کد مطلب: 29386

هواشناسی|هواشناسی امروز| هواشناسی فردا

طوفان شدید و رگبار در راه این استان ها | هشدار مهم هواشناسی در آخر هفته

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به جو پایدار هوای کشور طی سه روز آتی، گفت: جمعه (۱۴ مهر) در شمال شرق کشور دمای هوا بین ۴ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

طوفان شدید و رگبار در راه این استان ها | هشدار مهم هواشناسی در آخر هفته

صادق ضیاییان گفت: بر اساس آخرین تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز ( پنجشنبه ۱۳ مهر) در استان‌های اردبیل، گیلان، خراسان شمالی، گلستان، مازندران، برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آئ

ذربایجان شرقی، خراسان رضوی، زنجان و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارندگی، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید وقت و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جمعه تا یکشنبه (۱۴ تا ۱۶ مهرماه) در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف است. جمعه (۱۴ مهر) در برخی نقاط شمال شرق، شنبه (۱۵ مهر) در شمال غرب و ارتفاعات البرز، دوشنبه ( ۱۶ مهر) در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل رشد ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، تاکید کرد: شایان ذکر است امروز (پنجشنبه ۱۳ مهر) در شمال شرق، شرق، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، و جنوب غرب و جمعه (۱۴ مهر) در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. جمعه (۱۴ مهر) در شمال شرق کشور دمای هوا بین ۴ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد. طی دو روز آینده نیز دریای خزر و طی سه روز آینده خلیج فارس مواج است.

وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا نیمه ابری، در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد در ارتفاعات و نواحی جنوبی استان گاهی با افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

.داره کل هواشناسی استان تهران از وزش باد خیلی شدید و تندباد لحظه‌ای همچنین خیزش گرد و خاک در نیمه جنوبی و غربی استان همچنین افزایش ابرناکی و بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق در بخش‌های شمالی و شرقی استان به‌ویژه در ارتفاعات شمال شرقی خبر داد.

به گزارش ایسنا، امروز و فردا (۱۲ مهرماه) با افزایش شرایط ناپایداری جو در بعضی ساعات وزش باد شدید در سطح استان و وزش باد خیلی شدید و تندباد لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک در نیمه جنوبی و غربی استان با احتمال نفوذ گرد و غبار انتقالی از استان‌های مجاور و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.

از بعد از ظهر امروز تا فردا با نفوذ سامانه بارشی در بخش‌های شمالی و شرقی استان به‌ویژه در ارتفاعات شمال شرقی افزایش ابرناکی و بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات بالادست با احتمال بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

از امروز تا روز جمعه (۱۲ تا ۱۴ مهرماه) روند کاهش دما و از روز شنبه (۱۵ مهرماه) افزایش نسبی دما رخ خواهد داد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فیروزکوه با کمینه دمای ۷ درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا ( ۱۳ مهرماه) کمی‌ ابری، به‌تدریج افزایش ابر و بارش پراکنده و گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه ( ۱۴ مهرماه) کمی‌ابری و گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در خاتمه درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۱۴مهر) کمی ابری، همراه با افزایش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و روز شنبه ( ۱۵مهر) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود./

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی