کد مطلب: 31120

یارانه معیشتی | استعلام یارانه معیشتی با کد ملی | یارانه معیشتی کی واریز میشود

امشب؛ واریز یارانه معیشتی 2/402/000 تومانی دی بحساب این دهک‌ها | جیب این خانوارها در روز مادر پر پول شد

قرار است یارانه معیشتی و مستمری برخی از خانوارها از این ماه 40 درصد افزایش پیدا کند و به حدود ماهی 2 میلیون تومان برسد. جزئیات این افزایش یارانه و مستمری را در ادامه با هم می خوانیم.

امشب؛ واریز یارانه معیشتی 2/402/000 تومانی دی بحساب این دهک‌ها | جیب این خانوارها در روز مادر پر پول شد

خبرنگار شکیبا بقال زاده: گویا قرار است یارانه معیشتی دی ماه افزایش یابد. یارانه معیشتی جدید دی ماه این خانوارها بزودی واریز خواهد شد. یارانه معیشتی برخی از خانواده ها از دی ماه 2 برابر می شود . آخرین اخبار از یارانه معیشتی را با هم در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

یارانه معیشتی دی ماه برخی از خانوارها با افزایش 40 درصدی به 2 میلیون تومان رسید.

مبلغ مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در آبان ماه باید با احتساب ۲۰ درصد افزایش نسبت به نیمه اول سال طبق برنامه افزایش ۴۰ درصدی سال جاری نسبت به ۱۴۰۱ واریز می‌گردید.

مستمری مددجویان تحت پوشش دونهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی کشور در حالی با افزایش ۲۰ درصدی مابه‌التفاوت ۴۰ درصد ابتدای سال مواجه است که هنوز خبری از پرداخت نیست. اگرچه وزیر تعاون دیروز اعلام کردند که مستمری‌ها در حال واریز است، اما تاکنون بسیاری با تماس به رسانه‌ها خواستار پیگیری و علت عدم واریز مبالغ به حساب مددجویان شدند.

البته در کنار اقدامات مثبت دولت سیزدهم، تعلل و یا تاخیر در پرداختی‌های حقوق مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد سبب دلخوری و ناراحتی این قشر آسیب‌پذیر شده است. افرادی که در کنار ناراحتی‌های ناشی از معلولیت و مخارج سنگین درمان‌های مورد نیاز که در برهه تورم‌های کنونی واقعا آزرده‌کننده و شکننده است، اکنون نگران عدم واریز مبالغ حمایتی هستند.

طبق اعلام‌های غیررسمی، دلیل عدم واریز یا همان تاخیر در واریز مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، اختلالات سیستمی در شبکه واریز وپرداخت بانک‌ها به دلیل همزمانی با واریزی حقوق‌های کارمندان و کارگران در ابتدای هر ماه عنوان می‌شود. براساس این گفته‌ها که البته چندان قانع‌کننده هم نیست، از نیمه شب اول آذرماه واریزی‌ها به ترتیب در حال انجام است که به نظر واریزی مستمری تک‌نفره‌ها با تاخیری یک روزه نسبت به دیگر مستمری‌بگیران انجام می‌گیرد.

یارانه معیشتی

مبلغ یارانه معیشتی دی برای هر نفر چقدر است؟

براساس اعلام رسمی سازمان بهزیستی، حق پرستاری خانواده‌محور دی ماه ۱۴۰۲ معلولان جسمی حرکتی شدید و خیلی شدید و معلولان ذهنی تحت پوشش سازمان بهزیستی به مبلغ ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به حساب کارت بانک رفاه آنان واریز شد. کانال معلولان بهزیستی در فضای مجازی در خبری اعلام کرد که: «مستمری آبان ماه ۱۴۰۲ مددجویان تحت پوشش بهزیستی به حساب کارت بانک رفاه این عزیزان در دی ماه واریز می‌شود.»

براین اساس، مستمری یکنفره تحت پوشش بهزیستی کشور به مبلغ ۷۶۴ هزار و ۴۰۰تومان، مبلغ مستمری خانوارهای۲ نفره یک میلیون و ۹۰ هزار تومان، ۳نفره: یک میلیون و ۵۲۵ هزار تومان، ۴ نفره: یک میلیون و ۹۶۵ هزار و ۶۰۰ تومان، ۵ نفره: ۲ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۴۰۰ تومان با احتساب ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ و ۲۰ درصد بیشتر در مقایسه با مردادماه ۱۴۰۲ یا همان ۵ ماهه ابتدایی سال جاری واریز می‌گردد.

۲۷ همت بابت یارانه معیشتی بیستم دی ماه واریز می‌شود

ماهانه ۲۷ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به حساب ۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ایرانی واریز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بیستم هر ماه مبلغ ۲۷ هزار میلیارد تومان (همت) یارانه نقدی برای ۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مجموع جمعیت بیش از ۸۵ میلیون نفری کشور واریز می‌شود.

این مبلغ فقط یارانه نقدی تعلق گرفته به خانوارهای ایرانی در سطح عمومی بوده چرا که در ادامه دو طرح پرداخت یارانه به کودکان و زنان باردار و شیرده به آن اضافه شده است.

در طرح پرداخت یارانه به کودکان دارای سوءتغذیه ۷ دهک نخست کشور، ماهانه مبلغ یک میلیون تومان به کودکان متعلق به دهک اول تا پنجم و ۶۰۰ هزار تومان به کودکان با وزن پایین دو دهک ششم و هفتم تعلق می‌گیرد.

در طرح یسنا که با کمک آستان قدس رضوی در حال انجام است ماهانه مبلغ ۴۰۰ هزار تومان برای زنان باردار و شیرده ۸ استان خراسان جنوبی، خراسان شمالی، لرستان، هرمزگان، فارس، گیلان، کهکیلویه و بویراحمد و گلستان ماهانه در نظر گرفته شده که به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

البته این را باید افزود، با افزایش نرخ تورم قدرت خرید مردم سال به سال کاهش و آمار اقشار آسیب پذیر افزایش یافته است.

 

جزئیات واریز یارانه معیشتی و مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

روز گشذته مابه التفاوت مستمری 20 درصدی برای مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی واریز شد که امروز برای بقیه مستمری بگیران واریز می شود.

بر اساس جدیدترین اخبار شنیده باقی مانده مابه التفاوت ۲۰ درصدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد دیروز شد.

از امروز صبح برای افرادی که روز گذشته این مبلغ واریز نشده، واریز صورت خواهد گرفت.

باقی مانده پرداخت ما به التفاوت ۲۰ درصدی تا امروز واریز شد.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی