کد مطلب: 31110

یارانه نقدی | یارانه نقدی جدید | یارانه نقدی ۱۴۰۲ | یارانه نقدی کی واریز میشود

فوری/ هدیه رئیسی به مناسبت روز مادر برای این گروه زنان | واریز یارانه نقدی جدید مادران از این تاریخ

تاریخ و رقم جدید واریز مرحله دوم یارانه نقدی جدید ردیسی برای مادران اعلام شد.

فوری/ هدیه رئیسی به مناسبت روز مادر برای این گروه زنان | واریز یارانه نقدی جدید مادران از این تاریخ

از هفته های گذشته خبرهایی درباره واریز یارانه نقدی جدید دولت به مادران شیرده و باردار منتشر شد. چند روز قبل هم اولین مرحله یارانه نقدی جدید دولت واریز شد. امروز خبر مهمی درباره واریز دوباره یارانه نقدی مادران اعلام شده است. جزئیات دریافت یارانه نقدی جدید رئیسی را در ادامه با هم می خوانیم.

یارانه مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار که در دهک اول درآمدی جامعه بودند، دی ماه واریز شد و حساب مشمولان در استان‌های خراسان شمالی، جنوبی، هرمزگان، ایلام، فارس، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد شارژ شد. طبق اخبار قرار است واریز یارانه جدید ادامه داشت باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین، اولین یارانه مادران شیرده (طرح یسنا) دی ماه سال ۱۴۰۲ واریز شد و فعلا قرار است این طرح برای ۶ ماه ادامه پیدا کند. مبلغ یارانه مادران ۴۰۰ هزارتومان بود که ۵ دی ماه به حساب آنها واریز شد. مادران نیازمند به کالری از سوی وزارت بهداشت شناسایی شدند. جمعیت مادران (باردار و شیرده) در ۸ استان ۲۷ هزار نفر بوده که ۲۲ هزار نفر آن‌ها مشمول طرح دریافت یارانه برای مصرف کالری مورد نیاز شده اند.

زمان واریز یارانه نقدی مادران شیردهه

علیرضا عسگریان، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مصاحبه‌ای با خبرنگاران صداوسیما با اشاره به زمان واریز یارانه مادران گفته است: فاز نخست این طرح ۶ ماهه است و در مراحل بعدی امید است که بتوانیم با تامین منابع بیشتر آن را گسترش دهیم. البته طرح‌های دیگری در راستای جوانی جمعیت در دست اقدام است که درخصوص آن‌ها نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد. طرح یسنا مربوط به مادران باردار و شیرده دهک اول تا سوم می‌شود. در مرحله نخست فقط برای ۸ استان خراسان جنوبی، خراسان شمالی، لرستان، هرمزگان، فارس، گیلان، کهکیلویه و بویراحمد و گلستان می‌شود.  یارانه طرح یسنا به صورت ماهانه به حساب مادران شیرده واریز می‌شود. بنابراین به نظر می‌رسد که حساب مادران شیرده ۵ بهمن ۱۴۰۲ دوباره شارژ شود.

شرایط دریافت یارانه نقدی مادران شیرده

تابعیت جمهوری اسلامی ایران

داشتن شناسنامه و کارت ملی معتبر

داشتن کد ملی نوزاد

مثبت بودن آزمایشات روتین مادر و نوزاد

عدم دریافت یارانه نقدی یا معیشتی

مراحل ثبت نام یارانه نقدی مادران شیرده

برای ثبت نام در طرح یسنا، مادران شیرده می‌توانند به یکی از مراکز زیر مراجعه کنند:

دفاتر بهزیستی

خانه‌های بهداشت

پایگاه‌های بهداشتی

مدارک ثبت نام یارانه نقدی مادران شیرده

کپی شناسنامه و کارت ملی مادر

کپی شناسنامه و کارت ملی نوزاد

کپی آزمایشات روتین مادر و نوزاد

یارانه نقدی

نحوه دریافت یارانه نقدی طرح یسنا

یارانه طرح یسنا به صورت ماهانه به حساب مادران شیرده واریز می‌شود. مادران شیرده می‌توانند برای دریافت یارانه به یکی از روش‌های زیر اقدام کنند:

از طریق دستگاه‌های خودپرداز

از طریق اینترنت

از طریق تلفن همراه

در صورتی که مادران شیرده به دستگاه خودپرداز مراجعه کنند، می‌توانند با وارد کردن شماره حساب و کد ملی خود، یارانه خود را دریافت کنند. همچنین می‌توانند با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن سازمان بهزیستی، یارانه خود را دریافت کنند. در نهایت، مادران شیرده می‌توانند با تماس با شماره تلفن ۱۲۳، یارانه خود را دریافت کنند.

یارانه نقدی مادران شیرده کی واریز میشود؟

معاون رفاهی وزارت کار در ادامه سخنان خود به طرح سوم دولت در حوزه یارانه اشاره کرد و گفت: طرح یسنا مربوط به مادران باردار و شیرده دهک اول تا سوم می‌شود. در مرحله نخست فقط برای ۸ استان خراسان جنوبی، خراسان شمالی، لرستان، هرمزگان، فارس، گیلان، کهکیلویه و بویراحمد و گلستان می‌شود.

مادران نیازمند به کالری از سوی وزارت بهداشت شناسایی شده اند. جمعیت مادران (باردار و شیرده) در این ۸ استان ۲۷ هزار نفر بوده که ۲۲ هزار نفر آن‌ها مشمول طرح دریافت یارانه برای مصرف کالری مورد نیاز شده اند.

عسگریان عنوان کرد: در طرح سوم به هر مادر مشمول مبلغ ۴۰۰ هزار تومان ماهانه پرداخت می‌شود که باید از ۱۶ قلم معرفی شده در طرح کودکان استفاده کنند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان از طرح‌های جدید یارانه‌ای خبر داد و گفت: طرح‌هایی در راستای بهبود سفره مردم وجود دارد که تا ۲۲ بهمن ماه معرفی خواهد شد.

مادران شیردده و باردار باقی استان ها چی؟

وزیر تعاون گفت: فاز نخست این طرح ۶ ماهه است و در مراحل بعدی امید است که بتوانیم با تامین منابع بیشتر آن را گسترش دهیم. البته طرح‌های دیگری در راستای جوانی جمعیت در دست اقدام است که درخصوص آن‌ها نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بودجه این طرح از کجا تامین می شود؟

وی درباره تامین بودجه این طرح افزود: بخش اعظمی از منابع توسط آستان قدس رضوی، قرارگاه امام حسن مجتبی، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد ۱۵ خرداد و بخشی از محل مسئولیتهای اجتماعی وزارت تعاون تامین می‌شود.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی