کد مطلب: 29248

جشن حافظ | جشن حافظ همایون شجریان | جشن حافظ مهران مدیری

عکس لباس های جلف و گرون قیمت بازیگران در جشن حافظ | یکتا ناصر انگاری رفتن جشن عروسی عمه خانومشون !! | اسامی برندگان جشن حافظ 1402

در این مطلب نگاهی داشته‌ایم به لباس‌ها و آیتم‌هایی که مهمانان در جشن حافظ در استایل‌هایشان به کار برده و درخشیدند.

عکس لباس های جلف و گرون قیمت بازیگران در جشن حافظ | یکتا ناصر انگاری رفتن جشن عروسی عمه خانومشون !! | اسامی برندگان جشن حافظ 1402

جشن حافظ یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های سینمایی ایران است که توسط مرحوم علی معلم پایه‌گذاری شده و پس از درگذشت او، به میزبانی همسرش، آذر معماریان، و سردبیری پسرش، امید معلم برپا داشته می‌شود. دیشب بیست و دومین جشن حافظ برگزار شد و مهمانان زیادی در این مراسم حضور پیدا کردند. در این مطلب نگاهی داشته‌ایم به لباس‌ها و آیتم‌هایی که مهمانان این جشن در استایل‌هایشان به کار برده و درخشیدند. البته استایل اکثر مهمانان از رنگ‌های مشکی و تیره تشکیل شده‌بود و این یکی از موضوعات جالب توجه این مراسم بود. چرا رنگ از تیپ سلبریتی‌ها حذف شده‌است؟

مهران غفوریان

جشن حافظ

یکتا ناصر

جشن حافظ

شهرزاد کمالزاده

جشن حافظهدی زین العابدین

جشن حافظهدیه بازوند

جشن حافظپژمام جمشیدی

جشن حافظبهرنگ علوی

جشن حافظصدف اسپهبدی

جشن حافظرضا یزدانی

جشن حافظبرگزیدگان بیست و دومین مراسم سینمایی تلویزیونی دنیای تصویر (جشن حافظ) در سال 1402 اعلام شدند. اسامی برگزیدگان تندیس حافظ در 2 بخش تلویزیون و سینما در ادامه آورده شده است.

اسامی برندگان تندیس حافظ بخش تلویزیون

برنده جایزه بهترین چهره تلویزیونی: عادل فردوسی پور برای برنامه فوتبال 360

برنده جایزه بهترین سریال تلویزیون و شبکه خانگی: سریال پوست شیر

برندگان جایزه بهترین کارگردانی سریال های تلویزیونی: نیما جاویدی برای آکتور و جمشید محمودی برای پوست شیر

برندگان جایزه بهترین فیلمنامه سریال های تلویزیونی: رضا بهاروند و جمشید محمودی برای سریال پوست شیر

برنده جایزه بهترین بازیگر مرد سریال های درام: علیرضا کمالی برای سریال پوست شیر

برنده جایزه بهترین بازیگر زن سریال های درام: هدی زین العابدین برای سریال رهایم کن

برنده جایزه بهترین بازیگر مرد سریال های کمدی: مهران غفوریان برای سریال نیسان آبی

برنده جایزه بهترین بازیگر زن سریال های کمدی: رویا افشار برای سریال آنتن

برنده جایزه بهترین ترانه فیلم و سریال: محسن چاوشی برای ترانه سریال رهایم کن و علیرضا قربانی برای بی‌ گناه

برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه: سیزده سالگی به کارگردانی صمد علیزاده

جشن حافظ

برندگان جشن حافظ 1402 بخش سینما

برندگان جایزه بهترین بهترین بازیگر زن: الناز شاکردوست برای فیلم تی تی و صدف اسپهبدی برای فیلم علفزار

برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مرد: پژمان جمشیدی برای علف‌ زار و بهرام افشاری برای فسیل

برنده جایزه بهترین فیلم سینمایی: ملاقات خصوصی به تهیه‌ کنندگی امیر بنان

برنده جایزه بهترین کارگردانی: آیدا پناهنده برای فیلم سینمایی تی ‌تی

برنده جایزه بهترین تدوین: عماد خدابخش برای فیلم بی همه چیز

برنده جایزه بهترین فیلمبرداری: وحید ابراهیمی برای فیلم موقعیت مهدی

برنده جایزه بهترین موسیقی متن: حسین علیزاده برای فیلم آتابای

برنده جایزه بهترین فیلمنامه: امید شمس، بهمن ارک و علی سرآهنگ برای فیلم ملاقات خصوصی

برنده جایزه دستاورد فردی ویژه: هادی حجازی‌ فر

برنده جایزه دستاورد فنی و هنری: امیرحسین قدسی برای بی همه چیز

برنده جایزه ویژه هیئت داوران: ارسلان امیری برای فیلم زالاوا

همچنین جایزه نشان عباس کیارستمی به علی بهراد برای فیلم تصور و جایزه یک عمر فعالیت هنری، تندیس حافظ ویژه علی معلم به بهزاد فراهانی تعلق گرفت.

حذف سه مجری پرمخاطب از نامزدی در «جشن حافظ»!

فهرست نامزدهای بخش تلویزیونی مراسم حافظ نشان می دهد که هیچ اثری از مجموعه های سیما حتی در حد نامزدهای ویترینی هم به آن راه نیافته است.      

به گزارش «تابناک» به نقل از بانی فیلم، روز چهارشنبه پنجم مهر ماه نامزدهای بخش تلویزیونی بیست و دومین مراسم سینمایی تلویزیونی دنیای تصویر (جشن حافظ) در حالی اعلام شد که به شکل عجیبی در این بخش همه نامزدها به شبکه نمایش خانگی تعلق گرفته بود.

جشن حافظ

اتفاقی که در همین چند روز واکنش های برخی رسانه های رسمی و غیررسمی را هم در بر داشت که این جشن را با جهت گیری هایی تازه ای مواجه کرده است.

در بخش بهترین چهره تلویزیونی نامزدهای این بخش به مجریان برنامه های «تی‌ان تی»، «جوکر»، «سینما ۲۵»، «مهمونی»، «ناتو»، «فوتبال ۳۶۰» و «صداتو» رسید که همه این برنامه ها و رئالیتی شوها در شبکه نمایش خانگی عرضه شده اند.

این درحالی است که در خبر روابط عمومی جشن حافظ اعلام شده بود که در این رقابت آثار تلویزیونی مورد داوری قرار گرفتند که از اسفند ۱۴۰۰ تا مرداد ۱۴۰۲ پخش شده‌اند اما حتی رامبد جوان مجری «خندوانه» که آخرین قسمت آن مرداد ماه ۱۴۰۱ روی آنتن رفت و احسان علیخانی مجری «عصر جدید» که تا تیر ماه ۱۴۰۱ به پخش رسید نیز از لیست چهره های تلویزیونی این جشن حذف شدند. «دورهمی» و مجری آن مهران مدیری نیز از دیگر حذف شده های این فهرست بودند که تابستان ۱۴۰۱ قسمت هایی از این مجموعه روی آنتن رفت.

از میان بهترین فیلمنامه و کارگردانی مجموعه های تلویزیونی که از بخش های مهم نامزدها در بخش درام و کمدی است نیز همه آثار به مجموعه های شبکه نمایش خانگی اختصاص پیدا کرده است و حتی یک مورد سریال تلویزیونی نیز برخلاف عنوان این ۲ بخش، در فهرست آثار قرار نگرفته است. بهترین بازیگران زن و مرد کمدی آثار از میان «آنتن»، «آفتاب پرست»، «نیسان آبی»، «نیوکمپ» و «راز بقا» انتخاب شده اند و در این قسمت هم مهمترین سریال های طنز تلویزیون مثل «زیر خاکی» و «نون.خ» نادیده گرفته شدند.

این اتفاق در بخش بهترین بازیگر زن و مرد درام، بهترین فیلمنامه سریال تلویزیونی، بهترین کارگردان و بهترین ترانه تیتراژ فیلم یا سریال نیز تکرار شده است که حتی یک مورد از سریال های تلویزیونی حتی به صورت فرمالیته و ویترینی در فهرست کاندیداها نیامده است.

بخش بهترین سریال تلویزیونی و پلتفرم های استریم آنلاین نیز به طور کامل به سریال‌های شبکه نمایش خانگی اختصاص شده است و گویی جشن حافظ به طور کامل هنرمندان و سریال ها و تاک شوهای موفق تلویزیونی را از دایره انتخاب خود خارج کرده است اتفاقی که باید دید در اختتامیه مراسم چه توضیحی برای آن وجود دارد.

جشن حافظ میراث علی معلم یکی از چهره های سینمایی معتبر است که تلاش می کرد به چهره ها و آثاری بپردازد که شاید کمتر در فرایندهای رسمی و ارگانی دیده می شوند و حالا گویی خود به نوعی انحصارگرایی متهم شده است که باید دید می‌تواند بار دیگر نگاه همه جانبه خود را در نسبت با هنرمندان و آثار هنری حفظ کند!

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی