثبت درخواست کلیک کنید.

مشاهده دهک بندی خانوار یارانه نقدی بگیر

با کلیک بر روی مشاهده وضعیت مشمولیت یارانه و ثبت درخواست پنجره‌ای برای شما باز می شود که شامل دهک بندی شماست.

یکی دیگر از راه‌های استعلام دهک خانوار، استفاده از شماره تلفن گویا می‌باشد که ابتدا با شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس گرفته و سپس کد ملی سرپرست خانوار را به همراه شماره تلفن سرپرست خانوار وارد نمایید. تا از دهک بندی خانوار خود مطلع شوید. در این روش باید شماره همراهی را وارد نمایید که به نام شخص سرپرست خانوار می باشد.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی